Inwestycje i nieruchomości

Hit! Bukmacherzy z Katowic przyjmują zakłady o terminowość śląskich inwestycji

Author profile image 2023-03-08, Autor: Magdalena Zmysłowska

Kiedy zakończy się budowa drogi ekspresowej S1 w Węgierskiej Górce? I kiedy pasażerowie pojadą bez utrudnień nową linią tramwajową w Katowicach, która już jest opóźniona? Odpowiedzi na te pytania chciałoby pewnie poznać wiele osób: mieszkańców czy przyjezdnych. Tymczasem obie kwestie zainteresowały też... bukmacherów z katowickiej firmy STS. Oni już wiedzą, kiedy zakończą się obie wyczekiwane inwestycje.

Reklama

14 miesięcy licząc od marca 2022 roku - tyle według planów wykonawcy miała trwać budowa linii tramwajowej łączącej ul. Chorzowską z ul. Gliwicką w Katowicach. Do końca terminu pozostały już tylko dwa miesiące i pewne jest, że prace nie zostaną ukończone na czas. 

Z kolei rozpoczęta w 2019 roku budowa drogi ekspresowej S1 między Przybędzą a Milówką postępuje i planowo miała zakończyć się do końca 2023 roku. Już teraz wiadomo jednak, że termin oddania nie zostanie utrzymany.

Eksperci STS, największej firmy bukmacherskiej w Polsce postanowili przyjąć zakłady w sprawie terminowości obydwu inwestycji. Przeanalizowali, kiedy kierowcy będą mogli skorzystać z nowej dwupasmówki pod Baranią Górą, a także kiedy pasażerowie Tramwajów Śląskich pojadą nowymi trasami.

Kiedy koniec budowy S1 w Węgierskiej Górce? Bukmacherzy już wiedzą

Ośmioipółkilometrowy odcinek drogi, który umożliwi kierowcom objechanie Węgierskiej Górki, pozostaje w budowie od czterech lat. Wykonawca musi wybudować tam trzy mosty, dwa tunele, pięć estakad i dwa węzły drogowe, a oddana do użytku droga ekspresowa S1, będzie ważną trasą nie tylko dla Polski. Stanie się bowiem ważną częścią transeuropejskiej sieci transportowej, która połączy Morze Bałtyckie z krajami Europy południowej.

Według ekspertów STS, najbardziej prawdopodobne jest zakończenie inwestycji z końcem 2024 roku.

Kurs na takie zdarzenie wynosi 1,35 (im niższy kurs, tym większe prawdopodobieństwo zdarzenia), co oznacza, że za każde postawione 100 zł. można wygrać 118 zł (po odjęciu 12% podatku od gier). Prawdopodobieństwo, że trasa zostanie ukończona do końca sierpnia 2024 roku jest małe, ale optymiści, którzy tak twierdzą mogą zyskać najwięcej (kurs 3,50), czyli 308 zł - wynika z analizy ekspertów.

Wraz z ukończeniem odcinka Przybędza - Milówka, „ekspresówka” połączy się ze słowacką autostradą D3 w miejscowości Skalite. Już w momencie podpisywania umowy, była to najdroższa inwestycja w drogę ekspresową w Polsce, która wynosiła 1,4 mld zł. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawca wykonał już 1,2 miliona metrów sześciennych wykopów i prawie 190 tysięcy metrów sześciennych nasypów. Prace zostały jednak opóźnione przez drążenie podziemnych tuneli.

Nowa linia tramwajowa w Katowicach opóźniona. Bukmacherzy wiedzą, kiedy nią pojedziemy

Prace przy ul. Grundmanna w Katowicach rozpoczęły się w lipcu 2022 roku. To pierwsza od 75 lat inwestycja, na którą zdecydowały się Tramwaje Śląskie. Nowa łącznica tramwajowa ma w przyszłości pozwolić na bezpośrednie skomunikowanie Parku i Stadionu Śląskiego czy osiedla Tysiąclecia ze wschodnimi dzielnicami Katowic. Oprócz pracy przy rozjazdach (ul. Gliwicka, ul. Chorzowska z ul. Grundmanna), wykonawca prowadzi działania przy dwóch innych elementach nowej linii. Na ukończeniu jest most nad Rawą, jednak jednym z największych wyzwań będzie rozpoczęcie budowy wiaduktu nad Drogową Trasą Średnicową i ułożenie torowiska w poprzek jezdni ul. Chorzowskiej, które ma rozpocząć się jeszcze w marcu. Umowa z wykonawcą projektu, opływa na blisko 40 mln zł.

Czytaj kolejne strony:

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 534

Prezentacje firm