zamknij

Biznes

Sztuczna inteligencja wkracza do JSW. Chatbot AITIS ma usprawnić dostęp do informacji

2025-07-02, Autor: mz

Grupa JSW wdrożyła wewnętrzny system konwersacyjny oparty na sztucznej inteligencji. Chatbot AITIS, opracowany przez JSW IT Systems, wspiera pracowników w wyszukiwaniu informacji, dostępie do dokumentów oraz w codziennej pracy z zasobami wiedzy organizacyjnej. Jak podkreśla spółka, rozwiązanie działa lokalnie, co pozwala zachować pełną kontrolę nad danymi i ich bezpieczeństwem.

Reklama

Jak podkreśla biuro prasowe spółki, wirtualny asystent AITIS to inteligentny chatbot zaprojektowany z myślą o wspieraniu pracowników Grupy Kapitałowej JSW. Rozwiązanie umożliwia prowadzenie konwersacji głosowych i tekstowych, dostosowanych do kontekstu pytania i specyfiki organizacji.

Nazwa AITIS to połączenie skrótu AI (Artificial Intelligence) z nazwą JSW IT Systems – firmy odpowiedzialnej za jego opracowanie. Projekt powstał przy współpracy z zespołem redakcyjnym platformy „Strefa Sztygara i nie tylko”.

– Cieszę się, że uruchomiliśmy w naszej Spółce ChatBota AITIS. To kolejny dowód na to, że stawiamy na nowoczesne i innowacyjne rozwiązania. Pokazujemy, że nawet w górnictwie warto sięgać po nowe technologie, które ułatwiają życie pracownikom i pomagają szybciej dotrzeć do potrzebnych informacji – powiedział Adam Rozmus, zastępca prezesa zarządu JSW SA ds. technicznych i operacyjnych.

Chatbot lokalny, czyli inteligentny asystent

W odróżnieniu od komercyjnych rozwiązań dostępnych w chmurze, AITIS działa lokalnie – na serwerach Centrum Przetwarzania Danych Grupy JSW. Gwarantuje to pełną kontrolę nad przetwarzanymi informacjami oraz zgodność z branżowymi regulacjami dotyczącymi ochrony danych.

AITIS umożliwia podział zasobów danych na wydzielone obszary, dzięki czemu można precyzyjnie zarządzać dostępem do niektórych informacji, udzielając go wybranym użytkownikom – podkreśla Robert Zając, kierownik Centrum Kompetencyjnego AI/BI.

ChatBot AITIS wspiera użytkowników platformy „Strefa Sztygara i nie tylko”, pełnomocników Zintegrowanego Systemu Zarządzania, a także inne grupy pracownicze w Grupie JSW. Użytkownicy mogą zadawać pytania w sposób naturalny, a chatbot wskazuje źródło odpowiedzi – co zwiększa przejrzystość i pozwala na samodzielną weryfikację informacji.

– To nie tylko Chatbot, to inteligentny asystent, który wspiera pracowników w szybkim i bezpiecznym dostępie do wiedzy branżowej – mówi Tomasz Błaszczyk, prezes zarządu JSW IT Systems.

Wierzę, że to narzędzie, które już teraz jest nieodłącznym elementem pracy naszych zespołów, może być również oferowane innym spółkom jako rozwiązanie on-premise - dodaje.

Wirtualny asystent jest dostępny 24 godziny na dobę, co pozwala unikać czasochłonnego przeszukiwania dokumentacji w poszukiwaniu informacji. Dodatkowo użytkownicy mają do dyspozycji wideoporadnik wyjaśniający, jak korzystać z narzędzia oraz sekcję FAQ – z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami.

– ChatBot AITIS zdecydowanie skraca czas żmudnych zadań, pomaga szybko znaleźć niezbędne regulacje prawne, dokumenty lub informacje i jest pomocnym asystentem w codziennej pracy – wyjaśnia Zbigniew Schinohl z zespołu redakcyjnego Strefy Sztygara.

Trzeba jednak pamiętać, że nie może być wykorzystywany jako źródło prawa - przypomina. - Stałą praktyką powinna być weryfikacja otrzymanej odpowiedzi w załączonym źródle.

Jak zaznaczono w komunikacie, wdrożenie AITIS to kolejny krok w kierunku cyfryzacji procesów w Grupie Kapitałowej JSW.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Obowiązek jazdy w kasku do 16 roku życia dla kierowców hulajnóg i rowerów. Co o tym sądzisz?





Oddanych głosów: 2