zamknij

Biznes

Tak może wyglądać odnowiony dworzec kolejowy w Żorach. Inwestycja czeka na dofinansowanie

2018-01-31, Autor: wk

Firma z Żor będzie realizować przebudowę i rewitalizację dworca kolejowego w Żorach. Wniosek na dofinansowanie projektu został złożony – miasto czeka na decyzję Urzędu Marszałkowskiego.

Jak tylko budynek dworca kolejowego został przekazany miastu przez Polskie Koleje Państwowe, ruszyły prace nad rewitalizacją i zagospodarowaniem obiektu. To jedna z flagowych inwestycji Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Żory. Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie realizacji przedsięwzięcia ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, lecz konkurs wciąż nie został rozstrzygnięty. Choć rewitalizacja dworca PKP połączona jest z modernizacją młyna elektrycznego jako projekt pn. „Kolej przedsiębiorczości – rewitalizacja obiektów i przestrzeni dworca PKP i dawnego Młyna Elektrycznego w Żorach – etap II (Spółdzielnia Kultury)”, to o środki miasto aplikowało w dwóch odrębnych wnioskach. Czytaj więcej: > Młyn elektryczny przy ul. Rybnickiej doczeka się modernizacji?

Reklama

Według Programu Funkcjonalno-Użytkowego, który stworzyła pracownia MODULOR Architekci, modernizacja budynku dworca kolejowego zakłada przystosowanie i adaptację jego pomieszczeń na cele społeczne – utworzenie Centrum Integracji Społecznej i Centrum Aktywności Lokalnej, których celem będzie wspieranie rozwoju różnych form aktywności zawodowej, edukacyjnej oraz społecznej klientów pomocy społecznej. Program rewitalizacji obiektu wymaga również zachowania podstawowych funkcji, niezbędnych do funkcjonowania dworca kolejowego, takich jak: poczekalnia, toalety ogólnodostępne oraz kasy lub biletomaty.

Ponadto, w holu budynku powstanie punkt gastronomiczny oraz strefa dla dzieci. Z kolei na piętrze znajdziemy dwie sale wielofunkcyjne (1 dla 40 osób, 2 dla 15 os.). W planach jest także zagospodarowanie przestrzeni wokół dworca – powstaną chodniki i parking. Obiekt w całości będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Jesienią miasto przeprowadziło przetarg na realizację inwestycji. Spośród 4 ofert wygrała ta złożona przez żorską firmę IZOBUD S.C. Bronisław Leśniak, Adam Leśniak. – Koszt inwestycji wyniesie 6 250 000 zł – informuje Anna Ujma, Główny Specjalista – Pełnomocnik Prezydenta ds. Promocji, Kultury i Sportu.

Dodajmy, że dworzec kolejowy w Żorach powstał w latach 80. XIX wieku, a oficjalnie stacja kolejowa została otwarta 1 września 1884 r. Od końca 1936 r. stała się stacją węzłową łączącą miasta Orzesze – Żory – Wodzisław Śl. oraz Rybnik – Żory – Pszczyna. Obiekt został częściowo zniszczony w wyniku działań wojennych. 12 lipca 1945 r. uruchomiono połączenie do Katowic przez Orzesze. W latach powojennych budynek pełnił funkcję dworca Polskich Kolei Państwowych. W obiekcie znajdowały się typowe dla dworców pomieszczenia, takie jak: poczekalnia, kasy biletowe, biura, przechowalnia bagaży i bufet. Pomieszczenia na piętrze stanowiły po części mieszkania dla kolejarzy, a te w piwnicy pełniły funkcje magazynowe i gospodarcze. Poddasze, z uwagi na wysokość pomieszczeń, było nieużytkowe. Od kilku lat obiekt stanowi pustostan i jest nieużytkowany.

Oceń publikację: + 1 + 61 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (72):
  • ~Serge Boite 2018-01-31 11:33:48

    Już czekam na komentarz jednego, że w żorach to w tym miejscu powinien powstać centralny dworzec kolejowy tak niezbędny miastu do dalszego rozwoju i zmniejszania dystansu do "stolicy regionu"

    18 0
  • ~gestskoczka 2018-01-31 12:29:35

    @Serge Boite nie wywołuj wilka z lasu.

    Ja się zastanawiam po co przy tym remoncie ładować pieniądze w infrastrukturę dworca. Placówka kulturalna, Centrum Integracji Społecznej i Centrum Aktywności Lokalnej, strażnica harcerska i parę jeszcze funkcji, to tak. Ale poczekalnia i inne funkcje dworca kolejowego – po co?

    No chyba że planowane jest zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów relacji Wrocław – Bielsko Biała oraz budowa linii kolejowej do Katowic. Ale wtedy trzeba by wybudować dworzec kolejowy łącznie z Centrum Przesiadkowym od ul. Kolejowej. Bo większość autobusów którymi dojeżdżaliby podróżni do dworca jedzie od południa miasta ul. Dworcową.

    Do starego dworca trzeba przejechać przez przejazd kolejowy, jak jedzie parę pociągów na dobę, to nie ma problemu by tam autobusem dojechać, ale gdyby rogatki były zamykane kilka razy w ciągu godziny, to byłby problem, bo wiaduktu nad torami dla ul. Dworcowej raczej nie można postawić nie tylko ze względu na koszt ale i na miejsce.

    10 7
  • ~mała mi 2018-01-31 12:29:51

    Jeśli inwestycja dojdzie do skutku unieszczęśliwiony będzie Arteks:D

    22 2
  • ~martin 2018-01-31 14:14:23

    W tej wizualizacji widzę przynajmniej dwie nieścisłości:
    1. na pierwszej wizualizacji jest widoczny były peron nr2, który został już zlikwidowany, obecnie peronem nr 2 jest były peron 3.
    2. na drugiej wizualizacji są schody do budynku, których nie da się tam usytuować, bo po modernizacji peronu 1 będzie on znacznie wyżej, niż obecnie.
    Co do remontu, to powinien on zostać jak najszybciej zrealizowany, bo od lat budynek dworca po prostu straszy swoim wyglądem. Po zakończeniu modernizacji całej stacji, czyli peronów, torów, rozjazdów, sygnalizacji oraz trakcji, budynek bez remontu jeszcze bardziej będzie kontrastował z całą resztą.

    10 3
  • ~Arteks 2018-01-31 17:40:53

    @mała mi - bynajmniej! Jeśli te plany się spełnią to po części moja zasługa. Ileż razy ci wasi dziwaczni ludzie od karuzel, ognia i westernów w UM musieli się wkurzać, a ile razy mieć wyrzuty z tego powodu, że ktoś się im w twarz śmieje z tej rudery z pordzewiałą tablicą "Żory". Ten projekt cieszy ale nie wymiata. Nie widać tu polotu, koncepcji i profesjonalizmu jakim wykazały się władze Wodzisławia. Tam realizacja przemiany dworca w centrum przesiadkowe pochłonie nie 6,2 mln a 14 mln - ale dworzec będzie prawdziwą perełką, nową bramą miejską spełniającą swe pierwotne pasażerskie funkcje. Ale jak na Żory to i tak dobrze bo pamiętam, że były pomysły aby tam stworzyć... mieszkania socjlne. A tak przynajmniej odzyskacie ładny gmach ale z funkcjami trochę dziwnymi. Nawet w skali Śląska to ważne aby tego typu budynki jak obecnie nie psuły wizerunku regionu. Jest jeszcze jeden problem. Skąd władze miasta wezmą pieniądze na wkład własny? Przecież w zeszłym roku zabrakło raptem 600 tys. na... tężnię? @gestskoczka - niedawno rozmawiałem ze znajomym z Jastrzębia. Jak on przezywał na jakość przewozów do Katowic przez Drabasa. Użył fajnego sformułowania, że na tej trasie ludzie wożeni są jak "żywy inwentarz". A odnośnie twojej wypowiedzi to jak to po co? Odjeżdżają z dworca pociągi? Odjeżdżają. Nawet dalekobieżne. Dlaczego więc miało by tam nie być poczekalni?

    12 28
  • ~mała mi 2018-01-31 18:33:25

    @Arteks - masz chłopie poczucie humoru, ojjj masz:D Mamy ci być wdzięczni?:D

    18 2
  • ~Artur Gruner 2018-01-31 19:40:01

    Trochę poniewczasie PKPanowie szlachta...ale lepiej późno niż wcale...Oj byłoby pomysłów parę na Żory...

    5 0
  • ~Arteks 2018-01-31 20:01:55

    @mała mi - mam poczucie humoru! :D Ale tu naprawdę możesz mi być wdzięczni. Nie wierzysz? Zapoznaj się z faktami. Kiedy władze miasta przejęły dworek w Baranowicach? W 2008 roku. Nie zrobiono nic aby go ratować. Kiedy władze miasta przejęły dworzec kolejowy? W 2014 roku a który mamy obecnie? Przez ostatnie 4 i 10 lat nie zrobiono nic aby te obiekty ratować. W Wodzisławiu władze miasta przejęły dworzec też w 2014 roku, już w 2015 oblepiły dworzec reprodukcjami ze starymi widokówkami i informacjami dużymi literami "tu powstanie centrum przesiadkowe Wodzisław Śląski". Wiesz w imię czego? W imię dobrego wizerunku na którym władzom Żor nie zależy. Zdążyły też zamówić profesjonalne studium dotyczące obiektu i okolicy które wykonała znana firma consulitngowa TOR z Warszawy. Mi dworek zwisa ale w przypadku dworca wiele razy zwracałem uwagę, że obiekt w takim stanie to obciach nie tylko dla Żor ale całego Śląska. Poza wszystkim interesuje mnie rozwój transportu i jego pozytywne postrzeganie nie tylko w moim mieście. Przecież tam przejeżdża nawet kilkaset osób dziennie pociągami Bielsko-Wrocław, Zakopane/Bielsko-Bydgoszcz a w sezonie letnim także Kołobrzeg/Świnoujście-Bielsko. Dopiero pod wpływem krytyki władze Żor próbują coś "działać". Jak to możliwe, że Wodzisławiowi dawno udało się pozyskać o wiele większą kasę i są już w trakcie remontu, a władze Żor dopiero "złożyły wniosek" i pochwaliły się wizualizacją?

