Szanowny Czytelniku!
Chcemy dostarczać Ci coraz lepsze materiały dziennikarskie i udoskonalać funkcje naszego serwisu. Do tego są nam potrzebne Twoje zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy pozyskiwać środki na rozwój naszego portalu. Dlatego poniżej przedstawiamy Ci informacje dotyczące naszej polityki bezpieczeństwa i przysługujących ci praw:
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).
Informujemy, iż: administratorem Twoich danych osobowych będzie TuPolska Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, ul. 3 Maja 30, 44-200 Rybnik.
Wyznaczyliśmy Inspektora ochrony danych, z którym kontakt jest możliwy za pomocą adresu e-mailowego: [email protected].
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Przedstawienia reklam dopasowanych to Twoich potrzeb oraz zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- Dopasowanie treści stron do twoich potrzeb oraz reklam - do czego jesteśmy uprawnieniu na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO
- dokonywania analiz oraz badań statystycznych, które zapewnią bieżące udoskonalanie usług służących do dopasowania reklam oraz treści do Twoich potrzeb bądź zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie badań w celu ulepszenia oferowanych usług)
Dane osobowe mogą być udostępniane organom państwowym na ich żądanie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub innym osobom i podmiotom współpracującym- tj. podwykonawcom świadczącym na naszą rzecz usługi, w szczególności usługi informatyczne, prawne, inne usługi pomocnicze (na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych).
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. A w przypadku zbierania danych dla celów dokonywania analiz i badań statystycznych do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.
Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych (od 25 maja 2018), prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Inspektorem ochrony danych
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz. Brak podania danych uniemożliwi nam świadczenie usług.
Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie prowadzenia działań marketingowych oraz handlowych dopasowanych do Twoich potrzeb i zainteresowań.
W związku z powyższym prosimy o zaznaczenie pola: „zgadzam się”, w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (w tym analizowanie oraz profilowanie w celach marketingowych) przez TuPolska Sp. z o.o. Dane osobowe zbierane są w ramach korzystania z usług, ze stron internetowych oraz zapisywanych w plikach cookies.
Zostałem/am zapoznany/a z pouczeniem dotyczącym z prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem
~Józef Brzozowski 2017-09-07
08:39:31
Jak dla mnie, korzystającego z BKM na linii Osiedle – Stare Miasto, jestem w sumie zadowolony. Po wypełnieniu ankiety doszedłem do wniosku, że BKM nie spełnia – a jak już, to w bardzo małym stopniu – dwóch zadań, które powinna sprawna komunikacja zapewniać.
Po pierwsze, ze względu na małą częstotliwość niektórych linii, mieszkańcom Rownia, Roju, Rogoźnej, Osin, Baranowic i Kleszczowa nie opłaca się jechać za darmo na Stare Miasto by załatwić sprawę i zaraz wracać, bo powrotny autobus może mieć dopiero za kilkadziesiąt minut. Wsiada więc w auto, jedzie, załatwia sprawę i wraca.
Po drugie, dworzec autobusowy (DA) w Żorach mający spełniać usługę Centrum Przesiadkowego (CP) ze względu na fatalną częstotliwość i na przelotowość linii, źle spełnia taką rolę . Poza 01 i 02, wszystkie linie z DA odchodzą w dwóch kierunkach, a 04 to nawet w trzech.
Uważam, że można by zmodernizować cały system tak, by z każdego przystanku na każdy przystanek można było dojechać z jedną przesiadką praktycznie bez czekania. Trzeba by zrobić centrum przesiadkowe (CP), na przykład na dworcu autobusowym. Wszystkie linie powinny mieć przebieg od przystanku końcowego do CP i po 5 minutach powrót do przystanku końcowego. Wszystkie autobusy powinny przyjeżdżać na CP o tej samej porze tak, by w ciągu 5 minut każdy mógł przejść na autobus do miejsca docelowego. Częstotliwość kursów dla wszystkich linii w ramach centrum przesiadkowego powinna być taka sama.
Myślę, że po takiej modernizacji układu BKM, byłoby trochę więcej linii, ale dzienna liczba wozokilometrów, od których zależy koszt utrzymania byłaby podobna.
~termin 2017-09-07
13:02:07
Tak długa ankieta to przesada. Z trudem przebrnąłem.
~jasnypieron 2017-09-12
12:24:37
No jakze mi brakuje komentarza "nadfachowca", który nie wie dokładnie jakie miejscowości są na trasie Orzesze-Mikołów-....."Jeśli drzewo uszkodziło linię w Mikołowie..." ale to nie całkiem tak jest, bo było to między Orzeszem a Bradą
~Arteks 2017-09-13
09:51:09
Żorzanie powinni walczyć o poprawę komfortu podróży zatłoczonymi busikami, o wymianę taboru który zazwyczaj wykorzystuje się do linii podmiejsko-wiejskich, a nie do połączeń między blokowiskami, o większe częstotliwości kursowania, o poprawę komunikacji Żor z innymi miastami, o poprawę wyglądu przystanków. Warto zwrócić uwagę, że Żory należą do nielicznych miast gdzie tabor autobusowy nie jest malowany w herbowe barwy miejskie.
~jasnypieron 2017-09-13
11:54:30
"superfachowcu" transportowy....w komunikacji miejskiej jest tak i to od lat, ze w okresie szczytu przewozowego , to autobusy nawet jakby miały po hmmm 50 m długości i zabierały wtedy po 200 osób, to i tak będą przepełnione to po pierwsze, a po drugie i tu cytat:"herbowe barwy miejskie."...po co malować autobusy w takie barwy skoro jeżdżą w zasadzie tylko w obrębie Żor? Chyba tylko po to, żeby ciebie "zadowolić", a po trzecie- taki niby fachowiec od transportu jesteś a starasz się wpakować w osiedla( w Rybniku każesz mieszkańcom chodzić pieszo lub przesiadać się na rowery!!!) jeszcze więcej busików i busów, które zasmradzają powietrze....
~Arteks 2017-09-14
19:42:54
@jasnypieron - masz rację, że czasami nawet przegub nie wystarcza w godzinach szczytu ale... przynajmniej nie można wtedy zarzucić takiemu miast, że nie robi wszystkiego co tylko możliwe aby ograniczyć tłok. Natomiast mały pojazd - zawsze będzie oznaczał tłok i świadczy o bardzo dziwnej oszczędności - na wygodzie mieszkańców... Pamiętaj też, że Żory zrobiły w tej dziedzinie ogromny krok w tył - bo przecież po WPK odziedziczyły ikarusy - normalne autobusy spotykane w każdym mieście "demoludów", potem jeździły przestarzałe ale duże Mercedesy O405 znane z miast RFN. Więc zwrot w kierunku "mydelniczek" był co najmniej dziwny. No i te białoruskie Mazy... Kto jeszcze poza paroma liniami w GOP używa tak kiepskiego taboru? W Rybniku większość autobusów ma silniki Euro6 czyli najwyższa półka spotykana w EU - prawie nie ma z nich żadnego smrodu. A rowery polecam - bo każda alternatywa dla aut jest korzystna dla miasta. Aleś argument wymyślił z tym brakiem miejskiej malatury... Większość kursów każdego organizatora nie wychodzi poza miasta ale prawie każde miasto w Polsce wie co to znaczy "miejskie barwy", a u was jeżdżą białe "dostawczaki" mimo, że przecież Żory mają swój herb. U was wszystko leży na plecach i czeka na jakichś profesjonalistów - nawet dbałość o jakąś tożsamość herbowo-kolorystyczną. Wiele miast właśnie podkreśla ją malaturą pojazdów komunikacji publicznej.