zamknij

Biznes

JSW chce fedrować w Żorach. Teraz prezydent Socha apeluje do mieszkańców

2013-05-20, Autor: mk
Po apelu władz Jastrzębskiej Spółki Węglowej w sprawie poparcia planów związanych z wydobyciem w rejonie Żory-Warszowice, list do mieszkańców wystosował również prezydent Waldemar Socha. Jego zdaniem powrót górnictwa do Żor jest równoznaczny z zatrzymaniem rozwoju i dużymi stratami dla miasta.

Reklama

Jak informowaliśmy jakiś czas temu, władze Jastrzębskiej Spółki Węglowej apelują do mieszkańców o poparcie planów związanych z przedłużeniem żywotności kopalni Borynia. Szansą jest wydobycie w rejonie Żory - Warszowice. Na to jednak władze Żor nie chcą wyrazić zgody.

 

- Zwracamy się do Was z apelem o poparcie planów związanych z przedłużeniem żywotności kopalni Borynia. "Dłuższe życie" kopalń to pewność oraz stabilność dla obecnych i przyszłych pracowników kopalń, które bez inwestowania i poszerzania bazy zasobowej są zagrożone zamknięciem - zwraca się w liście otwartym do żorzan, Czesław Kubaczka, dyrektor KWK Borynia-Zofiówka-Jastrzębie.

 

>>>JSW chce fedrować w Żorach i apeluje do mieszkańców. Co na to władze miasta?

Teraz apel do mieszkańców wystosował też prezydent Waldemar Socha. - JSW chce wszędzie kopać „na zawał”, czyli pokryć szkodami górniczymi 20% miasta. A co mamy otrzymać w zamian? Praktycznie nic. Gminy górnicze są często zamożne, jeśli na ich terenie zlokalizowane są kopalnie. Pod Żorami miałaby kopać Kopalnia Borynia z Jastrzębia Zdroju, czyli wszystkie podatki: podatek od nieruchomości i udziały w podatku od osób prawnych wpływałyby do budżetu naszego sąsiada. Żorom przypadłyby niewielkie wpływy z opłaty eksploatacyjnej i to najwcześniej za 15 lat - zaznacza w liście do mieszkańców prezydent.

 

I dodaje, że szkody górnicze wyeliminowałyby z zagospodarowania ostatnie duże, nowe tereny przemysłowe, o powierzchni ok. 130 ha, na których m.in. ostatnio ustanowiono nowy obszar Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. - Na tych terenach powstaną nowe zakłady, które zatrudnią cztery tysiące ludzi. Z powodu szkód górniczych stracone byłyby również nowe tereny pod budownictwo mieszkaniowe, na których może być zbudowanych 1500 nowych domów, a 1000 już istniejących domów uległoby zniszczeniu. Straty dla budżetu naszego Miasta wynosiłyby 15 - 20 milionów złotych rocznie - tłumaczy Waldemar Socha.

 

To jak podkreśla ostatnie tereny, dzięki którym miasto może przyciągać nowych inwestorów i się rozwijać.

 

Zdaniem prezydenta interes Żor nie ma dla JSW żadnego znaczenia. - Przedstawiciele JSW uznali mnie za swojego wroga i rozpętali na szeroką skalę akcję krytykowania, dyskredytowania i ośmieszania mnie - zauważa.

 

Warto dodać, że w branżowym piśmie "Nowy Górnik" z dnia 16 kwietnia 2013 r. ukazały się artykuły krytykujące postawę prezydent Żor.

 

Tadeusz Motowidło, przewodniczący ZZG JSW Zofiówka w felietonie "Dlaczego prezydent Żor łyka androny?" pisze: "Żory mają tak dużo pieniędzy i tak dużo inwestorów, że prezydent Socha doszedł do wniosku, iż fedrunek pod obszarem należącym do miasta odstraszy tych, którzy chcieliby na przykład przerobić to zacne miasto na dolinę krzemową. Nie trafia do niego argument, że szkody na powierzchni będą minimalne, że JSW zapłaci za dodatkowe zabezpieczenie budynków i za ewentualne szkody i że nikt nie ma zamiaru fedrować pod obszarem, który zajmuje strefa ekonomiczna."

