zamknij

Wiadomości

Przydałby się autobus z Żor do Gliwic? Wypełnij ankietę

2019-09-12, Autor: JP

Żorski Urząd Miasta chce zainteresować przewoźników bezpośredniem połączeniem autobusowym do Gliwic. Mieszkańcy i pasażerowie mogą wypełnić ankietę na ten temat.

Reklama

W ankiecie UM pyta pasażerów o zdanie nt. oczekiwanych przystanków, godzin przyjazdów i odjazdów, częstotliwości kursów, o najbardziej oczekiwane cele podróży (np. Politechnika, szpital, strefa przemysłowa, dworzec PKP) i o to, jak obecnie wygląda nasza podróż do Gliwic.

Na podstawie zebranych informacji magistrat chce zainteresować któregoś z przewoźników uruchomieniem regularnych połączeń na trasie Żory-Gliwice-Żory.

Zainteresowani mogą wypełnić ankietę do 18 września w Elektronicznym Biurze Obsługi Klientów (zory-ekonsultacje.eboi.pl) lub wypełnić ją w formie papierowej i przesłać na adres [email protected] albo dostarczyć ją Wydziału Infrastruktury i Inwestycji żorskiego UM (Al. Wojska Polskiego 25).

Druki ankiety są dostępne w punktach Informacji w budynkach Urzędu Miasta przy Rynku 9 i przy al. Wojska Polskiego 25 oraz w recepcji Domu Kultury przy ul. Dolne Przedmieście 1

W poniedziałek, 16 września o godz. 17:00 w sali koncertowej Miejskiego Ośrodka Kultury w odbędzie się spotkanie na ten temat. Pracownicy Urzędu i przewoźnicy zapraszają mieszkańców.

Oceń publikację: + 1 + 138 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (27):
  • ~gestskoczka 2019-09-12
    14:42:55

    13 1

    Wczoraj podpisałem petycję w sprawie połączenia kolejowego Gliwice – Rybnik – Żory – Pszczyna – Bielsko-Biała, którą zainicjował Pan Michał Liszka z Żor. Uważam, że gdyby to się udało, a pociągi kursowałyby z częstotliwością nie rzadziej niż co 60 minut, to byłby strzał w dziesiątkę.

    Autobus Żory – Gliwice też nieźle, ale wydaje mi się, że pociąg Gliwice – BB byłby mniej kosztowny dla gminy Żory, a bardziej przydatny dla mieszkańców.


    Jestem stary pierdoła i się często czepiam niektórych szczegółów – wybaczcie mi ale zapytam o dwa szczegóły z powyższego artykułu:
    1 – Być może jest to błąd redakcyjny, cytuję: „Zainteresowani mogą wypełnić ankietę (...) w formie papierowej i przesłać na adres [email protected] albo dostarczyć ją Wydziału...” Opcję po słowie „albo” rozumiem. Tego przed słowem „albo” - nie.
    2 – zdjęcie z Gdyni. Jest jakiś ukryty przekaz, czy przypadek?

  • ~agel 2019-09-12
    17:25:27

    15 3

    Przydałby się autobus/bus... Zwlaszcza, że jest autostrada i dużo osób studiuje na polibudzie.... Moje dziecko również wybiera się na studia na PSl więc doda grosza dla przewoźnika :D

  • ~Barbara Łaskawiec 2019-09-12
    18:47:06

    11 0

    Ja też podpisałam

  • ~Arteks 2019-09-12
    21:56:45

    7 12

    @gestskoczka - szczerze o sobie napisałeś. Ale i tak cię lubię za twoje prospołeczne poglądy. :) Ja też popieram petycję odnośnie kolei. Nie wiem tylko dlaczego wasz UM wyskakuje z jakimiś busami... Przecież jeśli ktoś chce jechać busem to może to z przesiadką zrobić nawet obecnie. A pociągów do Gliwic nie ma ani z Rybnika, ani Żor, ani z Pszczyny czy Bielska. Poza tym taka linia poprawiłaby dojazd w wiele różnych miejsc. Busy z Żor do Pszczyny - to kolejny dowód na to jak bardzo zacofane są osoby odpowiedzialne za transport w Żorach. Jak można coś takiego proponować w 2019 roku? Oni tam myślą kategoriami sprzed 25 lat kiedy to w Polsce busiarstwo stało się popularne. Dzisiaj busy w większych miastach są passe. A w jakim stanie są żorskie busy? Anegdota z niedzieli. Kolega chciał jechać Sylmarem z Gliwic do Rybnika w niedzielę i niestety jeszcze w Gliwicach na przystanku odpadła rura wydechowa z pojazdu :DDD i wszyscy musieli opuścić pojazd. Kursu nie było... Niestety ale stan busików jest straszny. Na kolei też się zdarzają awarie - ale nigdy nie z powodu nieprzygotowania pojazdu do trasy! Poza tym kolej jest wygodna, można już obecnie powiedzieć, że nowoczesna i bardzo bezpieczna.

