Szanowny Czytelniku!
Chcemy dostarczać Ci coraz lepsze materiały dziennikarskie i udoskonalać funkcje naszego serwisu. Do tego są nam potrzebne Twoje zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy pozyskiwać środki na rozwój naszego portalu. Dlatego poniżej przedstawiamy Ci informacje dotyczące naszej polityki bezpieczeństwa i przysługujących ci praw:
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).
Informujemy, iż: administratorem Twoich danych osobowych będzie TuPolska Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, ul. 3 Maja 30, 44-200 Rybnik.
Wyznaczyliśmy Inspektora ochrony danych, z którym kontakt jest możliwy za pomocą adresu e-mailowego: [email protected].
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Przedstawienia reklam dopasowanych to Twoich potrzeb oraz zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- Dopasowanie treści stron do twoich potrzeb oraz reklam - do czego jesteśmy uprawnieniu na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO
- dokonywania analiz oraz badań statystycznych, które zapewnią bieżące udoskonalanie usług służących do dopasowania reklam oraz treści do Twoich potrzeb bądź zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie badań w celu ulepszenia oferowanych usług)
Dane osobowe mogą być udostępniane organom państwowym na ich żądanie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub innym osobom i podmiotom współpracującym- tj. podwykonawcom świadczącym na naszą rzecz usługi, w szczególności usługi informatyczne, prawne, inne usługi pomocnicze (na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych).
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. A w przypadku zbierania danych dla celów dokonywania analiz i badań statystycznych do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.
Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych (od 25 maja 2018), prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Inspektorem ochrony danych
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz. Brak podania danych uniemożliwi nam świadczenie usług.
Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie prowadzenia działań marketingowych oraz handlowych dopasowanych do Twoich potrzeb i zainteresowań.
W związku z powyższym prosimy o zaznaczenie pola: „zgadzam się”, w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (w tym analizowanie oraz profilowanie w celach marketingowych) przez TuPolska Sp. z o.o. Dane osobowe zbierane są w ramach korzystania z usług, ze stron internetowych oraz zapisywanych w plikach cookies.
Zostałem/am zapoznany/a z pouczeniem dotyczącym z prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem
~vtwin90 2015-11-16
11:22:52
Aleja Zjednoczonej Europy to miejsce gdzie 70km/h to o wiele za dużo no i brak kontroli prędkości ,powinny być postawione fotoradary lub patrol z laserówką
~Qba 2015-11-16
13:37:08
"Żorzanka z ciężkimi obrażeniami została przewieziona do szpitala w Jastrzębiu-Zdroju." To jest najlepsze. Wypadek był 50m od szpitala.
~ 2015-11-16
16:33:05
Często przekraczam to skrzyżowanie wzdłuż ul. Boryńskiej, zarówno pieszo jak i samochodem. I mogę stwierdzić że są o wiele bardziej niebezpieczne skrzyżowania. @vtwin90 ma pretensję że tam jest dozwolona prędkość 70km/h, ja patrzę na problem z innej strony. Uważam, że problem jest nie w prędkości na AZE, a w braku synchronizacji świateł (Zielona Fala) lub choćby zabudowy sekundników przy sygnalizatorach. A przejścia dla pieszych powinny być bezkolizyjne (kładki). Przynajmniej te najbardziej uczęszczane, AZE / Okrężna (Kaufland i kościół a Korfantego), wzdłuż u. Osińskiej nad AZE, takie samo wzdłuż ul. Boryńskiej i pomiędzy Palikowskim a Powstańców (tam co niedawno zrobili przejazd dla rowerzystów).