 

Z kolei Paweł Kołodziej, przewodniczący FZZG JSW w tekście "Może prezydent Socha powinien odpocząć?" komentuje sprawę tak: "Pan prezydent mija się z prawdą. Plany opracowane w JSW SA nie mają na celu zatrzymania rozwoju miasta, ale przyspieszenie rozwoju Żor. Miasto dostanie pieniądze z podatków, jakimi obłożony jest fedrunek. Mieszkańcy Żor dostaną miejsca pracy. Firmy pracujące dla górnictwa chętniej stwarzają nowe miejsca pracy w mieście przyjaznym górnictwu niż w mieście, którego prezydent mówi dziennikarzowi Polskiej Agencji Prasowej, że on górnictwa nie potrzebuje. To wypowiedź niemal równoznaczna z twierdzeniem, że w Żorach jest tak dobrze, że miastu nie trzeba niczego więcej. Kto zechce inwestować tam, gdzie rozpuszczeni przez dobrobyt mieszkańcy niczego nie potrzebują? Nikt normalny!"

 

Do sprawy będziemy wracać. Czekamy na Wasze komentarze i opinie na ten temat!

Oceń publikację: + 1 + 22 - 1 - 23

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (33):
  • ~74raf vel ziutek 2013-05-20
    08:09:37

    92 0

    W Polsce wiele zakładów pracy zlikwidowano i wiele osób musiało się przebranżowić, mnie to samo spotkało,a skoro nie będzie gdzie ulokować pracowników owej kopalni to proponuje zmienić fach,a od terenów miasta Żory WARA !!! panowie Motowidło i Kołodziej odwalcie się od naszego prezydenta

  • ~ 2013-05-20
    08:26:53

    68 0

    http://www.tujastrzebie.pl/wiadomosci,szkody-gornicze-uniemozliwiaja-sprzedaz-terenow-inwestycyjnych,wia5-3273-4237.html bez komentarza.
    Poparcie dla Prezydenta.

  • ~Joana 2013-05-20
    08:42:01

    0 78

    Odwróćmy się od górnictwa tyłkiem, a za kilka lat płaczmy, że nie ma pracy, bieda i nędza. Nikt chyba nie myśli o pracy, jaką daje kopalnia. A bezrobocie mamy gigantyczne. Śmieszy mnie ta cała taktyka.

  • ~ 2013-05-20
    09:10:34

    72 0

    Joana, byłaś kiedyś w Zabrzu, Rudzie Śląskiej czy Bytomiu? Polecam nie wiem czy chciałabyś mieszkać w takich warunkach. W centralnej Polsce nie ma górnictwa i jakoś nikt z głodu nie umiera.

  • ~adammaciek 2013-05-20
    09:26:51

    0 38

    W jastrzebiu bloki nie stoja krzywo a fedruja pawlowice identycznie a u nas rynek urzedasy doprowadzily do ruiny nic ta nie ma a bytom zabrze to budowle wojenne chwalowice tez sa familoki i tez zyja obok kopalnia dobrze niech prezydent wybuduje wam ze 3 domy ognia hehhehehehe i na rynek ze dwa banki dolozy a pracownice z urzedu na rynku juz pomalu nie maja gdzie kupowac tone paczkow i kawy dobrobyt u nas w zorch jak chol....a

  • ~ksiegowa 2013-05-20
    11:56:16

    78 0

    Pod Jastrzębiem nikt nie kopie, podobnie pod Pawłowicami. Miasta te tylko mają zyski z tego że inne tereny są zdegradowane, Żory nie będą miały z tego nic poza szkodami górniczymi. To że kopalnia będzie kopać pod Żorami nie spowoduje że wzrośnie zatrudnienie, podobnie jak nie dostanie zgody nikogo nie zwolnią.

  • ~jagness123 2013-05-20
    11:57:54

    75 0

    15 Lat temu górnictwo opuściło Żory a teraz jak im sie grunt pali pod nogami to sobie o Żorach przypomniało górnictwo, Kwk Jastrzebie ma ogromy zysk z innych swoich zasobnych kopalnii wiec z nich sobie niech czerpie zyski

  • ~grzywa7771 2013-05-20
    13:09:47

    68 0

    Popieram Prezydenta!
    JSW S.A. nie ma nic do zaoferowania, teraz już wiemy po co była ta sprawa sądowa o rzekomo sfałszowane oświadczenia majątkowe. Proponuję zrobić referendum w tej sprawie.