    8 26
  • ~mała mi 2018-01-31 20:17:00

    @Arteks naprawdę myślisz że władze Żor coś sobie robią z twojej krytyki? A jak masz poczucie humoru to kandyduj na prezydenta Żor :D

    19 3
  • ~azan3 2018-01-31 22:11:53

    @mała mi- on nie ma poczucia humoru co już nieraz zostało tu pokazane. Za to ma wyjątkowo wybujałe ego

    12 3
  • ~monoceros 2018-02-01 07:39:55

    @Arteks - "Kiedy władze miasta przejęły dworzec kolejowy? W 2014 roku a który mamy obecnie?"
    Umowa na przejęcie dworca została podpisana 30.10.2015.
    "Ileż razy ci wasi dziwaczni ludzie od karuzel"
    Karuzela była pomysłem Rady dzielnicy Śródmieście i finansowana została ze środków przydzielanych przez UM konkretnym dzielnicom na inwestycje.
    "Tam realizacja przemiany dworca w centrum przesiadkowe pochłonie nie 6,2 mln a 14 mln"
    Tylko z Wodzisławia jest 25 pociągów na dobę a z Żor 12, więc środki są odpowiednio niższe ;) Wodzisław leży przy głównym szlaku kolejowym, Żory tylko prze łączniku. Władze Żor nie mają żadnego wpływu na KŚ lub PKPIC na zaktywowanie większej liczby połączeń przez Żory. Jakby potrzeby były większe to inwestycja zapewne byłaby większa.

    12 2
  • ~gestskoczka 2018-02-01 09:51:17

    @mała mi, bój się Boga, co ty proponujesz Arteksowi? Czy Ty aż tak źle Żorom życzysz?

    Ja nie wiem czy to prawda, ale słyszałem że to on doradzał władzom Rybnika w sprawach komunikacji. Dla wzmocnienia ważności dworca PKP w mieście, ktoś doradził wyburzenie dworca PKS, który był kiedyś najważniejszym centrum komunikacyjnym nie tylko w Rybniku, ale w całym Subregionie Zachodnim. Teraz mają tam supermarket Biedronka, a przy ulicy kiosk z napisem „PKS Rybnik sp. z o.o.”, i trzy wiaty przystankowe ustawione szeregowo. Czy tak też ma być w Żorach?

    @Arteks chwali się że poznał jakiegoś malkontenta z Jastrzębia narzekającego na „Drabasa”. Fakt, Jastrzębie ma jeszcze gorszy problem komunikacyjny z Katowicami niż Żory. Niedawno czytałem, że władze Jastrzębia chcą odbudować kolej w mieście i połączenie z Katowicami (czas przejazdu mniej niż godzinę!) przez Pawłowice, Strumień, Pszczynę. Nie wiem czy to realne ale chyba tak, bo podobno dostali dotację na ten cel. Coś robią. Gdyby tak wspólnie, cały Subregion się starał o to połączenie, byłoby to realne. W interesie wszystkich, również Rybnika i Wodzisławia jest, by połączenie kolejowe na odcinku Orzesze – Katowice było dwutorowe, bo wtedy można zmniejszyć czas przejazdu i zwiększyć częstotliwość połączeń. A w interesie Żor i Jastrzębia byłaby odbudowa połączenia Orzesze – Żory i Pawłowice – Jastrzębie.

    Jak tego nie będzie, to na żorskim dworcu Chochoł może tańczyć krakowiaka.

    15 1
  • ~mała mi 2018-02-01 11:38:00

    @gestskoczka - Tekst o prezydencie to sarkazm w czystej postaci :D Ale w innym komentarzu Arteksa wyszło że jesteśmy dwie bańki do przodu z zadłużeniem. Także wiesz...;)

    9 2
  • ~Arteks 2018-02-01 11:38:44

    @monoceros - wy macie bardzo słabe władze miasta. Może dlatego to wszystko tak długo trwało? Przecież w 2012 wasz prezydent powiedział: "19 września miało miejsce spotkanie z przedstawicielami spółki PKP, która deklaruje chęć przekazania dworca kolejowego w ręce miasta. Do końca 2013 roku nieruchomość zostanie przejęta na dogodnych warunkach". Oraz "Mamy bowiem w planach stworzenie tam dodatkowych lokali socjalnych". https://www.tuzory.pl/wiadomosci,po-dlugich-staraniach-miasto-w-koncu-ma-przejac-dworzec-kolejowy,wia5-3273-3619.html Po co więc prezydent deklarował coś co się potem ciągło jeszcze według ciebie 3 lata???? No i dowód na to, że początkowo chciano tam zrobić... mieszkania socjalne. No mówię wam - mentalność gminy wiejskiej... Dopiero internauci musieli przekonywać, że to głupi pomysł. A internauci w przeciwieństwie do władz Żor bywają w różnych miejscach i widzą jak blado w porównaniu do innych wypadają Żory i jak słabe mają pomysły. Wracając jednak do tych porównań z Wodzisławiem to czy wiesz ile Wodzisław miał pociągów w 2014 kiedy podjęto decyzję o przekształceniu dworca w centrum przesiadkowe? Mniej niż obecnie Żory!!! Żory mają teraz 7 par, a Wodzisław miał wtedy 6 par. Ale władze Wodzisławia wycierały klamki, jeździły, lobbowały i negocjowały. Udało im się przekonać wraz z Rybnikiem władze regionu nawet do uruchomienia kolei aglo która ma ruszyć od czerwca! A władze Żor siedzą jak kury na grzędzie nic sobie nie robiąc ze swojej komunikacyjnej zapaści. Żory nie leżą przy żadnym łączniku tylko bardzo ważnej linii kolejowej z Kędzierzyna w kierunku Oświęcimia i Bielska. Żory były też do likwidacji linii w kierunku Orzesza znaczącym węzłem kolejowym w 4 kierunkach + dwie bocznice stąd budynek dworca większy niż w Suwałkach. :) @azan - jak to? Przecież wielu komentujących podkreślało, że ich bawi moja osoba. :D @mała mi - nawet bardzo sobie robią. :P

    6 17
  • ~Arteks 2018-02-01 11:45:07

    @gestskoczka - pamiętasz jak kiedyś pisałem, że w naszym województwie są tylko trzy miasta które nie mają połączeń publicznych ze stolicą województwa? Cieszyn już się ich dorobił od grudnia 2017 i walczy o kolejne, ma szanse bo z RPO zostanie odbudowana linia Goleszów-Cieszyn, Jastrzębie walczy i może coś z tego będzie, a Żory??? Mogą zostać osamotnioną czarną komunikacyjną dziurą z busikami kiepskiej jakości z których wszyscy się śmieją. Daj już spokój z dworcem PKS w Rybniku bo nie jest do niczego potrzebny. Mamy od lat nowy dworzec autobusowy skąd odjeżdża większość linii autobusowych. Z roku na rok poprawia się też oferta kolejowa - a to jest dla mnie podstawa nowoczesnej i bezkolizyjnej komunikacji. Piszesz aby się porozumieć w ramach subregionu. Wodzisław, Radlin i Rybnik już się porozumiały. A Żory? Nie ma z kim rozmawiać. Zmieńcie sobie władze miasta to może nastąpi jakiś postęp.

    8 23
  • ~gestskoczka 2018-02-01 13:13:39

    @Arteks pisze „z busikami kiepskiej jakości z których wszyscy się śmieją”. Jeżeli ci „wszyscy” są schowani za krzakiem @Arteks – to zgoda. Ja na arteksiej zasadzie mógłbym powiedzieć, że wszyscy się śmieją z rybnickiego dworca PKS.

    Co do połączenia Żory Katowice – oczywiście wolałbym, gdyby to była podróż bezkolizyjną szyną trwająca 40 minut. To jest technicznie możliwe. Ale nie możliwe jest przy mentalności rybnickiego Arteksa: „My z Wodzisławiem już mamy połączenie i to nam wystarcza. Jastrzębie się stara a Żory zostaną czarną dziurą” Weź się facet puknij w łeb i zastanów się na temat propozycji by cały region WSPÓLNIE lobbował o budowę dwutorowego, bezkolizyjnego połączenia Katowice – Orzesze.

    12 4
  • ~azan3 2018-02-01 17:47:32

    @Arteks-" @azan - jak to? Przecież wielu komentujących podkreślało, że ich bawi moja osoba. :D" Musze cię rozczarować- bawi nas twoja głupota. Nie znaczy to, ze masz poczucie humoru. A porównywanie Żor do Wodzisławia nie ma sensu. To miasto ostatnio jest "spalone"

    8 2
  • ~ 2018-02-01 19:56:38

    :)

    7 0
  • ~Arteks 2018-02-01 20:24:30

    @azan - to bawcie się tak jak mnie bawi próżność władz upadłego miasteczka które na banki wydają rocznie po kilkanaście milionów zł mimo, że nie mają od lat żadnych inwestycji. :P Dlaczego próbujesz jakimiś leśnymi ekscesami dezauwować wysiłki i wyniki Wodzisławia - miasta które jest rządzone przez sprawną, rozsądną i nowoczesną ekipę? @gestskoczka - to ty się puknij w swój stary łeb, a nie każ tego robić osobie obeznanej w temacie. Sam zapytaj młodych żorzan co sądzą o jeżdżeniu na studia busidłami. Dla nich to straszny obciach i jeden z powodów dla których wolą sobie załatwiać akademiki - bo jak czymś takim dojeżdżać codziennie? Nie wiem jak to jest możliwe, że w oddalonym o zaledwie kilka km Jastrzębiu czy kilkanaście km Cieszynie - masa ludzi śmieje się i przezywa na busiki (poczytaj sobie jasnet albo tujastrzebie), a dla ciebie są one ok. A w zasadzie nie do końca bo jednak sam w końcu przyznajesz, że pociąg jadący 40 min byłby ok... Sam nie wiesz co chcesz z prostego powodu. Bo doskonale wiesz, że żyjące dworce i pociągi to domena miejskości i normalności. Ale wolisz kręcić aby nie przyznać tego, że Żory upadły komunikacyjnie i upadły jako ośrodek miejski . Upadły w czasach ekipy którą tak bronisz. A przecież sam musisz pamiętać Żory sprzed upadku - kiedy jeszcze w latach 90. można było w miarę kulturalnych warunkach się wydostać. Kiedyś ci podałem przykład Filipa Springera - jednego z najbardziej znanych współczesnych pisarzy i dziennikarzy o tym jak nabija się z busów. Z busów najbijają się też pasjonaci transportu których z nam w Polsce bez liku. A ty wyskakujesz z jakimś dworcem - tak jakbyś udawał, że nie wiesz iż w Rybniku są świetne dworce zarówno kolejowy jak i autobusowy (DKM). Trzeci był niepotrzebny. W Żorach za to nie ma ani jednego nowoczesnego miejsca gdzie mógłbyś odebrać kogoś znajomego czy z rodziny i długo nie będzie. Po ostatniej kilkuletniej biedzie inwestycyjnej nie sądzę aby wysupłano na wkład własny. Możliwe, że te różne wizualizacje mają wyłącznie charakter przedwyborczy. Socha chce nagle pokazać, że "coś się dzieje". A dzieje się tylko wizualizacyjnie...