~vtwin90 2015-11-16
16:53:03
Oczywiście że kładki itp. były by wyjściem bezpiecznym -zwróćcie uwagę przechodząc przejściem przez Aleje z parkingu lidla na oś.Księcia Władka znak po prawej stronie jest umiejscowiony na wysokości wzroku pieszego nie widać auta nadjeżdżającego od strony Castoramy (wysepka oddzielająca pasy środek pasów ruchu) Fotoradary dały by spadek wypadków
~jasnypieron 2015-11-16
18:02:46
Panie Józefie pozwolę sobie nie i się z panem w kwestii fali....wg mnie 70km/h pozostanie fikcją, bo beda jeździć prawie dwa razy szybciej
~ 2015-11-17
05:34:23
@jasnypieron. W kwestii fali... Oczywiście że tak. Świrusy i rajdowcy znajdą się wszędzie. Myślę jednaj, że gdyby była „Zielona Fala”, to nie opłacałoby się jechać prędzej niż dozwolona prędkość, bo na kolejnym skrzyżowaniu przyjechałoby się za wcześnie, i na czerwonym trzeba by poczekać. Przyznam że zdarzało mi się jechać z prędkością dozwoloną, ale widząc że mam „zielone” to jeszcze przyśpieszałem. Czasem zdarzało się tak, że wskakiwało „pomarańczowe” i trudna, a błyskawiczna decyzja: hamować czy jeszcze przyśpieszać. Tu potrzebne byłyby sekundniki. O wiele bardziej płynnie i bezpiecznie jechało się mi we Wrocławiu, gdzie na wielu skrzyżowaniach takowe są. Reasumując, „Zielona Fala” to może zbyt skomplikowany i kosztowny system, ale takie urządzenia elektroniczne jak „sekundniki” czy radary z wyświetlaczem: „Przekroczyłeś dozwoloną prędkość, ZWOLNIJ”, są tańsze, mniej skomplikowane i można je montować indywidualnie na skrzyżowaniach. Znacznie jednak przyczyniły by się do bezpieczeństwa na drodze. „Zielona Fala” to ekologia. O ile mniej hałasu i spalin byłoby, gdyby samochód zjeżdżający z Wiślanki na AZE, przejechał ją płynnie bez zatrzymywania się na kilku skrzyżowaniach? Albo samochody jadące Wiślanką przez Żory? Trzy skrzyżowania, to trzy miejsca gdzie się generuje niepotrzebnie zbyt dużo hałasu i spalin.
~minges 2015-11-17
09:16:02
~Qba - ale szpital w Jastrzębiu jest szpitalem wojewódzkim i specjalistycznym, co z tego, że położyliby tego człowieka w Żorach jak nie byliby mu w stanie pomóc (widocznie obrażenia były zbyt poważne) - podobnie jest w przypadku np. poważnych oparzeń - nie wiezie się człowieka do byle jakiego szpitala tylko najczęściej od razu na "oparzeniówkę" do Siemianowic Śl. A w kwestii przejść dla pieszych: można jeszcze dodać, że wieczorem, w nocy lub wcześnie rano, gdy jest dostatecznie ciemno i w dodatku pada deszcz praktycznie nic nie widać, gdy się dojeżdża do wspomnianego przejścia przy skrzyżowaniu AZE/Boryńska. Jednym z rozwiązań są kładki (rozwiązanie tańsze), innym (droższym) - przejścia podziemne (takie jak pod DK 81 z os. Korfantego do Auchan). Można jeszcze doświetlić porządnie takie przejścia (podobnie jak na ul. Kotucza w Rybniku, koło Reala, gdzie też musiało dojść do kilku poważnych wypadków, by w końcu to przejście doświetlić). Z sekundnikami Panie Józku to też jak najbardziej trafna propozycja. Poczekamy - zobaczymy, ale miasto powinno się tym niezwłocznie zainteresować.
~shorki 2015-11-17
18:25:16
Trzeba miec rozum, glowe na karku i troche kultury.Niestety wielu ma tylko glowe na karku. Mamy jesien, szaro mgliscie, to ze jest 70 nie znaczy ze tyle trzeba jechac. Zarowno kierujacy jak i pieszy powinni zachowac rozwage zblizajac sie do zebry.