zamknij

Wiadomości

MZK: od dzisiaj obowiązuje komunikacja zastępcza

2019-02-12, Autor: ap

Kierowcy autobusów nie przyszli w poniedziałek do pracy. W związku z trudną sytuacją PKM i chaosem komunikacyjnym w mieście, MZK wprowadza komunikację zastępczą.

Reklama

O skomplikowanej sytuacji w PKM informowaliśmy Was wczoraj. >>>Autobusem PKM dzisiaj nie pojedziesz! Kierowcy nie przyszli do pracy<<< . Wówczas pisaliśmy o nieobecności 30 pracowników. Jak poinformowały władze PKM, teraz na zwolnieniu lekarskim przebywa 50 z 67 kierowców. 

W związku z zaistniałą sytuacją Międzygminny Związek Komunikacyjny wprowadza komunikację zastępczą.

- Tymczasowy, zastępczy rozkład jazdy będzie można sprawdzić od wtorku na nowym internetowym rozkładzie jazdy (rozkład na dni robocze wolne od nauki szkolnej, ponieważ trwają ferie) oraz w aplikacji MyBus Online - informuje Rafał Jabłoński, pełnomocnik Zarządu MZK do spraw mediów.

Na przystankowych tablicach świetlnych zobaczymy tylko planowane wykonywane kursy komunikacji zastępczej.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 13

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (36):
  • ~gestskoczka 2019-02-12
    12:46:20

    12 5

    MZK nie zarabia na siebie, jest na utrzymaniu gmin które są w tym związku. Myślę że MZK jest takim samym utracjuszem pieniędzy publicznych jak PKM. Bilet z Żor do Jastrzębia w autobusie MZK jest droższy na tej samej trasie jak w autobusie Drabas. Po mimo że do Drabasa nikt nie dopłaca, a do MZK 75 % dopłacają nasze gminy.

    W grudniu 2018 r na TuŻory takie były podane dane:

    [cyt] Dochody przyszłorocznego budżetu kształtują się na poziomie 44 mln 824 tys. zł. MZK zakłada, że wpływy ze sprzedaży biletów wyniosą 11,4 mln zł [/cyt]

    Ja rozumiem sens dopłat do komunikacji publicznej gdy ta służy społeczeństwu. Tu nie widzę sensu w decyzji władz miasta Żory o członkostwie w takim związku. Uważam że te pieniądze dopłacane do MZK to marnotrawstwo. Bardziej przydały by się w BKM na zagęszczenie kursów i stworzenie dodatkowych linii na ul. Gajową i na Szczejkowicką z dobrym połączeniem osiedli z cmentarzem na Rybnickiej.

  • ~Arteks 2019-02-14
    17:06:11

    2 14

    Mieszkanie w Żorach nie tylko wiąże się z nudą i brakiem atrakcyjnych miejsc. To również liczenie się z bardzo niestabilną komunikacją i brakiem alternatywy wydostania się z miasta w razie problemu z jednym przewoźnikiem. Nie ma miast w województwie śląskim - gorszych pod kątem wykluczenia komunikacyjnego od Żor i Jastrzębia. Turysta tu nie dojedzie, a jeśli ktoś sam jest turystą i często podróżuje już dawno powinien te grajdołki opuścić.

  • ~minges 2019-02-15
    08:30:11

    9 2

    ~Arteks, prawdziwy turysta poradzi sobie z problemami komunikacyjnymi - zawsze może jechać na stopa. A wiesz, słyszałem ostatnio taki kawał:
    Facetowi się zmarło i budzi się w taksówce, na tylnym siedzeniu. Patrzy, a za kierownicą siedzi wielki, czerwony, spocony jegomość z rogami na głowie. - Gdzie ja jestem?! - krzyknął facet. - W taksówce, jedziemy do piekła. - odpowiedział kierowca taksówki. Facet zaczął się rozglądać, spojrzał za okno i mówi: - Ale wy tu brzydko macie w tym piekle! Wszystko zadymione, brudy wszędzie jakieś! - krzyczy. Próbował uchylić okno, ale prawie się udusił: - I jak strasznie śmierdzi! Pełno dymu! Ja bardzo dziękuję za takie piekło, to tutaj mam spędzić całą wieczność? - dopytywał łamiącym się głosem. Na to kierowca odwrócił się i mówi: - Facet uspokój się! Myśmy nawet z Rybnika jeszcze nie wyjechali!

  • ~Arteks 2019-02-15
    11:01:27

    3 10

    @minges - żart zabawny tylko, że on pasuje tak samo do Rybnika jak do Żor i każdej śląskiej miejscowości. Rybnik wyda w tym roku na walkę ze smogiem 30 mln. Ile wydają Żory? Natomiast wracając do tematu Żory od lat uchodzą za zadupie komunikacyjne, a ten regres się pogłębia. Przypomnę, w zeszłym roku BKM jeździło w kratkę, a pasażerowie w Żorach muszą liczyć się z ryzykiem - pojedzie albo nie pojedzie, zmieszczę się do busika czy się nie zmieszczę... Teraz kryzys dotyka MZK.

  • ~Arteks 2019-02-15
    11:38:55

    4 10

    @minges - mieszkając w Żorach oczywiście, że trzeba nauczyć się jeździć na stopa. To umiejętność tak samo ważna dla żorzanina jak dla mieszkańca Amazonii - polowanie na małpy. Przecież są dni w roku gdzie z Żor się niczym nie wydostaniesz. A ostatni busik do Katowic odjeżdża po 20.00 czyli nawet nie da się spędzić wieczora ze znajomymi z Żor jeśli ktoś mieszka w GOP... Ale upadek MZK może oznaczać totalną zapaść komunikacyjną Żor. Żory są jak dobry film katastroficzny - wszystko tam prędzej czy później zostanie zrujnowane. ;P

  • ~gestskoczka 2019-02-15
    12:45:22

    11 0

    @minges, dobre z tym piekłem. Rybnik się rozreklamował bo ma wtyki medialne. Ale patrząc tak na spokojnie, to niestety w Żorach mamy takie samo piekło jak w mieścinie obok. I w Żorach i w Rybniku są stacje pomiarowe WIOŚ, niestety w Żorach mamy stację niepełnosprawną, bo brakuje sporo pomiarów. Ale takie pomiary jak dwutlenek siarki i tlenek węgla można porównać. Z tego porównania wynika że bardzo często (mniej więcej połowa dni) w Żorach są gorsze wyniki, patrząc na wartości średniodobowe.

    Lepiej unikać osobników o skłonnościach psychopatycznych bo oni zawsze wiedzą lepiej i osiągają orgazm jak kogoś wkur.zą.

