zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

„Laboratorium Nauki” w Zespole Szkół Nr 8

Nowy rok szkolny 2016/2017 w Zespole Szkół Nr 8 był wyjątkowo uroczysty.

Reklama

Po inauguracyjnej akademii, w obecności prezydenta Waldemara Sochy, naczelnik wydziału edukacji  Bożeny Dąbrowskiej, przedstawicieli stowarzyszenia „Moja Dzielnica” i rady dzielnicy Korfantego, a także architekta Rafała Zawady, który stworzył wizualizację laboratorium naukowego oraz dyrektor Marioli Wity, odbyło się symboliczne przecięcie wstęgi nowo powstałej pracowni interdyscyplinarnej „Laboratorium Nauki”. W niej uczniowie przedstawili stanowiska, przy których można było dokonać obserwacji preparatów mikroskopowych, wykonać doświadczenia dotyczące spalania siarki i magnezu w tlenie oraz poznać działanie maszyny elektrostatycznej.

Jest to pracownia międzyprzedmiotowa. Odbywać się w niej będą zajęcia lekcyjne z chemii, fizyki, przyrody oraz biologii. Ponadto uczniowie będą mogli w niej rozwijać swoje zainteresowania i pasje podczas pozalekcyjnych kół zainteresowań. Pracownia wykorzystana będzie również do promocji nauk przyrodniczych, realizacji projektów gimnazjalnych oraz podnoszenia świadomości ekologicznej dzieci i młodzieży.

„Laboratorium Nauki” przystosowane jest do prowadzenia zajęć z podziałem na grupy 2 lub 4-osobowe. Stwarza uczniom możliwość rozwoju i nauki poprzez wykorzystanie metody badawczej. Przyrządy i urządzenia stanowiące wyposażenie pracowni pozwolą rozwinąć umiejętność samodzielnego planowania, przygotowania i przeprowadzenia obserwacji i doświadczeń. Myślą przewodnią pracowni są słowa Konfucjusza „Powiedz mi a zapomnę, pokaż a zapamiętam, pozwól mi działać a zrozumiem. Zajęcia realizowane w laboratorium pozwolą uczniom Zespołu Szkół Nr 8 rozwinąć umiejętność niezależnego myślenia oraz posługiwania się metodami badawczymi typowymi dla nauk przyrodniczych.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.