  • ~Arteks 2019-09-12
    22:12:47

    7 12

    Miało być: Busy z Żor do Gliwic - to kolejny dowód na to jak bardzo zacofane są osoby odpowiedzialne za transport w Żorach.

  • ~ 2019-09-13
    07:05:22

    8 5

    ~Arteks
    I love you hater :-*

  • ~Arteks 2019-09-13
    10:35:07

    6 11

    @kordula - z jakiej farmy trolli jesteś?

  • ~gestskoczka 2019-09-13
    10:51:06

    4 3

    @Arteks, z tym lubieniem to ostrożnie. Kościelni i Bejzbole nie zrozumieją że to lubienie może być platoniczne. Nie mam nic do Ciebie, gdy krytykujesz merytorycznie. Natomiast gdy wylewasz fekalia na miasto, mieszkańców i władze, to mi się nóż w kieszeni otwiera (chociaż od 50 lat nikogo nie dziabnąłem).

    Pisząc: „Busy z Żor do Pszczyny - to kolejny dowód na to jak bardzo zacofane są osoby odpowiedzialne za transport w Żorach.” - chyba nie masz racji, bo o ile wiem, to takie połączenie organizował powiat pszczyński. W drugim komentarzu piszesz: „Miało być: Busy z Żor do Gliwic” Masz obsesje z busami i Żorami. Są na to sposoby, by to leczyć. W komentowanym artykule nic nie pisze o busach do Gliwic. Pisze wyraźnie: „Żorski Urząd Miasta chce zainteresować przewoźników bezpośrednim połączeniem autobusowym do Gliwic.” AUTOBUSOWYM. Do Katowic jak jechałem ostatnio, to i w jedną i w drugą stronę w czystym, eleganckim busie była załączona klimatyzacja.

    @Arteks, skoro uważasz że połączenie kolejowe Gliwice – Rybnik – Żory – Bielsko-Biała jest potrzebne, to podpisz petycję. Ja o niej przeczytałem w DZ, odnalazłem na Fb i podpisałem. Skoro taka cielepa małogramotna potrafi, to Ty też możesz ją odnaleźć. Mnie się wydaje, że gdyby ją bardziej rozpropagować, i zebrać odpowiednią liczę podpisów, to marszałek województwa musiałby uruchomić tą linię (może nie przez Pszczynę a przez Strumień) bo tu tory są w znacznie lepszym stanie do odpowiedniej prędkości.

  • ~Arteks 2019-09-13
    11:05:44

    4 7

    @gestskoczka - nie bądź naiwny. Skoro władzom miasta nie przeszkadzają Kapeny w BKM i busiki Drabasa do Katowic - na pewno nie myślą o linii autobusowej do Gliwic tylko o kolejnej "linii wstydu". A co do petycji w sprawie pociągów - oczywiście, że solidarnie podpisałem. Nie mam nic przeciwko aby do Żor też doszła jakaś cywilizacja kolejowa. Skoro nie da się do Katowic bo rozebrano tory - to czemu nie do Gliwic? :) Tylko kolej, busy są nawet w Polsce co raz bardziej passe. W GOP/ZTM myślą już tylko o rozwoju kolei i dopasowaniu jej pod nowe potrzeby. W ROW jest trochę gorzej ale jakiś tam postęp mentalny też jest, a petycja w sprawie nowej linii pokazuje zainteresowanie i jakiś "głód" powrotu kolei.

  • ~ 2019-09-13
    11:37:33

    4 6

    ~Arteks
    I love you hater :-*

  • ~ 2019-09-13
    11:42:22

    6 6

    "Hejt rodzi hejt, więc walcz z nim z miłością!"

  • ~Arteks 2019-09-13
    20:02:10

    5 11

    @agel - a chciałabyś aby twoje dziecko jeździło na politechnikę busem lub autem, autostradą na której prawie codziennie są wypadki, niektóre śmiertelne? A co ciekawe na Śląsku nie było w ostatnich 30 latach ani jednego wypadku kolejowego w którym zginąłby pasażer pociągu. Naprawdę zdecydowanie bardziej warto walczyć o pociągi. Lepiej patrzyć na rozwój kolej i na zachodzi i brać od nich przykład niż od sowietów w których tak jak w Żorach króluje przeżytek w postaci marszrutki.

