zamknij

Wiadomości

Koleją w Beskidy – do kiedy będziemy dojeżdżać zastępczo autobusami

2020-08-10, Autor: tora

Trwa przebudowa linii kolejowej na linii Chybie – Wisła Głębce. To jedna z większych inwestycji PKP PLK w woj. śląśkim, warta 460 mln zł. Jednak z tego powodu pasażerowie chcący dojechać w Beskidy muszą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. A ponieważ w przebudowie jest również główna droga, dotarcie w góry przypomina drogę przez mękę

Reklama

24 lipca w centrum Wisły odbył się brefing prasowy z udziałem Adamam Małysza, burmistrza i marszałków województwa śląskiego w temacie stworzenia muzeum narciarstwa. Spotkanie dla mediów musiało zostać opóźnione o dobre pół godziny, ponieważ jeden z uczestników briefingu utknął w korku między Ustroniem a Wisłą na przebudowywanej DW 941. Pokonanie dziesięciokilometrowego odcinka zajmowało pół godziny. Ale innej drogi do Wisły nie ma. Pociągi nie jeżdżą, ponieważ trwa przebudowa odcinka linii S6 od Chybia do Wisły Głębce i pasażerowie, którzy wybrali kolej dowożeni są zastępczo autobusami. Są samą zatłoczoną drogą. Na uciążliwości zwracał też uwagę Adam Małysz w rozmowie ze ŚląskimBiznesem.pl.

Częściowo uciążliwości zmniejszyłoby zakończenie przebudowy linii kolejowej. PKP PLK podzieliły się 7 sierpnia w Skoczowie informacjami o postępach w pracach nad tą jedną z największych inwestycji realizowanych obecnie w województwie śląskim.

Tory Chybie - Wisła Głębce: co słychać na planu budowy

Aktualnie największe postępy widoczne są w Skoczowie. Widać budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez systemy komputerowe, będą obsługiwać urządzenia sterowania ruchem na stacjach i linii Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń – Ustroń Polana  –  Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczne i sprawne podróże i przewóz ładunków.  Wykonawca przygotowuje montaż sieci trakcyjnej oraz budowę podtorza i torów na stacji Skoczów i na trasie Pierściec – Skoczów. Zabudowywane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Ponadto na stacji Skoczów budowane są dwa nowe wyższe i szersze 200-metrowe perony. Na betonowych konstrukcjach będą układane płyty z wypukłymi ścieżkami naprowadzającymi. Zaplanowano pochylnie, które umożliwią dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Bezpieczeństwo podróży zwiększy nowe oświetlenie. Orientację ułatwią tablice i gabloty informacyjne. Zaplanowano również montaż stojaków na rowery. Wszystkie prace na stacji Skoczów zakończą się w listopadzie 2020 roku. 

Gotowy most na Wiśle

Oprócz tego wybudowano już nowe perony w stacji Pierściec i na przystankach osobowych Zaborze oraz Chybie Mnich. Między Bronowem a Skoczowem położono już 14 km nowych torów. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu i na stacji Pierściec. Na kolejne lata użytkowania przygotowano most na Wiśle w Skoczowie oraz kilkanaście obiektów inżynieryjnych. Wymieniono nawierzchnię na 8 przejazdach kolejowo-drogowych. Prace postępują na linii Goleszów – Cieszyn oraz w stacji Cieszyn. Od Skoczowa do Wisły Głębce prace przewidziano w przyszłym roku.

Do kiedy potrwa przebudowa torów do Wisły?

Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku. Efektem inwestycji będą o 30 minut krótsze podróże w Beskid Śląski. Przykładowo z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy w około 100 minut. Zwiększy się dostęp do kolei z nowych przystanków: Skoczów Bajerki i Ustroń Brzegi oraz z wygodnych peronów na 7 stacjach i 10 przystankach, m.in. w Cieszynie, Goleszowie, Ustroniu i Wiśle Uzdrowisko. Przywrócone zostanie połączenie z Goleszowa do Cieszyna.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” wart jest prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~zbyzsek54 2020-08-11
    10:42:46

    3 1

    rzeczywiście makabra,odcinek z Ustronia do Wisły długości 10-11 kilometrów pokonałem ostatnio w tempie"ekspresowym",dojazd trwał 45 minut :(

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 46