  • ~krzysiekkrzysiek 2013-05-20
    13:38:48

    71 0

    Jestem za Prezydentem. Kto zapewni te miejsca pracy na kopalni i nikt nie masz znajomosci to w górnictwie pracy nie dostaniesz chyba że pod firmą. Nasi radni jak to przegłosują a na pewo tak będzie to sa kompletnymi ci......... I trzeba im udowodnić że to mieszkańcy maja dużo do powiedzenia i przy następnych wyborach pominąć ich w głosowaniu. Nie liczą się z ludzmi , podostawali łapówki napewno od JSW i przegłosują na tak. Zresztą niektórzy z nim pracuja na kopalni to można się spodziewać jaka będzie decyzja. Niech JSW kopie sobie pod Jastrzębiem. Zobaczcie jakie szkody są pomiędzy Borynią a Zofiówką np ul Gagarina chcecie tego w Żorach bo ja nie. W czwartek są ostateczne wybory podobno wiec zobaczymy jak zagłosuja "nasi" radni....

  • ~gestskoczka 2013-05-20
    15:09:12

    76 0

    Nie mam zamiaru polemizować z Kołodziejem i Motowidłą. To nie są mieszkańcy Żor, im jest obojętna przyszłość Żor, oni patrzą na własną przyszłość przyspawani do swych stołków. Popieram Prezydenta Miasta w nie wyrażaniu zgody na fedrunek. Radnych miasta proszę, by nie głosowali za wyrażeniem zgody na fedrunek pod Żorami. Moim zdaniem, głosowanie za fedrunkiem pod Żorami jest działaniem na szkodę miasta. Apeluję do radnych by nie podejmowali nierozważnej decyzji. Uważam że radni nie powinni podejmować tak ważnej decyzji. Jak naciski z JSW są tak duże, to jest wyjście. REFERENDUM. Referendum w Żorach na temat wyrażenia zgody lub nie, na fedrowanie pod Żorami. Gdyby mieszkańcy w swej większości wyrazili zgodę na fedrunek (w co nie wierzę!), to słowa bym nie pisnął. Ale jak radni podejmą taką decyzję, brzemienną w skutki dla miasta na dziesięciolecia... Ja pamiętam, że w Żorach budowano trzy kopalnie (Suszec podlegał w tym czasie administracyjnie pod Żory). Górnictwo stwierdziło że z Żor rezygnuje. Ja chciałbym tylko by podtrzymali swoją decyzję i nie robili z siebie błaznów. Powyżej mnie jest ośmiu komentatorów, w tym dwóch za fedrunkiem pod Żorami, widać to choćby po punktach dodatnich dla przeciwników i punktach ujemnych dla zwolenników JSW, czyli @Joanny i usera @adammaciek!

  • ~ 2013-05-20
    17:24:30

    63 0

    Zastanawia mnie jedna rzecz. Jeśli JSW próbuje w jakikolwiek sposób wpłynąć na decyzję Radnych, to czy nie powinna się zająć tym prokuratura. Jakiekolwiek propozycje przedstawiane funkcjonariuszom publicznym, bo radni chyba takimi są to chyba jest jednoznaczne...
    A referendum to dobry pomysł, mieszkańcy Żor powinni się wypowiedzieć czy chcą mieć fedrunek pod miastem czy nie.
    Na stronie http://www.inwestycje.zory.pl/pl/dynamic/7,biznes-lubi-zory/ Kum-Sung Suk Prezes SL Poland Sp. z o.o.
    jasno powiedział dlaczego firma wybrała Żory "Rozważaliśmy kilka lokacji w Polsce przy wyborze miejsca dla naszej inwestycji, również w sąsiadujących krajach. Otrzymaliśmy interesujące oferty, zwłaszcza ze Słowacji i Czech. Najlepsza oferta pod względem wsparcia lokalnego została nadesłana przez miasto Żory w postaci zwolnień z podatku od nieruchomości i wsparcia administracyjnego dla naszej długoterminowej inwestycji podzielonej na trzy główne etapy. Fakt, że będziemy mogli uzyskać zwolnienie z podatku od nieruchomości na przestrzeni kilku lat, podczas gdy nasze inwestycje w Żorach będą się zwiększać jest główną zaletą."
    I najważniejsza kwestia: Inne powody:
    - Żory w odróżnieniu od innych miejsc na śląsku są pozbawione kopalnianych szkód. Jest to bardzo duża przewaga Żor nad innymi miejscami w tym regionie.

    Nie niszczcie tego. Panie prezydencie raz jeszcze wielkie poparcie.

