zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Roboty w bibliotece

2016-10-27, Autor: kd

W Miejskiej Bibliotece Publicznej w Żorach 18 października zagościły roboty, które zostały wykorzystane podczas warsztatów z kodowania. W zajęciach uczestniczyło w sumie ponad 40 uczniów.

Reklama

Zadaniem młodych ludzi było stworzenie programu do sterowania Finchem - robotem, przypominającym niewielką płaszczkę na kółkach. Można go było zaprogramować tak, by poruszał się we wszystkich kierunkach, świecił i reagował na światło. Na zakończenie spotkania wszystkie roboty wzięły udział w wyścigu w labiryncie ułożonym z książek i pudełek - musiały ominąć wszystkie przeszkody i jak najszybciej dotrzeć do celu.

Warsztaty prowadził Błażej Faliszek programista, autor bloga technologicznego, aktywny działacz Hackerspace Silesia.

Umiejętność programowania pozwala zrozumieć, jak działają otaczające technologie, by móc bardziej świadomie z nich korzystać, a być może również je tworzyć i rozwijać. Wzmacnia też kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Młodzi ludzie podczas warsztatów zdobyli więc kompetencje, które zaprocentują w przyszłości, a może także przyczynią się do wyboru studiów czy zawodu związanego z nowymi technologiami. Być może programowanie stanie się kiedyś ich pasją jak w przypadku Marka Zuckerberga i podobnie jak on trafią do Doliny Krzemowej, albo tak jak Bill Gates założą firmę znaną na całym świecie.

Przygoda z kodowaniem w Żorach jednak się nie kończy. Biblioteka planuje kontynuację zajęć w ramach Lokalnego Klubu Kodowania. Do udziału w nich zaprasza dziewczynu i chłopców w wieku [10-15 lat, szczególnie tych, którzy nie mieli jeszcze do czynienia z programowaniem i robotami, a chcieliby o nich dowiedzieć się więcej.

Warsztaty odbyły się dzięki udziałowi w projekcie „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę”, do którego biblioteka zakwalifikowała się, jako jedna ze stu instytucji w całej Polsce. Celem tego przedsięwzięcia jest zachęcanie młodych ludzi z małych miejscowości do nauki kodowania. Projekt jest realizowany przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Microsoft, w ramach inicjatywy YouthSpark. Został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji, Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.