Śląski Biznes poleca
Materiały budowlane zamawiane przez internet – standard czy jeszcze rzadkość?
Budowa domu wymaga podjęcia wielu ważnych decyzji, w tym dotyczących wyboru materiałów. Pustaki, stal zbrojeniowa, pokrycie dachu, komin, ocieplenie, farby, grunty, zaprawy, kleje, płytki… To tylko niektóre z potrzebnych zwykle produktów. Czy ich zakup przez internet stanowi często wybierane rozwiązanie? Zapraszamy do lektury.
Budownictwo mieszkaniowe nie zwalnia tempa. Obecnie sporo się buduje. Powstają zarówno domy jedno-, jak i wielorodzinne. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny w pierwszej połowie tego roku liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto, zwiększyła się o 44,6% w stosunku do roku poprzedniego.
W związku z tym zapotrzebowanie na materiały budowlane i wykończeniowe jest duże. Zaopatrujemy się w nie w hurtowniach, składach i marketach budowlanych. Wybieramy z myślą o tym, że będą nam służyć przez lata. Nic więc dziwnego, że przed ich zakupem chcemy je zobaczyć lub skorzystać z fachowego doradztwa. To umożliwiają zwykle zakupy stacjonarne.
Dzisiaj jednak zakupy robimy także online. Kupujemy przez internet artykuły spożywcze, kosmetyki, ubrania, buty, książki, sprzęt AGD i RTV, meble. A co z materiałami budowlanymi?
Lokalna hurtownia budowlana ze sprzedażą internetową
Sklep internetowy LUBAR przekonuje, że zaopatrzenie budowy bez wychodzenia z domu – poprzez komputer, tablet czy smartfon – to wygodne, szybkie i korzystne rozwiązanie. Sklep działa dopiero od kilku tygodni, a już wielu klientów firmy przeszło na zakupy online.
- Decyzję dotyczącą otwarcia e-sklepu „mieliśmy z tyłu głowy” od dawna. Zakupy internetowe to dla wielu standard. Chcieliśmy, aby również nasi klienci mogli z nich skorzystać, zaopatrując swoje budowy – mówi Łukasz Jendrysik, kierownik zespołu e-commerce w LUBAR.
Materiały budowlane – jak wybrać online?
Materiały budowlane to bardzo duża grupa produktów, różniących się m.in. właściwościami, funkcjami, gabarytami, sposobem montażu czy metodą aplikacji. Ich wybór nie zawsze jest oczywisty. Robiąc zakupy tradycyjnie, można skorzystać z doradztwa technicznego. A jak wybrać optymalne rozwiązanie podczas zakupów online?
- W sklepie internetowym LUBAR cały asortyment został podzielony na kategorie i podkategorie, a każdy produkt opisany i „wyposażony” w komplet informacji technicznych. Poza tym na naszej stronie funkcjonuje porównywarka produktów – tłumaczy Łukasz Jendrysik. – Wszystko po to, aby maksymalnie ułatwić klientom internetowym wybór najlepszego dla ich inwestycji rozwiązania – dodaje.
Cena i dostępność w sklepie internetowym
Kupując materiały do budowy domu – stacjonarnie lub online – ważne są nie tylko ich jakość i właściwości, ale także cena oraz dostępność. Są to informacje, na które zwracamy dużą uwagę, gdyż wpływają na koszt budowy oraz termin jej realizacji.
- Nasz sklep online oferuje kilkanaście tysięcy produktów. Są wśród nich stropy, okna dachowe, rynny, kostka brukowa, narzędzia budowlane i ogrodnicze oraz wiele innych. Przy każdym znajduje się informacja o dostępności oznaczona kolorami – zielony, żółty lub czerwony. Poza tym dla zalogowanych użytkowników przygotowaliśmy niższe ceny oraz promocje. Obecnie mamy ofertę specjalną m.in. na cement workowany Górażdże – podkreśla Łukasz Jendrysik z e-commerce LUBAR.
***
Zarówno zakupy internetowe, jak i stacjonarne mają swoje zalety. Zarówno jedne, jak i drugie mają swoich zwolenników. Brak kolejek, możliwość zamawiania o każdej porze, brak konieczności poświęcania czasu na dojazd – to plusy kupowania online.
Zgodnie z analizą przygotowaną przez PwC przewidywany wzrost wartości brutto rynku e-commerce w naszym kraju to średnio 12% na rok. Biorąc pod uwagę coraz większy dostęp do nowoczesnych technologii oraz wspomniany na początku artykułu wzrost w budownictwie mieszkaniowym, zakupy materiałów budowlanych przez internet z pewnością zyskają na popularności.
Źródła:
https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/przemysl-budownictwo-srodki-trwale/budownictwo/budownictwo-w-i-polroczu-2021-roku,13,11.html
file:///C:/Users/Dell/Downloads/budownictwo_w_i_polroczu_2021.pdf
https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html
Najczęściej czytane
Najwyżej oceniane
Najczęściej komentowane
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert