zamknij

Wiadomości

Akcja BEZPIECZNY PIESZY. Wzmożone działania policji

2018-05-15, Autor: ap

Przez cały dzień żorska drogówka obserwować będzie uczestników ruchu drogowego. Funkcjonariusze sprawdzą, czy piesi przestrzegają przepisów i jak wobec nich zachowują się kierowcy.

Policja przypomina kilka prostych zasad!

Reklama

Pieszy zobowiązany jest:

*korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku – z 
pobocza. Korzystanie z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak
najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi
jest dopuszczalne tylko wówczas, gdy pobocza nie ma lub czasowo nie
można z niego korzystać;

*idąc po poboczu lub jezdni – iść lewą stroną;

*poruszając się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym używać
elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu
drogowego (zalecene w każdych okolicznościach po zmroku);

*zachować szczególną ostrożność przechodząc przez jezdnię lub torowisko
oraz korzystać z przejścia dla pieszych (osoba znajdująca się na 
przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem);

*pamiętać, że przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych
jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 metrów;

*pamiętać, że jeśli przejście dla pieszych jest wyznaczone na drodze
dwujezdniowej, przejście dla każdej jezdni uważa się za przejście
odrębne. To samo dotyczy ruchu pojazdów rozdzielonego wysepką lub za
pomocą innych urządzeń na jezdni.


Pieszym zabrania się:

*wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również
na przejściu dla pieszych, czy wchodzenia na jezdnię spoza pojazdu lub
innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

*przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;

*zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby
podczas *przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;

*przebiegania przez jezdnię;

*chodzenia po torowisku;

*wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub
opuszczanie ich rozpoczęto;

*przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie
zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo
chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się
znajdują.















Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (7):
  • ~mała mi 2018-05-15 15:37:52

    Aha... No to chyba czekają do zmroku.

    2 7
  • ~gestskoczka 2018-05-15 20:01:12

    Przeczytałem powyższe nakazy i zakazy. Uważam że są słuszne i zrozumiałe. Nie poruszono w powyższym artykule sygnalizacji świetlnej, ale z tego co mi wiadomo na ten temat, nie zgadzam się z ortodoksyjnym podejściem do tych przepisów. Weźmy przykład (zdjęcie w tym artykule): przejście koło sądu na JP II. Są światła, i są ustawione tak, że jak nic się nie dzieje, to świecą: „zielone” dla samochodów, „czerwone” dla pieszych. Pieszy przy podejściu dp przejścia wciskając przycisk uruchamia zmianę świateł. Takie uruchomienie, to na jakiś czas zatrzymanie ruchu samochodowego na JP II w obu kierunkach. Z powodu niekiedy jednego pieszego kilka samochodów musi wyhamować, wydzielając zwiększoną ilość PM2,5, a potem ruszając wypuszczają dodatkową porcję hałasu i spalin.

    Ja rozumiem, gdy pieszym jest osoba o spowolnionych ruchach, lub świadomie chcąca przejść na „zielonym świetle” z różnych powodów.

    Ale dlaczego ja, na razie sprawny ruchowo, świadomy uczestnik ruchu drogowego (zarówno jako pieszy, rowerzysta i kierowca), muszę uruchamiać blokadę by przejść, skoro bardzo często są sytuacje że śmiało przez jedną jezdnię – do wysepki – można przejść bezpiecznie nie powodując zagrożenia i nie wymuszając hamowania samochodów, a potem przepuścić nadjeżdżający drugą jezdnią samochód i śmiało przejść jezdnię.

    Nie mogę się pogodzić z rygorem „czerwonego światła” dla pieszych tym bardziej, że wiem nie tylko z autopsji, że w wielu europejskich krajach takiego reżymu nie ma. Sygnalizacja świetlna ma usprawniać ruch i poprawiać bezpieczeństwo, nie wprowadzać bezrozumny zamordyzm.

    5 8
  • ~jasnypieron 2018-05-16 08:05:28

    gestskoczku....poszukam w archiwum, ale na 99% byłeś jednym z tych, którzy tę sygnalizację chcieli tam wprowadzić!!! Poza tym jest to przejście z przystanku autobusowego m.in. dla uczniów dwóch szkół, a ty egoistycznie chcesz wypadków??? 200 m dalej na prostej jest przejście i od czasu do czasu coś się złego dzieje...no ale jak ty potrzebujesz ludzkiej krwi i nieszczęść....

    4 4
  • ~jasnypieron 2018-05-16 10:52:42

    gestskoczku..."Reasumując, gdyby ode mnie to zależało, byłaby zielona fala [...] (w tym co najmniej jeszcze dwa dodatkowe skrzyżowanie ze sygnalizacją), a na pozostałych skrzyżowaniach ze sygnalizacją – sekundniki."...czyli tak całkiem coś mieszasz, bo gdzieś tam chcesz dorzucić sygnalizacji, a tu zlikwidować??? aha znajdę i inne twoje wypowiedzi...

    3 4
  • ~jasnypieron 2018-05-16 11:04:09

    gestskoczku...kolejny cytat z 2016 roku:" Jako kierowca, uważam że to skrzyżowanie można by uzbroić w sygnalizację ale pod warunkiem zabudowy zielonej fali.."

    3 4
  • ~gestskoczka 2018-05-16 15:17:55

    @jasnypieron, ty zakompleksiony człowieku. Jak chcesz napisać komentarz, to odnoś się do meritum, nie czepiaj się ad personam!!! Z twoich komentarzy jasno wynika że nie rozumiesz czytanego tekstu, ale bardzo się starasz, nawet archiwum masz pod ręką. Byłbyś chyba dobrym pracownikiem IPN (a to nie jest komplement z mojej strony!).

    Najpierw do pierwszego twojego komentarza: jest głupi i złośliwy. Imputuje mi jakieś okropności. Przeczytaj człowieku na spokojnie, bez emocji żółcią zalewających wzrok co napisałem, a potem komentuj. Ja nie pisałem że tam światła są nie potrzebne, postuluję by zmienić je tak, aby dla kierowców pulsowało żółte światło, a zapalało się czerwone wtedy, gdy ktoś wciśnie przycisk do bezpiecznego przejścia. A pieszy na tym przejściu powinien mieć wybór.

    Do dwóch pozostałych twoich komentarzy. Są tu nie na temat. Dyskutujemy o akcji BEZPIECZNY PIESZY, tamte były pisane z punktu widzenia kierowcy i dotyczyły AZE. Generalnie wolałbym jak najmniej sygnalizacji na przejściach i skrzyżowaniach AZE i Wiślanki, ale wiem że nie stać nas na bezkolizyjne przejścia i skrzyżowania więc sygnalizację traktuję jako zło konieczne. Aby było jak najmniej zanieczyszczeń powietrza, postuluję tam zieloną falę a na pozostałych sygnalizatorach sekundniki.

    2 1
  • ~jasnypieron 2018-05-17 06:56:04

    gestskoczku jak chcesz oceniać moje wpisy, to proszę przeczytaj uważnie ze zrozumieniem samego siebie swój pierwszy komentarz!!! i uwierz, że na 5 czytelników 3-4 zrozumie twój wpis tak jak ja, czyli że "jesteś za a nawet przeciw".....a to ma swoją nazwę

    0 5

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy mieszkańcy miasta powinni płacić za deszczówkę?




Oddanych głosów: 1363