  • ~mimik 2013-05-20
    17:28:23

    62 0

    Fedrowanie w okolicach terenów inwestycyjnych równa się ich DEGRADACJI. Zdegradowane tereny inwestycyjne to krótkowzroczność i malownicze obrazki typu słupy energetyczne wystające ze stawów (vide okolice Połomii) czy podwyższane coraz to wyżej z rozpaczy wiadukty (vide Jastrzębie od strony Pawłowic). Radni, którzy zamierzają głosować na TAK, niech się porządnie zastanowią czy otrzymywali mandat społeczny na tego typu decyzję. Bo może to być ich ostatnia kadencja. Szyderstwa Motowidły i Kołodzieja są poniżej pozmiomu krytyki, reprezentują odpowiednik chojrackiej porykiwanki rodem z zaśmierdłego kuflolotu. Jeżeli przekonały kogoś z radnych, to gratuluję. "NIE" dla fedrowania!

  • ~Dyzma 2013-05-20
    22:29:46

    0 17

    Skazany nieprawomocnie Socha nieźle załatwił radnych, podkreślając, że ich intencje nie są czyste. Przy okazji przedstawił się jako jedyny zbawca i obrońca Żor. Poopowiadał historyjki o rzekomych próbach przekupstwa radnych i stwierdził jednoznacznie, że zatrudnieni w JSW wiadomo jak będą głosować. Przypominają mi się historię z listami do kontrkandydatów w czasie kampanii wyborczych, kiedyś do Kopera, a potem do Maroszka. Pamiętacie to? Jak się czujecie drodzy radni? Kampania wyborcza, bez względu na jego wyrok, już się rozpoczęła. Najpierw darmowa komunikacja, teraz to. Budżet Żor się sypie, chodzi pewnie o to, żeby już nikt nie miał prawa głosu we wszystkich sprawach ważnych dla Żor. Majstersztyk polityczny. Jest jedno ale - skoro jest w posiadaniu informacji o próbie przekupstwa radnych, to dlaczego nie zgłasza tej sprawy do prokuratury. Czy przypadkiem nie ma takiego obowiązku? Podał w liście przecież wiele informacji, które sprawiają wrażenie potwierdzonych. Powiem więcej, prokuratura sama powinna wszcząć śledztwo w tej sprawie i przesłuchać go na okoliczność. Wyskrobał list, niech teraz poniesie odpowiedzialność za słowa. Tak po prostu wrzucić sobie wszystkich 23 radnych do jednego worka? Intrygująca zagrywka. Kiedyś z pojedynczymi kontrkandydatami, teraz z 23 radnymi naraz. Moje zdanie - JSW nie powinna fedrować, ale styl tego Pana i klasa pozostawia wiele do życzenia. Czy to megalomania czy populizm i propaganda może bardziej? Nie, przy okazji zobaczy, kto przy nim..

  • ~nonsens 2013-05-20
    22:55:15

    0 42

    @mareqg a dlaczego ci tak przeszkadzają szyby kopalniane? Na pewno są bardziej intrygujące i interesujące od tego współczesnego blaszanego badziewia które stawia się w Wygodzie co nie jest ani intrygujące ani interesujące. Żory potrzebują porządnego zakładu i wartoby było namówić JSK aby wybudowała chociazy szyb na terenie Żor. To miasto bez porządnego zakładu gospodarczo nie żyje. @mimik podajesz skrajne przypadki, wRybniku, Katowicach, Gliwicach jakoś zgubnej działalności górnictwa nie widać, miasta mają miejsca na inwestycje mieszkaniowe i przemysłowe. Niepotrzebnie władze miasta wywołują wojne z tak dobrym i potężnym inwestorem jak JSW!

  • ~ 2013-05-21
    07:41:54

    52 0

    Przez te lata bez kopalni Żory jakoś dawały sobie radę i bez takiego destruktora też sobie jakoś poradzą.

  • ~Joana 2013-05-21
    08:39:37

    0 21

    @mareqg, wyobraź sobie, że kilka lat mieszkałam w Zabrzu i w Gliwicach, zanim zamieszkałam tutaj. Nie wiem jakie Ty tam widzisz straszne warunki prócz tego, że tak jak wszędzie, są osiedla gdzie roi się od patologii, bynajmniej nie z powodu kopalni. Najwyraźniej masz małe pojęcie o tych miastach. Pod Gliwicami fedruje się od wielu, wielu lat, miasto się nie "zapadło", a inwestorów też nie brakuje - mają najmniejsze bezrobocie na Śląsku.