    5 19
  • ~Arteks 2018-02-01 20:40:58

    @azan - komuś zarzucasz "głupotę", a sam w merytorycznej dyskusji w której padło świetne porównanie z Wodzisławiem 2014, ilością pociągów, zaangażowaniem władz miasta wyskakujesz z jakimś ekscesem nazistowskim... Głupota czy prostactwo z twojej strony?
    Owszem popsuło to wizerunek miasta ale co to ma wspólnego z zaangażowaniem władz? Twoje władze są jak kury na grzędzie. Siedzą w tych zaściankowych Żorach i nie wiedzą co się w świecie dzieje. Takie Jaworzno proponuje zmianę przebiegu (!) linii kolejowej aby być bliżej kolei, Wodzisław wycierał wszystkie możliwe klamki w Katowicach aby udało się otrzymać dofinansowanie na dworzec i nowe pociągi. Rybnik wspólnie z Wodzisławiem wywalczyły sobie kolej aglo od czerwca. Rybnik zaangażował się w inwestycję w Bradzie na linii jednokierunkowej i kilka pociągów do Warszawy czy Krakowa oraz ruch cykliczny do Katowic. Jastrzębie czy Pyskowice jeździ do MIB, do posłów, do UMWŚ w sprawie kolei... A wasze śpiochy marzą o jakichś gadżetach, biorą nowe długi, stawiają pomniki, likwidują miejskie spółki i robią wizualizacje... Taki z nich pożytek.

    7 14
  • ~mała mi 2018-02-01 20:44:14

    @Arteks - tak się jakoś dziwnie składa że najwięcej pasażerów w tych śmiesznych busikach jest właśnie z Jastrzębia. Jak to możliwe?

    14 3
  • ~Arteks 2018-02-01 21:14:41

    @mała mi - nie licytujcie się których biedaków jest więcej, w każdym razie płaczą i jeżdżą bo nie mają innej możliwości. Ale przynajmniej nie twierdzą, że to jest ok. Nawet Cieszyn was mentalnie miażdży. Oni podobnie jak Wodzisław nie bawią się w jakieś wizualizacje tylko realizują projekt. Właśnie powstaje tam centrum przesiadkowe na bazie starego zaniedbanego dworca kolejowego - kolejowo-autobusowe. A mieszkańcy ciągle piszą różne petycje, atakują Urząd Marszałkowski w sprawie kolei i bardzo szydzą z busików. Wiem to bo spotałem parę zaangażowanych osób na pewnym spotkaniu dotyczącym komunikacji w województwie. Można łatwo im nadepnąć na piętę jeśli wspomni się takie nazwy jak LineaTrans czy BusBrothers hehehe Ale mają sukcesy bo udało im się przekonać UMWŚ do przywrócenia po wielu latach 2 par pociągów Katowice-Cieszyn-Katowice od XII 2017 i dopisanie linii Cieszyn-Goleszów do odbudowy z RPO. Żory nawet się nie zająknęły w sprawie linii do Orzesza. A powód jest prosty - wasze miasto kierowane jest przez wójtów, a nie ludzi o miejskiej mentalności. Świetna hipokryzja, że władze Żor reklamowały się w Radio90 jako "świetne miasto do życia z bezpłatną komunikacją", a jednocześnie nawet palcem nie poruszyły aby poprawić komunikację Żor z innymi miastami. Czyli z jednej strony przyznają, że komunikacja jest czymś bardzo ważnym - skoro wymieniają ją jako atut, a z drugiej strony nie robią nic aby ratować Żory przed dalszą degradacją komunikacyjną... 6 lat zajęło im przejęcie dworca od kolei i wymyślenie tej wizualizacji... Czy wy jesteście ślepi czy tylko udajecie, że inne władze radzą sobie z takimi problemami 10x lepiej?

    6 17
  • ~mała mi 2018-02-02 08:51:30

    @Arteks - skoro doczytałeś o dworcu PKP w Żorach, to doczytaj sobie jakie były faktyczne powody powstania bezpłatnej komunikacji, a potem się wymądrzaj.
    A te śmieszne busiki jeżdżą co 15 min i dla mnie to jest ważne, że nie będę tyczeć w Katowicach nie wiadomo jak długo. Nie mam arystokratycznego tyłka żeby mieć specjalne wymagania co do jazdy. Jeśli ty masz to twój problem.
    I człowieku ile ty masz lat że piszesz takie teksty typu nie licytujcie się ilu biedaków jest więcej? Ale powiem ci że lepiej być biedakiem finansowym niż mentalnym...

    15 3
  • ~pav 2018-02-02 12:01:55

    "PASJONAT TRANSPORTU" hahahahahah. Ale trzebe miec nudne zycie zeby sie takimi rzeczami pasjonowac

    8 4
  • ~Arteks 2018-02-02 12:28:27

    @pav - żadne hobby nie jest nudne ale akurat transport to coś mega różnorodnego i interesującego - te wszystkie projekty, różnorodny tabor, niesamowite widokowo linie, ciekawa historia, niesamowita architektura i inżynieria. Dzięki pasji do transportu można zwiedzać świat właśnie tym transportem! :) Wokół tematyki transportowej powstało mnóstwo skansenów, muzeów, zabytkow, turystycznych linii kolejowych. Jeśli uważasz, że ciekawostki transportowe są śmieszne to rzucam mocne porównanie. Ilość osób jakie odwiedza skansen kolejowy w Rudach to ok. 35 tys. osób rocznie. To kilka razy więcej niż Muzeum Ognia w Żorach w które wpompowane wiele milionów zł na budowę i sporo pieniędzy na promocję. Rud nie trzeba promować - po prostu każdy chce to zobaczyć bo jest to MEGA ciekawe. A więc? Transport taki śmieszny i nieciekawy? W Polsce działa ponad 30 muzeów, skansenów, izb tradycji itd promujących historię kolei. Apropos znanych ludzi którzy interesują się transportem szynowym to jest wśród nich Michał Tusk - postać równie znana i medialna co jego ojciec. To Żory są mega nudnym miastem w którym nie można za bardzo rozwinąć skrzydeł i nie ma się czym interesować: transport ledwo co zipie, sport prawie umarł, kultury nie ma, imprez nie ma... Nuuuuda...

    7 17
  • ~pav 2018-02-02 13:24:55

    Na prawde fascynujace :)

    7 2
  • ~mała mi 2018-02-02 13:28:00

    Ciekawa logika Arteks - taaaaaaakie nudne miasto, a ciągle się nim interesujesz. No brawo ty:D smutne te twoje życie musi być.

    15 0
  • ~Adam Wryński 2018-02-02 14:48:20

    A Prezydent przyjechał własnie do tego nudnego miasta, a nie do "miasta aniołów" Rybnika. Może wystraszył się, że mu postawią Diagnozę i będą chcieli zrobić z niego wariata :).
    Oj małomiasteczkowy Arteksie, rybnicka komunikacja w porównaniu z ta działająca w KZK GOP to też marnie wypada. Masz kompleksy chłopaka z małego miasteczka, które próbujesz wyleczyć atakiem na jeszcze mniejsze miasteczko.

    14 3
  • ~Arteks 2018-02-02 20:57:38

    @Wryński - ale czemu piszesz kompletnie nie na temat? Bardzo dobrze, że Duda przyjechał do Żor bo jest prezydentem wszystkich Polaków i Żorzanie też mieli prawo gościć głowę państwa u siebie. A o dworcu nie masz nic do powiedzenia? Nie dziwi cię, że po 6 latach urodziła się wizualizacja? A sam projekt rewitalizacji może jest ok pod kątem wyglądu ale pod kątem tego jaką ma pełnić rolę jest bardzo marny. Gdyby tak chciała zagospodarować dworzec gmina Nędza - to nie miałbym nic przeciw. Ale miasto? Czemu wasze władze biorą przykład z Radlina w przypadku gadżetu, a nie biorą przykładu od Wodzisławia czy Rybnika które planują z niektórych dworców zrobić modne obecnie w Europie i Polsce centra przesiadkowe? Nie widzisz tego, że komunikacyjnie Żory cofają się zamiast iść do przodu? Rybnicka komunikacja cały czas się zmienia i cały czas na plus. W przeciwieństwie do KZK GOP wprowadzono parę innowacji o których tam można było pomarzyć. ZTZ jako pierwszy wprowadził e-bilety, monitoring w autobusach, informatory elektroniczne na przystankach czy jednolite malowanie. To żorska komunikacja wypada blado i to nie tylko przy KZK GOP, ZTZ, MZK - ale przy każdym innym organizatorze komunikacji w Polsce. Bo tylko w Żorach do komunikacji używa się tak słabego i małego taboru, a komunikacja nie ma nawet swojego organizatora(!). Zajmuje się tym chemik i pewnie jakiś człowiek w Urzędzie od wieszania rozkładów... Gminna amatorszczyzna! Wcale mnie nie dziwi, że jest taka obiegowa opinia w ROW, że w Żorach nie ma z kim rozmawiać na tematy transportowe... Oby coś się zmieniło po wyborach. Nie wiem czy wiesz, że KZK GOP będzie zlikwidowany co znamiennie skomentował prezydent Sosnowca "Likwidacja KZK GOP-u to było moje marzenie". A moim marzeniem nie jest likwidacja ZTZ bo wcale aż tak źle nie działa. :) Trzeba go tylko trochę zmusić do bardziej wytężonej pracy i będzie ok. W końcu też mamy w UM doradcę w dziedzinie transportu p. Mazura - transportowca z wykształcenia. Nie mam żadnych kompleksów - raczej chce was tylko uświadomić jak Żory się cofają - dzięki bardzo zaściankowym i niekompetentnym władzom. Kompleksy ma się wobec lepszych... a dla mnie Żory to dno w wielu dziedzinach.

