zamknij

Wiadomości

Na tym przejściu doszło do wielu potrąceń pieszych. Miasto poczeka z wybudowaniem sygnalizacji świetlnej

2016-10-06, Autor: wk

Jeszcze rok temu magistrat zapowiadał budowę sygnalizacji świetlnej na jednym z najbardziej problematycznych przejść dla pieszych w mieście. Światła się nie pojawiły. Co się zmieniło w tym temacie?

Reklama

Od dłuższego czasu słychać było głosy mieszkańców domagające się budowy sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu Alei Zjednoczonej Europy z ulicą Boryńską. Wniosek, po analizie statystyk zdarzeń drogowych z udziałem pieszych, poparła miejska Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Obecnie jednak urzędnicy zmienili zdanie i sygnalizacja tam nie powstanie.

- Budowa sygnalizacji świetlnej była rozważana wcześniej, jednak w tym roku na całej długości Al. Zjednoczonej Europy wprowadzono istotną zmianę organizacji ruchu, polegającą na zmniejszeniu dozwolonej szybkości pojazdów z 70 do 50 km/h – przypomina Bronisław Jacek Pruchnicki, doradca prezydenta. – Aktualnie we współpracy z żorską policją analizujemy wpływ wprowadzonej zmiany na sytuację na tym skrzyżowaniu. Po przeprowadzeniu analiz zostanie podjęta decyzja co do ewentualnej budowy kolejnej sygnalizacji świetlnej w ciągu Alei Zjednoczonej Europy – dodaje.

> Kierowcy, noga z gazu! Na Al. Zjednoczonej Europy wprowadzono ograniczenie prędkości do 50 km/h

Czy Waszym zdaniem to słuszna decyzja? Czy zaobserwowaliście pozytywną zmianę zachowania kierowców podróżujących Aleją Zjednoczonej Europy? Podzielcie się swoją opinią!

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~vtwin90 2016-10-06
    14:08:31

    18 4

    Wolniej !? Zadane pytanie to jakiś żart .Nic się nie zmieniło.Policja rzuciła się z pomiarem po zmianie ograniczenia.Teraz ich nie widać .Nagminne wyprzedzanie przed pasami jeden staje drugi jedzie jak głupek stary młody bez znaczenia .Na światłach prawo skręty pieszy na zielonym musi uważać bo jak nie popatrzy to ... .Radary na Al. aż się proszą aby je postawić lub patrole .Pomiar laserem i masz kolesie od skrzyżowania przy Tesko . Zaraz po zmianie 70tki na 50 została potrącona kobieta na pasach ,nic się nie zmieni dopóki kierowcy tej Al. nie będą jej uważać za obwodnice.

  • ~Krzysztof Zubala 2016-10-06
    14:23:19

    14 5

    Między światłami koło szpitala a castoramo jeżdżą i ponad100 a przejść koło Borynskiej nawet 7 pojazdów nie zatrzyma się aby przepuścić pieszego , chyba że zauważą komórkę w ręce.

  • ~gestskoczka 2016-10-06
    20:28:22

    14 2

    To skrzyżowanie pokonuję średnio dwa razy dziennie wzdłuż Boryńskiej. Pieszo, rowerem a nieraz samochodem. Wiem że zmniejszono prędkość na AZE do 50 km/h, ale żadnych zmian nie odczułem. Jako pieszy nie mam problemu z przejściem tego skrzyżowania. Jako kierowca, uważam że to skrzyżowanie można by uzbroić w sygnalizację ale pod warunkiem zabudowy zielonej fali na całej AZE.

    Kierowca jadący AZE od Wiślanki, musząc się zatrzymać na światłach na krótkim odcinku kilka razy, jak już przejeżdża JP II, a widzi dwa kolejne skrzyżowania ze światłami, to się na tym przejściu bardzo niechętnie zatrzymuje, chyba że ktoś wchodzi na jezdnię lub stoi większa grupka ludzi. Np. wychodzących z pobliskiego kościoła.

    Zabudowa kolejnej sygnalizacji to nie jest zbyt wielki koszt dla miasta, ale pamiętajmy że takie światła generują smród i hałas ruszających pojazdów.

  • ~Dawid Krawczyk 2016-10-07
    01:34:37

    7 8

    A może by tak pomyśleć o wybudowaniu przejścia nadziemnego w tym miejscu ? Bo faktycznie trzeba tam uważać będąc i kierowcą i pieszym, a nie każdy o tym pamięta ( o uważaniu, rzecz jasna). Swoją drogą.. kolejne światła? Bez przesady...