  • ~gestskoczka 2019-09-13
    20:43:16

    7 0

    Mnie też Kapeny nie przeszkadzają. Mało tego, uważam, że Kapeny na linii 01 i 02 są idealne, ale ze względu na częsty tłok w autobusach, powinno się zwiększyć częstotliwość. Innym rozwiązaniem, aby zastąpić Kapeny dużymi autobusami, to trasa tych linii musiałaby być zmieniona. Zamiast środkiem osiedli Pawlikowskiego i Sikorskiego musiałyby jeździć ul. Okrężną – a to mieszkańcom tych osiedli mocno by się nie spodobało. A busy do Katowic (jak nie ma połączenia kolejowego z czasem przejazdu 30 min.) mnie się podobają. Ilość kursów do Katowic mamy tak dużą, że ten twój Rybnik – licząc połączenia kolejowe i busy – to blado wygląda.

    A władza Arteksie jest wszędzie taka sama. Arogancja władzy jest odwrotnie proporcjonalna do świadomości społecznej. To znaczy, im głupsze i potulne społeczeństwo, tym bardziej arogancja władzy rośnie. A im większa świadomość jest w społeczności, tym bardziej poziom arogancji spada i nie pomoże ani ZOMO ani WOT.

    Zgadzam się z Tobą że na kolej trzeba stawiać, nie na busy. Władze metropolii myślą, marszałek myśli, jak wymyślą projekt przyślą. Gdyby nie te rachityczne parę połączeń kolejowych Rybnika z Katowicami, to powstałoby dwutorowe bezkolizyjne, szybkie połączenie Katowic z naszymi miastami. A tak to jesteśmy jak te małpy w ZOO – jedne czegoś się domagają, a drugie zamiast pomóc, to się śmieją, bo ochłap im wystarcza.

  • ~Arteks 2019-09-13
    21:40:34

    3 4

    @gestskoczka - cieszę się, że przekonujesz się do kolei bo kiedyś tak nie było. W twoim rodzinnym regionie też jest progres. Był okres kiedy stacja w Legnicy zamierała - niedawno wznowili ruch po wielu latach na linii w kierunku Lubina. Szkoda, że widać u ciebie mimo wszystko u ciebie taki żal, pomieszany z nostalgią i lekką zazdrością... Co masz na myśli "rachityczne"? 24 pociągi w każdą stronę z Rybnika do Katowic i z powrotem? To całkiem dobry standard jak się popatrzy na tabele w Polsce. Z plotek jakie słyszałem - będzie jeszcze więcej od nowego rozkładu. Pewnego rodzaju niesprawiedliwością dziejową jest to, że wszyscy się składamy na kolej w podatkach - a niektórzy mieszkańcy w mniejszym stopniu mogą korzystać z tego dobrodziejstwa niż inni. I choćby dlatego warto popierać inicjatywy takie jak ta petycja, w której społecznicy podpierają się prestiżem większych miast - ale najbardziej zależy im na mniejszych miastach, których głos jest w stolicy regionu słabo słyszalny. Mało kto w Katowicach wie gdzie są Żory, Knurów czy Strumień. A tam też mieszkają podatnicy, też mieszkają turyści, dojeżdżający do pracy, niepełnosprawni itd. Jestem przekonany, że gdyby do Żor był sprawny dojazd z GOP - Miasteczko Westernowe odwiedzałoby dużo więcej osób. Niestety tam gdzie nie ma sprawnego transportu - jest turystyczna mizeria bo turyści jednodniowi czy rowerowi wybierają miejsca gdzie można dojechać pociągiem.

  • ~agel 2019-09-13
    22:00:02

    5 1

    @arteks wolałabym żeby dziecko do Gliwic jeździło busem. Z prozaicznego powodu - mamy kawał drogi do dworca PKP w Żorach, zanim się dostać autobusem podmiejskim na dworzec PKP, czekać na pociąg, to już się jest w połowie trasy busem do Gliwic. Co do kolei to żałuję że nie ma wielu połączeń dalekobieżnych, ale mój żal wynika z troski o innych. Sama korzystam z auta pomimo zagrożeń na drogach, które wymieniałes..