    4 16
  • ~Arteks 2018-02-02 21:04:07

    @mała mi - a możesz spojrzeć na to z innej, obiektywniejszej strony? Uważasz, że to normalne, że w jednym mieście ludzi wożą nowoczesne Mercedesy czy Solarisy, a w innym zbyt małe Kapeny i białoruskie Mazy? Czy nie chcesz widzieć tego, że w innych miastach władze interesują i angażują się w sprawy kolei pasażerskiej, a twoje władze mają to gdzieś? Czy nie widzisz tego, że taki Wodzisław potrafi stworzyć kompleksowe centrum przesiadkowe, a twoje Żory chcą wykorzystać dworzec jako "zapchajdziurę"? Możesz mnie nie lubić ale czy ty chociaż trochę lubisz swoje miasto? Odnoszę wrażenie, że nie bardzo i pewnie tak jak @pav i wielu innych z niego czmychniecie. A mi bardzo zależy na rozwoju swojego miasta w KAŻDEJ dziedzinie, a nie tylko wybranych.

    4 16
  • ~pav 2018-02-02 22:54:30

    Kolego powyzej. Ty to masz obsesje a nie pasje. Najgorzej, ze jeszcze zmuszasz wszystkich dookola do Twojego punktu widzenia a jak ktos sie z Toba nie zgadza to w Twoich oczach jest przegrywem.
    Zrozum, ze niektorzy (czytaj wiekszosc) maja tam gdzie slonce nie dochodzi to czy pociag jedzie przez Zory czy nie. Czy jest centrum przesiadkowe albo super duper galeria handlowa doskonale skomunikowan z rybnickimi slumsami.
    Osobiscie pociagiem jechalem 18 lat temu a autobusem 12. Takze w d. .. mam czy w Zorach jest dworzec. W miescie w UK gdzie mieszkam jest bezposrednie polaczenie kolejowe do Londynu. Zgadnij czym jezdze do Londynu (jesli musze bo nienawidze tego miasta)?
    Bedac w PL na swieta pojechalem do Rybnika popodziwiac ten 8 cud swiata. D.. mi nie urwalo. Takze oddawaj sie swojej pasji ale nam tu nie marudz. Idz sobie gdzies indziej to moze tam cie ktos polubi.

    14 3
  • ~mała mi 2018-02-03 09:09:37

    @Arteks - od zawsze wiedziałam że inteligencją to ty nie grzeszysz, a zadając mi pytanie czy ja choć trochę lubię swoje miasto - potwierdzasz moje przypuszczenia.
    I jestem jak najbardziej obiektywna. A powiedz mi co takiego jest w Orzeszu?

    10 1
  • ~Bartosz Banaś 2018-02-03 10:33:41

    Arteks ma pełną rację co do stanu transportu i pomysłów na jego realizację w Żorach. Wypadamy bardzo źle, ale z uwagi, że pisze to Arteks to nie potraficie się z tym pogodzić. Dzięki takim ludziom jak Wy Socha szasta pieniędzmi od x lat i spycha na margines nasze miasto.

    8 12
  • ~mała mi 2018-02-03 11:32:56

    @Bartosz Banaś - ludzie tacy jak Wy? Czyli jacy? Dokończ. Śmiało. Czyżbyś wyciągnął wniosek - kto przeciw Arteksowi, ten jest za Sochą? To byś się zdziwił. I dlaczego ktoś taki jak Arteks mówi nam jak mamy żyć i gdzie mamy żyć? Dlaczego mam się liczyć ze zdaniem kogoś takiego jak Arteks, który uważa że nasze nudne, zadłużone, zaściankowe miasto, pozbawione perspektyw nie nadaje się do życia? Mało tego - dlaczego indolencja władz ma decydować o tym czy tu zostanę czy też nie? Idąc takim tokiem rozumowania nigdzie bym nie znalazła swojego miejsca. Bo zawsze coś będzie nie tak! I dopóki w Żorach po zmroku świecą latarnie, to ja mam gdzieś transport, zadłużenie i Arteksa:)

    15 2
  • ~Józef Brzozowski 2018-02-04 09:13:48

    @mała mi, zgadzam się z Tobą że takie uogólnianie „Wy” to jest prostactwo. Choć częściowo @Bartosz Banaś ma rację, to jednak obrona tego zapyziałego prowincjusza – opluwającego wszystko co żorskie – Mu nie wyszła. Być może dopiero zaczyna czytać komentarze.

    Zgadzam się również z Tobą w temacie, cytuję: „ dlaczego indolencja władz ma decydować o tym czy tu zostanę czy też nie? To jest bardzo ważne, to MY mieszkańcy Żor, to MY Polacy, mamy decydować o swojej małej i tej dużej ojczyźnie. Władza to są najemnicy (przepraszam za wyrażenie), których zatrudniamy za nasze pieniądze by sprawnie zarządzali w naszym imieniu i za nasze pieniądze.

    9 3
  • ~Bartosz Banaś 2018-02-04 13:22:22

    Przepraszam za wyrażenie "Wy". Miałem na myśli większość, która cieszy się z każdej inwestycji - niekoniecznie sensownej. Przyklask każdej inwestycji powoduje poparcie dla niegospodarnosci prezydenta. Biorąc pod uwagę nasz budżet, inwestycje powinny być szczegółowo przemyślane i zaprojektowane gdyż w innym przypadku pieniądze są wydawane bez korzyści dla mieszkańców jak chociażby Twinpigs i Muzeum Ognia. Dworzec PKP powinien być oczywiście wyremontowany i widzę tam nowoczesne centrum przesiadkowe PKP/PKS z uwagi na dobrą lokalizację - obwodnicę miasta i DK81. Wątpliwości mam co do wykorzystania terenu dookoła dworca i piętra budynku.

    9 3
  • ~Arteks 2018-02-04 17:46:26

    @Bartosz - i takie samo mam odczucie. W Żorach jest jakaś niska świadomość społeczna i taki charakterystyczny naiwny przyklask - wszystkiemu co robią władze miasta. A niestety robią wyjątkowo dużo błędów czy nieprzemyślanych rzeczy jak w mało którym samorządzie. Nie wiem czy zauważyłeś, że przez lata tolerowano w Żorach fatalny dla wizerunku miasta stan dworca kolejowego (zaniedbana rudera) i autobusowego (te wiaty wyglądają jakby z czasów planu V letniego). I teraz zamiast wykorzystać fakt przejęcia dworca i zrobić z tego jakieś reprezentacyjne centrum przesiadkowe dla całego miasta wraz z rewitalizacją i estetyzacją całej okolicy to co robią władze Żor? W przypadku dworca kolejowego , chcą tak naprawdę tylko odnowić budynek w prowadzić tam jakąś organizację społeczną, a jednocześnie zapowiedziano przebudowę d. dworca autobusowego przy Ofiar Oświęcimskich. Po co w tak małym mieście dwa dworce i dwie inwestycje takiego samego rodzaju? Po co na Ofiar O. jakieś centrum przesiadkowe - z czego do czego mają się tam przesiadać mieszkańcy Żor? Tam wystarczyłby jakiś ładny, duży przystanek z nowoczesną wiata, a prawdziwy reprezentacyjny dworzec możnaby umieścić obok kolejowego przy okazji byłby sens do działania w środku gastronomii itd. Byłoby to ekonomiczniejsze w utrzymaniu i przejrzyste dla podróżnych i odwiedzających Żory po raz pierwszy. Widzisz tu jakąś logikę bo ja kompletnie. Nie widzę też logiki w tym, że za najbardziej potrzebną i pierwszoplanową dla Żor inwestycję uznały tężnię - zamiast właśnie dworzec!!! Wierz mi, że trochę się interesuję kwestiami transportu czy modnych obecnie centrów przesiadkowych. Z tak słabym pomysłem jak w Żorach - nie spotkałem się w żadnym innym polskim mieście. A jeśli chodzi o takie centra przesiadkowe w mniejszych miastach to polecam się zapoznać z pomysłami np. Wodzisławia, Pszczyny, Cieszyna lub Nysy. Władze Żor przygotowały projekt dla "Wólki Zbożowej", a nie miasta... @monoceros - niedawno prezes KŚ zapowiedział, że po remoncie linii kolejowej do Wisły wrócą połączenia ROW-Wisła. PKP IC będzie miała interes w przyszłości puszczać przez Żory pociągi na linii Wrocław-Zakopane bo po różnych modernizacjach będzie to najkrótsza trasa łącząca zachodnią Polskę ze stolicą Tatr. I tak mógłbym wiele, wiele jeszcze pisać ale po co... Niech sobie Żory mają tą samą rangę dworca co Szczejkowice i władze o mentalności wójtów. ;) @Józef - a koncentracja na komentatorze zamiast na treści artykułu lub komentarzy to nie jest prostactwo? Jak dla mnie ogromne bo to świadczy albo o poziomie frustracji komentatorów albo braku jakiejkolwiek wiedzy potrzebnej do zabrania głosu na wybrany temat. @mała mi - oboje mamy prawo do swoich opinii i ocen. Uczeń w szkole nieprzygotowany do lekcji - zasługuje na ocenę negatywną. Wasze władze zachowują się w wielu dziedzinach jak taki słaby uczeń, a ty i parę innych osób jeszcze je wspieracie zamiast wymuszać zmianę polityki. Nie znasz się na dworcach - po co mnie atakujesz? Poza tym nie dziwi cię to, że remont tego dworca ma kosztować 6 mln zł, a na pokrycie samych odsetek bankowych od kredytów pójdzie w tym roku 15,7 mln zł? Nie widzisz kompletnej absurdalności ekonomicznej działań waszego prezydenta? Przejrzyj na oczy bo za jakiś czas może braknąć kasy nawet na latarnie...