  • ~Jan Raszka 2016-10-07
    08:34:29

    3 3

    Że też akurat mnie musieli sfotografować,pieronowe szczęście.Często tam przechodzę i naprawdę trzeba bardzo uważać na zachowanie kierowców,jeden przepuści co jest na lewym pasie, drugi jedzie dalej prawym pasem nie patrząc na boki

  • ~Józef Brzozowski 2016-10-07
    08:40:18

    6 9

    Podoba mi się pomysł Pana Dawida Krawczyka z wybudowaniem w tym miejscu przejścia nadziemnego (kładki). Rozumiem że jest to duży wydatek dla miasta, proponuję więc – żartobliwi ujmując – „ściepę narodową”. Ale poważnie mówiąc do tej potrzebnej inwestycji mogłyby się dołożyć zarówno Rady Dzielnicy Pawlikowskiego i Ks. Władysława oraz parafia Św. Stanisława Biskupa i Męczennika. Dla poprawy bezpieczeństwa wiernych i mieszkańców. Jako mieszkaniec Pawlikowskiego jestem ZA. Ciekawe, co na to Panie i Panowie z Rady Miasta, Rad dzielnic i Rady Parafialnej?

  • ~Arteks 2016-10-07
    11:43:19

    2 12

    Szerokie drogi między blokami powodują, że kierowcy traktują je jak drogi szybkiego ruchu, znaki drogowe i ograniczenia niewiele dadzą. Dlatego lepiej ich nie tworzyć w miejscach gdzie jest duży ruch między blokami, blokami a sklepami, szkołami itd. A jeśli już są to idealnym rozwiązaniem są kładki i przejścia podziemne. W przypadku świateł warto pamiętać, że są drogie w utrzymaniu.

  • ~pioter77 2016-10-08
    12:40:11

    6 3

    Arteksiu, z Twoim podejściem dalej byśmy jeździli po piaszczystych miedzach. Szerokie, dwujezdniowe arterie drogowe to wymóg podyktowany natężeniem ruchu i ilością pojazdów. Zaś co się tyczy kosztów utrzymania np. świateł, to akurat tym sobie nie zaprzątaj swojego pustostanu osadzonego na karku. A swoją drogą dziwie się, że jeszcze Ci się nie znudziło wypisywanie tych swoich pseudo mądrości wartych ledwie funta psich kłaków wyrwanych z wiadomego miejsca.

  • ~Arteks 2016-10-09
    10:41:47

    1 7

    @pioter77 - jak ktoś nie ma niczego sensownego do przekazania to atakuje komentatora. To zjawisko częste na żorskim portalu ale na mnie to nie działa. Co raz bardziej mnie bawi edukowanie, nieświadomego różnych problemów społeczeństwa. Nie chcę aby auta jeździły po piaszczystych miedzach na terenie miast. Podobają mi się jednak standardy niemieckie czy skandynawskie. Tam motoryzacja jest dużo bardziej do przodu, a jednak tworzy się takie modele ruchu aby największe natężenie ruchu występowało na austostradach i obwodnicach. A ruch w centrum czy na osiedlach się uspokaja - także zwężając drogi. Kiedyś al. Zjednoczonej Europy to była spokojna okolica z niewielkim ruchem. Dzisiaj pobudowano trochę marketów, dobudowano odcinek do Rybnickiej i wszyscy kierowcy jadący od strony Rybnika w kierunku Wisły - jadą tędy, traktując tę drogę jak ekspresówkę. Przez to zmniejsza się komfort życia na okolicznych blokowiskach i rośnie liczba wypadków. Wspomniałeś o jakimś moto-wymogu... Mylisz się. Miasto jest dla ludzi, a nie dla aut. Auta mają pełnić swoją funkcję ale z pewnością nie mogą dominować czy stwarzać niebezpieczeństwa dla okolicznych mieszkańców.

  • ~Arteks 2016-10-09
    11:31:05

    3 8

    W Żorach robi się wszystko na odwrót... Obwodnica północna powinna mieć 4 pasy i bezkolizyjny przebieg do Wiślanki i tam powinien się kumulować ruch wschód-zachód bo droga prowadzi z dala od zabudowań. A Al. Zjednoczonej Europy powinna być wyciszona i uspokojona (może nawet zwężona) z jakimiś nowoczesnymi szerokimi pasażami dla pieszych i drogami rowerowymi. No ale dopóki w Żorach za transport będzie odpowiadał chemik to jakichś nowoczesnych trendów bym się nie spodziewał...

