Szanowny Czytelniku!
Chcemy dostarczać Ci coraz lepsze materiały dziennikarskie i udoskonalać funkcje naszego serwisu. Do tego są nam potrzebne Twoje zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy pozyskiwać środki na rozwój naszego portalu. Dlatego poniżej przedstawiamy Ci informacje dotyczące naszej polityki bezpieczeństwa i przysługujących ci praw:
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).
Informujemy, iż: administratorem Twoich danych osobowych będzie TuPolska Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, ul. 3 Maja 30, 44-200 Rybnik.
Wyznaczyliśmy Inspektora ochrony danych, z którym kontakt jest możliwy za pomocą adresu e-mailowego: [email protected].
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Przedstawienia reklam dopasowanych to Twoich potrzeb oraz zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- Dopasowanie treści stron do twoich potrzeb oraz reklam - do czego jesteśmy uprawnieniu na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO
- dokonywania analiz oraz badań statystycznych, które zapewnią bieżące udoskonalanie usług służących do dopasowania reklam oraz treści do Twoich potrzeb bądź zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie badań w celu ulepszenia oferowanych usług)
Dane osobowe mogą być udostępniane organom państwowym na ich żądanie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub innym osobom i podmiotom współpracującym- tj. podwykonawcom świadczącym na naszą rzecz usługi, w szczególności usługi informatyczne, prawne, inne usługi pomocnicze (na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych).
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. A w przypadku zbierania danych dla celów dokonywania analiz i badań statystycznych do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.
Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych (od 25 maja 2018), prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Inspektorem ochrony danych
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz. Brak podania danych uniemożliwi nam świadczenie usług.
Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie prowadzenia działań marketingowych oraz handlowych dopasowanych do Twoich potrzeb i zainteresowań.
W związku z powyższym prosimy o zaznaczenie pola: „zgadzam się”, w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (w tym analizowanie oraz profilowanie w celach marketingowych) przez TuPolska Sp. z o.o. Dane osobowe zbierane są w ramach korzystania z usług, ze stron internetowych oraz zapisywanych w plikach cookies.
Zostałem/am zapoznany/a z pouczeniem dotyczącym z prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem
~Arteks 2014-11-07
15:56:01
Faktycznie podstawiono autobus zamiast busika! A więc władze Żor wstydziły się pokazać te małe busiki przed wszystkimi gośćmi aby nie kompromitować systemu. Pokazały coś co stanowi ułamek procenta całego taboru zamiast pokazać małe puszki w których muszą się gnieść mieszkańcy miasta na co dzień w BKM. Niesamowita hipokryzja władz miasta którą przecież bardzo łatwo wykazać.
~AleDom 2014-11-07
17:20:18
W sumie najlepszy wybór, chociaż i tak nie spełnia wymagań, które zostały postawione w przetargu - klimatyzacji chyba brak, jeżeli był gdzieś rejestrowany przed 2014 rokiem to i wiek się nie zgadza. Ciekawe czy powiedzieli, że w biało-czerwonych Solarisach i Sprinterach (które pewnie mijali) dalej trzeba mieć bilet.