  • ~Joana 2013-05-21
    08:42:38

    0 30

    Śmieszy mnie takie ślepe popieranie prezydenta, jakby ludzie własnego rozumu nie mieli i nie potrafili mieć własnego zdania. Gdyby prezydent powiedział, że zaoranie rynku jest najlepszą opcją, bo i tak nic tam nie ma, to ludzie by mu ślepo przytaknęli, bo takim wydaje się, że skoro tak mówi Pan prezydent, człowiek na stanowisku, to najwyraźniej tak musi być.

  • ~stefan 2013-05-21
    08:46:04

    178 0

    Powiem krótko i zwięźle.SPIEPRZAĆ Z KOPALNIAMI Z ŻOR.Tylko wyjątkowy sprzedawczyk i idiota moze pozwolić kopać pod wlasnym domem.Nie po to w latach 70 tych zrobiono kompleksowe badania i umiejscowiono Żory jako sypialnię dla ROW , żeby teraz jakieś pajace za kilka srebrników pozwoliły niszczyć miasto.WON z Żor.

  • ~żorzaninek 2013-05-21
    13:25:26

    49 0

    wielu moich znajomych ma to samo stanowisko, że kopalnie niech sobie fedrują po za Żorami, tak więc w tej dziedzinie popieramy prezydenta...

  • ~gestskoczka 2013-05-21
    13:37:33

    31 0

    @Joana, jak zmyślasz, to rób to z głową. Nie piszesz tego dla Warszawiaków. To co piszesz, czytają Żorzanie, ludzie pracujący również w Gliwicach. Powiedz jaka kopalnia fedruje pod Gliwicami? Ja pracowałem kilka lat temu na KWK Sośnica, z tego co pamiętam oba czynne pola zarówno Celina jak i Danuta są na południe od autostrady. @Dyzma, prezydent Socha powiedział to o radnych niejako publicznie. Są to słowa zapisane i mogą stanowić dowód w sprawie nie tylko obrony dobrego imienia radnych, ale i w razie gdyby jednak się zgodzili na fedrunek pod Żorami co uważam za działanie na szkodę miasta, to ludzie poszkodowani będą wiedzieć komu i dla czego zawdzięczają degradację środowiska i wielu domów rodzinnych, czasem jest to dorobek życia kilku pokoleń. Poza tym uważam że przed głosowaniem chcielibyśmy usłyszeć uzasadnienie radnego, który jest za fedrunkiem pod Żorami przez jastrzębską kopalnie. Podkreślam, przez kopalnię nie będąca na terenie Żor. To ważne, bo szkody górnicze będą w Żorach a zyski z podatków w Jastrzębiu, to jest działanie na szkodę Żor. @nonsens, jak tak bardzo pragniesz górniczego klimatu, to spróbuj namówić JSW, szybu ci nie wybudują bo za drogo, ale może ci hałdę chociaż usypią na placu.

  • ~mieszkanka53 2013-05-22
    08:57:12

    0 39

    Śmieszy mnie ta dyskusja, że Żory nie powinny godzić się na kopalnie. A ilu z Was pracuję , lub ktoś z rodziny na kopalni, ilu z Was jset emerytami. Prawdą jset , ze najwięcej zarabiają górnicy, emeryci górniczy którzy zasilają kasę Miasta swoimi podatkami. Gdyby nie to , to wywóz śmieci , woda była by jeszcze droższa.W strefach zarobi w granicach ok 1600 brutto, ile z tego wpłaywa do miasta. Połowę domów nowowybudowanych to pracownicy kopaln. Ciekawa jestem co zrobią górnicy z Żora gdy JSW przestanie fedrować i w pierwszej kolejności zolni Żożan

  • ~ksiegowa 2013-05-22
    09:21:19

    34 0

    JSW nikogo nie zwolni z tego podu że nie będzie mogła kopać pod Żorami, po prostu znajdą inne pokłady tylko trzeba będzie wydać kasę , będzie mniejszy zysk i prezesi dostaną mniejsze premie. Jestem pewny że 99% tych pracowników kopalń ktorzy wybudowali nowe domy jest przeciwne temu żeby kopalnia kopała pod ich domami bo byłoby to jednoznaczne z degradacją ich domów i praktycznie utratą części majątku ponieważ domy na szkodach tracą dużo na wartości.