    Wracając to zasadniczego tematu, ciekawy jestem co władze Żor zrobią, jak Jastrzębie zrezygnuje z MZK i powoła własne przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej: https://www.tujastrzebie.pl/wiadomosci,radni-chca-wyjscia-jastrzebia-z-mzk-i-wlasnej-komunikacji-miejskiej,wia5-3266-16516.html

    Ale radnych z Żor ten temat nie interesuje, ONI są skoncentrowani raczej na tym skąd wziąć kolejny kredyt by spłacić poprzedni.

  • ~minges 2019-02-15
    13:47:05

    8 1

    @gestskoczka, wiadomo, w Żorach powietrze takie jak w Rybniku, jednak jakoś to Rybnik króluje w żartach i memach nt. smogu - jest bardziej medialny. W kwestii transportu marzyłby mi się jeden przewoźnik metropolitalny albo przynajmniej jeden twór skupiający przewoźników, który koordynowałby jednocześnie połączenia autobusowe z kolejowymi itp. nie wspominając już np. o skomunikowaniu np. z lotniskiem w Pyrzowicach lub u naszych południowych sąsiadów. Coś na wzór KZK GOP tylko o zasięgu przynajmniej od aglomeracji górnośląskiej (dalszy kierunek - Częstochowa, Łódź, Warszawa), aż po Racibórz (stąd dalej kierunek na Opole/Wrocław) i Pszczynę/Bielsko (dalszy kierunek - Kraków).

  • ~gestskoczka 2019-02-15
    16:08:27

    4 0

    @minges, myślę że na transport metropolitalny obecnie liczyć nie możemy, bo nie wiedzieć czemu trzymamy się Rybnika i jastrzębskiego MZK jak pijany płotu. Rybnikowi bycie w metropolii jest obojętne – mam wycinek z DZ z wypowiedzią prezydenta Kuczery [DZ z 14-10-2016]. A podczas wyborów na prezydenta Rybnika, kandydat Aleksander Larysz – cytuję: „chciałby aby powstała metropolia ROW” [DZ z 01-10-2018].

    Czytałem kiedyś wypowiedź eksperta od transportu zbiorowego, Karola Trammera. On twierdzi że ustawa o publicznym transporcie zbiorowym rozdziela kompetencje w tym zakresie tak, że jeżeli trasa linii komunikacyjnej przebiega tylko przez jedną gminę, odpowiedzialna jest za nią gmina. Jeżeli trasa przebiega przez dwie gminy, odpowiedzialny jest powiat. A jeżeli przekracza granice powiatu, odpowiada za nią samorząd województwa. Władze Żor zamiast naciskać samorząd województwa (mamy dwóch radnych), wolą bawić się w MZK.

    We wczorajszym Dzienniku Zachodnim jest relacja z rozmowy z posłem PiS Andrzejem Gawronem. On dąży do tego by Lubliniec dołączyć do metropolii, bo ta dostaje 360 mln zł z budżetu państwa m.in. na transport publiczny. I motywuje to między innymi tak, cytuję: [cyt] Jesteśmy z boku rozwiązań komunikacyjnych, które powinny nas też uwzględniać. Nie jesteśmy w Lublińcu obywatelami drugiej kategorii. To są pieniądze dla Śląska i mieszkańców Śląska. [/cyt]

    My w Żorach też nie jesteśmy obywatelami drugiej kategorii – tak myślę. Jak Rybnik i Wodzisław nie chcą – nie wiem jak mieszkańcy tych dwóch miast, bazuję tu na wypowiedziach prezydentów obu miast w czasie gdy powstawała metropolia, że im to jest obojętne. Nie natrafiłem na wypowiedź prezydenta Żor i Jastrzębia, nie wiem co Oni na to.

    Ja chciałbym, by Żory weszły w skład metropolii śląskiej.

  • ~Arteks 2019-02-15
    18:29:18

    1 8

    @gestskoczka @minges - obaj macie świadomość, że likwidacja MZK to będzie kolejny kamyczek do upadku komunikacyjnego Żor i kolejny dowód, że Żory to jedno z najgorszych miast do życia w województwie. Co by nie powiedzieć złego o MZK w kontekście rozkładów - to mimo tego jest to obecnie jeszcze jeden z ostatnich przejawów jakieś normalności jeśli chodzi o tabor i wygodę podróżowania w Żorach. @minges - zmieniasz temat bo transport jest dla ciebie niewygodny. Znalazłem w sieci zacytowany przez ciebie kawał i chodziło w nim o Śląsk. Czyli to tak samo jakbym zacytował jakiś kawał o Marklowicach i wpisał zamiast Marklowice Żory... Też byłoby śmiesznie nie? W necie jest pełno memów o smogu w Polsce, głównie Krakowie. I wcale mnie to nie dziwi bo media interesują się znanymi miastami w Polsce. Żor nikt nie kojarzy - Rybnik, a jakże. TVN bywa tu często. ;) Dla mnie, dla władz mojego miasta i świadomych mieszkańców smog to poważny problem. Z którym prędzej czy później sobie poradzimy. U nas są bardzo żywe dyskusje na ten temat. Co raz więcej ludzi zdaje sobie sprawę, że ogrzewanie węglem to anachronizm. Nie chowamy głowy w piasek tak jak w przypadku żorskich problemów które są zamiatane pod dywan. @gestskoczka - z 10 lat temu miałbyś we mnie zwolennika powołania "metropolii" w ROW. Teraz mi to kompletnie zwisa. Rybnik sobie bez tego dobrze radzi, a komunikację mamy co raz lepszą. Mimo, że nasze miasto zawsze miało niezłe połączenia kolejowe, a ZTZ odstawał do przodu w porównaniu do MZK - to władze miasta nie ustają aby ciągle coś ulepszać i poprawiać. Miasto ma całą strategię i plan mobilności. Żory czy Jastrzębie w tych dziedzinach tkwią w letargu i mogłyby nas tylko hamować lub zaniżać poziom. Nie, dziękuję. Teraz już nie. Za dużo nas dzieli.

  • ~Arteks 2019-02-15
    19:27:08

    2 8

    @gestskoczka - co do twojego cytatu: i pomyśleć, że ten radny jest z Lublińca który ma całkiem dobre połączenia kolejowe z Katowicami! A mimo to jeszcze marzy mu się jakaś poprawa. Bo widzisz... W przeciwieństwie do twoich zaściankowych władz - w innych miastach i miasteczkach świadomość ważności transportu publicznego, problemu smogu, dbałości o budżet - jest bardzo wysoka. U was władze w tym samym czasie bujają w obłokach myśląc jaki by tu kolejny gadżet wymyślić lub budują jakieś "akwaria" na uboczu... Żory mentalnie są daleko za Lublińcem czy Łazami, raczej między Świerklanami, a Bestwiną. ;)

  • ~gestskoczka 2019-02-16
    06:51:08

    5 0

    @Arteks, nie potrafisz czytać ze zrozumieniem a komentujesz tylko po to by zaspokoić swoje patologiczne ambicje. Jesteś typowym przedstawicielem – niedużej grupki średniego miasta – zaściankowego szowinizmu.

