zamknij

Biznes

Jak oceniasz Bezpłatną Komunikację Miejską? Weź udział w ankiecie

2017-09-07, Autor: wk; źródło: UM Żory

Korzystasz na co dzień z autobusów Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej? Wypowiedz się w ankiecie.

Reklama

Od 2014 roku w Żorach działa Bezpłatna Komunikacja Miejska, z której skorzystać może każdy – bez żadnych ograniczeń. – Innowacyjne podejście naszego miasta do transportu publicznego sprawiło, że Żory znalazły się w centrum zainteresowania wielu ludzi na całym świecie, w tym dziennikarzy oraz naukowców, zajmujących się transportem. Zachęcamy do wzięcia udziału w ankiecie dotyczącej tego tematu, prowadzonej przez studentkę Politechniki Śląskiej – mówią urzędnicy.

Wszyscy mieszkańcy i użytkownicy BKM, którzy chcieliby wypowiedzieć się na temat jej funkcjonowania mogą wypełnić ankietę klikając w poniższy link: https://www.survio.com/survey/d/D1J1J4V3Y5U6W6I4K.

Oceń publikację: + 1 + 63 - 1 - 13

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (6):
  • ~Józef Brzozowski 2017-09-07
    08:39:31

    16 8

    Jak dla mnie, korzystającego z BKM na linii Osiedle – Stare Miasto, jestem w sumie zadowolony. Po wypełnieniu ankiety doszedłem do wniosku, że BKM nie spełnia – a jak już, to w bardzo małym stopniu – dwóch zadań, które powinna sprawna komunikacja zapewniać.

    Po pierwsze, ze względu na małą częstotliwość niektórych linii, mieszkańcom Rownia, Roju, Rogoźnej, Osin, Baranowic i Kleszczowa nie opłaca się jechać za darmo na Stare Miasto by załatwić sprawę i zaraz wracać, bo powrotny autobus może mieć dopiero za kilkadziesiąt minut. Wsiada więc w auto, jedzie, załatwia sprawę i wraca.

    Po drugie, dworzec autobusowy (DA) w Żorach mający spełniać usługę Centrum Przesiadkowego (CP) ze względu na fatalną częstotliwość i na przelotowość linii, źle spełnia taką rolę . Poza 01 i 02, wszystkie linie z DA odchodzą w dwóch kierunkach, a 04 to nawet w trzech.

    Uważam, że można by zmodernizować cały system tak, by z każdego przystanku na każdy przystanek można było dojechać z jedną przesiadką praktycznie bez czekania. Trzeba by zrobić centrum przesiadkowe (CP), na przykład na dworcu autobusowym. Wszystkie linie powinny mieć przebieg od przystanku końcowego do CP i po 5 minutach powrót do przystanku końcowego. Wszystkie autobusy powinny przyjeżdżać na CP o tej samej porze tak, by w ciągu 5 minut każdy mógł przejść na autobus do miejsca docelowego. Częstotliwość kursów dla wszystkich linii w ramach centrum przesiadkowego powinna być taka sama.

    Myślę, że po takiej modernizacji układu BKM, byłoby trochę więcej linii, ale dzienna liczba wozokilometrów, od których zależy koszt utrzymania byłaby podobna.

  • ~termin 2017-09-07
    13:02:07

    3 7

    Tak długa ankieta to przesada. Z trudem przebrnąłem.

  • ~jasnypieron 2017-09-12
    12:24:37

    5 2

    No jakze mi brakuje komentarza "nadfachowca", który nie wie dokładnie jakie miejscowości są na trasie Orzesze-Mikołów-....."Jeśli drzewo uszkodziło linię w Mikołowie..." ale to nie całkiem tak jest, bo było to między Orzeszem a Bradą

  • ~Arteks 2017-09-13
    09:51:09

    4 19

    Żorzanie powinni walczyć o poprawę komfortu podróży zatłoczonymi busikami, o wymianę taboru który zazwyczaj wykorzystuje się do linii podmiejsko-wiejskich, a nie do połączeń między blokowiskami, o większe częstotliwości kursowania, o poprawę komunikacji Żor z innymi miastami, o poprawę wyglądu przystanków. Warto zwrócić uwagę, że Żory należą do nielicznych miast gdzie tabor autobusowy nie jest malowany w herbowe barwy miejskie.

  • ~jasnypieron 2017-09-13
    11:54:30

    11 3

    "superfachowcu" transportowy....w komunikacji miejskiej jest tak i to od lat, ze w okresie szczytu przewozowego , to autobusy nawet jakby miały po hmmm 50 m długości i zabierały wtedy po 200 osób, to i tak będą przepełnione to po pierwsze, a po drugie i tu cytat:"herbowe barwy miejskie."...po co malować autobusy w takie barwy skoro jeżdżą w zasadzie tylko w obrębie Żor? Chyba tylko po to, żeby ciebie "zadowolić", a po trzecie- taki niby fachowiec od transportu jesteś a starasz się wpakować w osiedla( w Rybniku każesz mieszkańcom chodzić pieszo lub przesiadać się na rowery!!!) jeszcze więcej busików i busów, które zasmradzają powietrze....

  • ~Arteks 2017-09-14
    19:42:54

    2 14

    @jasnypieron - masz rację, że czasami nawet przegub nie wystarcza w godzinach szczytu ale... przynajmniej nie można wtedy zarzucić takiemu miast, że nie robi wszystkiego co tylko możliwe aby ograniczyć tłok. Natomiast mały pojazd - zawsze będzie oznaczał tłok i świadczy o bardzo dziwnej oszczędności - na wygodzie mieszkańców... Pamiętaj też, że Żory zrobiły w tej dziedzinie ogromny krok w tył - bo przecież po WPK odziedziczyły ikarusy - normalne autobusy spotykane w każdym mieście "demoludów", potem jeździły przestarzałe ale duże Mercedesy O405 znane z miast RFN. Więc zwrot w kierunku "mydelniczek" był co najmniej dziwny. No i te białoruskie Mazy... Kto jeszcze poza paroma liniami w GOP używa tak kiepskiego taboru? W Rybniku większość autobusów ma silniki Euro6 czyli najwyższa półka spotykana w EU - prawie nie ma z nich żadnego smrodu. A rowery polecam - bo każda alternatywa dla aut jest korzystna dla miasta. Aleś argument wymyślił z tym brakiem miejskiej malatury... Większość kursów każdego organizatora nie wychodzi poza miasta ale prawie każde miasto w Polsce wie co to znaczy "miejskie barwy", a u was jeżdżą białe "dostawczaki" mimo, że przecież Żory mają swój herb. U was wszystko leży na plecach i czeka na jakichś profesjonalistów - nawet dbałość o jakąś tożsamość herbowo-kolorystyczną. Wiele miast właśnie podkreśla ją malaturą pojazdów komunikacji publicznej.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.