Wiadomości
Uwaga na utrudnienia w ruchu. W poniedziałek rusza remont przejazdu kolejowego
Uwaga na utrudnienia w rejonie ulicy Dworcowej. Od poniedziałku rozpoczyna się tam remont przejazdu kolejowego. Prace potrwają trzy tygodnie.
Utrudnienia w ruchu i zmiany w rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej powstaną za sprawą remontu torów kolejowych, który przeprowadzi PKP PLK S.A. Prace będą polegały na wymianie kolejnych dwóch torowisk i tzw. przejścia rozjazdowego.
Utrudnienia rozpoczną się w poniedziałek 26 lutego o godzinie 9.00 i potrwają trzy tygodnie. W tym czasie ruch dla samochodów osobowych przez przejazd kolejowy będzie niemożliwy. Również przystanki zlokalizowane pomiędzy rondem z bramą na ulicy Dolne Przedmieście a przejazdem kolejowym oraz przystanek Dworcowa-Leśna nie będą obsługiwane przez bezpłatną komunikację miejską.
Zobacz także
Z tego powodu wytyczone zostały objazdy:
- linie 03 i 04 – autobusy będą jeździły od przystanku Dworzec Autobusowy przez drogę krajową nr 81 (Wiślanka) i ul. Leśną z pominięciem przystanku Dworcowa. Na okres objazdów w pobliżu skrzyżowania ul. Leśnej z ul. Mikołowską zlokalizowany będzie dodatkowy przystanek. Autobusy z Kleszczówki z przystanku Dworzec Kolejowy będą jeździły ul. Leśną i dalej drogą krajową nr 81 do przystanku Dworzec Autobusowy z pominięciem przystanków: Dworcowa – Kolejowa, Dworcowa.
- linia 06 – autobusy będą jeździły z przystanku Dworzec Autobusowy przez drogę krajową nr 81 bezpośrednio do przystanku Leśna – Miasteczko Westernowe z pominięciem przystanków Dworcowa i Dworcowa – Leśna. W kierunku przeciwnym z przystanku Leśna - Miasteczko Westernowe autobusy pojadą drogą krajową nr 81 bezpośrednio do przystanku Dworzec Autobusowy z pominięciem przystanków: Dworzec Kolejowy, Dworcowa – Kolejowa, Dworcowa.
Jak podaje Urząd Miasta, w przypadku wcześniejszego zakończenia prac zarządca drogi poda informację o przywróceniu normalnej organizacji ruchu drogowego. Prace związane z remontem będą jednak kontynuowane jeszcze na przełomie kwietnia i maja ze względu na położenie ostatniej warstwy nawierzchni.
O kolejnych utrudnieniach żorski magistrat będzie informował w późniejszym terminie.
Zobacz także
Komentarze (17):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
-
„Tu na razie jest ściernisko”, ale będzie... stacja Pogotowia Ratunkowego. Prace potrwają kilkanaście miesięcy [FOTO]
18389 -
Wybory: trzech kandydatów na prezydenta Żor. Na kogo oddacie głos? [SONDA]
6781 -
Spółka Miejska przegrywa w sądzie. Ponad milion złotych odszkodowania dla przedsiębiorcy
4144 -
Kto zostanie prezydentem Żor? Mamy wyniki naszej sondy
4094 -
Most przejezdny, droga na Rybnik otwarta. Dziś zakończył się objazd
3399
Najwyżej oceniane
-
O historii policji „Na Starówce”. Nieznane fakty z dziejów miasta i mundurowych
+65 / -0 -
Spółka Miejska przegrywa w sądzie. Ponad milion złotych odszkodowania dla przedsiębiorcy
+19 / -1 -
Wjazd na Rynek od ul. Szeptyckiego zostanie zamknięty. To dla poprawy bezpieczeństwa
+20 / -4 -
Dariusz Słomka - Twój Partner w Bezpieczeństwie Finansowym.
+13 / -1 -
I to jest sukces. Żorzanka mistrzynią świata!
+11 / -0
Najczęściej komentowane
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~martin 2018-02-23
11:11:48
Chińczycy podobną stację, jak w Żorach zmodernizowali w podobnym zakresie, jak modernizowana jest nasza w 8,5 godziny: https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=6wwgrwNb5gE u nas sama wymiana dwóch torów na odcinku kilkunastu metrów i rozjazdu potrwa 3 tygodnie. Ręce opadają...
~Arteks 2018-02-23
12:02:35
@martin - nawet w czasach komuny taka inwestycja nie trwałaby 3 tygodnie tylko z 3 dni. Ale teraz każda firma ci powie, że "nie ma pracowników", że "mało kto chce realizować inwestycje nocą" itd. I dlatego to tak trwa. Przeżyjecie. U nas remont wiaduktu ma trwać pół roku.