    4 14
  • ~azan3 2018-02-05 20:47:13

    Problem w tym Arteksie, że nas już nie interesują twoje żale wylewane tutaj, bo wszyscy znają je na pamięć. Jesteś jak nagrana płyta która w kółko gra to samo. Nie interesuje mnie to, że musisz pisać źle o Żorach, bo jakiś żorzanin krzywdę ci zrobił i poprzysiągłeś zemstę. jak masz problem to udaj się do specjalisty. Jak masz coś do żorskich władz, to napisz petycję, a nie pisz wypocin na całe strony tutaj nadużywając wykrzykników, głupich komentarzy, stronniczych opinii i masy błędów ortograficznych. poza tym nie obchodzi mnie, że się tak jarasz komunikacją jak nastolatek pornosem, a jak masz takie hobby to pies cię drapał. Ja osobiście lubię mieszkać w Zorach, bo wilekość tego miasta mi odpowiada, jest spokojnie, nie jest tak zakorkowane jak Rybnik ( ostatnio z Rybnika do Żor wracałem ponad godzinę, to porażka). Nudzić się tu nie nudzę, aj tu dla siebie mam wszystko, a jak chcę więcej to wszędzie mam blisko, do Katowic się dostać żaden problem dla mnie, choć kolej by się przydała , ale tragedii nie ma. Do Rybnika zaglądam teraz rzadko, bo smog by mnie zabił. W Żorach też jest, ale w Rybniku to już hardkor na maksa. Tak więc zajmij się swoim życiem i daj żyć innym.

    14 1
  • ~martin 2018-02-06 08:40:41

    @Arteks: "ZTZ jako pierwszy wprowadził e-bilety, monitoring w autobusach, informatory elektroniczne na przystankach czy jednolite malowanie. " - oprócz tej pierwszej rzeczy, czyli e-biletów, czego brakuje w Żorach? E-biletów nie potrzebujemy, bo komunikacja jest darmowa. Dlaczego w Żorach mamy takie, a nie inne autobusy i dlaczego są małe? Ja bym Ci kazał takim Solarisem wymanewrować na żorskich, osiedlowych uliczkach, gdzie nawet obecne busiki mają problem. Do tego gęsta sieć przystanków, jadąc np. do teściów, łącznie pieszo pokonuję może ze 20 m., nie opłaca mi się jechać samochodem, bo z parkingu mam dalej, niż z przystanku. Faktem natomiast jest, że wiele żorskich inwestycji jest całkowicie nietrafionych z domem ognia na czele, że o karuzeli na rynku nie wspomnę. Centrum przesiadkowe? Na początek wystarczy porządny parking przy PKP, bo teraz jest niby tabliczka, że parking, a jest kupa błota i TIR-y poparkowane tak, że ciężko przejechać. Do tego dobre skomunikowanie autobusowe z i do centrum miasta w godzinach przyjazdu i odjazdu pociągów. Mam nadzieję, że tych pociągów będzie coraz więcej.

    7 0
  • ~Geronimo 2018-02-06 09:50:08

    Arteks zastanawiam się skąd u ciebie bierze się tyle bezczelnej arogancji. Jak możesz ludziom dyktować co mają robić a co nie, jednocześnie ich wyszydzając. Np., że nie chcą korzystać z rowerów albo z tzw. komunikacji publicznej. Co cię to obchodzi? Masz jakieś dane ile osób z Rybnika albo z Wodzisławia dziennie korzysta z kolei? Mnie się wydaje, że znakomita większość rybniczan i wodzisławian dojeżdża do Katowic do pracy samochodami. Kolej nie jest atrakcyjna ani z uwagi na ceny przejazdu a jeszcze bardziej na czas przejazdu. Na koniec weź i swoje dyktatorskie zapędy zostaw dla siebie, bo ludzie niekoniecznie powinni cię słuchać.

    11 2
  • ~Arteks 2018-02-06 11:24:54

    @geronimo - ja niczego nie dyktuję tylko wykazuję jak Żory stają się co raz bardziej zacofanym miastem. Jeśli uważasz, że u was ludzie chcą korzystać tylko z aut to po co jedną z nielicznych rzeczy jaką chwalą się władze jest ...bezpłatna komunikacja. Po co ona skoro według ciebie wszędzie można dojechać autem? Po co więc ma być remontowany dworzec - jeśli rzeczywiście uważasz że pociągami "się nie jeździ"? Taniej byłoby go zburzyć i teren sprzedać pod kolejną Biedronkę. @azan - a mnie nie interesują jakieś twoje głupie żale i wycieczki personalne. Macie totalnie beznadziejne władze i efekty tego są co raz bardziej widoczne. Żory się cofają - w każdej dziedzinie. Pieniędzy nie ma już prawie na nic. Głupie inwestycje z czasów wesołej twórczości przynoszą straty... Przecież nie chodzi tylko o transport. W Żorach nie ma niczego co funkcjonowałoby dobrze. Potrafisz wyjaśnić dlaczego jednocześnie władze Żor ogłosiły wizualizację dworca Żory i uruchomienia centrum przesiadkowego na Ofiar O.? Przecież to się jedno z drugim kłóci?! Centrum przesiadkowe przy kolei to bym zrozumiał ale z czego na co można się przesiadać koło Rynku jak przecież PKSów już prawie nie ma? @martin - dzięki, że są osoby które potrafią się merytorycznie wypowiedzieć. Bo niestety większość wypowiedzi świadczy o tym, że
    w Żorach nawet urzędnicy nie potrafią już bronić swoich decyzji. Jedyne co robią to atakują merytorycznych komentatorów. W Żorach co raz mniej ludzi którym na czymś zależy. Ci ambitniejsi po prostu uciekają z Żor bo to miasto dzięki ekipie Sochy nie ma żadnej przyszłości. Bo jaką przyszłość ma mega zadłużone miasto w którym nie ma żadnych inwestycji? Z którego nie można się wydostać niczym poza jakimiś skrzynkami lub własnym autem? Po co mieszkać w mieście w którym nic się nie dzieje i nie ma komu kibicować?
    Napisałeś, że większe autobusy się nie zmieszczą na osiedlowych uliczkach. Po 1) nie każda linia jeździ osiedlowymi uliczkami (MZK jakoś sobie radzi czyż nie?) po 2) ci najlepsi producenci taboru też mają w ofercie małe autobusy. Tylko, że u was władze wybierają z premedytacją tandetę bo "jest tańsza". A wybierają to co tanie bo... nie mają już na nic pieniędzy. Rybnik przeznacza na sport 6 mln, a Żory 1 mln. ..

    1 15
  • ~Arteks 2018-02-06 11:40:58

    @geronimo - w większości mieszkańcy Rybnika mają pracę na miejscu ale jeśli ktoś dojeżdża do Katowic do pracy, na uczelnię czy coś załatwić ma do dyspozycji 21 par pociągów którymi może w wygodny sposób dotrzeć do stolicy województwa. Dzięki temu też łatwo z Katowic dojechać do Rybnika bo to działa we wszystkie strony. Wszystkie miejscowości połączone koleją - mają dojazd z wzajemnością! Kolej ułatwia przeróżne wyjazdy, dojazdy, wycieczki. Ile razy na stacji widzę grupy sportowców którzy wracają z jakiegoś turnieju z Rybnika czy wyjeżdżają na inny. Pełno zakonnic, wycieczek szkolnych, rowerzystów-turystów. Ludzie z torbami którzy jadą gdzieś na przesiadki... Człowieku, jeśli pociągi nie miałyby znaczenia - czemu tak wiele czasu poświęcałyby im media czy nawet premier w swoim expose? Czemu tak wiele reklam telewizyjnych rozgrywa się w pociągach? Bo pociągi mają ogromne znaczenie dla gospodarki i ludności. W Europie dość łatwo można odróżnić miasto od pipidówki. Te drugie mają słabe połączenia kolejowe i dworce zburzone w lub w ruinie... Tak jak w Żorach. Ale z drugiej strony co wasz prezydent wie o życiu miast? Sam pochodzi z jakieś dziury na Podkarpaciu gdzie w czasach jego dzieciństwa na choince zawieszało się jeszcze świeczki i pewnie w chałupie nie było podłóg i wychodka... Pewnie też nie było stacji kolejowej i pociągów... A prezydenci Rybnika to urodzone mieszczuchy i to widać po ich zachowaniu, gospodarności, obyciu w miejskości, w finansach, w planowaniu inwestycji.

    2 16
  • ~pav 2018-02-06 12:05:01

    Widze ze kolega ze powoli nerwy traci. Pewnie sie zastanawia jak taki pasjonat transportu jak on nie potrafi przekonac do swoich racji bandy zorskich tumanow.
    Swiatly mieszkaniec eksluzywnego penthousu na rybnickich nowinach gdzie wszedzie jezdzi transportem publicznym bo na auto go nie stac. I na budowe domu pewnie tez nie. Juz ci kiedys pisalem, ze musisz byc strasznie czyms zakompleksiony

    Ale z naszym prezydentem to juz pojechales. Nie ladnie komus wytykac gdzie i w jakich warunkach sie urodzil. Moze i urodzil sie na podkarpaciu w biednej rodzinie ale teraz siedzac w swoim fajnym domu z ciebie smieje jak czyta, ze mu koles z blokowiska przytki robi.