    Od dawna zauważam, że do twego zrozumienia trzeba docierać łopatą. W swych komentarzach odsłaniasz swój prymitywny sposób czytania – pobieżny, życzeniowy, roztrzepany. Na przykład, w ostatnim komentarzu odnosisz się do mojego cytatu pisząc o jakimś radnym z Lublińca. Wytęż swoje oba zwoje mózgowe i przeczytaj jeszcze raz ten komentowany przez ciebie cytat. Ja nie pisałem o jakimś radnym z Lublińca, a o pośle na Sejm, Andrzeju Gawronie.

    A gdy piszesz takim tekstem – cytuję: „z 10 lat temu miałbyś we mnie zwolennika powołania "metropolii" w ROW. Teraz mi to kompletnie zwisa. Rybnik sobie bez tego dobrze radzi, a komunikację mamy co raz lepszą.” to widać jak na dłoni twój prymitywny rybnicki szowinizm, który cechuje sporą grupkę wpływowych osób w tym miasteczku. I właśnie dla tego chciałbym, by Żory weszły w skład metropolii śląskiej, by się odseparować od tego zapyziałego pępka świata.

  • ~Arteks 2019-02-18
    18:32:35

    1 3

    W Rybniku ZTZ zaprezentował właśnie nowy układ linii i nowy rozkład jazdy jaki ma obowiązywać od maja.
    https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,jest-projekt-nowego-rozkladu-jazdy-wyraz-swoja-opinie,wia5-3266-39731.html
    Nie ukrywam sporej satysfakcji bo już obecnie na wielu ciągach nie jest źle ale będzie jeszcze lepiej. Jaka różnica mieszkać w Rybniku, a mieszkać w Żorach. U nas nie ma roku, żeby czegoś nie poprawiono transportowo dla mieszkańców. I u nas robią to urzędnicy w ramach obowiązków służbowych i swojej pensji, a u was Pruchnicki ogłaszał na FB sarkastyczny konkurs na ułożenie rozkładu jazdy i się oburzał jak ludzie chcieli lepszego dojazdu do dworca PKP... Podobno ostatnio w ogóle zlikwidowano przystanek przy PKP Żory - ale u was zaścianek. Pruchnickiemu trzeba życzyć - doooobranoooc! @gestskoczka - nie rób afery z powodu tego, że pomyliłem radnego czy posła. Ta pomyłka nie zmieniła sensu mojej wypowiedzi. Wszystkim zależy - oprócz Żor które są w wielu dziedzinach w ogonie polskich miast. Chciałbyś do GOP? Hahaha - nawet w najgorszej i najbiedniejszej gminie GOP transport publiczny nie funkcjonuje tak źle jak w Żorach. Z waszymi przepełnionym BKM kiepskimi rozkładami jazdy, Mazami i marszrutkami do Katowic to nadajecie się do Donbasu, a nie do rozwiniętego Śląska. Naprawdę wstyd za Żory i marazm do jakiego doprowadziła ekipa Sochy.

  • ~boblas 2019-02-18
    18:51:29

    1 1

    @Arteks - a co z czystością tych Twoich super autobusów na super liniach? Z tego co ostatnio czytałem, Ci którzy nimi jeżdżą bardzo narzekają na brud i syf....
    Pamiętaj, że ułożenie rozkładu to jedno, dbałość o tabor to drugie i powiedziałbym, że nawet najważniejszy aspekt, bo to przecież o wygodę pasażerów najbardziej chodzi.

    Po raz kolejny zadam Ci konkretne pytanie i oczekuję konkretnej odpowiedzi.
    Dlaczego przy tak wspaniałej komunikacji miejskiej ludzie w Rybniku jeżdżą dalej swoimi samochodami? Przejechanie przez Rybnik to katorga, na każdym skrzyżowaniu jest korek.
    I na koniec, po co stawiać piętrowy parking na samochody w samym centrum, skoro komunikacja miejska tak wspaniale działa i inne miasta na zachodzie ograniczają ruch samochodów w centrum?

    P.S.
    Daj sobie już spokój z Żorami, z BKM, z Muzeum Ognia i innymi rzeczami, zajmij się Rybnikiem, chociaż tam Ciebie już nikt nie słucha i nikt nie dyskutuje.

  • ~Arteks 2019-02-18
    19:42:04

    1 4

    @boblas - brud na drogach zimą to normalność. Łatwo można się go pozbyć odstawiając autobus do myjni. Ale nie da się Kapeną przewieść więcej ludzi nawet jeśli traktuje się ich gorzej od paczek. A tak między nami - kupiłbyś białoruskie używane auto? Na pewno nie. Ja też - w życiu! A władze Żor pozwalają na to aby pasażerowie byli wożeni takimi gratami wyprodukowanymi gdzieś u Łukaszenki w kraju który nie ma tradycji motoryzacyjnych. Byle było tanio. Pytasz czemu rybniczanie jeżdżą autami, a nie pytasz czemu w Żorach ludzie używają jeszcze aut mimo, że BKM jest bezpłatny? Przecież to w Żorach "wszyscy" powinni rzucić się na BKM, a tymczasem parkingi na osiedlach pękają w szwach. Pamiętasz jak skarżyli się ludzie, że BKM nie tylko nie da się dojechać na dworzec kolejowy na pociąg ale nawet do/z pracy... Nasze autobusy przewożą dużo więcej osób niż BKM bo mamy dużo więcej wozokm, mamy więcej kursów i co najważniejsze mamy normalne miejskie autobusy - jakie spotkasz w każdym innym normalnym mieście. Wpływy ze sprzedaży biletów to ok. 18 mln zł rocznie! Nawet małe pojazdy które obsługują linie 7 i 30 to... trzyosiowe nówki niemieckie Mercedesy! Po prostu miasto szanuje swoich mieszkańców, a za transport odpowiadają ludzie którzy się na nim znają. Z moimi wpisami liczą się zarówno w Rybniku jak i w Żorach bo... urzędnicy mają świadomość, że są opiniotwórcze i powtarzane przez innych. :P Jakie miasto - taka władza. Chemik odpowiada za transport hehehehe i macie takie komunikacyjne dziadostwo...

