Szanowny Czytelniku!
Chcemy dostarczać Ci coraz lepsze materiały dziennikarskie i udoskonalać funkcje naszego serwisu. Do tego są nam potrzebne Twoje zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy pozyskiwać środki na rozwój naszego portalu. Dlatego poniżej przedstawiamy Ci informacje dotyczące naszej polityki bezpieczeństwa i przysługujących ci praw:
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).
Informujemy, iż: administratorem Twoich danych osobowych będzie TuPolska Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, ul. 3 Maja 30, 44-200 Rybnik.
Wyznaczyliśmy Inspektora ochrony danych, z którym kontakt jest możliwy za pomocą adresu e-mailowego: [email protected].
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Przedstawienia reklam dopasowanych to Twoich potrzeb oraz zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- Dopasowanie treści stron do twoich potrzeb oraz reklam - do czego jesteśmy uprawnieniu na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO
- dokonywania analiz oraz badań statystycznych, które zapewnią bieżące udoskonalanie usług służących do dopasowania reklam oraz treści do Twoich potrzeb bądź zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie badań w celu ulepszenia oferowanych usług)
Dane osobowe mogą być udostępniane organom państwowym na ich żądanie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub innym osobom i podmiotom współpracującym- tj. podwykonawcom świadczącym na naszą rzecz usługi, w szczególności usługi informatyczne, prawne, inne usługi pomocnicze (na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych).
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. A w przypadku zbierania danych dla celów dokonywania analiz i badań statystycznych do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.
Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych (od 25 maja 2018), prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Inspektorem ochrony danych
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz. Brak podania danych uniemożliwi nam świadczenie usług.
Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie prowadzenia działań marketingowych oraz handlowych dopasowanych do Twoich potrzeb i zainteresowań.
W związku z powyższym prosimy o zaznaczenie pola: „zgadzam się”, w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (w tym analizowanie oraz profilowanie w celach marketingowych) przez TuPolska Sp. z o.o. Dane osobowe zbierane są w ramach korzystania z usług, ze stron internetowych oraz zapisywanych w plikach cookies.
Zostałem/am zapoznany/a z pouczeniem dotyczącym z prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem
~gestskoczka 2015-09-30
14:55:08
MZK konkurencję wykańcza śmiechem. Jadąc 101 do Jastrzębia zapłacę 4,20zł, a Drabasem, czy Z11 3,00 zł.
~Arteks 2015-09-30
19:59:55
@gestskoczka - gdyby cena biletu zależała od jakości podróży i stanu pojazdu to bilet MZK nie powinien być droższy od Drabasa o 1 zł ale conajmniej o 5 zł... Podobnie jak ty nie jestem jakimś fanem MZK ale stan pojazdów, czystość wnętrza, malatura PKM Jastrzębie w porównaniu do prywaciarzy jest nieporównywalna.
~gestskoczka 2015-10-01
07:58:04
Posłuchaj ty mądry i dowcipny we własnym mniemaniu człowieczku. Do Jastrzębia jeździłem często i spędzałem tam miłe chwile. Korzystałem z komunikacji publicznej, by w czasie powrotu nie stracić prawa jazdy. W komunikacji publicznej szczególnie mi zależało, by nie czekać zbyt długo na przystanku i by pojazd w miarę szybko jechał. Później zacząłem zwracać również uwagę na cenę, bo ja nie widziałem różnicy pomiędzy „super-ekstra-malatura PKM” a „prywaciarzem Drabasem”. Niestety, ostatni znajomi wyprowadzili się dwa lata temu z tego miasta i nie mam potrzeby tam jeździć. Raz jeszcze prawdopodobnie będę musiał tam pojechać do PKO, jak będę likwidować konto maklerskie, bo żorski oddział PKO nie ma takich uprawnień. Jak będę jechał, a będzie mi zależeć na komforcie jazdy, to też nie wcisnę się do tej „:super ekstra-malatura”, a pojadę taryfą. Dam taryfiarzowi dodatkowo 10 zł, to przed wysiadaniem on pierwszy wyskoczy z taksówki, otworzy mi drzwi i pięknie się ukłoni. O co tak naprawdę chodzi w komunikacji publicznej, o dywaniki, czy dostępność do niej? Uważam, że komunikacją międzygminną powinien zająć się marszałek województwa, a komunikacją miejską poszczególne miasta. Albo przynajmniej, w naszym subregionie powinna powstać jedna firma zajmująca się komunikacją pomiędzy naszymi gminami oraz łącząca nasze gminy z ważniejszymi ośrodkami województwa. MZK i ZTZ dla mnie nie mają znaczenia. Liczy się BKM.