  • ~kebq5j 2016-10-09
    11:49:26

    5 4

    Tylko światła mogą rozwiązać problem na tym przejściu.Nie widze innego rozwiązania ponieważ kierowcy nie zwracaja uwagi na to przejście.Jeden sie zatrzyma a pozostali jadą wolnym pasem.Sama na co dzień poruszam sie na tym skrzyżowaniu i osobiście nigdy nie przepuszczam pieszych skręcając w stronę Ks.Władysława bo inni nigdy sie nie zatrzymuja na pozostałych pasach.Na tym przejściu trzeba mieć oczy wokoło głowy.Po tylu potrąceniach światła powinny być już dawno.

  • ~daro_zory 2016-10-09
    17:01:40

    4 5

    Zgadzam się z Arteksem i uważam, że problem nie dotyczy tylko przejścia przy Lidlu, a całej AZE która jest zdecydowanie przeciążona, a ograniczenie do 50km/h nic nie dało. Na rozwagę kierowców i stosowanie się ich do przepisów raczej nie ma co liczyć na tej arterii. Obwodnica północna w rejonie skrzyżowania z ul. Dworcową powinna mieć dwa pasy w każdym kierunku, bo w godzinach szczytu tworzą się tam zbyt duże kolejki jak na obwodnicę. Dopiero teraz buduje się bezpośredni wjazd z obwodnicy na wiślankę, ale i tak tylko w stronę Wisły. Nic więc dziwnego, że na AZE jest tak a nie inaczej. Miała powstać droga między ul. Okrężną, a al. JP2, i co ? Nic się nie dzieje. Gdyby tak puścić wodzę fantazji to możnaby dalej poprowadzić nitkę od al. JP2 do samej "wiślanki", ale może za daleko wybiegam wyobraźnią... Również nawierzchnia na ul. Okrężnej i odcinku al. AK od Tesco do KREGu pozostawia wiele do życzenia, przez co wilu kierowców osobówek mimo wszystko wybiera AZE. Władze miasta powinny na poważnie podejść do tego szerokiego według mnie problemu, a nie zawężać sprawy jedynie do przejścia przy Lidlu.

  • ~Arteks 2016-10-09
    17:40:31

    4 7

    @daro_zory - jeśli kiedyś w Żorami zaczęliby rządzić jacyś nowocześni bardziej ogarnięci ludzie to możnaby w ogóle "przewrócić" obecny system transportowy do góry nogami i... przerobić północną obwodnicę na 4-pasmową - tam puścić cały tranzyt z kierunku Rybnik/Knurów/Wygoda do Pszczyny/DK81 a w zamian Al. Zjednoczonej Europy nadawałaby się idealnie na taką spokojną ulicę osiedlową na której możnaby poszerzyć chodniki, obsadzić ją drzewami, zwęzć drogę do dwóch pasów, a dwa pozostałe przeznaczyc na "autostradę rowerową" i kolej. Ponieważ dworzec w Żorach jest daleko od siatki osadniczej, możnaby wybudować osiedlową bocznicę kolejową wychodzącą od linii Żory-Chybie w okolicach Auchana. Możnaby ją poprowadzić na estakadzie - tak aby nie przeszkadzała drogom płn-płd. Dzięki temu wprowadzonoby na osiedla linię kolejową z której pociągi mogłyby odjeżdżać do Rybnika czy Katowic na zasadzie często kursującej kolei aglo. Każdy mądry projekt można dopisać do RPO czy ZIT województwa jeśli władze na to pchają. Po prostu należy myśleć kategoriami XXI wieku, a dzisiaj szerokie drogi w centrach miast czy na osiedlach są passe... W Katowicach wywalono auta z Mariackiej, 3 Maja, Wieczorka, a Mickiewicza zwężono. Są plany aby zwęzić Sokolską. W Rybniku trwają zaawansowane prace zmieniające ruch w mieście. Niedawno właściciel K1 wspomniał w wywiadzie, że pl. Armii Krajowej - jedno z najbardziej ruchliwych miejsc w Rybniku ma być pozbawiony aut!