  • ~żorzanin 2013-05-22
    14:46:45

    24 0

    Jeżeli kopalnie wpuści się do Żor to będzie pewnie coś podobnego jak w Bytomiu (podparte, zniszczone budynki, walące się kamienice itp.) Wierzcie mi nie chcielibyście tego !!! Pracuję tam kilka dni w tygodniu i wiem jak to wygląda. Co ciekawe kiedyś zaczepiła mnie pewna Pani (ok 40 lat) i tak od słowa do słowa pyta się mnie gdzie mieszkam, gdy powiedziałem Żory, babka westchnęła... i powiedziała, że cyt.: " fajnie, bo to takie nowoczesne miasto" - tak właśnie jest ono odbierane na zewnątrz, miło było usłyszeć takie słowa od obcej osoby. JSW sobie poradzi bez fedrowania pod Żorami - a my bądźmy dumni właśnie z tego, że kopalni tutaj nie ma. Żory powinny być nowoczesnym miastem, naprawdę to dobry kierunek. Mi osobiście brakuje trochę w Żorach firm, miejsc pracy związanymi z nowymi technologiami i projektami informatycznymi (IT i pokrewne)

  • ~nonsens 2013-05-22
    18:01:17

    0 15

    @sikorski - a może też być tak jak w Jastrzębiu gdzie nie ma podpartych, zniszczonych budynków za to jest nowoczesny szpital, kapitalne drużyny sportowe, dobrobyt i firma która jest marką dla miasta. A u nas mamy gigantyczne długi, brak perspektyw rozwoju (bo niby co tu sie ma rozwijać) i jakieś gadżeciki w postaci różnych wymysłów naszego śmiesznego władcy które mają mu przypominać dzieciństwo...

  • ~żorzanin 2013-05-22
    22:12:08

    23 0

    Nonsens dlaczego nie uciekasz do jastrzębskiego dobrobytu ? Mnie się Jastrzębie nie podoba. Kasa to nie wszystko, co jednocześnie nie znaczy, że władzę Żor nie powinny dbać o to żeby dobrobyt był tutaj. Jak Żory przestaną być noclegownią to i ja się ucieszę.

  • ~WMaroszek 2013-05-23
    22:52:57

    0 5

    Czy o wydobywaniu węgla pod Żorami powinni zadecydować wszyscy mieszkańcy Miasta w referendum, czy tylko radni? To rozstrzygnie się już we wtorek 28.05!
    Jeżeli jesteś za referendum, wyślij maila "Popieram" + imię i nazwisko na [email protected]
    Radni Miasta się wahają! Jeśli też uważasz, że to sprawa istotna - poprzyj wniosek o referendum.

  • ~zbyzsek54 2013-06-04
    17:49:20

    16 0

    w 100 % zgadzam się z Prezydentem,stanowcze NIE dla fedrowania pod Żorami,kopalnie=zniszczenia i bezpowrotna dewastacja terenu!!!!

  • ~Krisopol 2013-06-16
    12:50:38

    0 8

    Nie wszyscy pamietają ale takie miejscowości jak Żory, Rybnik, Wodzisław, Jastrzębie. Są miastami dzięki zapoczątkowaniu górnictwa, jeżeli zaprzestaniemy propagować kulturę i pracę naszego regionu - miasta nie zyskają, a zbiednieją - piszą że przeszło 3000 osób z Żor robi w JSW - ale 5x tyle ma więcej wspólnego z górnictwem i firmami wykonawczymi dla górnictwa. Jeżeli odbierzemy pracę tym ludziom - to zaczniecie narzekać że ludzie czynszów nie płacą, że pracy nigdzie nie ma - a jak jest to za jałmużnę minimalnej krajowej. Rozwinięcie pokładów węgla kamiennego w Żorach to praca nie tylko dla obecnych pracowników ale dla waszych dzieci w przyszłości, które będą robić w firmach pośrednich lub bezpośrednich dla górnictwa. Stop narzekaniu, że Żory się nie będą rozwijać. To kłamstwo, bo na drogi lepsze Żory nie stać ale stać na narzekanie. Oczywiście narzekanie nic nie kosztuje, a po drogach jakie by nie były będziemy jeździć. Jeszcze kwestia ludzi , którzy nie robią, boją się lub nie mają zdrowia do górnictwa - nikt nie jest winien tego jaka w życiu was historia spotkała lecz wy możecie być winni tego co stanie się za kilkanaście lat jak górnictwo zaniknie, a rodziny górników bo to nie 3000 osób a nawet 9000 osób (licząc członków rodziny x3) może być bez środków do życia! Zamiast narzekać przemyślcie ile w skali miasta firm podwykonawczych bdzie musiało zniknąć z rynku a potem zacznijcie narzekać dlaczego nic nie zrobiliści by było lepiej dla wszystkich a nie tylko waszych widzim

  • ~ 2014-05-21
    22:36:40

    5 0

    Byle by zarobic, kasa, kasa, kasa...