    Zenujacy jestes

    PS: prosze odpisz szybko bo mi sie w pracy nudzi a ty zawsze mnie rozbawiasz

    12 2
  • ~Arteks 2018-02-06 12:17:58

    @pav - ale on się może śmiać nie tylko ze mnie, z ciebie czy w ogóle z naiwności Żorzan bo świetnie sobie egzystuje nie mając żadnych pozytywnych efektów. Pewnie w Rzeszowie nie znalazłby takich naiwniaków skorych na przyklask jak to określił @Bartek. Natomiast cieszę się, że cię rozbawiam! :D Ja też lubię twoje zaangażowanie na tym portalu bo jesteś najlepszym dowodem na to, że w Żorach nie warto mieszkać. ;P Pisałeś niedawno, że w twojej miejscowości jest dworzec i pociągi do Londynu. Ty z nich nie korzystasz bo nie lubisz ale inni korzystają. Sam pewnie przepłacasz potem za parkingi w Londynie - no ale to twój wybór. I tak samo jest w Rybniku czy Wodzisławiu. Mamy możliwość do Katowic czy Warszawy jechać autem, ale mamy też pociągi. Przez to jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż Żorzanie. Pominę już ten argument, że mamy o wiele poważniejsze władze miasta które nie zadłużają miasta na karuzele, miasteczka westernowe i inne głupoty...

    3 15
  • ~pav 2018-02-06 12:26:20

    Juz ci kiedys probowalem wytlumaczyc czemu nie mieszkam w Zorach czy nawet w Polsce ale widze , ze nie zrozumiales. Jesli uwazasz, ze skoro wyprowadzilem sie z Zor tzn ze nie warto tam mieszkac to znaczy, ze w Rybniku tez nie warto skoro ja tam nie mieszkam (a uwierz mi ze mnie stac ). Taka twoja logika
    Przeplacam za parking bo mnie stac i wole jezdzic autem niz kisic sie w pociagu np z Toba.
    Co bedziesz gadal z zacofancami zorskimi. Idz sie madrzyc do siebie ale z tego co czytam u siebie tez nie jestes popularny

    10 3
  • ~mała mi 2018-02-06 12:39:17

    @pav - Arteks to istota, która nienawidzi ludzi. Wszystkich by wysłał na Ukrainę. Czemu akurat tam - nie uzasadnił. Wiesz - został by sobie sam, w tym centrum wszechświata jakim chce żeby był Rybnik. Nikt by go nie dusił smogiem, mógłby sobie szusować po tych cudownych ścieżkach rowerowych, których 95% mieszkańców krytykuje. Ba! mógłby nawet jeździć sobie po drogach, bo wreszcie miasto nie byłoby zakorkowane. Taki typ, nic nie poradzisz.
    A komentarz o prezydencie dowodzi że jest jeszcze większym prostakiem, niż my:D Ciekawa jestem gdzie mieszkali jego rodzice i dziadkowie? Pewnie zaraz się dowiemy... No i oni pewnie świeczek na choince nie palili:D

    13 2
  • ~gestskoczka 2018-02-06 12:39:33

    @Arteks, Ty jesteś jednak Osobistością, ambiwalentną, ale jednak. Masz tylu polemistów…

    Ja zaczynam patrzeć na Twoje komentarze innym okiem. Myślę że Ty Żory kochasz i chcesz by tu działo się jak najlepiej. Odczytując twój przedostatni komentarz, bardzo wyraźnie widać, że chcesz ustrzec Żory przed kardynalnymi błędami jakie popełniono w Rybniku. Podam dwa przykłady:

    =1=
    „Po co więc ma być remontowany dworzec - jeśli rzeczywiście uważasz że pociągami "się nie jeździ"? Taniej byłoby go zburzyć i teren sprzedać pod kolejną Biedronkę.”
    =2=
    „Centrum przesiadkowe przy kolei to bym zrozumiał ale z czego na co można się przesiadać koło Rynku jak przecież PKSów już prawie nie ma?”

    Tak właśnie postąpiono w Rybniku, zburzono dworzec PKS i wybudowano Biedronkę. Zamiast w tym miejscu zrobić dworzec autobusowy i świetnie zorganizowane centrum przesiadkowe jak przystało na miasto które ma ambicje bycia centrum regionu, wyście to zaprzepaścili. Przyjdzie czas, pójdziecie po rozum do głowy i powstanie prawdziwe centrum przesiadkowe przy dworcu PKP.

    Za Twoją walkę, by w Żorach powstało centrum przesiadkowe (CP) przy dworcu PKP – szacun. Też uważam, że tam powinno powstać CP i wszystkie linie BKM tam powinny się zbiegać. Aby to centrum miało sens, autobusy wszystkich linii (prócz dwóch okrężnych – 01 i 02) powinny kursować co godzinę i przyjeżdżać o tej samej porze do CP. A po 5 minutach odjeżdżać do przystanków końcowych. W ten sposób z każdego przystanku BKM można byłoby dojechać do każdego innego przystanku BKM nie czekając dłużej na przesiadkę jak 5 minut.

    6 5
  • ~Geronimo 2018-02-06 12:42:14

    Arteks dlaczego znowu obrażasz naszego prezydenta? Były z Rybnika urodził się na wsi w Markowicach a jego ojciec nomen omen na Podkarpaciu i co w tym złego?

    14 1
  • ~Arteks 2018-02-06 18:46:37

    @gestskoczka - trochę się rozumiemy bo parę rzeczy nas łączy np. patriotyzm lokalny. Nie, ja nie kocham Żor natomiast lubię Śląsk, a jeśli lubię Śląsk to taki jaki on jest z pełnią różnorodności i skrajności. Prosiłem cię abyś nie porównywał sytuacji z rybnicką Biedronką z kilku powodów 1) w tamtych czasach Biedronka kojarzona była z wyzyskiem pracowników i sprzedawaną tandetą i nie pamiętam aby ktokolwiek popierał tę budowę, nawet Fudali się od niej odciął. 2) komentatorzy w tym i ja byli gremialnie przeciw tej inwestycji - gdybyś był obiektywny powinieneś to docenić. 3) teren nie należał do miasta tylko do PKS - to oni sprzedali go cwaniakom skupującym tereny dla różnych sieci handlowych, a cwaniaki sprzedali tym kto zapłacił najwięcej. 4) dworzec autobusowy w tym miejscu w tamtych czasach już bardzo słabo wykorzystywany, czas pokazał, że dzisiaj nie miałby kto już z niego jeździć bo PKS-u nie ma. 5) Rybnik ma swoje dworce kolejowe i ma swój autobusowy dla obsługi międzynarodowej, miejskiej czy ostatnich PKS-ów jakie zostały - dworzec jest nowoczesny, klimatyzowany, wyposażony w toalety, poczekalnie, automat z napojami, monitoring - po co więc byłby drugi. Przejedź się kiedyś autobusem 52 do końca to zobaczysz czy jest to obiekt godny miasta czy nie. 6) Rybnik nigdy nie miał pecha na dworce - rudery (za wyjątkiem Towarowego ale to poza centrum), a też krytykowałem władze za to, że go nie przejęły! 7) nie dałoby się w miejscu obecnej Biedronki stworzyć centrum przesiadkowego bo jest to z 200 metrów od dworca PKP, a więc za daleko dla osób z bagażami, niepełnosprawnych, seniorów itd. Centra przesiadkowe tworzy się przy samych dworcach. Zdradzę ci pewną tajemnicę z mojego przecieku - władze Rybnika prowadzą negocjacje z PKP a dokładniej spółką X-city odnośnie kolejowych terenów wokół dworca. W przyszłości tam ma powstać nowoczesne centrum komunikacyjne Rybnika wraz ze zmodernizowanym naszym dworcem. Więc nic nie zaprzepaszczono. Wręcz przeciwnie - słynna zasada "door to door" będzie zachowana. Sprawdź sobie na google maps ileż tam jest miejsca jak zostaną zburzone te stare obiekty kolejowe obok dworca PKP. Dziękuję, że doceniasz mój pomysł odnośnie stworzenia centrum przesiadkowego w Żorach naprzeciw dworca PKP. Ożywiłoby to Kleszczówkę, umożliwiłoby walkę o rewitalizację linii Żory-Orzesze. Umożliwiłoby sprawne przesiadki. Pozwoliłoby na ekonomiczne wykorzystanie wnętrza dworca który mógłby być zamieniony na przestrzeń żyjącą przez cały dzień z małymi punktami handlowymi i gastronomicznymi czy jakąś mediateką. Byłaby to taka mała brama wjazdowa dla miasta - gdzie można by skierować wszystkie autobusy międzynarodowe, busiki, MZK, ostatnie PKS-y, taksówki itd. Dodałoby to Żorom prestiżu bo korzystaliby z takiego centrum także mieszkańcy Jastrzębia, Woszczyc, Pawłowic i okolicy np. przesiadający się na pociągi do Wrocławia, Raciborza, Bielska, Zakopanego itd. Ale żeby ta piękna wizja mogła się spełnić - należałoby zmienić prezydenta w najbliższych wyborach. Ten obecny prowadzi Żory w kierunku głębokiej prowincji w której nieracjonalne zadłużenie pochłania ogrom środków jakie mogłyby iść na inwestycje. Zauważyłeś wreszcie, że Żory tylko za opłaty bankowe i odsetki wydały w zeszłym roku 17,5 mln, a w tym 15,7 mln? Przecież za takie pieniądze możnaby zbudować mega wypasione centrum przesiadkowe, oprócz tego jeszcze starczyłoby na tężnię, i pewnie remont tego zapuszczonego b. dworca autobusowego na Ofiar O... Ja byłem bardzo zadowolony z Fudalego i jego ekipy ale muszę przyznać, że na zmianie w UM Rybnik bardzo skorzystał. Jednak młodość i nowi ludzie zawsze dodają nowych idei, spojrzenia na pewne sprawy, problemy itd. Ktoś tu napisał, że nie warto dla 7 par pociągów tworzyć centrum przesiadkowego. A skąd wiecie ile ich będzie za 5 lat? Wodzisław jak zaczął w 2014 miał 6 par pociągów... Cieszyn ma obecnie 2 pociągi do Katowic i 3 do Czechowic. Ale władze Cieszyna i Wodzisławia miały wizję i chciało im się lobbować o więcej pociągów.

