zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

SP17: ‘The same English, different minds’

Po kilku miesiącach przygotowań 10 uczniów Szkoły Podstawowej nr 17 wraz z trójką opiekunów w połowie kwietnia wyruszyło do Hiszpanii, by w ramach programu Erasmus + pracować nad projektem ‘The same English, different minds’.

Reklama

Hiszpańska przygoda rozpoczęła pod szkołą, gdzie uczniów pożegnali rodzice oraz dyrekcja szkoły. Po chwili uczniowie byli już w drodze na lotnisko w Katowicach. Do Hiszpanii dotarli wieczorem, zmęczeni trudami podroży, ale bardzo podekscytowani. Od poniedziałku zaczęli wizytę w partnerskim mieście Monzon.

Poniżej przedstawiamy wywiad z koordynatorem projektu.

Na czym polega projekt, który Państwo realizujecie w ramach programu Erasmus+?
Celem dwuletniego projektu o nazwie "The same English, different minds", który realizujemy wraz z hiszpańską szkołą z Monzón, jest przede wszystkim rozwój znajomości języka angielskiego z wykorzystaniem teorii wielorakich inteligencji, rozwój inteligencji emocjonalnej, znajomości technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz poznanie kultury hiszpańskiej. Uczniowie w trakcie roku szkolnego uczęszczają na cotygodniowe zajęcia, podczas których rozwijają te umiejętności. Projekt zakłada również wymianę uczniowską oraz nauczycielską.

Wiemy, że odbyła się już jakaś wymiana...
Tak, a nawet dwie. W listopadzie ubiegłego roku odwiedziło naszą szkołę czterech nauczycieli z Hiszpanii. Wspólnie dopracowywaliśmy szczegóły współpracy naszych szkół. W tej chwili jesteśmy po wizycie w hiszpańskiej szkole, która trwała 5 dni i okazała się wspaniałym przeżyciem i doświadczeniem, nie tylko dla uczniów, ale również dla nas, nauczycieli. W wyjeździe uczestniczyło 10 uczniów klas piątych oraz nauczyciele koordynujący program, panie: Anna Wądołowska, Marta Mazur i Renata Kaczmarek. Głównym celem spotkania w Hiszpanii było nagranie scenek w międzynarodowych grupach rozwijających inteligencje emocjonalną naszych uczniów. Prócz zajęć warsztatowych wzięliśmy udział w wielu wycieczkach i spotkaniach. Byliśmy częścią Tygodnia Kultury organizowanego corocznie w naszej partnerskiej placówce.

Jak oceniacie pobyt w hiszpańskiej szkole?
Wyjazd do Hiszpanii był fantastycznym czasem dla nas wszystkich. Mieliśmy napięty grafik, ale zajęcia były bardzo urozmaicone. Uczniowie w dużej mierze spędzali czas ze swoimi hiszpańskimi rówieśnikami, spali w ich domach. Mieli więc okazję do ciągłego porozumiewania się w języku angielskim, próbowali też swych możliwości w języku hiszpańskim.

Jakie korzyści wyniknęły z wizyty w Hiszpanii?
Przede wszystkim należy wymienić korzyści lingwistyczne. Uczniowie nabrali większej pewności w mówieniu w języku angielskim. Nie mniej ważne jest jednak to, iż nasi podopieczni wiedzą teraz po co uczą się języków obcych. Ich znajomość pozwala bowiem swobodnie zwiedzać świat, poznawać inne kultury, zawierać nowe, interesujące przyjaźnie.

Co jeszcze przed Wami?
No tak. To nie koniec naszej przygody. Już na jesień tego roku nauczyciele naszej szkoły wybierają się z kilkudniową wizytą ponownie do Monzón, by pracować nad szczegółami naszego wspólnego projektu. Z kolei wiosną przyszłego roku spodziewamy się wizyty hiszpańskich szóstoklasistów w naszej szkole. Już teraz zaczynamy planować ich pobyt i z niecierpliwością czekamy na ich przybycie.

Życzymy zatem powodzenia i dziękujemy za wywiad.

Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.