Biznes
Sztuczna inteligencja wkracza do JSW. Chatbot AITIS ma usprawnić dostęp do informacji
Grupa JSW wdrożyła wewnętrzny system konwersacyjny oparty na sztucznej inteligencji. Chatbot AITIS, opracowany przez JSW IT Systems, wspiera pracowników w wyszukiwaniu informacji, dostępie do dokumentów oraz w codziennej pracy z zasobami wiedzy organizacyjnej. Jak podkreśla spółka, rozwiązanie działa lokalnie, co pozwala zachować pełną kontrolę nad danymi i ich bezpieczeństwem.
Jak podkreśla biuro prasowe spółki, wirtualny asystent AITIS to inteligentny chatbot zaprojektowany z myślą o wspieraniu pracowników Grupy Kapitałowej JSW. Rozwiązanie umożliwia prowadzenie konwersacji głosowych i tekstowych, dostosowanych do kontekstu pytania i specyfiki organizacji.
Nazwa AITIS to połączenie skrótu AI (Artificial Intelligence) z nazwą JSW IT Systems – firmy odpowiedzialnej za jego opracowanie. Projekt powstał przy współpracy z zespołem redakcyjnym platformy „Strefa Sztygara i nie tylko”.
Zobacz także
- JSW o Planie Strategicznej Transformacji: "Widoczne kolejne, bardzo konkretne efekty"
- “Traktują ludzi gorzej niż świnie”, "Ludzie płaczą, bo nie wiedzą, co będzie dalej". Pracownicy Eko-Okien o nieoficjalnej likwidacji zakładu w Wodzisławiu Śląskim
- Dodatkowe pieniądze z ZUS dla emerytów i rencistów, którzy ukończyli 75 lat
– Cieszę się, że uruchomiliśmy w naszej Spółce ChatBota AITIS. To kolejny dowód na to, że stawiamy na nowoczesne i innowacyjne rozwiązania. Pokazujemy, że nawet w górnictwie warto sięgać po nowe technologie, które ułatwiają życie pracownikom i pomagają szybciej dotrzeć do potrzebnych informacji – powiedział Adam Rozmus, zastępca prezesa zarządu JSW SA ds. technicznych i operacyjnych.
Chatbot lokalny, czyli inteligentny asystent
W odróżnieniu od komercyjnych rozwiązań dostępnych w chmurze, AITIS działa lokalnie – na serwerach Centrum Przetwarzania Danych Grupy JSW. Gwarantuje to pełną kontrolę nad przetwarzanymi informacjami oraz zgodność z branżowymi regulacjami dotyczącymi ochrony danych.
AITIS umożliwia podział zasobów danych na wydzielone obszary, dzięki czemu można precyzyjnie zarządzać dostępem do niektórych informacji, udzielając go wybranym użytkownikom – podkreśla Robert Zając, kierownik Centrum Kompetencyjnego AI/BI.
ChatBot AITIS wspiera użytkowników platformy „Strefa Sztygara i nie tylko”, pełnomocników Zintegrowanego Systemu Zarządzania, a także inne grupy pracownicze w Grupie JSW. Użytkownicy mogą zadawać pytania w sposób naturalny, a chatbot wskazuje źródło odpowiedzi – co zwiększa przejrzystość i pozwala na samodzielną weryfikację informacji.
– To nie tylko Chatbot, to inteligentny asystent, który wspiera pracowników w szybkim i bezpiecznym dostępie do wiedzy branżowej – mówi Tomasz Błaszczyk, prezes zarządu JSW IT Systems.
Wierzę, że to narzędzie, które już teraz jest nieodłącznym elementem pracy naszych zespołów, może być również oferowane innym spółkom jako rozwiązanie on-premise - dodaje.
Wirtualny asystent jest dostępny 24 godziny na dobę, co pozwala unikać czasochłonnego przeszukiwania dokumentacji w poszukiwaniu informacji. Dodatkowo użytkownicy mają do dyspozycji wideoporadnik wyjaśniający, jak korzystać z narzędzia oraz sekcję FAQ – z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami.
– ChatBot AITIS zdecydowanie skraca czas żmudnych zadań, pomaga szybko znaleźć niezbędne regulacje prawne, dokumenty lub informacje i jest pomocnym asystentem w codziennej pracy – wyjaśnia Zbigniew Schinohl z zespołu redakcyjnego Strefy Sztygara.
Trzeba jednak pamiętać, że nie może być wykorzystywany jako źródło prawa - przypomina. - Stałą praktyką powinna być weryfikacja otrzymanej odpowiedzi w załączonym źródle.
Jak zaznaczono w komunikacie, wdrożenie AITIS to kolejny krok w kierunku cyfryzacji procesów w Grupie Kapitałowej JSW.
Zobacz także
Komentarze (0):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
-
Związki alarmują: JSW na skraju bankructwa. "Skandaliczne marnotrawstwo, sytuacja dramatyczna"
15274 -
JSW uruchamia nowe ściany wydobywcze w kopalni Pniówek. Łączne zasoby przekraczają 840 tys. ton węgla koksowego
13939 -
JSW domaga się ponownego rozpatrzenia sprawy zwrotu 1,6 mld zł składki solidarnościowej
13037 -
“Traktują ludzi gorzej niż świnie”, "Ludzie płaczą, bo nie wiedzą, co będzie dalej". Pracownicy Eko-Okien o nieoficjalnej likwidacji zakładu w Wodzisławiu Śląskim
9425 -
JSW odpowiada związkom: to rynek uderzył w spółkę, nie złe zarządzanie. Związkowcy: „To uniki, a nie konkrety”
8165
Najwyżej oceniane
-
Zamknięcie Makro w Rybniku "zamknie" małe, miejscowe firmy? "To cios w lokalnych przedsiębiorców"
+3 / -0 -
Związki alarmują: JSW na skraju bankructwa. "Skandaliczne marnotrawstwo, sytuacja dramatyczna"
+5 / -3 -
Zapaść programu Czyste Powietrze. Dramatyczny spadek liczby wniosków po reformie
+1 / -0 -
JSW odpowiada związkom: to rynek uderzył w spółkę, nie złe zarządzanie. Związkowcy: „To uniki, a nie konkrety”
+2 / -1 -
JSW uruchamia nowe ściany wydobywcze w kopalni Pniówek. Łączne zasoby przekraczają 840 tys. ton węgla koksowego
+0 / -1
Najczęściej komentowane
-
Zapaść programu Czyste Powietrze. Dramatyczny spadek liczby wniosków po reformie
1 -
JSW odpowiada związkom: to rynek uderzył w spółkę, nie złe zarządzanie. Związkowcy: „To uniki, a nie konkrety”
1 -
JSW o Planie Strategicznej Transformacji: "Widoczne kolejne, bardzo konkretne efekty"
0 -
“Traktują ludzi gorzej niż świnie”, "Ludzie płaczą, bo nie wiedzą, co będzie dalej". Pracownicy Eko-Okien o nieoficjalnej likwidacji zakładu w Wodzisławiu Śląskim
0 -
Dodatkowe pieniądze z ZUS dla emerytów i rencistów, którzy ukończyli 75 lat
0
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alertSonda
Obowiązek jazdy w kasku do 16 roku życia dla kierowców hulajnóg i rowerów. Co o tym sądzisz?
Oddanych głosów: 2