    1 12
  • ~Arteks 2018-02-06 19:00:21

    @mała mi - nie wmawiaj mi swoich projekcji bo z moich wpisów zawsze coś wynika, zawsze można się coś dowiedzieć, zawsze jest merytoryka, nawet jeśli pojawi się jakiś sarkazm. Nigdy nie ma żadnej nienawiści do innych ludzi. A z twoich wionie tylko pustym jadem i skupianiem się na osobie komentatora BO TEMATY DO DYSKUSJI ZBYT TRUDNE czyż nie? Nie masz nic do powiedzenia o tej inwestycji? Jest ci ona obojętna? To po co się nie zamkniesz, a wolisz robisz siarę? Zabolała prawda o twoim prezydencie? A może ty też miałaś świeczki na choince zamiast elektrycznych lampek i przez to obruszenie? @geronimo - Fudali urodził się w Raciborzu, a Kuczera w Knurowie. Teraz też przecież ludzie rodzą się poza miejscem zamieszkania rodziców - z różnych powodów, np. wyjazdów chęci wyboru szpitala lekarza prowadzącego itd. Ale obaj od czasów dzieciństwa związani są z Rybnikiem i byli świadomi swojej funkcji, miejskości i odpowiedzialności jaka z tym się łączy. A Nisko? Pewnie prąd tam doprowadzono w czasach Gierka... To była uboga miejscowość jak wszystkie na Podkarpaciu. W Rybniku proces podłączania budynków do sieci elektrycznej rozpoczął się już w 1905 roku. Ale tu był Śląsk, tu była cywilizacja, tu się żyło... Jak pisały Nowiny opierając się na przekazach świadków, choinki z elektrycznym oświetleniem były częstym wyposażeniem sklepów w okresie świątecznym już w latach 30. I dlatego na Śląsk ciągnęli ludzi z wielu regionów Polski. Dla Podkarpacia to była wtedy "Europa Zachodnia".

    1 12
  • ~Geronimo 2018-02-06 20:15:39

    Arteks ty niereformowalny uparciuchu. Adama Fudalego 7 marca 1951 r. przyjęła na świat hebama w pod-raciborskich Markowicach. Markowice wcielono do Raciborza w 1977 r. Tata jego J. pochodził z P. na Podkarpaciu a mama Z. mieszkała na miejscu we wsi Markowice.

    8 1
  • ~Arteks 2018-02-06 22:21:46

    @geronimo - nie dostawiaj jakichś bajek. W biografii Fudalego jak byk pisze miejsce urodzenia Racibórz - co może wskazywać chociażby na to, że szpital w Rybniku mógł być przepełniony lub oddział położniczy był w remoncie i kierowano rodzące do innych szpitali. Rodzina Fudalich była związana z Rybnikiem od pokoleń - stąd pewnie jego gospodarność - cecha większości Ślązaków. Fudali miał wielu wrogów i wielu hejterów na koniec kadencji ale NIKT NIGDY nie wypominał mu pochodzenia bo wszyscy doskonale wiedzieli, że jest stąd więc NIE KŁAM. A wasz prezydent ma w biografii jakieś Nisko - a historia z choinkami i świecami w latach 60. potwierdza tylko co to było za miejsce. Opowieści o Podkarpaciu jako regionu nędzy i biedy też są powszechnie znane. No i niestety to nie jest człowiek wychowany w mieście i nie wie nic o miejskim życiu, o transporcie, o kulturze, architekturze itd. Czy możemy wrócić do meritum i możesz napisać coś na temat czyli o dworcu?

    1 11
  • ~Geronimo 2018-02-07 10:38:31

    Arteks rodzina matki Fudalego owszem od pokoleń mieszkała w Markowicach, natomiast jego ojciec nie był Ślązakiem, pochodził z Podkarpacia z miejscowości zaczynającej się na PAW...... . Do Rybnika się przyżenił. Zapytaj Fudalego to ci powie. Nie przekręcaj rzeczywistości.

    7 0
  • ~Geronimo 2018-02-07 10:54:30

    Arteks rodzina matki Fudalego owszem od pokoleń mieszkała w Markowicach, natomiast jego ojciec nie był Ślązakiem, pochodził z Podkarpacia z miejscowości zaczynającej się na PAW...... . Do Rybnika się przyżenił. Zapytaj Fudalego to ci powie. Nie przekręcaj rzeczywistości.

    5 1
  • ~Arteks 2018-02-07 19:21:18

    @geronimo - o świeczkach na choince wspominał w wywiadzie sam Socha, z kolei Fudali w wywiadach opowiadał, że jeździł z kolegami na sankach w miejscu gdzie obecnie stoi Teatr Ziemi Rybnickiej i mieszkał z rodzicami najpierw na Zielonej, a potem na Hutniczej. Gdyby to była nieprawda - hejterzy i jego przeciwnicy, a także jego rówieśnicy na pewno by temu zaprzeczyli... To ty przekręcasz rzeczywistość w niewiadomym celu, a o dworcu nie potrafisz napisać ani jednego zdania - dlaczego Socha decyduje się na taki słaby i nieprzemyślany projekt? Dlaczego chce zamiast bramy miasta i centrum przesiadkowe zrobić tam rodzaj ośrodka pomocy społecznej...

    1 8
  • ~azan3 2018-02-07 20:01:30

    Zastanawiam się, czy ta żenująca dyskusja na temat komunikacji szynowej i nie tylko , to nie burza w szklance wody. Osobiście uważam, że dni kolei jako środka komunikacji osobowej są policzone wobec tak szybkiego postępu technologicznego.

    0 5
  • ~Geronimo 2018-02-07 20:27:13

    Arteks włącz funkcję myślenie. Całkowicie zgadzam się z Azanem po co? Po co wskrzeszać żorską kolej skoro nigdzie nią nie dojadę szybciej niż autem albo np. busem Inter? Chętnie pojechałbym do mojej ukochanej Wisły koleją a później do jeszcze bardziej ukochanej Istebny busem pod warunkiem, że będzie to trwało max. 1,5 h. A to przy tej infrastrukturze jest niemożliwe i bez kupy kasy na inwestycje, które się za życia moich potomków nie zwrócą niemożliwe. Na dworcu mogłaby jedynie powstać filia naszego muzeum, skądinąd bardzo dobrej instytucji.

    3 0
  • ~ksiegowa 2018-02-07 22:45:43

    Arteks ale masz temat do bicia piany i co ma wspólnego z zarządzaniem miasta to gdzie urodził się dany prezydent.
    A ja mam inny pomysł na kolej w Żorach. Może zamiast odbudowywać linię z Żor do Orzesza to pomyśleć o małym łączniku w lewo przed Pszczyną który pozwoliłby uruchomić kolej na trasie Rybnik - Katowice przez Żory, Suszec i Tychy.

    5 1
  • ~Arteks 2018-02-08 10:56:53

    @azan - chyba tak myślisz bo mieszkasz na zadupiu i chcesz to w jakiś sposób usprawiedliwić. Ale jak można mówić o tym, że postęp technologiczny wyprze kolej osobową kiedy w większości krajów Unii Europejskiej rola kolei w przewozach cały czas rośnie i to znacząco. Koleje Czeskie przewiozły w zeszłym roku ponad 3 mln więcej pasażerów niż w poprzednim, Koleje Niemieckie przewiozły 81 mln więcej pasażerów niż w poprzednim roku. A co się mówi o przewozach kolejowych w Polsce? "Renesans kolei to już nie tylko przypadek europejski, ale również i polski – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP. – Polska kolej rozwija się w sposób spójny – podsumowuje Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i transportu. Dodaje, że na kolej wracają też pasażerowie. Mówią o tym również dane PKP Intercity. – W planie na 2017 r. mieliśmy założone ok. 39 mln pasażerów. Spodziewamy się ok. 43 mln pasażerów – wylicza Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity." Warto również wspomnąć, że Koleje Śląskie przewiozły w zeszłym roku 420 tys. pasażerów więcej - więc nawet w naszym regionie to widać.
    Nie czytasz nawet artykułów w śląskiej prasie bo jakbyś czytał to wiedziałbyś, że wkrótce zakończy się remont linii Żory-Chybie, a w 2020 roku jest szansa, że z RPO będzie wyremontowany odcinek z Chybia do Wisły. Trzeba być ślepym aby nie widzieć powolnego schyłku przewozów busiarskich. Nasza stolica województwa - Katowice, buduje centra przesiadkowe przy wjeździe do miasta aby ograniczyć wjazd przestarzałych busików do centrum. @geronimo @azan - jeśli naprawdę wierzycie w to co piszecie to po co władze miasta chcą więc remontować dworzec? A może jest inaczej i piszecie takie brednie tylko aby usprawiedliwiać komunikacyjny marazm Żor? Wczoraj spadło trochę śniegu i TVN pokazywał Wiślankę jako przykład zakorkowanej i nieprzejezdnej drogi... Iluż ludzi którzy dojeżdżają autami czy busikami w nich utknęło? A jak w ogóle niebezpieczne jest poruszanie się w takich warunkach?
    Największy ruch jest na tych drogach - gdzie zawodzi alternatywny transport czyli Wiślance - która obsługuje Żory, Jastrzębie, Pawłowice, Cieszyn - miejscowości wykluczone z transportu zbiorowego. Żory są w kiepskiej sytuacji - ale uważam, że w dużej roli przyczyniły się do tego władze miejskie i ich zaściankowa polityka. Wszystkie inne samorządy współpracują z koleją, władzami województwa, lobbują, działają. Najlepszy przykład to mały Cieszyn który wylobbował sobie odtworzenie zamkniętej i rozkradzionej linii 190 do Goleszowa (i dalej w kierunku Chybia, Pszczyny, Katowic).
    Tylko wasze władze są oderwane od rzeczywistości. A przecież słabe skomunikowanie Żor z GOP spowodowało bardzo słabe wyniki odwiedzin w Twinpigs. Podobno niedoszacowanie odwiedzin jest ogromne, straty też. Moim zdaniem to efekt kiepskich połączeń, także kolejowych i kompromitacja władz miasta które nie łączą faktów.

    1 8
  • ~ksiegowa 2018-02-08 11:34:54

    Dopóki z Żor do Katowic nie będzie można przejechać w mniej niż 45minut i z mniej niż 10zł to kolej nie ma sensu. Pociągi będą wozić tylko powietrze. Z osiedli mamy multum busów które jeżdżą praktycznie co 15 minut i nikt zdrowo myślący nie będzie nawet myślał o tym żeby jechać pociągiem do Katowic.