  • [email protected] 2014-09-11
    14:01:06

    8 0

    też jestem przeciw podbieraniu Żor!!!-wszystko zacznie się zapadać-i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości-domy będą pękać a stare bloki??? Budowane były ponoć na25lat- są znacznie dłużej i z pewnością nie zniosły by pracy terenu, a co z inwestycjami takimi jak basen-wszystko popęka-od Żor łapy precz!!

  • ~ 2014-11-15
    13:37:39

    0 1

    co po niektórzy zapomnieli jak ich rodzice przyjechali na Żorsko-Jastrzębskie eldorado 35lat temu ze skrzynką po margarynie,zatrudnili się na kopalniach,dostali za darmo auta i mieszkania i paniska się zrobili,na starość dostali górnicze emerytury i spowrotem w Polske,bo mają na odremontowanie swoich ojcowizn pozostawionych kiedyś ,a teraz sraja na górników,ktorzy obecnie pracują ,może nawet ich córki i synow,bo po co lepiej niech stracą prace i zasilą bezrobocie w Polsce,a może lepiej na zaksy wyjadą ,bo to modne na Żorach,a tak pomyśleliście jeden z drugim,że górnik po prawie nawet 10 latach pracy na dole i iddechem węgla ,bo to nie tylko jego praca,ale całe zaangażowanie i tradycje daja co dnia fedrując węgiel ,nie chcą poprostu zmienić fachu,bo tam ciężko pracują i nie wyobrażają sobie innego fachu! Polska była -jest i będzie stala węglem ,bo górnictwo to swojaki tatuaż na ziemi śląskiej od wieków !Amen!

  • ~patka12345 2015-01-20
    16:13:10

    1 0

    Zgadzam się zupełnie z panem prezydentem. W Żorach fedrowanie nie ma sensu. Dlaczego pani Joanna tak bardzo broni JSW ? W Jastrzębiu nie ma nawet rynku. Pasaż handlowy, galerie ? TO nie to samo. Co do sportu, tak tutaj racja. Jest hokej jest siatkówka. Ja piszę o siatkówce, o każdym meczu JW, ale zwróćmy uwagę na to, że siatkarze mieszkają w Żorach nie w J-biu. A poza tym, czy w Żorach nie ma sportu ? Też jest. Nasz wspaniała Ewa Swoboda, której osobiście nie znam, a mieszkam w zorach ponad 20 lat i większośc jej znajomych znam. Pobila rekord Polski w biegach, czyli lekkoatletyka się rozwija, a siatkówka ?Przecież też dziewczyny grają w 4 lidze, a zaniedługo awansują do najważniejszych rozgrywek. Bywam często w J-biu i wcale mi się tam nie podoba, galeria handlowa, pasaż podziemny markety i stacje paliw. A gdzie atrakcje ? Jeśli chodzi o Żory, to może są same banki ale są też mieskzańcy, którzy popierają ten system. Moi rodzice mieli kiedyś sklep na rynku w Żorach i nie powiem, że było zainteresowanie duże , nawet wśród siatkarzy, którzy tez u nas robili zakupy. Nie bedę wymieniać nazwisk, bo to nie jest najważniejsze. Ja uważam, że prezydent ma rację i popieram w 100%. A jeśli ktoś uważa inaczej, to znaczy że chce zniszczysz Żory, które co roku wyglądają dużo liepiej i coś się zaczyna dziać.

  • ~Krisopol 2015-04-20
    16:41:25

    0 3

    a jakby tak zwolnić wszystkich z powiatu Żorskiego i Żor pracujących pod JSW, ciekawe czy prezydent i socjalka żorska udzwigła by kilkutysięczny wzrost bezrobocia i zapewniła wszystkim rodzinom godne warunki... wtedy by było ciekawie i podejrzewam, że zaraz prezydent by podał się do dymisji, a kolejny wyraził by chęć współpracy

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.