zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

SP3: Sanotrini, Malta, a za chwilę Bukareszt

We wrześniu 2015 r. pojawił się pomysł, aby Szkoła Podstawowa nr 3 w Żorach włączyła się do europejskiego programu przeznaczonego dla edukacji, w skrócie zwanego Erasmus +.

Reklama

Polega on na finansowaniu innowacyjnych projektów edukacyjnych, których celem jest uczynienie szkoły miejscem atrakcyjnym dla ucznia, takim do którego przychodzi z przyjemnością, dlatego, że otrzymuje tu wiedzę i rozwija swoje zainteresowania w taki sposób, który mu odpowiada i który mu się zwyczajnie podoba.

Takie założenie przyświecało szkle, kiedy podchodzono do konkursu o dofinansowanie projektu pod nazwą: „Europeizacja Szkoły poprzez systemowe wprowadzanie nowatorskich metod nauczania w codzienny proces edukacyjny (2015-2017)”.  Wniosek został oceniony na 100 punktów, najwięcej możliwych. Szkoła tym samym znalazła się w gronie pięciu najlepiej ocenionych szkół w Polsce, spośród ponad 580, które wnioskowały o dofinansowanie swoich projektów.

Większość nauczycielek podjęło naukę języka angielskiego po to, aby móc wziąć udział w projekcie, który, między innymi, polega na podjęciu i ukończeniu kursów z zakresu informatyki i technik ICT. Dzięki tym kursom nauczycielki wprowadzają innowacyjne metody nauczania codzienne lekcje, czym naprawdę czynią je o wiele bardziej atrakcyjnymi dla swoich uczniów. Poza tym, powstaje wiele interesujących kółek, np.: filmowe, którego celem jest tworzenie i montowanie krótkich filmów, dziennikarskie, komputerowo-informatyczne, itd.

Wiele się dzięki projektowi dzieje w szkole. Dwie projektowe mobilności już za nami. Jedna miała miejsce na wspomnianej już greckiej wyspie Santorini, a celem kolejnej była Malta. Obie dotyczyły wprowadzania nowoczesnych metod nauczanie w codzienny proces edukacyjny. Pierwszy kurs pod nazwą Sharing Landscapes, dotyczył nowej, metody nauczania zwanej: Outdoor teaching /mobile learning. Szkolenie gościło 29 uczestników z krajów takich jak: Polska, Szwecja, Chorwacja, Włochy, Łotwa, Litwa i Irlandia. Uczestnicy pracowali w kilkuosobowych, międzynarodowych grupach przez cały tydzień, wypełniając poszczególne zadania. Wszystkie dotyczyły ww. metody nauczania poza murami szkoły wraz z użyciem nowoczesnych technologii.

Drugi kurs: ICT for collaborative learning and teaching, dotyczył udoskonalenia naszych umiejętności informatyczno-komputerowych, a jego głównym celem było doprowadzenie do rozpoczęcia międzynarodowych projektów edukacyjnych prowadzonych przez uczestników, dzięki nabytym zdolnościom i nawiązanym kontaktom. Uczestnicy kursu pochodzili z Hiszpanii, Rumuni, Finlandii, Niemiec i Polski.

Oba kursy były prowadzone w języku angielskim i oba były niezwykle interesujące. Dzięki nim nauczyciele poszerzyli wiedzę informatyczną. Poznano m.in. Prezi, Stop Motion Animation, nauczono się tworzyć e-blogi, strony www, rozpoczęto projekty e-twiningowe, uczestniczono w warsztatach z edycji cyfrowej obrazu i dźwięku, tworzono interaktywne quizy, cyfrowe książki z podkładem audio.

Łącznie w projekt obejmuje kursy dla 21 nauczycielek, do tej pory już 14 z nich wzięło w nich udział. Przed pedagogami jeszcze jeden wyjazd do Bukaresztu.

Koordynatorki projektu: Monika Franczuk-Frysz i Monika Michalska.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.