  • ~gestskoczka 2019-02-18
    19:44:33

    3 1

    @boblas, nie karm trola. On nie ma nic konkretnego do napisania, jedyny jego cel to wywyższyć Rybnik a poniżyć Żory. Ma chłop kompleks, to jego problem. Ja przestałem reagować na jego głupkowate zaczepki.

  • ~Arteks 2019-02-18
    20:06:21

    1 7

    @gestskoczka - gdyby inni mieli takie merytoryczne wpisy jak moje - to poziom dyskusji znacząco by wzrósł. Ale ty np. wolisz przyklepywać tej ekipie i akceptować dziadostwo, zamiast podawać dobre przykłady i namawiać do zmian. Wywyższać Rybnik? Raczej dać przykład, że może być normalniej, może być bardziej miejsko, może być bardziej kompetentnie. 25 lat temu sytuacja komunikacyjna Rybnika i Żor (miast które odziedziczyły z czasów PRL całkiem nieźle funkcjonujące PKP, PKS i WPK/MZK - oczywiście zachowując proporcje wielkości miast była na podobnym poziomie. Dzisiaj komunikacyjnie: Żory to Bangladesz... A Rybnik to Europa. Jestem zdania, że w Żorach mało jest świadomej krytyki bo ci aktywni po prostu z Żor uciekają. Kto chciałby mieszkać w mieście z którego nie da się w cywilizacyjny sposób wydostać? Lub kto chciałby zaprosić do Żor kogoś Drabasem?! Kto w innym mieście pozwoliłby na jeżdżenie busikami jak worki kartofli? Ludzie by to rozjechali swoją krytyką. A w Żorach jest to akceptowalne, a mediów żorskich nie ma więc się tym mało kto interesuje... Na szczęście ogólnopolska Gazeta Wyborcza bardzo mocno ostrzegła samorządy przed bezpłatną komunikacyjną wytykając jak źle działa żorski BKM.

  • ~boblas 2019-02-19
    17:41:18

    0 0

    @Arteks - o czystości miałem na myśli środek pojazdów. Czytałem niektóre komentarze na rybnickiej stronie i tam odpowiedziałeś na post o brudzie w środku a tutaj w odpowiedzi wyjeżdżasz ze stanem pojazdów na zewnątrz.
    Dodatkowo, zadałem Ci pytanie, które oczywiście jest niewygodne dla Ciebie, więc je ominąłeś.
    Nie potrafisz wytłumaczyć postępowania władz Rybnika, gdzie na zachodzie w miastach ograniczają ruch pojazdów spalinowych, a w Rybniku gdzie smog zbiera jedne z największych żniw w Polsce buduje się wielopoziomowy parking w centrum miasta.

    Jak już kiedyś pisałem, daj sobie spokój z Żorami i tym co się tu dzieje, nie mieszkasz tu, nie podoba Ci się to nie zwracaj na Nas uwagi.

    A i tak na ostatnie na marginesie, mam wielu znajomych mieszkających w Rybniku i wiesz co?
    Nikt nie podziela Twojego entuzjazmu, każdy z nich uważa, że Rybnik ze swoimi możliwościami jest nieudolnie zarządzany.
    To tyle ode mnie do Ciebie i na tym moje dyskusje z Tobą się kończą, nie będę prowadził rozmów z osobami które omijają niewygodne wątki.

  • ~Arteks 2019-02-19
    19:08:49

    0 4

    @boblas - przejmujesz się skargą na jakiś jednorazowy brud, a nie
    przejmujesz się skargami na wieczny tłok i wypadanie kursów BKM? Jeśli ktoś rozleje sok albo zwymiotuje to pojazd będzie brudny choćby nawet jeździł po Sztokholmie. Więc może najpierw wyciągnij belkę ze swojego oka, a potem wyciągaj źdźbło z oka swojego sąsiada ok? Ja jestem bardzo zadowolony z taboru jaki jeździ w ramach ZTZ i brudnego wnętrza od dawna nie spotkałem. Na zachodzie płatne parkingi wielopoziomowe lub podziemne w centrum miast to standard - widocznie nie bywasz w dużych miastach za granicą. Za
    to co raz mniej jest placów czy parkingów przyulicznych. A Rybnik jest miastem który kieruje się nowoczesnymi wzorcami. Jeśli u nas ten obiekt po pewnym okresie przyczyni się do schowania aut rozproszonych po ulicach i placach to dla miasta będzie to
    wielka korzyść wizualna. Centrum miasta przestanie być zagracane przez auta które "grzecznie" będą schowane na tyłach i na parkingach wielopoziomowych - już trzech(!) jakie mamy w centrum. Jak możesz pisać o żniwach smogowych - skoro one są takie same w Rybniku czy w Żorach. Ale u nas władze miasta rzeczywiście realizują politykę walki ze smogiem - podczas gdy u was władze się nim za bardzo nie interesują. 30 mln zł w tym roku zostanie w Rybniku wydane na walkę ze smogiem. Ile przeznaczą na to Żory? Pewnie tak mało, ze nie warto odpowiadać bo nie ma się czym chwalić czyż nie?
    Akurat wczoraj na FB Kuczery przeczytałem, że minister Woźny obiecał specjalny program antysmogowy w ramach funduszy POiŚ dla dużych miast powyżej 100 tys. mieszkańców. :D A co do twojego ostatniego akapitu - czy są jakieś osoby poza żorskimi urzędnikami które uważałyby, że Żory są dobrze zarządzane? Ja nie słyszałem o takich. ;P Za to jest ubaw z wielu waszych kompromitacji i głupich pomysłów. Pawilon powitalny, Miasto w ruinie, "Podniebne Żory", Muzeum Ognia, zadłużanie się na spłatę poprzednich długów, dworzec kolejowy zabity dechami, centrum przesiadkowe przy cmentarzu zamiast przy dworcu kolejowym, deficytowe Twinpigs, najbardziej zadłużone miasto, różne Yatengi, bałagan na jedynej większej budowie w czasach Sochy. Nie ma drugiego tak beznadziejnie zarządzanego miasta jak Żory.

  • ~aponeo 2019-02-19
    19:38:15

    1 0

    @Arteks
    Apropos Twinpigs'a: możesz podać jakiegoś linka do danych na potwierdzenie "deficytowości"? Przychody za 2017 znalazłem, ale kosztów nie umiem się doszukać, a chętnie bym sobie przeanalizował... Z góry dzięki.

