zamknij

Biznes

MZK uruchomił specjalną stronę internetową o e-karcie

2014-12-10, Autor: pww; źródło: tuJastrzebie.pl
Dzień, w którym tradycyjny papierowy bilet zastąpi plastikowa dyskietka zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju uruchomił specjalną stronę internetową, gdzie pasażerowie znajdą wszystkie niezbędne informacje o e-karcie.

Reklama

Czego dowiemy się odwiedzając stronę? Przede wszystkim tego czym jest e-karta, jak ją nabyć, doładować i co zrobić w przypadku utraty. Ponadto możemy zapoznać się z aktualnym cennikiem, regulaminami oraz dostępnymi prezentacjami całego systemu.

Elektroniczna karta zostanie wprowadzona do użytku w komunikacji miejskiej organizowanej przez MZK na początku 2015 roku. Bilety w formie papierowej będą obowiązywały do końca pierwszej połowy 2015 roku.

Karta może być spersonalizowana i służyć do zapisu e-biletów okresowych, jednak będzie istniała możliwość wykorzystania jej także jako elektronicznej portmonetki. Wydawana będzie na podstawie prawidłowo wypełnionego wniosku. Będzie można ją nabyć i ładować w Biurze Obsługi Klienta, Punktach Doładowań Biletów (20 punktów rozmieszczonych na całym obszarze działania MZK), serwisie internetowym SDK oraz w Kioskach Doładowań (15 kasowników doładowujących umieszczonych w urzędach miasta/gminy). Z przejazdów zakodowanych na karcie imiennej będzie mógł skorzystać wyłącznie właściciel e-karty.

Z kolei drugi rodzaj karty – elektroniczna portmonetka będzie służyła do biletów jednorazowych. Do nabycia w ponad 100 punktach sprzedaży na terenie działania MZK (m.in. w kioskach itp.), w BOK. Ładowana w BOK (Biuro Obsługi Klienta w siedzibie MZK), Punktach Doładowań Biletów, serwisie internetowym (w przypadku spersonalizowanej portmonetki - posiadając konto na ww. serwisie) oraz w terminalach doładowujących. Za pomocą portmonetki będziemy mogli zapłacić za przejazd kilku osób jednocześnie (niezależnie od rodzaju biletu), za przewóz zwierząt, bagażu itp.

Na e-karcie zostaną zakodowane nie tylko bilety jednorazowe i okresowe, ale także dane personalne pasażera, numer klienta oraz terminowe lub bezterminowe uprawnienia do zniżek.

Więcej informacji znajdziemy na stronie internetowej poświęconej e-karcie.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (6):
  • ~gestskoczka 2014-12-10
    14:06:34

    0 0

    Byłbym zainteresowany tą ich e-kartą, gdybym mógł bezpłatnie jeździć ich autobusami po Żorach. Szczególnie 52 i 101, pomiędzy DA a Bajerówką. Przecież jako mieszkańcy płacimy za kursowanie tych autobusów po Żorach i to znacznie więcej za wozokilometr niż dla BKM. Fakt, że w BKM są mniejsze autobusy, ale na linii 04 jeździ taki sam (nie wiem czy marką, ale wielkością na pewno), jak te na liniach 52 i 101. Skoro jest możliwość zakodowania na e-karcie dane personalne pasażera, numer klienta oraz terminowe lub bezterminowe uprawnienia do zniżek, więc możliwa jest do zakodowania informacja że mieszkaniec Żor jadący na trasie DA – Bajerówka przy wysiadaniu odbija e-kartę i zostają mu zwrócone pieniądze w całości, a mieszkaniec Żor jadący na trasie DA – Szeroka lub Jastrzębie, przy wyjściu przykłada e-kartę i zostaje mu potrącona należność za przejazd tak, jak każdemu pasażerowi. Inaczej po co mielibyśmy płacić na utrzymanie MZK i ZTZ?

  • ~AleDom 2014-12-10
    14:40:57

    0 1

    1. MZK nie ma z 52 nic wspólnego. 2. W BKM poza Kapenami i ZAZami jeżdżą największe truchła V-BUSa (mające tyle wspólnego z zapisami umowy co ja z Obamą). Nie ma co ich porównywać np. do nówek PKMu czy nawet najstarszych pojazdów tegoż przewoźnika. Łączy je tylko marka, fakt, że są autobusami, że są podobnej długości i niska podłoga. W jakim są stanie każdy widzi. Na 52 za niedługo Kłosok ma jeździć nówkami (o ile będzie wywiązywał się z postanowień umowy), na 101, 102, 105 od maja mają jeździć pojazdy z 2010 roku lub młodsze (czyje dalej nie wiadomo, chyba szykują się odwołania od wyników przetargu, bo PKM przegrał). 3. Jaki procent wszystkich wozokilometrów BKM wykonuje tabor klasy MAXI (11-13 metrów)? Bez owijania w bawełnę. 4. 04 ma 11 kursów dziennie. 101 ma 25 kursów dziennie, do tego dochodzi 102, 105. Nie wina MZK, że BKM ma mniej kursów. Poproś UM o więcej. 5. Darmowa komunikacja bez znaczącego podwyższenia dopłat z UM to mit, więc nie wymagaj od pozostałych gmin w MZK dopłacania do "darmowych" przejazdów żorzan, ewentualnie niech Żory wyłożą na to kasę.

  • ~AleDom 2014-12-10
    14:44:27

    0 0

    Jeszcze co do punktu 4, żeby nie było niejasności: Chodzi o ilość kursów 04 między Bajerówką a Dworcem Autobusowym.

  • ~gestskoczka 2014-12-10
    19:23:57

    1 0

    Rozumiem @AleDom, że oba komentarze są skierowane do mnie. Wylewasz swoje żale na BKM, pisząc o truchłach, myślisz że tym polepszysz status swojej firmy? Mnie ona nie obchodzi. Swój komentarz pisałem z nadzieją że odczyta go ktoś kompetentny z Urzędu Miasta Żory, nie kierowałem go do rzecznika MZK Jastrzębie. A ty sam zresztą stwierdziłeś kiedyś, że nie jesteś rzecznikiem MZK, podobno nawet nie jesteś kanarem. Nie wciskaj mi proszę, że ja wymagam od pozostałych gmin by dopłacały do "darmowych" przejazdów Żorzan (ja jestem bardzo słaby z ortografii, ale wydaje mi się że Żorzanie, Jastrzębianie, pisze się z dużej litery). Mój komentarz nie był skierowany do ciebie, każdy go może przeczytać, mnie chodziło o to, że skoro płacimy za te jastrzębskie i rybnickie wozokilometry, to powinniśmy jeździć za darmo na terenie miasta Żory. O co ci chodzi pisząc: „Darmowa komunikacja bez znaczącego podwyższenia dopłat z UM to mit, więc nie wymagaj od pozostałych gmin w MZK dopłacania do "darmowych" przejazdów żorzan, ewentualnie niech Żory wyłożą na to kasę.” Faktycznie, z amerykańskim prezydentem masz tyle wspólnego co pacjent na kozetce u psychoanalityka. O to mi chodzi właśnie że Żory „wykładają na to kasę” (pisząc twoim systemem myślenia), na wozokilometry BKM mniej, a na wozokilometry MZK i ZTZ więcej, ale w BKM pasażerowie nie płacą za przejazd, w u przewoźnika rybnickiego i jastrzębskiego trzeba płacić. Za co?, się ciebie pytam mamy płacić, skoro już i tak słono płacimy?

  • ~AleDom 2014-12-10
    19:55:20

    0 1

    Profesora Miodka z Ciebie nie będzie, jak czegoś nie wiesz to się nie czepiaj: http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/nazwy-mieszkancow;1300.html . Procentowa ilość wozokilometrów BKM obsługiwanych taborem MAXI będzie podobna do procentowej ilości wozokilometrów w Jastrzębiu wykonywanej taborem MEGA - czyli śmiesznie niska. Tak więc MAXI w Żorach i MEGA w Jastrzębiu praktycznie nie wpływa na średnią cenę wozokilometra. Znaczną większość kursów 101, 102, 105, 52, 69 wykonuje tabor MAXI, znaczną większość kursów BKM wykonuje MIDI. Jeżeli dobrze rozumiem chciałbyś, żeby suma dopłaty (gminy - z dotacji i mieszkańców - z biletów) do linii obsługiwanych taborem MAXI i MIDI była taka sama, ewentualnie różniła się o parę groszy (dosłownie) - to jest nierealne. Czy na 04 jeżdżą autobusy z 2014 roku, z klimą? Nie, więc dalekie są od tego, co powinno jeździć według warunków przetargu. O to mi chodziło w porównaniu z Obamą.

  • ~AleDom 2014-12-10
    20:13:15

    0 1

    Ojej, pomyłka. Kapeny czy nawet Sprintery jednak mieszczą się w klasie MINI, więc to MINI wykonuje największy procent wozokilometrów w Żorach. Trafiłem kiedyś na inny podział. Człowiek uczy się przez całe życie ;-)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.