  • ~azan3 2019-09-14
    09:28:48

    5 2

    @Arteks i znowu piszesz bzdury:" A co ciekawe na Śląsku nie było w ostatnich 30 latach ani jednego wypadku kolejowego w którym zginąłby pasażer pociągu". A katastrofa w Szczekocinach to co to było? Owszem nie ginie tyle osób, co w wypadkach samochodowych, ale jak już dojdzie do katastrofy to od razu na dużą skalę, to jest tak samo jak z samolotami. Idąc tym tokiem rozumowania, to w ogóle z domu by trzeba było nie wychodzić, przecież mało kto ma tory kolejowe pod domem, żeby bez przesiadki nie dostać się na dworzec autem, taksówką, autobusem albo busem, więc ryzyko wypadku jest takie samo. Argument nietrafiony

  • ~Arteks 2019-09-14
    21:27:13

    3 4

    @azan3 - Szczekociny to nie Śląsk. W Polsce w zeszłym roku zginęło na drogach 2838 osób, 31 tys.(!!!) zostało rannych. Ostatni poważny wypadek kolejowy z ofiarami śmiertelnymi i rannymi to właśnie Szczekociny w 2012 roku i 16 ofiar śmiertelnych i ok. 50 rannych czyli mniej niż ginie w Polsce w przeciętny weekend na drogach... Prawdopodobieństwo wypadku na drodze jest ogromne, w pociągu minimalne. BARDZO WAŻNY ARGUMENT! Rozumiem, że rozpaczliwie chciałbyś poprawić image Żor (czasami atakując innych). Ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie popierasz rozwiązań transportowych które pomogłyby wydobyć się Żorom z komunikacyjnego zaścianka? Zaślepienie czy niewiedza?

  • ~Arteks 2019-09-14
    21:45:29

    6 3

    @agel - ale to dałoby się w prosty sposób to załatwić wykorzystując komunikację miejską która dowiezie na dworzec kolejowy pasażerów z osiedli i odwrotnie, odwiezie po przyjeździe pociągu. Tak to działa w normalnych miastach i tak to działało w Żorach zanim całkowicie wszystko się rozwaliło w czasach Sochy. Na pewno tam gdzie mieszkałaś tak to działało. W moim mieście ja też mieszkam daleko od dworca - bez problemu dojeżdżam do niego autobusem miejskim.
    Zerknij na ten artykuł i na reakcje władz miasta Żory. NIKT W POLSCE nie zareagowałby tak lekceważąco na takie postulaty jak żorski wiceprezydent. https://www.tuzory.pl/wiadomosci,czytelnicy-mowia-autobusy-miejskie-sa-slabo-skomunikowane-z-pociagami,wia5-3266-16701.html
    Naprawdę trudno zrozumieć działania władz miasta - czasami kompletnie rozbieżne z potrzebami mieszkańców i kompletnie niezrozumiałe. Np. nie chce się zmienić rozkładu jazdy aby ludzie dostali się na pociąg dajmy na to do Wrocławia czy Bielska, a z drugiej strony buduje się "centrum przesiadkowe" na którym nikt się do niczego nie przesiada... Żory to... stan umysłu. ;)

  • ~azan3 2019-09-16
    10:51:30

    1 1

    @Arteks- być może, ale Szczekociny to dalej województwo śląskie. te twoje wykrzykniki i pisanie wyrazów z dużej litery to świadczy o tym jak niestabilny emocjonalnie jesteś i niewychowany. Ja popieram transport, ale zrównoważony: autobusy, busy i kolej oraz transport samochodowy. Ja za to nie rozumiem takie całkowite tendencyjne lobbowanie tylko za koleją. Przecież na dzień dzisiejszy PKP to patologiczny moloch. Co się stanie jak mam jechać do pracy, a pociąg się spóźni albo nie pojedzie? Muszę mieć alternatywę. Powinni prywatnych przewoźników wpuścić na tory, to wtedy PKP by upadło jak PKS.

  • ~Arteks 2019-09-16
    15:03:36

    1 3

    @azan3 - to nie jest tendencyjne lobbowanie tylko europejskie. Nigdzie poza Polską i krajami postsowieckimi nie ma w transporcie publicznym busów. To nie PKP jest patologiczne bo wymieniają tabor, inwestują w linie, urządzenia sterowania ruchem, duże miasta mają z rozkładu na rozkład co raz lepsze połączenia i szybsze pociągi. Żory zostały w tej dziedzinie z jedną ręka w nocniku, a dzięki dalszemu wspieraniu busików - będziecie mieli "dwie ręce w nocniku". Już obecnie Żory mają mniej pociągów niż... Sumina. I są JEDYNYNYM w województwie miastem poza Jastrzębiem bez publicznego transportu do Katowic. Żeeenaaadaaa! Władze Żor zachłysnęły się pomysłem z krajów dawnego ZSRR - zamiast brać przykład z zachodu i Unii Europejskiej do której należymy.

  • ~Arteks 2019-09-16
    15:41:52

    2 3

    @azan3 - po co mi prywatni przewoźnicy kiedy Koleje Śląskie czy PKP IC zapewniają pasażerom bardzo wysoki standard podróży i stosunkowo tanie bilety? Z Rybnika do Bohumina 9 zł, z Rybnika do Katowic 9 zł, z Rybnika do Warszawy 45 zł... :) Ja nie narzekam i korzystam. W składach gniazdko, klimatyzacja/ciepło zimą, WC z zamkniętym obiegiem, specjalne miejsca na wózki dzięciece, rowery, miejsca dla niepełnosprawnych, mnóstwo miejsca na bagaż, nogi, wygodne fotele. To są standardy zachodnie. Nawet sporo reklam puszczanych w TV nagrywa się w pociągach czy na dworcach bo podróż pociągiem jest prestiżowa. Widziałeś jakąś reklamę w busie? Nie bo tam nie byłoby nawet miejsca na kamerę hehehe. Żory = zadupie komunikacyjne. ;)

  • ~agel 2019-09-16
    21:52:32

    1 0

    Trzeba okazać trochę patriotyzmu lokalnego...
    Arteks, z którego miasta bliżej wyskoczyć w góry, z którego miasta szybszy wyjazd na autostradę, gdzie czystsze powietrze? Rybnik czy Żory?

  • ~agel 2019-09-16
    21:58:31

    1 0

    Połączenie pociągowe z Zor do Gliwic mogłoby być ekonomicznie nieopłacalne. Ile kosztuje zasilanie prądem żeby czasem pociągnąć czasem 5 pasażerów? To ja wolę mniejsze busy ale częściej. Bez przesiadek z dworca na dworzec i bez biegania po rampach kolejowych. Ale dalekobieżne pociągi, np nad morze, do Czech, BB, Rzeszowa jak najbardziej są na tak. Tylko czy byłaby wystarczająca ilość pasażerów żeby to się wszystko opłacało?

  • ~Arteks 2019-09-18
    10:57:56

    1 1

    @agel - a jaka jest opłacalność żorskiej BKM? Najniższa z możliwych bo pasażerowie nie pokrywają z biletów nawet części deficytu. Więc nie martw się o pociągi które są dofinansowywane z pieniędzy podatników. Powietrze? Nie łudź się, Żory nie są wyspą, a kopcące chałupy to taka sama normalność w domkowych dzielnicach Żor jak i w Rybniku. Góry? No i co z tego, że z Żor jest bliżej do gór skoro ilość pociągów jest taka sama, a busikiem nie każdy chce jechać. Nawet narty trudno zabrać do busika, nie mówiąc o jakimś większym bagażu jeśli chciałabyś jechać na kilka dni. Autostrada? Podobna odległość. Ale już do Warszawy z Rybnika 4x pociągi IC, a z Żor nie dojedziesz pociągiem nawet do Katowic...

  • ~azan3 2019-09-18
    11:48:53

    1 0

    @Arteks- owszem, gdzieniegdzie poprawiło się na liniach kolejowych, ale to wszystko trwa bardzo wolno, no te wpadki z opóźnieniami na porządku dziennym i mało połączeń, żeeeeenaaadaaa. Jak tak ma wyglądać prestiżowe podróżowanie, to je cię proszę. Musi być także alternatywa dla podróży koleją , bo to ogranicza ryzyko, że gdzieś nie dojadę i ryzyko. I nie lobbuj mi na rzecz tego państwowego molochu, bo ja swoje wiem i czasem podróżuję koleją. Mnie nie przekonasz. Jakby był prywatny przewoźnik, to gwarantuję ci upadek PKP, a przynajmniej galopująco wzrósłby standard podróży

  • ~Arteks 2019-09-18
    12:24:49

    0 0

    @azan3 - to dobrze, że czasami korzystasz z kolei, mimo, że mieszkając w Żorach nie jest to zadanie proste. Szkoda, że nie popierasz rozwoju połączeń kolejowych przez Żory, a przecież jeśli nadal Żory będą w temacie stały w miejscu - tym gorzej dla nich. Co do busików - zacznij się szanować. Ja toleruję tylko auta, pociągi, rowery lub autobusy - busiki ignoruję.

  • ~azan3 2019-09-18
    13:44:43

    0 0

    @Arteks- naucz się wreszcie czytać zez zrozumieniem, gdzie napisałem, że nie popieram kolei? Popieram zrównoważony transport, busy też. I koniec tematu. Zresztą uważam, że przyszłość transportu należy do czegoś innego, ale to inna para kaloszy... Jeśli już piszesz, że mam się szanować , to ja ci dam radę: szanuj innych i bądź obiektywny , i myśl choć trochę

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęsliwy w Żorach?




Oddanych głosów: 1041