~Krzysztof Krakowczyk 2018-02-23
15:58:03
...nie macie pojęcia i szacunku do firm i ludzi, którzy tam pracują ... w deszcz, śnieg, mróz
...komunę (chińską) to Ty masz w głowie nielocie z Rybnika ....
~pav 2018-02-23
17:53:26
A propos remontu wiaduktu w Rybniku. Po obejrzeniu kilku zdjec z "inwestycji" dziwie sie, ze ktokokwiek sprawuje tam nadzor ze strony PKP ( czy kto tam jest odpowiedzialny za torowisko) zgodzil sie na taka wolna amerykanke. Nadzor budowlany pewnei rowniez sie obudzi dopiero jak cos sie stanie. Roboty budowlane na trasie Pszczyna -Raciborz troche lepiej wypadaja ale rowniez pozostaje wiele do zyczenia.
~ 2018-02-23
19:28:01
w 3 dni to za komuny by tego nie zrobili, a jeśli nawet, to spartaczyliby to dokumentnie.
~Arteks 2018-02-25
19:28:29
@pav - na razie ta nasza trudna inwestycja (przy ogromnym ruchu pociągów - średnio 50 pasażerskich i ponad 100 towarowych, nie licząc pracy manewrowej i przejazdów samych lokomotyw) przebiega zgodnie z harmonogramem. Natomiast szkoda, że w Żorach macie takie biedne miasto bo w innym już dawno przebudowano by przejazd na wiadukt lub przepust. Zgodzisz się, że to ruchliwe miejsce zarówno dla pieszych, kierowców, rowerzystów jak i pociągów (głównie ruch towarowy). No ale Żory w każdej dziedzinie odstaje od innych... W Wodzisławiu, Raciborzu, Kędzierzynie, Katowicach, Rybniku - wszystkie przejazdy w centrum przebudowano na bezkolizyjne kilka/kilkanaście dekad temu.
~pav 2018-02-25
21:30:23
No tak Arteks. Poki roboty przebiegaja z harmonogramem to jest ok. Nie wiedzialem, ze jest taki ruch pociagow na tej lini. Tym gorzej z punktu widzenia BHP. To co tam sie u Was wyrabia na tej waszej "trudnej" inwestycji na moich projektach by nie przeszlo.
Prosze oswiec nas jakbys rozwiazal problem skrzyzowania Dworcowej z torowiskiem?
Tunel pod rzeka Ruda i torowiskiem? Nieoplacalny i trudny do wykonania (zwlaszcza w polskich realiach). Wiadukt? Nieoplacalny i trudny do wykonania. Poza tym troche bez sensu. Ja mam pewne rozwiazanie ale dam ci szanse sie wykazac i udowodnic, ze czasem potrafisz wymyslic cos sensownego.
A jak sie nie znasz (zreszta nie tylko na tym). Wracaj studiowac rozklady pociagow i autobusow
..
~Arteks 2018-02-26
11:33:15
@pav - jedynie wiadukt lub jakąś łącznica od Wiślanki.
~Krzysztof Krakowczyk 2018-02-26
11:45:16
...wiadukt nielocie jest 200 m od przejazdu na Dworcowej/Mikołowskiej na Wiślance - można spokojne pojechać ul. Leśną ...
~Geronimo 2018-02-26
15:48:34
Arteks odstosunkuj się od Żor. Dobrze powiedziałeś, że w centrum Rybnika nie ma kolizji z przejazdami kolejowymi. Natomiast trochę dalej jest ich w pierony i trochę, a np. na Wolnej i na Miarki jak cug jedzie do Żor albo nazod to się ustawiają kilometrowe kolejki. W tej sprawie Rybnik od dawien dawna też nic nie robi a skala jest bez porównanie większa.
~Arteks 2018-02-26
22:14:53
@geronimo - ale Rybnik to jest gigantyczny na skalę polską węzeł kolejowy z dużą stacją towarową liniami PKP, przemysłowymi, bocznicami. Jak na taką plątaninę to nie ma aż tak dużo przejazdów. Nie ma też żadnego czterotorowego tak jak w Żorach na Dworcowej.
~pav 2018-02-26
23:54:35
I co w zwiazku z tym?
~gestskoczka 2018-02-27
15:11:21
@pav, zadałeś bardzo ważne pytanie, choć fatalnie skierowane. Cytuję: [cyt] jakbys rozwiazal problem skrzyzowania Dworcowej z torowiskiem? Tunel pod rzeka Ruda i torowiskiem? Nieoplacalny i trudny do wykonania (zwlaszcza w polskich realiach). Wiadukt? Nieoplacalny i trudny do wykonania. Poza tym troche bez sensu.[/cyt]
Jeżeli dworzec kolejowy ma być po północnej stronie, to dojazd do niego nie może być ograniczony rogatkami.
