Śląski Biznes poleca
Rybnet wyjawia jak nie dać nabić się w butelkę! Co dalej z szybkim Internetem?
Możemy śmiało powiedzieć, że Rybnet to najlepiej oceniany i doceniany operator telekomunikacyjny w naszym regionie. Dzisiaj zdradza nam jak nie dać nabić się w butelkę przy wyborze Internetu światłowodowego w Rybniku (i nie tylko). Jeśli i Wam zdarzyły się trudności – koniecznie czytajcie dalej.
Ogromny postęp technologiczny, świat pełen nowoczesnych i szybkich rozwiązań, a obok tego niezliczona ilość ofert oraz operatorów. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie, czy to szybki Internet światłowodowy, czy radiowy. Łącze symetryczne, wysokie prędkości pobierania danych, router 5G, system Mesh… możemy wymieniać bez końca. Tylko jak w tym wszystkim się odnaleźć i nie żałować swojego wyboru? Zapytaliśmy o to firmę Rybnet, która świadczy usługę Internetu światłowodowego oraz telewizji kablowej m.in. w Rybniku, Wodzisławiu Śląskim, Czerwionce-Leszczynach, Żorach i w Pszczynie.
Światłowód, Internet radiowy, a może LTE?
Wybór nie jest trudny, stabilność łącza i szybki przesył danych - jednym słowem stawiamy na Internet światłowodowy! Światłowód wygrywa w każdym zestawieniu. Niekiedy jednak nie ma wyboru i trzeba cieszyć się np. Internetem radiowym, który dociera wszędzie tam, gdzie nie ma innych opcji, a jego niewątpliwą zaletą jest brak limitu danych. Z kolei Internet LTE to dobra opcja dla tych którzy lubią podróżować, a przywiązanie do jednego miejsca stanowi nie lada wyzwanie – wyjaśnia Krzysztof Musiolik, ekspert Rybnetu.
Ile megabitów nam potrzeba?
Nie tędy droga, bo czy ilość megabitów da nam gwarancję spełnienia naszych oczekiwań? Zdecydowanie nie! Zanim zaczniemy analizować oferowane prędkości łącza, należy zrobić sobie rachunek sumienia i odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:
- ile osób korzystać będzie z Internetu (jedna, dwie osoby, a może cała rodzina)?
- ile urządzeń podłączonych będzie do sieci Wi-Fi? (smartfony, pralki, odkurzacze… oj bywa tego dużo).
- czy łącze wykorzystywane będzie do pracy, nauki a może tylko do rozrywki?
Dopiero po odpowiedzeniu sobie na te podstawowe pytania, można zobrazować sobie jakie są nasze potrzeby. Czy wartość megabitów zapewni nam spokój? I tak i nie! – przekonuje ekspert Rybnetu.
Na co więc jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę? Wyjaśnia Krzysztof Musiolik:
1. Opinie w sieci, znajomych, sąsiadów.
Często o tym zapominamy, ale to właśnie użytkownicy danej sieci mają najważniejsze informacje o operatorze. Najłatwiej opinie sprawdzić w Internecie, na różnych forach osiedlowych lub po prostu zapytać sąsiadów.
2. Łatwość nawiązania kontaktu.
Jest to bardzo istotna kwestia, ponieważ w nagłych sytuacjach brak kontaktu z operatorem może być bardzo frustrujący. Z lokalnym operatorem nie ma kłopotu w nawiązaniu kontaktu, zresztą zawsze można po prostu osobiście odwiedzić siedzibę firmy. Zazwyczaj w lokalnych firmach pracują nasi sąsiedzi, znajomi, więc sprawa wydaje się prosta. Możemy liczyć na rozmowę w weekend lub szybką odpowiedź na Messengerze. Inaczej sprawa wygląda u ogólnopolskich operatorów, tutaj możemy czuć się całkowicie anonimowo, a z dodzwonieniem się na infolinię bywa różnie. Co jest lepsze? To zależy czy jesteś lokalnym patriotą, czy wolisz być incognito.