  • ~boblas 2019-02-19
    19:39:00

    3 0

    @Arteks - czytając komentarze na temat autobusów w Rybniku, to nie była jedna skarga, ktoś kto to pisał, twierdził, że jest to nagminne, więc proszę Cię nie odwracaj kota ogonem.
    Po drugie, w Żorach nie potrzebny jest parking wielopoziomowy, bo jak byś zauważył, po Żorach nie jeździ tyle samochodów co po Rybniku, co za tym idzie nie ma korków.
    Po trzecie, nie ma nawet praktycznie ciężarówek w centrum, wiesz czemu?
    Bo Żory wykonały ul. Nad Rudą (935) i to tamtędy przemieszczają się ciężkie pojazdy, dzięki temu też nie mamy korków.
    Co do inwestycji, czy znalazłeś kiedyś moją wypowiedź abym pochwalał władze Żor? Więc to Ty pierwszy wyjmij belkę ze swojego oka.
    Co do Twingpigs, to nie była miejska inwestycja, została przejęta przez miasto kiedy poprzedni właściciel został złapany na różnych przekrętach, czyżby Ci to umknęło?
    Co do strat w/w miejscu, już dawno miałem zdanie, że jest to źle zarządzany obiekt, który ma duży potencjał, ale niestety jest zmarnowany.
    A na koniec zacytuję pewną osobę, która w połowie zeszłego roku wypowiedziała się na temat Twojej pięknej komunikacji miejskiej:
    "~rad11 2018-07-15 02:11:34

    wszystko pięknie ładnie a ja z Niedobczyc na Chwałowice do pracy nie mogę dojechać, chyba że przez centrum ok 1godz podróży (5km) usprawnić najpierw komunikację a potem budować centra przesiadkowe"
    A tutaj drugi cytat, spod tego samego artyukułu:
    "~exx 2018-07-15 12:01:24

    Arteks ilość kursów to jedno a godziny odjazdów to drugie. Wiadomo, że pracę kończy się o pełnej godzinie, to co za cymbał puszcza autobusy kilka minut po pełnej godzinie. Mam sie przesiąść z auta i biegać na przystaniek dla sportu i jeszcze za to płacić ? To już wolę karnet na siłownie."

    Chyba jednak nie podróżujesz komunikacją miejską jak Ci w/w.
    Więc, wyjmij wpierw belkę ze swojego oka.

  • ~Arteks 2019-02-19
    22:03:07

    0 3

    @boblas - opierasz się na jednej opinii jakieś anonimowej osoby, a sam bagatelizujesz problem o którym głośno było w różnych mediach w kontekście fatalnego funkcjonowania BKM (rozkłady jazdy które nikomu nie służą, ignorancja władz wobec problemu, wypadanie kursów, protest kierowców wobec zbytniego przeciążania wozów).
    Co jest lepsze - trafić na brudny autobus czy iść pieszo bo do busa się nie zmieściło lub jego kurs wypadł lub jeździ tak rzadko, że nikomu nie pasuje? Gdzie tu jakiś zwykły obiektywizm? Poza tym dąsasz się i nie chcesz ze mną dyskutować po czym przechodzisz do pisania nie na temat o parkingu wielopoziomowym. A przecież TO TY, a nie ja wszedłeś na temat parkingu. Każdy wie, że taki gmach nigdy w Żorach nie powstanie bo Żory to nie ta sama liga co Rybnik. Parking nie ma też nic wspólnego z korkami, a te zdarzają się w każdym większym mieście. I nieprawdą jest, że u was ciężarówki jadą tylko ul. Nad Rudą bo te ze strefy w Baranowicach czy Wiślanką z Cieszyna jadą przez ŚRODEK osiedli w kierunku A1 i Rybnika. To, że ktoś pisze, że nie ma jak dojechać z Niedobczyc do Chwałowic - nie oznacza wcale, że tak jest, a to że zajmuje mu to godzinę - najzwyczajniej przesadza. Bo wystarczy sobie zobaczyć wyszukiwarkę ZTZ i wbić trasę Niedobczyce Stadion - Chwałowice Kopalnia aby to obalić. Między 5.05 a 8.24 są 4 kursy bezpośrednie (ok. 16 min) oraz 12 kursów z przesiadkami. I to jest kiepski standard? Pokażcie mi czy z którejkolwiek dzielnicy Żor do strefy w Rowniu między 5.05 a 8.24 są 4 kursy bezpośrednie i 12 z przesiadkami?! Nawet te z przesiadkami mieszczą się w 30 minutach. A to nie wszystko bo dzięki porozumieniu ZTZ i KŚ od września można też z Niedobczyc do centrum jechać pociągiem i tam się przesiąść na autobus do Chwałowic korzystając z wspólnego biletu. :D U nas pociągów z Niedobczyc do centrum Rybnika jest po ostatnich zmianach więcej niż autobusów na "najlepszej" linii w Żorach z os. Gwarków...
    Masz więc kolejny przykład jak komentatorzy przesadzają, a tobie nie chciało się tego zweryfikować mimo, że z wyszukiwarką ZTZ zajęłoby ci to 2-3 minuty. A ten drugi gość @exx nie podaje żadnego przykładu więc trudno się do tego odnieść. U nas da się ZTZ wykorzystać w różnych celach. U was BKM spełnia się tylko w dowozie dzieci do szkół i emerytów na targ i do przychodni. I nawet mając takie małe zadania - jeszcze nie potraficie wozić ludzi w godnych warunkach. WSTYYYD! U nas urzędnikom i ZTZ chce się usprawniać komunikację samym od siebie - stąd chęć ciągłego dopasowywania komunikacji do potrzeb, a u was odpowiedzialna osoba za komunikację drwi z ludzi i ogłasza na fb konkurs na ułożenie lepszego rozkładu jazdy - tak jakby nie mogła tego zrobić sama skoro UM utrzymuje jej stanowisko. Budżet ZTZ na transport - 36 mln zł, poza tym miasto dopłaca do KŚ 600 tys. Budżet Żor na MZK/BKM to raptem 4 mln. My mamy komunikację europejską - wy macie bangladeską. A z tym Twinpigs to nie wypieraj się, że to miejska inwestycja. Wiem, że to krępujące ale naprawdę wasze władze miasta upatrywały w tym kiedyś "inwestycję stulecia, skończyło się kompletną klapą.

  • ~Arteks 2019-02-19
    22:04:12

    0 3

    @aponeo - wszystko znajdziesz na stronie Jawne Żory. Jaśniej i dokładniej już nie można.