    4 3
  • ~Arteks 2018-02-08 12:43:51

    @bartolini - tylko, że w Katowicach nie myślą w tak zaściankowy sposób jak na żorskich osiedlach. Busy mają być w przyszłości wywalone z centrum, a ta przyszłość jest już nieodległa. W tej chwili centra przesiadkowe albo są w fazie realizacyjnej albo projektowej. Poza tym te busiki stoją już obecnie w dużych korkach w Mikołowie, Piotrowicach, potem na Mikołowskiej i wreszcie na Sokolskiej... Niedawno ktoś znajomy z Jastrzębia mi mówił, że jechał do Katowic prawie dwie godziny...

    4 7
  • ~ksiegowa 2018-02-08 13:08:29

    Jeszcze rok, półtora i z Rybnika PKP też będzie likwidowała połączenia. Jadąc A1 mija się mnóstwo busów jadących na trasie Rybnik-Katowice i wcale nie jeżdżą puste a kolej nie będzie jeździć na pusto i wozić powietrza. Poza tym przyjazd busem jest tańszy i szybszy.

    5 3
  • ~Arteks 2018-02-08 13:29:06

    @bartolini - nie żartuj z tą taniością busów. Przecież wszystko to co tanie przeważnie jest o kant d. obić... Tani opał, tanie meble, tanie jedzenie, tanie AGD... Czasowo busy może były kiedyś szybsze ale obecnie już nie bo na zjazdach z A1 często są korki tak samo jak wiecznie zakorkowane: Mikołowska w Rybniku, Mikołowska w Katowicach... Wasze Drabasy czy BusBrothersy też stoją w korkach, a czas jazdy znacząco się wydłużył w porównaniu do czasów kiedy się pojawiły. Busiarstwo w każdym większym mieście w Polsce jest już obecnie passe. Może tylko w Żorach jest to jeszcze "top" ale już w Jastrzębiu czy Cieszynie narzekania na busiki są powszechne - wystarczy poczytać co piszą o nich i o ich "poziomie" mieszkańcy tych miast. A wy chwalicie się busikami tylko w anonimowych pyskówkach. Nikt z was na jakimś dyskusyjnym ogólnopolskim forum samorządowym nie chwaliłby się, że ich miasto z województwem łączą... wyłącznie prywatne firmy busikowe. Bo to kompletny obciach w dzisiejszych czasach. W naszym województwie już tylko dwa miasta nie mają połączeń publiczną komunikacją z Katowicami. Są to: Jastrzębie i Żory. Prawdziwe czarne dziury na mapie województwa...
    Na kolei przybywa inwestycji, przybywa bardzo nowoczesnego taboru z klimatyzacją, wygodnymi fotelami czy toaletami z obiegiem zamkniętym i drzwiami uruchamianymi przez pasażerów. Nie martw się o Rybnik gdzie pociągów przybywa, a władze miasta ściśle współpracują z UMWŚ, PKP czy KŚ. Na trasie z Rybnika do Katowic ilość pociągów regularnie przybywa od 2013 roku. A w tym roku drastycznie wzrośnie ilość pociągów z Rybnika do Wodzisławia w związku z projektem "aglo-kolej". W 2016 pojawiły się pociągi do Bohumina i Pragi, a w 2017 do Budapesztu! :))) Wy żyjecie w innym, trochę gorszym świecie gdzie czas się zatrzymał i jest ciągły marazm stąd te wasze fascynacje busikami (niespotykane już gdzieindziej), niedocenianie kolei która przeżywa w Polsce i na świecie istny renesans czy nieznajomość jak powinny wyglądać współczesne dworce. Bo Żory = MEGA zaścianek!!!

    3 10
  • ~Arteks 2018-02-08 13:30:00

    @bartolini - jeszcze pótora roku, może dwa i Katowice wywalą busiki z centrum miasta! Zobaczymy co wtedy powiecie. ;P

    3 8
  • ~mała mi 2018-02-08 13:56:47

    @Arteks - aż dziwne że twój znajomy miał odwagę ci się przyznać że jeździ tymi busikami. Dziwne że nie wybrał trasy Jastrzębie - Rybnik - Katowice. Hmmm ciekawe dlaczego?
    Ty masz ulubiony dworzec PKP w Żorach, a ja mam ulubiony dworzec PKS w Katowicach, który jest jeszcze gorszy niż te wiaty u nas. A ile lat Katowice czekały na remont dworca PKP? Także weź się zastanów kto tu robi sobie siarę...
    A jeśli te śmieszne busiki stoją w korkach to inne pojazdy też. A ty jako mieszkaniec najbardziej zakorkowanego miasta w naszym rejonie, lepiej nic nie pisz na temat korków.
    I jeszcze jedno - pojedź do Krakowa i zobacz ile tam jest śmiesznych busików, które nie przyjeżdżają z Żor.

    9 3
  • ~Ireneusz Sułowicz 2018-02-08 15:18:18

    chciałbym aby można było dojechać pociągiem do Wisły, oczywiście składem z wagonem do przewozu rowerów/nart; komunikacja ze Zwardoniem na podobnych zasadach nawet z przesiadką w Pszczynie to byłoby coś co w latach 80-tych pozwalało na beztroskie szwędanie się po Beskidach bez konieczności powrotu do samochodu i zastanawiania się czy wejdę do jakiegoś ciasnego busika

    4 1
  • ~azan3 2018-02-08 19:38:11

    "@azan - chyba tak myślisz bo mieszkasz na zadupiu i chcesz to w jakiś sposób usprawiedliwić. Ale jak można mówić o tym, że postęp technologiczny wyprze kolej osobową kiedy w większości krajów Unii Europejskiej rola kolei w przewozach cały czas rośnie i to znacząco. "
    Ty jesteś za głupi, żeby to zrozumieć Arteksie. To jest dyskusja na innym poziomie intelektualnym i mentalnym i na innym forum. Za 10 lat wszystko się zmieni. Koń też był na topie kiedyś i to jak długo.
    I proszę cię nie odpisuj mi więcej i nie podniecaj się tak tą koleją jak przy jakimś pornolu

    5 4
  • ~Arteks 2018-02-09 11:23:44

    @azan - ale dlaczego mnie obrażasz? Z powodu tego, że skutecznie obnażam żorskie porażki i nieprzemyślane projekty? Przecież to ty i paru innych z tego portalu nie rozumiecie w ogóle sensu istnienia kolei, a jednocześnie popieracie wydanie 6 mln na dość słaby i nieprzekonujący projekt. Czyż nie? Nie walcz z Arteksem tylko bądź uczciwy wobec swoich poglądów. Jeśli uważasz, że kolej za 10 lat będzie przeżytkiem - po co w tak biednym mieście jak Żory - popieracie wydawanie pieniędzy na taki "przeżytek"? Można się pozbyć rudery w inny sposób. @mała mi - a to dobrze, że przyznałaś, że busiki odjeżdżają do Żor z tego przerażającego miejsca gdzie w deszcz nie ma się za bardzo gdzie schować. Ci którzy odjeżdżają z Katowic w różne kierunki pociągiem - mają nowoczesny, cieplutki i sympatyczny dworzec połączony z galerią handlową. :) Katowice długo czekały na nowy dworzec kolejowy - ale nigdy nie miały takiej kompromitującej sytuacji jak Żory - gdzie dworzec kolejowy to pusta rudera zabita dechami. A co do Krakowa - przykład fatalny. Bo to miasto przecież uruchomiło nie tak dawno Kolej Aglomeracyjną Wieliczka-Balice, wywaliło auta z ścisłego centrum, ograniczyło przystanki busów w centrum miasta od czerwca 2017 (było o tym nawet w telewizji). Więc ewidentnie tam też nie lubią busików! A ja z niecierpliwością czekam kiedy tak samo zrobią Katowice i wywalą obciachowe busiki na peryferia. ;P

    5 9
  • ~pav 2018-02-09 17:55:50

    Olaboga jasnie pana Arteksa obrazajo.

    Dworzec zburzyc. Pociagi sa dla biedakow

    7 2
  • ~mała mi 2018-02-11 09:46:21

    Arteks, a gdzie ja napisałam że dworzec w Żorach jest przerażający? I od kiedy deszcz w Żorach zacina tylko od południa? Wystajesz pod tymi wiatami czy jakiś znajomy ci powiedział?
    Tym komentarzem udowadniasz, że życie znasz tylko z internetu i tv. Smutne to.

    5 3
  • ~Arteks 2018-02-11 18:07:11

    @mała mi - nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Zastanów się czy te dyskusje są w ogóle dla ciebie? A może lepsze dla ciebie będą "szafiarki" niż tematyka dworcowa??? ;) Pisząc o przerażającym dworcu miałem na myśli katowicki. Wyraźnie napisałem, że stamtąd "busiki odjeżdżają do Żor". Gdybym znał życie tylko z internetu to nie zdawałbym sobie sprawy z urągających warunków odprawianych busików w Katowicach. Porównanie dworca kolejowego z autobusowym jest druzgoczące. Ale ten problem będzie wkrótce rozwiązany bo Katowice budują kilka centrów przesiadkowych z myślą o autobusach i busikach. Za jakiś czas dworzec z ul. Skargi zniknie. Ale Żorzanie i Jastrzębianie którzy przez lata odjeżdżali z tego przygnębiającego miejsca pewnie będą mieli traumę. Całość transportu Katowice-Żory to jeden wielki obciach. Ktoś mógłby powiedzieć, że Europa i XXI wiek wam w ostatnich kilkunastu latach uciekły... ;P

    5 5
  • ~mała mi 2018-02-11 19:04:39

    Arteks to jak piszesz te swoje elaboraty, to używaj akapitów - będzie czytelniejsze.
    A to na dworcach trzeba się jakoś szczególnie znać? Nie wystarczy że widzę to co widzę? :D
    Tobie przydałaby się dekompresja...

    8 4

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy mieszkańcy miasta powinni płacić za deszczówkę?




Oddanych głosów: 1383