3. Czas reakcji na usterkę oraz pomoc w nagłych wypadkach.
Czas usunięcia usterki lub po prostu czas reakcji działu serwisu to bardzo istotna kwestia. Ba! Nawet najważniejsza. Bo co jeśli możemy szybko nawiązać kontakt z operatorem, ale odpowiedź na zgłoszoną awarię trwa np. kilka dni? Warto już wcześniej sprawdzić jak to wygląda u dostawcy. Czy oferuje pomoc poza samym świadczeniem usługi? Naprawę komputera, usuwanie wirusów, pomoc w konfiguracji sprzętu. Czy dostępna jest pomoc zdalna bez konieczności wizyty informatyków? W późniejszej współpracy taka informacja może uratować życie.
4. Nieszablonowe podejście do różnych rozwiązań oraz możliwość testowania urządzeń.
Lokalni operatorzy do każdej instalacji podchodzą indywidualnie. Dobierają sprzęt adekwatny do potrzeb użytkowników, oferują również możliwość testowania danego sprzętu np. różnego rodzaju routerów, systemów Mesh. Niedawno na naszym blogu szerzej opisywaliśmy o dostępnych rozwiązaniach dotyczących bezprzewodowej sieci domowej - https://rybnet.pl/tradycyjne-wi-fi-czy-system-mesh-36. Poza tym każdy użytkownik ma inne potrzeby, inny sprzęt, instalacje wykonywane są zarówno w blokach, jak i w domach prywatnych o różnych powierzchniach. Sami jesteśmy dalecy od wszelkich schematów, elastyczne podejście do tematu to nieoceniona korzyść dla wszystkich użytkowników.
5. Gwarancja prędkości a prędkość deklarowana.
Niestety w większości ofert informacja dotycząca gwarantowanej prędkości jest ukryta. Często podawana jest tylko prędkość pobierania, a o prędkości wysyłania nie ma ani słowa. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że prędkość wysyłania danych jest bardzo istotna. Wysoki upload ma wpływ na to, jak szybko prześlemy pliki w chmurę, w jakiej jakości będzie przekazywany obraz i dźwięk podczas rozmów video np. podczas nauki zdalnej. Zanim podejmiemy decyzję, jaką ofertę wybrać, należy sprawdzić wszystkie jej aspekty, również te, które wydają nam się mniej istotne.
Można powiedzieć, że zdradziliście nam dużo informacji, o których nie każdy chce mówić. Czy nie boicie się, otwarcie mówić o blaskach i cieniach Internetu światłowodowego?
Naszym zdaniem, najważniejsze jest, aby Klienci byli świadomymi użytkownikami. Gdy wiemy, jakie są oczekiwania i potrzeby, proszę nam wierzyć - współpraca jest wyśmienita. Bo tak to właśnie jest, że współpracujemy, rozmawiamy, słuchamy i dzięki temu możemy oferować usługi, które naprawdę są potrzebne i przydatne. Poza tym w czasach kiedy każdy żyje szybko i intensywnie najważniejsze jest, aby wszystko działało. Brzmi banalnie, ale komu nie zdarzyła się awaria sprzętu czy Internetu, niech pierwszy rzuci kamieniem. Aby zapewnić naszym Klientom gwarancję działania i poczucia bezpieczeństwa już jakiś czas temu stworzyliśmy usługi dodatkowe, które cieszą się ogromną popularnością! Przede wszystkim:
Zawsze działające Wi-Fi – po pierwsze projekt domowej sieci bezprzewodowej. Bez tego nie ruszamy. Dopiero gdy wiemy, jaki jest układ mieszkania/domu, jakie mogą być przeszkody w działaniu sieci i wiele innych czynników, wtedy zabieramy się za podłączanie Wi-Fi. Tylko taki tok postępowania, daje nam gwarancję działania.
Kolejnym naszym hitem jest Pogotowie Informatyczne, czyli Rybnet na ratunek. Awaria komputera, instalacja systemu, pomoc w konfiguracji urządzeń? Oferujemy pomoc zdalną, na miejscu, telefoniczną, w zależności od preferencji Klienta – dodaje ekspert Rybnetu.
Zapraszamy do odwiedzenia strony naszego partnera www.rybnet.pl, znajdziecie tam wiele przydanych informacji oraz cały wachlarz usług: Internet światłowodowy, Internet radiowy, telewizję kablową oraz telefonię stacjonarną.
Tagi: Rybnet, internet, światłowód
Najczęściej czytane
Najwyżej oceniane
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert