zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Nauka matematyki przez zabawę? W SP nr 3 udowodnili, że można

Gra terenowa z rodzicami, samodzielne planowanie wycieczki oraz gry logiczne – to elementy projektu, w którym wzięli udział uczniowie SP nr 3. Dzieci przekonały się, że nauka nielubianej na ogół matematyki może być przyjemna i związana z zabawą.

Reklama

W Szkole Podstawowej nr 3 w Żorach od września do grudnia minionego roku w ramach programu grantowego mPotęga realizowano projekt matematyczny pt. “Podróż pełna logiki Szlakiem Zabytków Techniki”, skierowany do uczniów klas 4-6 oraz ich rodziców.

W ramach projektu odbywały się zajęcia Lego Technic oraz zajęcia gier logicznych i matematycznych, których zakup został sfinansowany ze środków Fundacji mBanku. Uczniowie bardzo chętnie brali udział w zajęciach. Dzięki projektowi poznali wiele fascynujących gier rozwijających logiczne myślenie i umiejętności matematyczne, m.in. Abalone, Rój, Enigma i wiele innych.

W listopadzie natomiast odbyła się matematyczna gra terenowa w parach dziecko + rodzic, która polegała na rozwiązywaniu zadań matematycznych znajdujących się w różnych punktach miasta (Muzeum Miejskie, MOK, Kino na Starówce, Malowana kawa) w jak najkrótszym czasie. Uczestnicy musieli też zbierać informacje o sławnych matematykach znajdujące się w poszczególnych punktach, do których można było dotrzeć po rozwiązaniu łamigłówki wskazującej kolejny cel. Tematyka zadań była ściśle związana z żorskim noblistą Otto Sternem.

Zakończeniem gry był interaktywny test Kahoot na temat nabytych wiadomości o sławnych matematykach. Wszyscy uczestnicy gry przekonali się, że dzięki matematyce można się świetnie bawić i integrować oraz w przyjemny sposób ćwiczyć szare komórki.

Od września szkoła realizowała również zajęcia matematyczno-podróżnicze “Szlakiem Zabytków Techniki”, podczas których dzieci miały możliwość samodzielnego planowania wycieczki do wybranych miejsc leżących na Szlaku Zabytków Techniki, z którymi wielu z nich zetknęło się po raz pierwszy. Uczniowie musieli w pierwszej kolejności zapoznać się z obiektami i cennikami, dokonać kalkulacji kosztów biletów wstępu oraz transportu, następnie zapoznać się z internetowym rozkładem jazdy pociągów i obliczyć czas potrzebny na zrealizowanie wycieczek. W ramach tych zajęć odbyły się dwa wyjazdy: pierwszy do Kopalni Guido w Zabrzu, drugi do Muzeum Prasy Śląskiej w Pszczynie, gdzie uczniowie pojechali pociągiem. Na obu wycieczkach dzieci poszukiwały związku matematyki z przemysłem.

Na zakończenie projektu odbyły się szkolne rozgrywki gier logicznych Blocus i Abalone, w których dzieci chętnie wzięły udział.

Dodajmy, że koordynatorem i pomysłodawcą projektu była Elżbieta Świtaj. Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~Magda Pist 2017-05-17
    15:24:34

    0 4

    Nauka matematyki przez zabawę to na prawdę świetny pomysł. W ten sposób więcej dzieci ma możliwość nauczenia się podstaw matematyki. Kilka ciekaweych informacji na temat od Preply możesz znaleźć na stronie http://www.twojeinnowacje.pl/poradnik-jak-uczyc-sie-efektywnie-i-praktycznie-przedmiotow-scislych

  • ~mała mi 2017-05-17
    21:42:39

    3 1

    Podstawy języka polskiego mówią,że na prawdę można zamienić kłamstwo.Naprawdę to proste do zapamiętania.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 38