  • ~boblas 2019-02-19
    22:42:53

    1 0

    @Arteks - powiem Ci tak, mam gdzieś BKM, MZK, czy jakiś inny twór.
    Nie jeżdżę komunikacją miejską i nie będę nią jeździł, nie interesuje mnie to.
    Nigdy nie powiedziałem, że popieram władze Żor, natomiast pokazując Ci tylko wycinek opinii o wspaniałym Rybniku oczywiście twierdzisz, że to jednorazowe przypadki.
    Napisałem Ci wcześniej, że takie same informacje mam od znajomych którzy zamieszkują Rybnik.
    Chłopie, dorośnij i zmierz się z problemem, zachowujesz się jak nasza "jedyna słuszna partia" obrzucając wszystkich błotem, nie patrząc na własne podwórko.
    Dodatkowo, odnośnie parkingu, chciałem Cię zmusić do myślenia na temat zachodnich państw, które ograniczają ruch w centrach samochodów a Rybnik buduje wielopoziomowy parking, czy to dla Ciebie dalej nie dziwne?
    Co do przejazdu godzinę przez Rybnik, jest to dokładnie to co kiedyś wspominałem, przejazd przez Rybnik to katorga.

    Co do ruchu ciężarówek, kiedy obserwowałeś ostatnio ruch tych pojazdów w Żorach? Niestety nic nie wiesz, praktycznie nie jeżdżą Aleją Zjednoczonej Europy tylko praktycznie 99% jedzie ul. Nad Rudą.
    Nie matacz w temacie w którym nie masz pojęcia.

  • ~Arteks 2019-02-19
    23:43:54

    0 3

    @boblas - masz gdzieś to po co się wypowiadasz? Potem odchodzisz "obity" bo nie masz nic ciekawego do powiedzenia i pewnie nawet nie potrafisz obsłużyć wyszukiwarki sprawdzającej rozkład BKM czy ZTZ. Za to mnie transport publiczny bardzo interesuje bo prawidłowo to powinien być "krwioobieg" każdego miasta. Gdzie ty widzisz w moich wpisach obrzucanie błotem? Ludzie mają prawo do swoich opinii, ja też - ja w tym nie widzę nic złego. Natomiast to, że się mylą - pokazał mój przykład w ostatnim wpisie. Ty też się mylisz w mojej ocenie. Bo jestem czasami surowy także wobec swojego miasta jak władze zrobią coś nieprzemyślanego. Np. w kontekście otwarcia nowego parkingu bardzo mi się nie podoba, że nie zamknęli starego na które mówimy w Rybniku "klepisko". Nieprawdą jest to, że w centrach nie ma miejsca na parkingi. Właśnie, że jest i są lepszym rozwiązaniem od zajmowania placów czy parkingów przyulicznych które powinny być likwidowane. Taką postawą jak twoja nigdy niczego nie zdziałasz dla swojego miasta bo zamiast koncentrować się na tym jak można namówić do jakichś pozytywnych zmian w swoim mieście - atakujesz innych komentatorów lub próbujesz znaleźć haka na inne miasto. Słabe to jest lub świadczy o twoim wypaleniu jako żorzanin.

  • ~aponeo 2019-02-20
    07:33:48

    1 0

    @Arteks
    Na Jawnych jest dużo o sytuacji materialnej spółki Nowe Miasto, która zarządza m. in. Miasteczkiem. Nie znalazłem kosztów działalności samego miasteczka Twinpigs. Możesz podać jaka to kwota np. za 2017?

  • ~boblas 2019-02-20
    08:40:17

    1 0

    @Arteks - nie odejdę obity, bo nie masz czym mnie "obić".
    Nie bój się o mnie, doskonalę radzę sobie z obsługą wyszukiwarki i wiesz co jeszcze? Tak potrafię korzystać z rozkładów jazdy.
    Co do BKM i obecnej sytuacji, może wyszukałbyś przetargu który się odbył jak projekt startował, przeczytałbyś, że te same założenia były przewidywane na kilka lat, niestety włodarze nie przemyśleli tego i dlatego tak teraz wygląda BKM, tutaj jest jeszcze wiele miejsca do poprawy, ale będzie to można rozplanować przy następnym przetargu.

    Natomiast wracając do Ciebie, na prawdę nie masz już niczego ciekawego do powiedzenia, ciągle te same informacje, BKM, dworzec PKP, muzeum ognia czy Twingpigs, to już się zrobiło nudne.
    Pokazałem Ci opinie ludzi o Rybniku, napisałem o moich znajomych którzy również podzielają te zdania, ale Ty i tak tego nie przyjmujesz bo Twoje zdanie jest inne i koniec.

    Jeżeli chodzi o zmiany w Żorach, potrzebna jest nowa władza, jak widać większości ludziom pasuje stara.

  • ~ksiegowa 2019-02-20
    14:12:52

    1 0

    Arteks a może by tak porównać dwie sztandarowe inwestycje Żor i Rybnika tzn. drogę Racibórz-Pszczyna, kto miał lepszy pomysł. Żory wybudowały jedna nitkę która się doskonale sprawdza i wyprowadziła ruch z centrum miasta. Rybnik miał megalomanię, wybudują pół obwodnicy bo na resztę zabrakło kasy. Zamiast wybudować wzorem Żor w pierwszym etapie jedną nitkę która wyrzuciłaby ruch tranzytowy z centrum miasta to wymyślili sobie autostradę od granic Żor do ul. Wodzisławskiej, na dalszą budowę niestety kasy nie ma bo już trzeba było zaciągnąć gigantyczny kredyt na budowę a na kasę od państwa nie ma już co liczyć. I jeszcze przypominam że to z tego cudownego Rybnika uciekają ludzie ( w 2018 ok 2 tyś. osób) a ludność Żor powoli ale systematycznie od niedawna się zwiększa.

  • ~Arteks 2019-02-20
    19:28:49

    1 3

    @ksiegowa - oczywiście że Rybnik miał lepszy pomysł! Poczekaliśmy trochę dłużej i budujemy obwodnicę o parametrach autostradowych z węzłami, estakadą, 4 pasami ruchu, bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. To co wybudowały Żory to nie jest żadna obwodnica - to zwykła droga jakich w Rybniku i okolicznych miastach powstało kilka. Wy przeżywacie coś sprzed 10 lat bo stoicie w miejscu. Inni ciągle coś budują i ciągle się rozwijają. Nie żartuj z tą liczbą ludności - od kiedy się zwiększa liczba ludności bo jakoś w danych statystycznych tego nie widać. A jeśli zahamowaliście utratę ludności to wynika to ze struktury demograficznej ale... zobaczysz, że ludzie będą z Żor uciekać. Bo ono było i jest sypialnią z ofertą w każdej dziedziny zbliżonej do gminy wiejskiej. Komunikacja miejska - najgorsza w Polsce! Zadłużenie jedno z największych w Polsce i cały czas rośnie. Z czym do ludzi w XXI wieku? To sypialnia dla nie wymagających i godzących się z faktem, że po wszystkie miejskie atuty trzeba wyjeżdżać poza Żory.