  • ~daro_zory 2016-10-09
    19:30:38

    3 6

    Uważam Arteksie, że Twoje wizje (choć oczywiście słuszne) są zbyt daleko idące, żeby wprowadzić je za jednym zamachem. Może za XX lat, coś poważnego w tej sprawie się wydarzy, póki co uważam że powinno się ten problem rozwiązać jednocześnie nie wywracając wszystkiego do góry nogami, bo też nie ma potrzeby aż tak gwałtownych zmian. Niemniej jednak problem istnieje i fajnie gdyby coś z nim zrobiono, a na to się póki co nie zanosi...

  • ~pioter77 2016-10-09
    23:53:27

    4 2

    Ateks mijasz się z prawdą wusnuwając swoje wnioski na tematematt organizacji ruchu na Alei. Co z resztą nie dziei mnie, bo przyzwyczaiłem się do głodnych kołoczków jakie zwykłeś pociskać w komentarzach. Jednakowoż tym razem (wybacz nutkę sarkazmu, ale nie potrafię się opanować i nie śmiać się odczytując po raz kolejny ten pokraczny słowotwórczy kulfon) doprawdy wzniosłeś się na szczyty kunsztu słowotwórczego wymyslając określenie "moto wymóg", na który niby ja się powołuję. Zapewniam Cię że tak makabrycznej, kaleczącej język polski zbitki nie wymyśliłby nawet gimbus z oślej ławki.

  • ~Arteks 2016-10-10
    10:02:19

    3 4

    @pioter77 - publicznie kompromitujesz swoją osobę takimi wpisami krytykując kogoś, a popełniając gorsze błędy. Bo jeśli moje neologizmy mają czemuś służyć np. ośmieszenie dyktatu motoryzacji to czemu miałby służyć twój bełkot: "wusnuwając swoje wnioski na tematematt"? Tak trudno sprawdzić to co się napisało? Czyżbyś był gimbusem z oślej ławki? A może lepiej w ogóle się nie odzywać jeśli nie ma się niczego ciekawego do przekazania? ;) @daro_zory - ale o takich rzeczach myśli się przynajmniej z góry na 10-20 lat przed realizacją. Samo się nic nie zrobi. Natomiast poczytaj trochę fachowych artykułów na temat zrównoważonego transportu. Tak się tworzyło miasta w czasach PRL. Dzisiaj to już jest passe.

  • ~jasnypieron 2016-10-10
    10:20:50

    3 3

    arteks przewodnik powinien cię zostawić "Za słynnym „czerwonym murem” przy ul. Gliwickiej 33..." abyś tam w ciszy i skupieniu medytował nad transportem wszelakim w Rybniku, bo krytykujesz tylko to co jest zrobione...a pomoże ci "Pracownia Arteterapii"(zbieżność przypadkowa???)

  • ~Józef Brzozowski 2016-10-10
    14:52:26

    6 0

    Podoba mi się wypowiedź @Arteksa i jego koncepcja na temat „Przewrotu komunikacyjnego w Żorach”. Też uważam, że Obwodnica Północna powinna być dwujezdniowa ze skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. Jedna jezdnia jest już za ciasna, a w momencie jak Rybnik w końcu zrobi swoją obwodnicę (tak jak zapowiadają – dwie bezkolizyjne jezdnie), to w Żorach będzie fatalny przejazd. Podoba mnie się również pomysł z torami kolejowymi na AZE, choć pomysł by zredukować do jednego pasa jezdnie na alei jest kiepski.

    W wcześniejszym komentarzu @Arteks pisze o standardach niemieckich i norweskich, tworzących takie modele ruchu, aby największe natężenie ruchu występowało na autostradach i obwodnicach. Podoba mnie się taka koncepcja, nie podoba mi się jednak dwulicowość @Arteksa. Dwa razy pisałem (raz na portalu rybnickim, raz na żorskim) o potrzebie lokalnego lobbingu do stworzenia centralnej obwodnicy na A1, by jako obwodnica była bezpłatna również dla samochodów ciężarowych a bramownice viaTOLL przenieść na DK78 (Gliwice – Chałupki p. Rybnik, Wodzisław). @Arteks dwa razy kwestionował twierdząc, że autostrada to luksus, a za luksusy trzeba płacić. Zdecyduj się Człowieku, albo jesteś za, albo przeciw.

    Gdyby się udało nadać A1 status centralnej obwodnicy, trzeba by zbudować „koniczynkę” na skrzyżowaniu A1/Obwodnica, by samochody jadące do Rybnika, zjeżdżające z A1 nie rozjeżdżały nam Rownia.

  • ~Arteks 2016-10-10
    17:27:50

    3 4

    @Józef - chociaż Żory mi się nie podobają to wcale nie znaczy, że nie chciałbym aby Żorzanom żyło się lepiej. :) Jeśli wreszcie uda się zmienić władze miejskie na bardziej postępowe, mogę rzucić wiele ciekawych propozycji i to nie tylko w tematyce transportowej. Przykładowo dla Wodzisławia wymyśliłem Muzeum marszu śmierci na dworcu kolejowym jako sprytne wykorzystanie historii, wolnej przestrzeni dworcowej i możliwości łatwego dojazdu grup wycieczkowych. I władze to podchwyciły i teraz się tym nawet chwalą (ciekawe czy zaproszą mnie na otwarcie ;). A tak czy owak na pewno będę się upominał w różnych instytucjach o nowe pociągi z Rybnika przez Żory do Wisły i z Wrocławia do Zakopanego przez Żory jak tylko linie kolejowe będą po modernizacjach - dlatego warto aby wreszcie władze miasta zrobiły porządek z tą waszą ruderą. Zależy mi na tworzeniu spójnej polityki transportowej, rowerowej czy związanej z walką z niską emisję. Co do autostrady wcale nie jestem dwulicowy. Jestem konsekwentny! Wszystkie autostrady powinne być płatne. Przynajmniej część kosztów ich bardzo drogiego utrzymania pokrywałby ich użytkownik. Pomyśl logicznie Józef, my mamy autostradę i z niej korzystamy. Ale np. dlaczego miałby się na nie składać podatnik z Koszalina, Kielc czy Kłodzka gdzie autostrad nie ma? A tak kierowcy przynajmniej biorą małą część utrzymania na siebie. Poza tym wydaje ci się, że bezpłatna A1 rozwiąże ruch, a tak nie jest bo... przecież trzeba do niej dojechać, a potem zjechać. Rybnicka w Żorach czy Żorska w Rybniku są o wiele bardziej obciążone niż kiedyś, tak samo jak drogi Rybnik-Bełk czy Rybnik-Świerklany. Na rybnickich Nowinach czy na Sikorskiego w Żorach jest taki sam problem z zaparkowaniem po 18.00 bo... aut jest za dużo, a nie parkingów za mało. Trzeba na sprawy transportowe patrzeć globalnie i wielowątkowo. To nie chodzi tylko o to czy szybko dojedziemy w jakieś miejsce autem autostradą ale... czy znajdziemy potem miejsce parkingowe czy nie spowodujemy korka na drodze dojazdowej, nie mówiąc już o tym, że jadąc autem przyczyniamy się do smogu. Może czasami wyprzedzam o kilka lat pewne rozpowszechnione obecnie w innych miastach trendy ale przekonasz się, że to przyjdzie także do Polski, do Rybnika i Żor. U nas sam byłem zaskoczony propozycją likwidacji ruchu samochodowego na pl. Armii Krajowej. Jeszcze 5 lat temu byłoby to uznane jako absurd nawet przeze mnie. Obecnie bardzo się z tego cieszę bo odbieramy jakąś powierzchnię autom którą przeznaczymy dla pieszych i zieleni miejskiej. :D

  • ~pioter77 2016-10-10
    17:39:29

    1 5

    Arteks, wiedziałem, że się uczepisz moich kilku błędów, niestety, nie ustrzegłem się ich, bo pisałem "na kolanie" kręcąc pauzę . Niemniej jednak co innego drobna pomyłka bardzo częsta przy pisaniu na prędce używając "qwerty" ( mam nadzieję, że wiesz co to jest), a co innego tworzyć jakieś słowotwórcze kulfony i w dodatku nazywać je neologizmami....... ale mimo wszystko synku muszę Ci podziękować, bo to Twoje ujadanie w moim kierunku i pisanie "głodnych kołoczków" , tudzież pociesznych teorii na temat infrastruktury drogowej mojego miasta przyprawia mnie o tak szczery śmiech, że mimowolnie jesteś dla mnie emiterem ogromnych ładunków endorfinowych..... zatem dziękuję.

