zamknij

Wiadomości

Jak umówić się do żorskiego magistratu? Skorzystaj z Internetu

2021-03-18, Autor: ab, źródło: UM Żory

Żeby umówić się w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Żory należy skorzystać z Internetowego Systemu Kolejkowego - przypominają urzędnicy.

Reklama

Internetowy System Kolejkowy

Żorski magistrat przypomina, że chcąc zarejestrować samochód, odebrać prawo jazdy czy wymienić dowód osobisty w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Żory należy wcześniej umówić się na wizytę poprzez Internetowy System Kolejkowy. 

- Osoby nieumówione nie będą obsługiwane - uzupełnia Adrian Lubszczyk, Kierownik Biura Promocji, Kultury i Sportu.

Każda osoba, która chce załatwić sprawę w Wydziale Spraw Obywatelskich żorskiego Urzędu Miasta musi wcześniej umówić się na wizytę.

- Najwygodniej zrobić to przez Internet, poprzez system kolejkowy, który umożliwia rezerwację dogodnego dla klienta terminu oraz godziny wizyty w prosty i szybko sposób - dodaje.

Jak to zrobić? 

  1. Wejdź na stronę zory.pl i kliknij w baner Internetowy System Kolejkowy.
  2. Wpisz swoje dane i wybierz rodzaj sprawy, którą chcesz załatwić. System pozwala na wybranie jednej z pięciu usług: Rejestracja Pojazdu, Prawa Jazdy, Dowody Osobiste, Ewidencja Ludności oraz Odbiór dowodu osobistego / Zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu.
  3. Wybierz datę i godzinę wizyty – dostępne terminy zaznaczone są kolorem zielonym.
  4. Po kliknięciu pola „Zarezerwuj” wyświetli się potwierdzenie i numer rezerwacji. W przypadku wpisania adresu e-mail, potwierdzenie zostanie wysłane na skrzynkę mailową.
  5. W dniu wizyty przyjdź do Urzędu Miasta Żory przy Rynek 9 kilka minut przed umówioną wizytą i pobierz bilet z automatu biletowego, znajdującego się przy wejściu do Wydziału Spraw Obywatelskich. By to zrobić wpisz numer rezerwacji.
  6. Automat biletowy wydrukuje bilet, z którym należy oczekiwać na wywołanie numeru. Numer wyświetli się na ekranie nad odpowiednim stanowiskiem obsługi oraz będzie wywołany przez pracownika urzędu.
  7. W przypadku niezgłoszenia się klienta do wyznaczonego stanowiska, bilet zostanie anulowany.

Godzina rezerwacji wizyty jest określana orientacyjnie. Rozpoczęcie obsługi może ulec opóźnieniu, w zależności od zakończenia obsługi poprzedniego klienta. Przybycie po wyznaczonej godzinie spotkania i niewygenerowanie biletu przed wizytą, będzie skutkowało automatycznym anulowaniem rezerwacji i utratą kolejki.

- W przypadku rezygnacji z umówionej wizyty, prosimy o anulowanie jej korzystając z linka zamieszczonego w wiadomości mailowej, otrzymanej po dokonaniu rezerwacji. Umożliwi to skorzystanie z terminu wizyty innym oczekującym osobom - wyjaśnia urzędnik.

Możliwość kontaktu telefonicznego

Klienci, którzy nie mają dostępu do Internetu, mogą umawiać wizyty telefonicznie, kontaktując się z odpowiednim referatem. W tej sytuacji po przybyciu na umówioną godzinę, należy pobrać w automacie bilet, wybierając usługę, której dotyczy załatwiana sprawa. Klienci oczekujący na wywołanie numeru biletu, mogą skorzystać z poczekalni.

Internetowy System Kolejkowy

Ewidencja ludności - tel. 32 43 48 109

Dowody osobiste - tel. 32 43 48 110

Prawa jazdy - tel. 32 43 48 107

Rejestracja pojazdów - tel. 32 43 48 103

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~izi 2021-03-19
    08:00:32

    3 2

    może przy okazji pandemii magistrat wypracuje "efektywne metody likwidacji kolejek" w związku z tym nie będziemy tam tracić czasu ponad miarę,
    ale widzę tu jeszcze jedną prawidłowość - urząd szybko potrafił zadbać o swoje bezpieczeństwo, a co z paniami w sklepach i innych miejscach gdzie też pracują ludzie codziennie spotykając się z klientami, czy chociaż robicie jakieś kontrole noszenia maseczek przez klientów etc.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy kiedykolwiek próbowano was oszukać fałszywymi sms-ami?



Oddanych głosów: 399