  • ~Arteks 2019-02-20
    19:38:43

    1 3

    @boblas - ale mnie nie obchodzą przetargi sprzed lat ale stan faktyczny i funkcjonowanie czegoś. BKM działa fatalnie, MZK też bez rewelacji (chociaż doceniam go za tabor) ale wkrótce może go już nie być, kolej w Żorach jest szczątkowa, PKS już nie ma. Zostały jakieś Drabasy które za jakiś czas mogą być nie wpuszczone do centrum Katowic. A ty zamiast np. walczyć o jakąś poprawę to skupiasz się na mnie i próbujesz się dowartościować jakimiś niesprawdzonymi opiniami. Żory są ogólnie bardzo nudnym miastem i nie dziw się, że często wraca się do tych samych tematów. Poza tym one są cały czas aktualne. W innych miastach starano by się ukręcić tematy - naprawiając czy likwidując jakieś patologie. A sam widzisz jak jest w Żorach... W innych miastach radni i prezydent wstydziłby się pod wpływem opinii publicznej brać kredyty na spłatę poprzednich a w Żorach? Nie dziw się, że dla osób z zewnątrz Żory są taką trochę "czarną dziurą" na tle normalnie funkcjonujących samorządów.

  • ~boblas 2019-02-20
    22:24:22

    0 0

    @Arteks - te przetargi są bardzo ważne, dlatego że miasto miało przeznaczone na to taki budżet i tyle, to jak umowa o pracę, dogadujesz się z pracodawcą i tyle, nie wywiązujesz się z umowy to Cię wywalają, jak widać BKM wywiązuje się z założeń przetargowych, więc już ten temat uważam za zamknięty.

    Nie odpowiedziałeś na post Księgowej, dlaczego?

    Dodatkowo coś Ci powiem, bo widzę, że Twoje patrzenie kończy się na BKM. CP, PKP i muzeum ognia.
    Wytłumacz mi jedną różnicę, ja wiem na czym to polega.
    Dlaczego mieszkania z wielkiej płyty w Żorach kosztują w granicach 220000 a w Rybniku te same mieszkania kosztują 180000 ? (porównanie jest celowe, bo to takie same bloki i mieszkania u Nas i w Rybniku)
    Ta sytuacja jest od lat, zawsze macie tańsze lokale mieszkalne, nie dało Ci to nigdy do myślenia?
    Nie broń się tym, że macie większą ilość takich lokali i większą ilość mieszkańców bo to nie jest powód (tutaj już uprzedzam Twoją wypowiedź).

  • ~aponeo 2019-02-20
    23:00:28

    0 0

    @boblas
    Ja też się nie doczekałem odpowiedzi od Arteksa nt. kosztów działalności Twinpigs'a (na potwierdzenie tego że przynosi straty). Jak rozmowa ma być "merytoryczna" , to opierajmy się na potwierdzonych danych...

  • ~Arteks 2019-02-20
    23:44:58

    0 1

    @aponeo - nie otrzymasz takiej odpowiedzi bo to są sprawy ściśle tajne dla władz Żor i takich danych nikt nie jest w stanie uzyskać. Jedynie Dariuszowi Kosowi udało się ustalić i ujawnić pewne dane - dzięki wygranym sprawom w sądzie! Jest to prawdopodobnie jedyny przypadek w Polsce kiedy samorządowa spółka nie chce ujawniać stanu swoich finansów. No i tym razem ja zadam pytanie tobie - dlaczego tak się dzieje? A deficyt spółki Nowe Miasto która zarządza Twinpigs jest znany więc logiczne jest to, że Twinpigs nie przynosi dochodów bo wtedy sytuacja byłaby odwrotna. Popraw mnie jeśli źle myślę. A co do pytań - ja tu na tym portalu nie dostałem odpowiedzi na setki moich pytań, a nie narzekam. @boblas - ale każdą umowę da się aneksować. Wasz prezydent nie tylko zdaje sobie sprawę z problemu ale też nie zamierza podjąć żadnych decyzji poprawiających komfort podróżowania. Sam obwieścił, że BKM wozi 400% więcej pasażerów niż zakładano. W innych miastach władze nie odważyłyby się ignorować sytuacji w której frekwencja tak stanowczo wzrasta i nie wzmacniać rozkładów czy taboru. Ba... w innych miastach takie BKM byłoby poprzedzone analizami i przewidzianoby, że bezpłatność przyciągnie dużą liczbę nowych pasażerów. Co do cen mieszkań to są jakieś urban-legends, że w Żorach w wielkiej płycie jest drożej niż w Rybniku. Wszystko zależy od stanu lokalu, miejsca itd. Ja sobie wszedłem teraz na otodom, wbiłem Rybnik, wbiłem Żory i jakoś różnicy na korzyść cen w Żorach nie zauważyłem. U nas spotkałem oferty za 4740 zł za m kw. w bloku, u was takiej oferty nie widziałem. Inne wahają się bardzo różnie i częściej zależne jest to nie od tego gdzie mieszkanie się mieści, a w jakim jest stanie. Poza tym u was nie można mówić o "rynku nieruchomości" bo poza domami jednorodzinnymi i blokami - nie ma niczego pośredniego. A u nas rynek nieruchomości obejmuje też wiele tanich lokalizacji w dzielnicach pogórniczych. Mamy mieszkania w kamienicach, są w blokach z wielkiej płyty, są w familokach, są w małych przytulnych blokach. Jestem pewien, że zakup nieruchomości w Żorach to bardzo zła inwestycja z prostego powodu. To miasto nie ma żadnej ekonomicznej przyszłości. Ja ciebie mogę zapytać już pomijając jakieś urban-legends dlaczego u was jest tak mało inwestycji nowych, deweloperskich? Kiedyś porównywaliśmy w jakieś dyskusji i było tego w Rybniku kilka razy więcej niż w Żorach. Zresztą niedawno przejeżdżałem przez Żory. Poza słynnymi komunalnymi blokami z którymi władze mają kłopoty - prawie nic się nie buduje. U nas pełno różnego rodzaju mniejszych i większych inwestycji deweloperskich. :)

  • ~Arteks 2019-02-21
    00:00:58

    0 2

    @boblas - odpowiedziałem księgowej bardzo dokładnie i specjalnie dla ciebie powtórzę streszczając wypowiedź: jeśli już budować obwodnicę to tak jak Rybnik, Bytom czy Bielsko. To co wybudowały Żory nazwane Nad Rudą - to zwykła droga - na pewno nie obwodnica. Nawet Pszczyna bije na głowę Żory bo jej obwodnicowy odcinek P-R jest na całkiem dobrym poziomie. No ale... Żory to miasto ubożuchne bez fachowców od transportu i bez wizji.