~another 2014-11-09
01:50:13
Nie wiem czemu bije z Was, komentujacych, taki jad. Sam korzystam czesto z BKM, z lini 1 i 2, sa to busiki ale jadą. Oszczędzam na benzynie, autobusy jezdza czesto, co jeszcze chciec? Plusem busow jest to, ze wjezdzaja w srodek osiedla. Nie przeszkadza to w plynnym ruchu innym samochodom. Wracajac do Was drodzy poprzecnicy, sadze, ze cokolwiek w naszym miescie zostanie wprowadzone - Wy i tak bedziecie niezadowoleni. Bo tak juz macie... Narzekanie sposobem na zycie
~AleDom 2014-11-09
06:18:10
No, ale busy w godzinach szczytu to jednak nie najlepsze rozwiązanie. Chyba, że ktoś lubi czuć bliskość innych ludzi. To i tak nie zmienia tego, że taboru zgodnego z założeniami SIWZ jest tyle, co kot napłakał - po pół roku funkcjonowania BKM. Albo miasto tego nie widzi, albo była umowa, że urzędnicy zamkną oczy w zamian za kursowanie pojazdów większych niż Kapeny (tylko o nich była mowa w przetargu), Taborem się nie ma co chwalić. Jeżeli wjeżdża w głąb osiedli to bardzo dobrze, tylko nieraz słyszałem, że gdzieniegdzie bus pojawia się kilka razy dziennie - to nie zachęci nikogo do odstawienia samochodu. No i jak było na początku z Pszczyńską, 308 i 07? Niedawno to poprawili. I tak w dni nauki szkolnej 308 ma tam więcej kursów (17) niż 07 (13). Poza tym władze nie chwaliły się w mediach, że żeby wydostać się z Żor najczęściej trzeba użyć MZK. Ba - podróż MZK po samych Żorach jest płatna poprzez zakup biletu. Dla mieszkańców to jasne, ale osoby przyjezdne mogą błędnie myśleć, że w MZK nie trzeba mieć biletu. I "opłata dodatkowa" gotowa. Władze i media powinny przedstawić całość zagadnienia a nie tylko to, co im pasuje - czyli w zasadzie tylko to, że "nie trzeba mieć biletu" i że "cena za wozokilometr jest niska" (dzięki temu, że zamknięto oczy na tabor - o czym pisałem). Dlatego właśnie piszę o "żorskiej propagandzie". Serio, jestem za komunikacją miejską bez biletów - ale bez upychania ludzi do busików i wspomnianej "propagandy",
~AleDom 2014-11-09
11:55:27
A, jeszcze o jednym zapomniałem. "Bezpłatna" komunikacja nie jest najważniejsza dla mieszkańców. W związku z tym należy ją wprowadzać tam, gdzie budżet miasta się domyka i coś zostaje. Z tym, że dobra "bezpłatna" komunikacja miejska to duży wydatek. Wszystko zależy od wielkości miasta, ale 1,5 mln zł/rok to jak widać za mało.
~Arteks 2014-11-09
22:08:33
@another - ja tak samo jak AleDom nie mówię temu rozwiązaniu NIE, tylko wykonanie BKM w Żorach jest makabryczne bo przedstawia się ludziom komunikację jako coś niepoważnego, małego, niewygodnego i amatorskiego. Przecież można było BKM oprzeć chociażby o takie małe autobusy jak ten podstawiony dla delegacji i już wizerunkowo wypadałoby to lepiej. Jak sam widzisz miasto busików się wstydziło przed zagranicznymi delegacjami bo w Tallinie i innych miastach komunikacja może i jest bezpłatna ale ludzi wożą NORMALNE pojazdy przeznaczone do transportu miejskiego a nie do przewozu paczek...
~AleDom 2014-11-12
21:08:12
Nikt nie mówi, że wszystkie pojazdy mają być takiej samej wielkości. Tam gdzie są większe potoki pasażerskie należało użyć 10-12 metrowych autobusów, kto wie - może i dłuższych? Rzetelne badania potoków pasażerskich by to wyjaśniły. Ale lepiej nie, bo jeszcze się okaże, że trzeba większych pojazdów - i co zrobi UM? Będzie więcej złomów żorskich prywaciarzy (Kłosoka, V-BUSA, ASKI)? Przetarg miał być rozpisany np. na rok. Wtedy można by było zobaczyć jak całość będzie funkcjonowała, nanieść duże poprawki, pomyśleć nad wymaganiami odnośnie wielkości, wieku i wyposażenia taboru. Same nowe, klimatyzowane kurdupelki to lekka przesada. Myślę, że przeciętny pasażer wolałby kilkuletni, niskopodłogowy, pełnowymiarowy autobus (nawet bez klimatyzacji) niż nową Kapenę z klimatyzacją (z tym też bywa różnie). Takie roczne zbieranie doświadczeń mogłoby skutkować rozpisaniem przetargu, którego wymagania byłyby sensowne i egzekwowane. Wiadomo by było co gdzie ma jeździć i za co karać nieuczciwego przewoźnika. Tylko, że wozokilometr większym autobusem jest droższy od wozokilometra wykonywanego mniejszym. Jednocześnie obsługa kilkuletnim autobusem bez klimatyzacji jest tańsza - to tu można kilka groszy zaoszczędzić, nie na wielkości. Miały być klimatyzowane nówki a jest złomowiec V-BUSa i tłok.