zamknij

Biznes

Prezydent: \"JSW uważa mnie za wroga i przeciąga radnych\". Władze spółki się dziwią

2013-05-22, Autor: mk
- Przedstawiciele JSW uznali mnie za swojego wroga i rozpętali na szeroką skalę akcję krytykowania, dyskredytowania i  ośmieszania mnie. W  stosunku do żorskich radnych przyjęli zupełnie odmienną taktykę. Przeciąganie radnych na swoją stronę od bywało się różnymi metodami - twierdzi prezydent Waldemar Socha w liście do mieszkańców. Władze spółki dziwią się tym zarzutom.

Reklama

Wracamy do listu prezydenta miasta do mieszkańców, w sprawie planów JSW związanych z wydobyciem węgla w rejonie Żory-Warszowice. Przypomnijmy, że zdaniem Waldemara Sochy powrót górnictwa do Żor jest równoznaczny z degradacją miasta.

 

>>>JSW chce fedrować w Żorach. Teraz prezydent Socha apeluje do mieszkańców

Prezydent twierdzi, że władze JSW rozpętały przeciwko niemu akcję krytykowania i ośmieszania. Zauważa, że inną taktykę przyjęto wobec radnych.

 

- Niektórych zapraszano na grupowe spotkania na miejscu i na wyjeździe, wysłannicy JSW odbyli indywidualne spotkania „przekonywające”, oferowali pracę bliskim, dotacje dla klubów sportowych i innych organizacji. Niektórzy radni są zatrudnieni w kopalniach JSW, więc jest oczywiste, jak będą głosowali. Niestety ta taktyka przynosi efekty. Niedługo może okazać się, że większość radnych jest skłonna zagłosować w interesie prywatnej spółki - podkreśla w liście Waldemar Socha.

 

Sprawa listu odbyła się szerokim echem, zarówno wśród radnych, jak i w samej spółce. Część radnych oburzyły zarzuty prezydenta, jak zapowiadają - temat będzie poruszany na najbliższej, czwartkowej sesji absolutoryjnej. Przewodniczący rady miasta, Piotr Kosztyła próbuje natomiast łagodzić sytuację. - Myślę, że pan prezydent nie miał zamiaru sugerować żadnych nieetycznych działań JSW. Chciał natomiast podkreślić rolę radnych, który będą głosować nad planem zagospodarowania przestrzennego - zauważa.

 

Rzeczniczka prasowa JSW - Katarzyna Jabłońska-Bajer informuje, że poza spotkaniami członków zarządu JSW z władzami Żor, odbywały się też spotkania przedstawicieli kopalni z klubami radnych. - Przedstawialiśmy nasze argumenty, gdyż to rada miasta podejmuje uchwałę o zmianie planu zagospodarowania przestrzennego. Przedstawiciele dyrekcji kopalni uczestniczyli też w posiedzeniu komisji gospodarki przestrzennej, na której przedstawiali plany zagospodarowania złoża Żory- Warszowice - mówi.

 

Władze spółki protestują teraz przeciwko sugestiom szefa żorskiego magistratu. - Stanowczo protestujemy przeciwko sugestiom pana prezydenta jakoby przedstawiciele JSW próbowali w sposób niestosowny wpływać na decyzje żorskich radnych. Przedstawiciele kopalni kontaktowali się z radnymi wyjaśniając zarówno korzyści, jak i przewidywane następstwa górniczej działalności dla miasta Żory. Były to spotkania informacyjne. Polskie prawodawstwo jasno określa, że o zmianach w planie zagospodarowania przestrzennego decyduje rada miasta i nie widzimy nic dziwnego w spotkaniach z radnymi rady miasta Żory. Jastrzębska Spółka Węglowa nie jest spółką prywatną, ale poważną spółką giełdową z większościowym udziałem Skarbu Państwa, która prowadzi swoją działalność na terenie wielu gmin i zawsze jest otwarta na rozmowy - oświadcza zarząd JSW.

 

I dodają, że ze zdziwieniem przeczytali o zarzutach jakoby JSW uznała prezydenta za swojego wroga. - Jastrzębska Spółka Węglowa nigdy nie prowadziła żadnych działań i akcji prowadzących do dyskredytacji jakichkolwiek osób lub instytucji. Prezydent Żor nie jest naszym wrogiem, rozumiemy jego stanowisko i je szanujemy. Przeprowadziliśmy wiele rozmów z panem prezydentem, podczas których - mimo wielu ustępstw z naszej strony - niestety nie udało się nam porozumieć.

 

Daje się odczuć, że list prezydenta odsunął teraz na dalszy plan sedno sprawy czyli decyzję co do planów fedrowania w Żorach.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (9):
  • ~espo 2013-05-22
    09:55:26

    16 0

    NIE dla fedrowania pod Żorami. W komentarzach do poprzedniego postu w tej sprawie nie da się nie zauważyć stanowiska mieszkańców w tej sprawie. List Prezydenta był bardzo dobrym impulsem do nagłośnienia sprawy i aktywizowania przeciwników planów inwestycyjnych JSW.

  • ~krzysztof-1 2013-05-22
    09:58:42

    15 0

    Tak panie prezydencie ma pan słuszną rację,nie dajmy się innym gdyż oni nam zazdroszczą,piszą ilu pracuje u nich na kopalni a czyż wiedzą ilu pracuje w Żorach pozza ŻOR,może troche niech prawdy dowiedzą się.NIE PODDAWAJMY SIĘ.

  • ~jagness123 2013-05-22
    12:55:50

    13 0

    NIE dla JSW

  • ~żorzanin 2013-05-22
    14:48:27

    6 0

    Jeżeli kopalnie wpuści się do Żor to będzie pewnie coś podobnego jak w Bytomiu (podparte, zniszczone budynki, walące się kamienice itp.) Wierzcie mi nie chcielibyście tego !!! Pracuję tam kilka dni w tygodniu i wiem jak to wygląda. Co ciekawe kiedyś zaczepiła mnie pewna Pani (ok 40 lat) i tak od słowa do słowa pyta się mnie gdzie mieszkam, gdy powiedziałem Żory, babka westchnęła... i powiedziała, że cyt.: " fajnie, bo to takie nowoczesne miasto" - tak właśnie jest ono odbierane na zewnątrz, miło było usłyszeć takie słowa od obcej osoby. JSW sobie poradzi bez fedrowania pod Żorami - a my bądźmy dumni właśnie z tego, że kopalni tutaj nie ma. Żory powinny być nowoczesnym miastem, naprawdę to dobry kierunek. Mi osobiście brakuje trochę w Żorach firm, miejsc pracy związanymi z nowymi technologiami i projektami informatycznymi (IT i pokrewne)

  • ~nonsens 2013-05-22
    15:05:42

    0 10

    @sikorski - kilka bloków z wielkiej płyty na krzyż, wymarła starówka, zafajdany dworzec kolejowy i nielepszy autobusowy, kiczowate miasteczko westernowe, komunikacja wiejska, brak atrakcyjnych miejsc pracy, żadnych ciekawych inicjatyw i imprez kulturalnych czy sportowych, żadnych atrakcji dla ludzi młodych - i to ma być nowoczesne miasto?! To sypialnia w której za 10-15 lat większość mieszkańców stanowić będą emeryci... Może Bytom wygląda nieapetycznie ale to prawdziwe miasto przy którym Żory to mogłaby być letniskowa wioska... Można się trochę obawiać kopalni bo z nimi są duże zyski ale są też pewne straty ale naprawdę nie pisz że Żory są nowoczesne bo robisz z siebie głąba... Gdyby Żory miały zabudowę z XIX wieku to pewnie wyglądałyby jeszcze gorzej niż Bytom bo z czego mianoby remontować budynki???

  • ~stefan 2013-05-22
    17:26:14

    4 0

    Chcę żyć w ,,letniskowej wiosce"./to do wypowiedzi wyżej/

  • ~żorzanin 2013-05-22
    22:05:37

    5 0

    ~nonsens - proszę naucz się czytać ze zrozumieniem i nie obrażaj mnie. Napisałem, że obca osoba powiedziała, że Żory wydają się być nowoczesnym miastem. Ogólnie to dobrze, że Żory tak są postrzegane na zewnątrz, bo to przyciąga inwestorów ludzi i dobry klimat. To, że są problemy, które wymieniłeś to inna sprawa. Zgadzam się ,że rynek jest wyludniony, można porównać sobie rynek rybnicki, to głównie z powodu tego, że nie ma jakiś większych atrakcji w około niego. Tyle rzeczy ciekawych można wymyśleć, żeby ludzi zainteresować. Miasto skoro chce mieć średniowieczny charakter to powinno iść po bandzie i taki zapewnić rynkowi, a sam rynek powinien być miejscem po drodze tych atrakcji gdzie można się zatrzymać odpocząć , zjeść coś, wypić piwo. Na rynku chociażby mogłyby palić się wieczorem pochodnie , albo inne atrakcje - coś co stanie się tradycją i jakąś ciekawostką - to oczywiście przykładowa propozycja jedna z wielu... Dwa, problem tego jest taki ,że duże zagęszczenie osób mieszka na osiedlach, a z tych osiedli nie jest łatwo dojechać do centrum np busem. Musi być z tym dograna komunikacja "wiejska" która by często objeżdzała głównie te osiedla np. w porze wieczornej i zawoziła ludzi w okolice rynku, tylko musi właśnie jeździć w odpowiednich porach, a nie tak jak teraz nic nie jest skorelowane.... Teraz to jest tak , że ja osobiście wolę iść na "Bajerówkę" o dowolnej porze i wiem, że od razu mam busa na Rybnik i bywa, że wolę tam posiedzieć na Rynku niż u nas...smutne

  • ~jedrek 2013-05-23
    09:05:14

    4 0

    @nonsens ... nie strasz miastem emerytów - przecież to będzie korzystne - zostanie całkowicie zlikwidowane bezrobocie, bo pozostali znajdą ją bez problemów :-) jako emeryt mówię ci, że Żory mi się podobają - może młodzi mają problem, bo brak im , a to galerii, a to kina, a to koncertów, czy też pracy - to można rozwiązać bo z Żor jest wszędzie blisko i szybko i chociaż nie podoba mi się polityka p.Sochy to .... zgadzam sie z jego wypowiedzią - nie chciałbym by pod moim osiedlem kopano węgiel

  • ~żorzanin 2013-05-24
    09:45:18

    1 0

    U nas też tak będzie, jak będą fedrować ...http://www.tujastrzebie.pl/wiadomosci,szkody-gornicze-uniemozliwiaja-sprzedaz-terenow-inwestycyjnych,wia5-3273-4237.html

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.