  • ~boblas 2019-02-21
    07:32:37

    0 0

    @Arteks - mylisz się jeżeli chodzi o budowane mieszkania, powstało ich trochę w ostatnich latach jeżeli chodzi o nowe budownictwo deweloperskie.
    Dodatkowo, powstają nowe osiedla domków bliźniaków czy szeregowych.
    Natomiast jeżeli chodzi o ceny które przywołałem, to tylko potwierdzenie, że Żory rozwijają się dobrze, mam tu na myśli dużo zakładów pracy jak i o wiele dogodniejsze położenie Żor jeżeli chodzi o drogi szybkiego ruchu czyli nasza stara Wiślanka, bardzo blisko do A1. To są min. najważniejsze aspekty ekonomiczne które na to wpływają, a przypomnę Ci, że to ciągnie się od kilku lat, sam Ci powiem na przykładzie, że kiedy kupowałem takie mieszkanie w Żorach, jedni z moich znajomych kupowali takie samo mieszkanie w Rybniku bo było o wiele tańsze, a stan był porównywalny. Ma na to wpływ też, że praktycznie na każdym z osiedli z wielkiej płyty jest szkoła podstawowa, przychodnia lekarska, nie wspominając już o sklepach, aptekach, wielu placach zabawach itp., co daję mieszkańcom tych osiedli wielką wygodę.

    Co do ul. Nad Rudą, tak jak napisała Ci Księgowa, Żory wybudowały pierwsze, cały odcinek, który jest przygotowany do ewentualnych dołączeń nowych dróg jak i pewnie poszerzenia gdyby trzeba było, jak na razie widać, że droga spełnia swoje zadania w 100%. Jest to obwodnica, bo tak jak było napisane, praktycznie 99% samochodów ciężkich jeździ właśnie nią, więc jak to może nie być obwodnica skoro omija centrum miasta?

  • ~Arteks 2019-02-21
    11:02:43

    1 6

    @boblas - dla właściciela auta nie ma znaczenia czy mieszka w Siewierzu, Żorach czy Mszanie - bo wszędzie można dojechać sprawnie autem. Natomiast jeśli ktoś nie ma auta, dla osób niepełnosprawnych, starszych, studentów lub mniej zamożnych czy tych którzy nie mogą mieć prawa jazdy ze względu na choroby lub koszty - Żory to komunikacyjne więzienie. Oferta transportowa jest podobna jak w wielu miejscach "ściany wschodniej" - i warto w tym kontekście wyprowadzać się z Żor bo obecne władze miasta nie mają zamiaru niczego zmieniać. W Rybniku mamy co raz lepszy transport publiczny i normalny rynek nieruchomości. Są lepsze i tańsze mieszkania. Mieszkania w blokach typu NRD (takie jak wszystkie w Żorach) są u nas tańsze od innych z prostej przyczyny. Układy mieszkań są niepraktyczne i brzydkie, klatki schodowe ciemne, windy stają co 3 piętra, ślepe kuchnie, brak osobnych WC i łazienek... A za to mieszkania w Śródmieściu Rybnika są najdroższe w naszym regionie. Mi się to podoba - bo każdy może znaleźć mieszkanie na swoje możliwości. Poza tym Rybnik ma multum terenów pod budownictwo indywidualne - co również powoduje, że wielu woli sobie coś własnego zbudować. Słusznie pomijasz też temat cen za "ziemię" bo ta jest u nas droższa niż w Żorach. Z ciekawostek zauważ, że w wielkiej płycie w Żorach największe mieszkania to 70 m. kw. a w Rybniku są nawet 85 m. kw. A to wynika z tego, że u nas budowano mieszkania i bloki masówkę - tak jak u was, ale budowano też bloki bardziej luksusowe, nawet z mieszkaniami dwupoziomowymi 100 m. kw. Co do nowej deweloperki to w Żorach jest słabo (chociaż lepiej niż w Jastrzębiu). Boomu takiego jak u nas nie ma. A co do ul. Nad Rudą - to dałem ci przykłady miast (nie tylko Rybnika) które też "pocierpiały" dłużej i wybudowały coś porządnego na miarę XXI wieku. Żory wybudowały coś stosownego do swoich niewielkich możliwości finansowych, coś co można nazwać nową drogą, ale nie obwodnicą. Dziwię się księgowej, że sama się takim porównaniem rozłożyła. Jak jedzie traktor z Rownia do Kleszczowa to niestety nie ma jak go wyprzedzić i jedzie kilkanaście aut za nim..." nową obwodnicą". ;)

  • ~azan3 2019-02-22
    18:24:36

    1 1

    Miałem nie komentować, ale nie da się przejść w obliczu głupoty, niewiedzy, ignorancji?
    Kolego Arteks, nieprawdą jest, że w Żorach są tylko bloki typu NRD. Jest dużo bloków typu szwedzkiego, sam w takim mieszkam, osobna łazienka i WC , kuchnia z oknem. Dlatego , jak nie masz pojęcia , to nie pisz na tematy żorskie, po co ci to? Swoich problemów nie masz?
    Nie prawdą jest, że mieszkania w Rybniku są tańsze. Ja ostatnio szukałem mieszkania i widziałem coś zupełnie odwrotnego, podaj mi linka z tanimi mieszkaniami, może ja przepłaciłem albo czegoś nie wiem. Jeśli nawet, to chyba są tańsze przez smog i korki ;)
    Z tym wyprzedzaniem traktora to też popłynąłeś. Wyprzedzanie traktorów na obwodnicy nie odbiega od standardów jak na innych drogach i obwodnicach, w najgorszym wypadku da się traktor wyprzedzić przed rondem, na rondach albo za nimi. No chyba że jesteś tak kiepskim kierowcą, ze mimo to nie dajesz rady ;). kto jedzie traktorem z Rownia do Kleszczowa?
    Uważasz, że twoje wypowiedzi są merytoryczne i na poziomie. Nieprawda, nie jesteś nieomylny i nie jesteś pępkiem świata. Zresztą po komentarzach innych użytkowników na twoje wypociny i ilość minusów pod twoimi komentarzami świadczy o czymś zgoła innym. I nie mów mi , że minusy się nie obchodzą, bo bywało, że sam sobie pod swoimi komentarzami dodawałeś plusy. Po co? Już choćby twoja ortografia woła o pomstę , jak na „wybitnego” komentatora

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęsliwy w Żorach?




Oddanych głosów: 897

Prezentacje firm