zamknij

Wiadomości

Bez kolejki po „prawko” czy rejestrację auta? Nowość w Urzędzie Miasta

2020-12-01, Autor: mk, źródło: UM Żory

Chcesz zarejestrować samochód, odebrać prawo jazdy, a może wymienić dowód osobisty? Już od dziś można zarezerwować termin wizyty w Wydziale Spraw Obywatelskich żorskiego Urzędu Miasta przez internet, poprzez system kolejkowy.

Reklama

- System kolejkowy zapewnia lepszą organizację pracy i wyższy standard obsługi klienta. Dodatkowo pozwala na ograniczenie kontaktów z innymi, zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa. Klienci unikną również niepotrzebnych stresów związanych z oczekiwaniem na obsługę. Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań przyniesie korzyści zarówno klientom, jak i pracownikom urzędu - mówi Krystyna Porwolik, Kierownik Referatu Komunikacji Wydziału Spraw Obywatelskich.

Aby internetowo zarezerwować wizytę w Wydziale Spraw Obywatelskich, należy skorzystać z formularza dostępnego TUTAJ. Następnie, należy wskazać rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić, wybrać datę i godzinę wizyty oraz wypełnić wymagane pola. System pozwala na wybranie jednej z czterech usług: Rejestracja Pojazdu, Prawa Jazdy, Dowody Osobiste, Ewidencja Ludności. Po kliknięciu pola „Zarezerwuj” wyświetli się potwierdzenie i numer rezerwacji. W przypadku wpisania adresu email, potwierdzenie zostanie wysłane na skrzynkę mailową.

W dniu zaplanowanej wizyty, należy przybyć do budynku Urzędu Miasta Żory przy ul. Rynek 9 przed umówioną wizytą i pobrać bilet, wpisując numer rezerwacji na automacie biletowym, znajdującym się przed głównym wejściem do Wydziału Spraw Obywatelskich. Po wpisaniu numeru rezerwacji automat biletowy wydrukuje bilet, z którym należy oczekiwać na wywołanie numeru. Numer biletu wyświetli się na ekranie nad odpowiednim stanowiskiem obsługi oraz będzie wywołany przez pracownika urzędu. W przypadku niezgłoszenia się klienta do wyznaczonego stanowiska, bilet zostanie anulowany.

Godzina rezerwacji wizyty jest określana orientacyjnie

Rozpoczęcie obsługi może ulec opóźnieniu, w zależności od zakończenia obsługi poprzedniego klienta. Przybycie po wyznaczonej godzinie spotkania i niewygenerowanie biletu przed wizytą, skutkować będzie automatycznym anulowaniem rezerwacji i utratą kolejki. W przypadku rezygnacji z umówionej wizyty, należy anulować ją korzystając z linka zamieszczonego w wiadomości mailowej, otrzymanej po dokonaniu rezerwacji. Umożliwi to skorzystanie z terminu wizyty innym oczekującym osobom.

Klienci, którzy nie mają dostępu do internetu, nadal mogą umawiać wizyty telefonicznie, kontaktując się z odpowiednim referatem. W tej sytuacji po przybyciu na umówioną godzinę, należy pobrać bilet w automacie biletowym, wybierając jeden z czterech rodzajów usług. Klienci oczekujący na wywołanie numeru biletu, mogą skorzystać z poczekalni.

Internetowy System Kolejowy

Ewidencja ludności - tel. 32 43 48 109

Dowody osobiste - tel. 32 43 48 110

Prawa jazdy - tel. 32 43 48 107

Rejestracja pojazdów - tel. 32 43 48 103

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.