~Arteks 2015-10-01
11:27:41
@gestskoczka - gdyby społeczeństwo Żor było świadome - nigdy nie pozwoliłoby sobie wciskać takiego gniota jak busikowe BKM. Niestety ty też jesteś przykładem "przyklepywacza" i "głaskacza". Zamiast od władz miasta domagać się lepszej komunikacji, zadowalasz się gniotami i jeszcze MZK i ZTZ ci się nie podoba - organizatorzy może nie idealni ale przynajmniej z profesjonalnymi i nowoczesnymi autobusami. A portal rybnik.com.pl pisze dzisiaj, że Rybnik i Wodzisław będzie miał od grudnia szybkie ekspresy do Warszawy i Pragi. Pamiętasz jak pisałem o tym, że modernizacja linii może przynieść ciekawe rozwiązania komunikacyjne? Od 1 X w Rybniku pojawiają się jeszcze pakowniejsze, nowe przegubowe autobusy pięciodrzwiowe, niskopodłogowe na kilku liniach! :D To się nazywa "Polska w budowie". Żory są przykładem pod wieloma względami "Polski w ruinie" ;)
~gestskoczka 2015-10-01
14:04:09
Słuchaj no, ty gościu w ruinie. Czego ty ode mnie oczekujesz, że będę tak tańczył jak ty fałszywie a z wielką nienawiścią do Żor rzępolisz??? Nie mam zamiaru z tobą grać i odbijać piłeczki na temat Rybnika. Wasz Rybnik, wasz problem, mnie nic do tego. Nasze Żory, nasz problem, tobie nic tu tego. Według mnie, goście z innych miast na żorskim portalu są mile widziani. Konstruktywna krytyka również. Ktoś kiedyś powiedział że „debil” to takie ludzkie określenie, widać w tej naszej cywilizacji, do Boskiego planu potrzebni są zarówno debile jak i geniusze. Pytanie do Autora tego artykułu. Skoro ten e-bilet obowiązuje na terenie Żor na liniach MZK, to czy taki bilet można uzyskać w Żorach, i czy ewentualne reklamacje można składać w Żorach i gdzie?
~Arteks 2015-10-01
17:24:30
@gestskoczka - napisałeś coś ciekawego pod kątem społecznym: cyt. "Wasz Rybnik, wasz problem, mnie nic do tego. Nasze Żory, nasz problem, tobie nic tu tego." Ale właśnie przez takie myślenie Żory cofają się cywilizacyjnie bo zamiast czerpać dobre przykłady - żyją we własnym świecie iluzji w którym jest więcej miejsca na zabawę niż na rozwiązywanie poważnych problemów. W dziedzinie komunikacji Żory są obecnie w dużo gorszym punkcie niż 20 lat temu, podczas gdy w innych miastach następują procesy zmierzające do naprawdę dużych zmian lub przynajmniej zaczęło coś kiełkować. Ty tego nie widzisz ale wielu Żorzan zwracało już uwagę na to, że Żory stały się zadupiem komunikacyjnym. Ty zaś jesteś przykładem osoby której odpowiada cofanie się i zamykanie do środka na zasadzie BKM jest ok, linie międzymiejskie cię nie obchodzą, kolej cię nie obchodzi, obciachowe, przepełnione busiki do Katowic są ok, MZK cię nie obchodzi bo ...Drabas jest tańszy o 1 zł. Masz strasznie zaściankowe poglądy.
~gestskoczka 2015-10-02
17:48:44
Jeżeli taki mędrzec, chluba i zakała – tfu – chciałem powiedzieć chwała Rybnika, czyli sam @Arteks we własnej osobie stwierdza że mam strasznie zaściankowe poglądy to – patrząc w lustro – potraktuję to jako komplement. Jeszcze raz proszę Redakcję, jak będziecie coś pisać o MZK na żorskim portalu, to bardzo proszę, napiszcie czy e-bilet można uzyskać w Żorach, i czy ewentualne reklamacje można składać w Żorach i gdzie?