Wspieramy naszych Partnerów
Dbajmy o sieć wodociągowo-kanalizacyjną
Wiemy, jak trudne jest to co przechodzimy i przeżywamy w związku z pandemią koronawirusa, dlatego Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Żory Sp. z o. o. chce przekazać kilka istotnych informacji związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.
W związku z ogłoszeniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii ( Dz.U. z 2020r. poz. 491) przedsiębiorstwo było zobowiązane do wprowadzenia od dnia 24 marca 2020r. do odwołania ograniczeń w funkcjonowaniu. Przedsiębiorstwo nie przyjmuje klientów, z wyłączeniem sytuacji nadzwyczajnych – po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. W związku z powyższym zapraszamy, a jednocześnie zachęcamy naszych odbiorców do bezpłatnego korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta mającego na celu polepszenie i usprawnienie kontaktu z klientem. Umożliwia ono szybki i nowoczesny dostęp do Państwa konta rozrachunkowego. Poprzez e-BOK odbiorcy mogą kontrolować rachunki i płatności, mają dostęp do odczytów wodomierza, mogą analizować zużycie w każdym punkcie poboru wody oraz sprawdzać dane dotyczące aktualnej umowy. Dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta jest możliwy z Państwa komputera czy telefonu komórkowego przez całą dobę. W celu uzyskania danych dostępowych zapraszamy do skorzystania z naszej strony internetowej pwikzory.com.pl
PWiK Żory Sp. z o. o. oferuje także wszystkim zainteresowanym klientom możliwość otrzymywania faktur w formie elektronicznej. Wysyłka odbywa się na wskazany przez odbiorcę adres mailowy. Dodatkowo przedsiębiorstwo wysyła powiadomienie w formie SMS-a o wystawieniu e-faktury, kwocie do zapłaty oraz terminie płatności. Usługa ta jest dla wszystkich bezpłatna. Informujemy, że e-faktura ma tę samą wartość prawną co faktura tradycyjna.
Dodatkowe korzyści z otrzymywania e-faktury to:
- obniżenie opłaty za odczyt i rozliczenie
- dostępność do faktur z dowolnego miejsca na świecie, gdzie jest możliwość połączenia z internetem
- wygoda przechowywania bez konieczności gromadzenia papierowych dokumentów
- skrócenie czasu dostarczenia faktury (e-faktura dociera dużo szybciej do adresata niż ta tradycyjna faktura doręczana za pośrednictwem poczty czy inkasenta)
- bezpieczeństwo przesyłki e-faktur dostarczanych bezpośrednio na skrzynkę mailową odbiorcy
oszczędność czasu - wybierając e-fakturę, troszczycie się Państwo o środowisko naturalne.
Aby uruchomić usługę otrzymywania e-faktur należy przesłać drogą elektroniczną wypełniony formularz akceptacji wraz z regulaminem wchodząc w link https://pwikzory.com.pl/biuro-obslugi-klienta/e-faktura-skorzystaj-i-plac-mniej-za-abonament/formularz-akceptacji-e-faktury/ bądź pobrać druk wraz regulaminem ze strony internetowej i przesłać
drogą pocztową na adres siedziby. Dodatkowych informacji udziela telefonicznie Biuro Obsługi Klienta.
PRZYPOMINAMY:
Woda dostarczana przez PWiK Żory sp. z o.o. spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, a jej jakość jest cały czas monitorowana pod względem fizykochemicznym i bakteriologicznym oraz zabezpieczana śladowymi ilościami chloru zgodnie z wymogami w/w Rozporządzenia.
W związku z powyższym woda dostarczana do odbiorców jest bezpieczna. Jednocześnie przypominamy, że obowiązkiem właściciela lub zarządcy budynku jest dbanie o dobry stan instalacji wody ciepłej i ziemnej wewnątrz budynku, aby nie dopuścić do wtórnego zanieczyszczenia wody w instalacjach wewnętrznych szczególnie w budynkach, w których rozbiór wody przez dłuższy czas był znikomy lub nie było go wcale (szkoły, sklepy, instytucje, punkty usługowe itp.). Pogorszenie jakości wody w instalacjach wewnętrznych może nastąpić na skutek braku systematycznego rozbioru wody i zaniku śladowych ilości chloru, który przy normalnym rozbiorze działa jako dezynfekant. Nieużywana instalacja, a co za tym idzie stagnacja wody w instalacji może być przyczyną pogorszenia jakości wody, która objawia się poprzez zmętnienia wody, pogorszenie smaku i zapachu oraz w skrajnych przypadkach pojawieniem się bakterii. A w przypadku instalacji ciepłej wody może pojawić się skażenie bakteriami Legionella. Pogorszenie jakości wody może być tym większe im wyższa jest temperatura w pomieszczeniach i im dłuższy jest czas trwania bezruchu wody.
W związku z powyższym Przedsiębiorstwo przypomina, że ze względów higienicznych konieczne jest przepłukanie całej instalacji wewnętrznej w budynku po okresach bezruchu, bez rozbioru wody.
Prosimy również o pomoc w bezawaryjnym odbiorze ścieków. W ubiegłym roku ponad 200 razy nastąpiło zatrzymanie pracy przepompowni ścieków w związku z zapchaniem pomp (fot.1,2). W ściekach niestety płyną rzeczy, które powinny trafić do odpadów.
Toaleta to nie kosz!
Prosimy o nie wrzucanie do toalety maseczek, rękawiczek, chusteczek nawilżanych, środków opatrunkowych, gąbek, podpasek, ręczników papierowych, odpadów budowlanych, szmat itp.
Wiele z tych przedmiotów może nie tylko zapchać toaletę, lecz również porządnie zaszkodzić całej kanalizacji. Nie tylko ona może się zapchać i uniemożliwić dalsze odprowadzanie ścieków. Awarii mogą ulec urządzenia mechaniczne w przepompowni ścieków czy oczyszczalni, a ich naprawa wiąże się z wysokimi kosztami.
Przecież każdy z nas posiada w domu choć jeden kosz na śmieci. Wystarczy go użyć. Toaleta nim nie jest.
Na końcu przedstawiamy stanowisko Światowej Organizacji Zdrowia. Potwierdza ono brak zagrożenia dla systemów wodociągowych jako formy rozprzestrzeniania się koronawirusa. Sposoby uzdatniania wody, w których zastosowane są różnego rodzaju filtry, ozonowanie, lampa UV oraz stosowane środki dezynfekcyjne na co dzień i powszechnie stosowane w procesach technologicznych uzdatniania wody, takie jak chlor, podchloryn sodu czy dwutlenek chloru to skuteczne metody eliminujące wszelkiego rodzaju wirusów i patogenów.
Woda w Żorach jest zdrowa i bezpieczna.
Poniżej dla przypomnienia wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych w razie załatwienia wszelkich spraw.
- Zgłoszenie awarii – tel. 32 43 41 915
- Telefony: 32 43 44 631, 43 44 632
- Dział GH- handlowy, nr wew. 16
- Dział TI- inwestycji, nr wew. 34
- Dział TU - uzgodnień i ewidencji majątku, nr wew. 64
- Wydział TC- energetyczny, nr wew. 74
- Dyspozytor wew. 42/ tel. kom.693-390-973
Adresy e-mail:
- Sekretariat: [email protected]
- Biuro Obsługi Klienta: [email protected]
Najczęściej czytane
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert