zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Nauka matematyki przez zabawę? W SP nr 3 udowodnili, że można

Gra terenowa z rodzicami, samodzielne planowanie wycieczki oraz gry logiczne – to elementy projektu, w którym wzięli udział uczniowie SP nr 3. Dzieci przekonały się, że nauka nielubianej na ogół matematyki może być przyjemna i związana z zabawą.

Reklama

W Szkole Podstawowej nr 3 w Żorach od września do grudnia minionego roku w ramach programu grantowego mPotęga realizowano projekt matematyczny pt. “Podróż pełna logiki Szlakiem Zabytków Techniki”, skierowany do uczniów klas 4-6 oraz ich rodziców.

W ramach projektu odbywały się zajęcia Lego Technic oraz zajęcia gier logicznych i matematycznych, których zakup został sfinansowany ze środków Fundacji mBanku. Uczniowie bardzo chętnie brali udział w zajęciach. Dzięki projektowi poznali wiele fascynujących gier rozwijających logiczne myślenie i umiejętności matematyczne, m.in. Abalone, Rój, Enigma i wiele innych.

W listopadzie natomiast odbyła się matematyczna gra terenowa w parach dziecko + rodzic, która polegała na rozwiązywaniu zadań matematycznych znajdujących się w różnych punktach miasta (Muzeum Miejskie, MOK, Kino na Starówce, Malowana kawa) w jak najkrótszym czasie. Uczestnicy musieli też zbierać informacje o sławnych matematykach znajdujące się w poszczególnych punktach, do których można było dotrzeć po rozwiązaniu łamigłówki wskazującej kolejny cel. Tematyka zadań była ściśle związana z żorskim noblistą Otto Sternem.

Zakończeniem gry był interaktywny test Kahoot na temat nabytych wiadomości o sławnych matematykach. Wszyscy uczestnicy gry przekonali się, że dzięki matematyce można się świetnie bawić i integrować oraz w przyjemny sposób ćwiczyć szare komórki.

Od września szkoła realizowała również zajęcia matematyczno-podróżnicze “Szlakiem Zabytków Techniki”, podczas których dzieci miały możliwość samodzielnego planowania wycieczki do wybranych miejsc leżących na Szlaku Zabytków Techniki, z którymi wielu z nich zetknęło się po raz pierwszy. Uczniowie musieli w pierwszej kolejności zapoznać się z obiektami i cennikami, dokonać kalkulacji kosztów biletów wstępu oraz transportu, następnie zapoznać się z internetowym rozkładem jazdy pociągów i obliczyć czas potrzebny na zrealizowanie wycieczek. W ramach tych zajęć odbyły się dwa wyjazdy: pierwszy do Kopalni Guido w Zabrzu, drugi do Muzeum Prasy Śląskiej w Pszczynie, gdzie uczniowie pojechali pociągiem. Na obu wycieczkach dzieci poszukiwały związku matematyki z przemysłem.

Na zakończenie projektu odbyły się szkolne rozgrywki gier logicznych Blocus i Abalone, w których dzieci chętnie wzięły udział.

Dodajmy, że koordynatorem i pomysłodawcą projektu była Elżbieta Świtaj. Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~Magda Pist 2017-05-17
    15:24:34

    0 4

    Nauka matematyki przez zabawę to na prawdę świetny pomysł. W ten sposób więcej dzieci ma możliwość nauczenia się podstaw matematyki. Kilka ciekaweych informacji na temat od Preply możesz znaleźć na stronie http://www.twojeinnowacje.pl/poradnik-jak-uczyc-sie-efektywnie-i-praktycznie-przedmiotow-scislych

  • ~mała mi 2017-05-17
    21:42:39

    3 1

    Podstawy języka polskiego mówią,że na prawdę można zamienić kłamstwo.Naprawdę to proste do zapamiętania.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.