  • ~Marek Qmark 2016-10-10
    19:54:09

    1 5

    Co do Obwiedni Północnej, projekt wykonany został na 4 pasy po dwa w każdym kierunku. Koszty jednak były ogromne i pozostało albo odłożenie inwestycji albo realizacja po jednym pasie. Wybrano opcję okrojoną m.in. ze względu na konieczność połączenia terenów SEE z autostradą. Wydaje mi się, że podjęto bardzo słuszną decyzję. Dwa pasu w obu kierunkach pojawią się na odcinku do ronda na A1, wykorzystane zostaną już gotowe dwa pasy na wiadukcie nad A1, inwestycja ma być zrealizowana przy okazji budowy odcinka rybnickiego. Z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że w Rybniku też rozważa się ze względu na koszty okrojenie drogi do dwóch pasów. Jak do końca będzie wyglądał odcinek rybnicki, pokaże przyszłość.

  • ~jasnypieron 2016-10-10
    20:15:14

    3 4

    Hmmm przypomnę zacietrzerwionym, że artykuł dotyczy:"budowy sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu Alei Zjednoczonej Europy z ulicą Boryńską..." a wy jeszcze troche i będziecie 'drogowo"nad Bałtykiem...

  • ~Arteks 2016-10-10
    22:23:11

    3 5

    @Marek - hehehe dzisiaj już przetarg ogłaszają do którego jest gotowa cała dokumentacja na 4 pasy, a ty jak każdy kiepski urzędnik, żyjesz jakimiś starymi plotkami... Zerknij na dzisiejszy artykuł z rybnik.com.pl http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,najwieksza-inwestycja-w-rybniku-wchodzi-w-kolejna-faze-ruszyl-przetarg-na-budowe-raciborz-pszczyna,wia5-3266-31575.html
    Co do Żor nie podjęto słusznej decyzji bo można było wybudować coś raz i porządnie odciążając osiedlowe drogi i tworząc porządną obwodnicę, a nie jej namiastkę. @pioter77 - twoje wpisy są pozbawione sensu. Piłeś - nie pisz. ;)

  • ~pioter77 2016-10-11
    22:21:31

    4 2

    Arteks, co do picia, to lepiej Ty wepchnij mordę w kubeł, czy michę i pochłeptaj wody, bo zaraz ochrypniesz od szczekania. Ja nie piję w trasie, ani w pauzy. Szkoda mi "lejców", bo wiele mnie kosztowało zdobycie tych kategorii, jakie mam. Zaś a'propos sensu moich wypowiedzi, jeżeli Ty go nie widzisz, to po prostu jest to Twój problem. A swoją drogą Ty chyba cierpisz na jakąś alergię na Żory. Jakakolwiek inwestycja w tym mieście powoduje u Ciebie fale jadu, wg. Ciebie wszystko tu jest do bani, wszystko chybione. Za to w Rybniku wprost przeciwnie. Rybnik w Twoim mniemaniu to inwestycyjne Lad Vegas. Odnoszę wręcz wrażenie, ( z resztą nie tylko ja), że Ty krytykowanie Żor traktujesz jako terapię w leczeniu własnych słabości i frustracji, po prostu musisz "jechać" po tym mieście. Co więcej, malując Żory w barwach zdecydowanie czarnych, uwypuklając każdą, nawet błachą wpadkę, których wszak żadne miasto się nie ustrzeże traktujesz Żory jako zdecydowanie negatywne tło dla ekstremalnie przekolorowanych osiągnięć Rybnika. W zasadzie nie można Ci mieć tego za złe, prawdopodobnie w ten specyficzny sposób prezentujesz swój lokalny (bardzo lokalny) patriotyzm. Szkoda, że objawia się to utyskiwaniem i krytyką daleką od obiektywizmu.

  • ~Arteks 2016-10-12
    10:16:02

    2 4

    @pioter77 - pod tym artykułem w ogóle nie skupiam się na Rybniku tylko na Żorach tłumacząc jak dzieciom, że dzisiaj już nikt nie organizuje w miastach tak ruchu aby przez osiedla szły ruchliwe, szerokie drogi bo jest to strasznie dyskomfortowe dla mieszkańców no i niebezpieczne - co podkreśla artykuł. Możesz się z tym nie zgadzać ale to nie ma żadnego znaczenia w zderzeniu z urbanistyczną europejską rzeczywistością. O inwestycjach nie ma co dyskutować bo w Żorach ich nie ma od kilku lat, a te co były są dziwne, dyskusyjne lub niezbyt użyteczne (np. miasteczko westernowe, muzeum ognia czy tzw. obwodnica).

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 44