zamknij

Wiadomości

Posłuchaj rozmowy z oszustem! Nie daj się nabrać

2021-12-23, Autor: MZ, materiały prasowe

39-letnia mieszkanka Żor mogła stracić dużo więcej niż 4 tysiące złotych, które oszuści wypłacili za pomocą kodów BLIK w bankomacie. A wszystko zaczęło się od telefonu i rozmowy z oszustem, podającym się za pracownika banku. Posłuchajcie nagrania z rozmowy.

Reklama

Wczoraj do komendy zgłosiła się 39-letnia mieszkanka Żor i zawiadomiła śledczych o oszustwie dokonanym na jej szkodę.

- Z relacji kobiety wynikało, że dzień wcześniej, w samo południe, odebrała telefon od mężczyzny, który podawał się za pracownika firmy udzielającej pożyczek - informuje mł. asp. Marcin Leśniak, rzecznik prasowy żorskiej KM Policji. - 39-latka była zaskoczona treścią komunikatu. Wynikało z niego, że środki kredytowe nie mogą być przelane na jej konto, gdyż podała zagraniczny numer rachunku. Jednak żorzanka w ogóle nie starała się o kredyt.

Kobieta została zapewniona, że w tej sytuacji dzwoniący powiadomi o sprawie departament bezpieczeństwa, gdyż najprawdopodobniej ktoś włamał się na jej konto.

- Po około 2 godzinach mieszkanka Żor odebrała kolejny telefon, tym razem z "departamentu bezpieczeństwa". Kolejny rozmówca potwierdził, że doszło do włamania na jej konto i zaproponował przeprowadzenie analizy. W tym celu poprosił 39-latkę o zainstalowanie aplikacji gwarantującej bezpieczeństwo i krok po kroku instruował ją jak ma postępować.

Pokrzywdzona zainstalowała aplikację i postępowała według wskazówek "specjalisty", logowała się na konto i wylogowywała.

- W pewnym momencie zaczęła otrzymywać wiadomości SMS z informacją o odbywających się na jej koncie operacjach, w tym wiadomości od banku, że jej bankowość elektroniczna została zablokowana. 39-latka zorientowała się, że padłą ofiarą oszustów. Zadzwoniła na infolinie obu banków, w których posiada konta i natychmiast je zablokowała - dodaje Marcin Leśniak.

Przestępcy, za pomocą uzyskanych podstępem kodów BLIK, zdążyli wypłacić w bankomacie 4 tysiące złotych. Jednak ich zamiary dotyczyły dużo wyższej kwoty. Jak się okazało, zwiększyli limit dziennych przelewów, a potem usiłowali pobrać kredyt na blisko 30 tysięcy złotych. Próbowali też przelać prawie 20 tysięcy złotych oraz po 2 500 w dwóch obcych walutach. Na szczęście większość tych operacji zostało zablokowanych przez bank.

Policja apeluje o rozwagę! Poniżej nagranie rozmowy z oszustem.

 

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy kiedykolwiek próbowano was oszukać fałszywymi sms-ami?



Oddanych głosów: 398