Ja pamiętam, jechałem w latach 80 na bardzo ważne spotkanie do Katowic. Do dworca autobusem WPK, dalej pociągiem. Ale autobus stanął przed zamkniętym przejazdem, kierowca nie chciał otworzyć drzwi, potem jak otworzył to pociąg z Pawłowic już nadjeżdżał, ale pech chciał, że z przeciwnej strony, na drugim torze przejeżdżał towarowy w kierunku Pawłowic. Szlag trafił spotkanie w Katowicach, a mnie uraz pozostał.
Uważam, że dworzec kolejowy wraz z centrum przesiadkowym powinien być od strony ul. Kolejowej, a na Kleszczówkę dojazd samochodem albo wiaduktem Wiślanki, albo nowy wiadukt przerzucić nad torami na zachód od parku Piaskownia, jako część obwodnicy zachodniej, łączącej obwodnicę północną od ronda na Szczejkowickiej z ul. Boczną.
~pav 2018-02-27
15:43:51
@gestskoczka
Madrego to i czasem dobrze poczytac.
Po Arteksie nie spodziewalem sie madrej odpowiedzi i sie nie zawiodlem
Jesli przejazd jest tak uciazliwy (z gory mowie, ze nie wiem bo od 10 lat tamtedy nie jechalem) to nalezy go calkowicie zamknac i przerzucic ruch na wislanke (chociaz spowodowaloby to zageszczeniu ruchu ale i tak jedzie sie tam powoli) lub tak jak zasugerowales. Budowa wiaduktu na dworcowej ( jak zasugerowal jeden specjalista z Rybnika) jest absolutnie bez sensu
Jesli przejazd nie jest uciazliwy to zostawic tak jak jest
A sam dworzec zburzyc (toz to stara rudera i tyle) zbudowac cos nowego (po dobrej stronie torowiska jak zasugerowales)
Jednak sam siebie nie widze idacego na autobus, zeby jechac na pkp, zeby pociagiem jechac do Rybnika a potem pociagiem do jakiegos Bohumina tak jak sugeruje jeden kolega i wmawia wszystkim, ze tak jest najlepiej, nowoczesnie i miastowo.
~gestskoczka 2018-02-27
19:30:40
@pav, cóż ja mam powiedzieć na pierwsze słowa Twego komentarza? Wierzę Tobie, choćby mi zmysły podpowiadały coś innego.
Jeżeli chodzi o ten przejazd kolejowy, to przy tych kilku pociągach na dobę nie stanowi on problemu. Ostatnio czytałem na TuJastrzębie że władze miasta w sprawie kolei zmieniają koncepcję, bo wyszło im że kolej do Katowic z kilku powodów jest lepsza przez Żory i Orzesze niż przez Pszczynę Tychy. Więc gdy nasze miasta się dogadają i będzie reaktywacja linii kolejowej do Katowic, a dojdą jeszcze pociągi Rybnik Wisła (dwie pary na dobę, ale jednak), to ten przejazd może być więcej zamknięty jak otwarty. I problem jest.
Nie mogę się z Tobą zgodzić, by stary dworzec zburzyć, szkoda. Jest koncepcja by pełnił funkcje kulturalne, i to moim zdaniem jest dobre. Ale dworzec kolejowy zdecydowanie – moim zdaniem, nie architekta czy speca od komunikacji, a emeryta górniczego – należałoby, wraz z centrum przesiadkowym zaprojektować przy ul. Kolejowej.
Oczywiście do Rybnika większość mieszkańców którzy korzystają z komunikacji publicznej nie pojedzie pociągiem, bo mają częste i bezpośrednie busy, oraz rybnicki 52 z Bajerówki i spod sądu. Ale mieszkańcy Kleszczówki, im zdecydowanie pociąg odpowiada, choć ich jest tyle co kot napłakał.
~Arteks 2018-02-27
19:59:45
@gestskoczka - ciekawa przygoda ale może nie tylko dotyczyć autobusów. Ktoś dowozi autem kogoś na dworzec i niestety zdarzy się jakiś objazd, wypadek, korek, auto nie chce odpalić itd. I spóźnienie... Do pociągu 3 minuty a tu przejazd zamknięty bo jedzie jeszcze przed pociągiem na którym zależy - pociąg towarowy. Wiesz, miałem kolegę który pracował trochę czasu na tej nastawni koło Dworcowej. Opowiadał różne anegdoty i niektóre zdarzenia mrożące krew w żyłach co tam się czasami dzieje i jak na długo są zamykane te rogatki. Wcale nie można wykluczyć sytuacji kiedy trzeba przepuścić w ciągu kilku minut 3 pociągi. Przejazd jest wtedy cały czas zamknięty.
~Andzej Baron 2018-02-28
09:07:54
Warunki pogodowe stały się poważną przeszkodą w realizacji dalszych prac remontowych .Taki fakt można zrozumieć,lecz oznakowanie w tej sytuacji należałoby zaktualizować gdyż wprowadza w błąd uczestników ruchu drogowego.