zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

„Tischner” w kolejnym projekcie „Do startu, gotowi, praca!”

Właśnie rozpoczęła się kolejna przygoda ZS2 w Żorach w europejskim programie Erasmus+. Tym razem uczniowie wraz z nauczycielami podejmą działania w ramach projektu KA2 „Partnerstwa strategiczne dla szkół. Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk”, którego autorem i koordynatorem jest Anna Jakubus.

Reklama

Szkoła będzie współpracować ze swoimi odpowiednikami w Chorwacji, Luksemburgu, Hiszpanii i Grecji opracowując sposoby rozwijania wśród młodych ludzi kompetencji związanych z zatrudnieniem. Otworzą się możliwości wyjazdów zagranicznych oraz zdobywanie kolejnych doświadczeń językowych i kulturowych.

Projekt „Do startu, gotowi, praca!” został stworzony z myśą o uczniach szkół ponadgimnazjalnych, którzy stoją u progu swojego startu zawodowego. Zachęca do dialogu pomiędzy systemem edukacji a rynkiem pracy. Poprzez wprowadzenie innowacyjnych strategii zwiększy młodym obywatelom Unii Europejskiej szanse na rynku pracy. Poprzez współpracę z nauczycielami i uczniami z różnych środowisk kulturowych, firmami i przedsiębiorstwami, doświadczą uczucia przynależności do społeczności europejskiej, zdobędą cenne doświadczenia, które w przyszłości mogą umożliwić im pracę na arenie międzynarodowej.

Projekt rozpoczął się z dniem 1 września 2016r. a prace nad projektem zakończą się 31 sierpnia 2018r. Przed nauczycielami i uczniami dwa lata wytężonej pracy w ramach współpracy z innymi szkołami Unii Europejskiej, tworzenia materiałów i innej dokumentacji, sprawozdań, raportów, ewaluacji i będzie obejmował 2 spotkania szkoleniowe dla nauczycieli w Chorwacji (na początku projektu i na końcu), 1 spotkanie dla nauczycieli w Luksemburgu oraz 3 wizyty robocze w krajach szkół partnerskich: w Hiszpanii, Polsce i Grecji.

Głównym zadaniem projektu będzie stworzenie podręcznika szkolnego zestawu nabywania umiejętności związanych z zatrudnieniem (Emplyability Skills Schoolkit) składający się z 13 scenariuszy lekcji oraz 3 warsztatów przygotowanych przy użyciu narzędzi internetowych i udostępnienie go innym szkołom europejskim, by poszerzyć grono uczniów, którzy rozwiną swoje umiejętności.

W trakcie projektu powstanie 13 scenariuszy lekcji dotyczących m.in. rozwiązywania problemów, podejmowania inicjatyw, planowania i organizowania, zarządzania czasem, kreatywności, prowadzenia negocjacji, podejmowania ryzyka.

Wizyty robocze w krajach partnerskich będą świetną okazją do nawiązania kontaktów z rówieśnikami, wzajemnego poznania i zrozumienia, udoskonalenia posługiwania się językiem angielskim, poznania tradycji i kultury innych krajów, a poprzez udział w zajęciach szkolnych opracowania dokumentacji projektowych. Zorganizowane podczas wizyt warsztaty mają usprawnić umiejętności pożądane na rynku pracy i  dać szanse na praktyczne ich wykorzystanie. Podczas każdej wizyty uczestnicy odwiedzą firmy i instytucje by zbadać swoje umiejętności w realnym otoczeniu poprzez wywiady z pracodawcami i pracownikami. Spotkanie robocze zakończy się stworzeniem prospektu, który pokaże wyniki, rezultaty działań.

Projekt wpłynie na zwiększenie kompetencji szkół, kompetencji metodologicznych nauczycieli, ich umiejętności językowych oraz zdolności posługiwania się technologią komunikacyjną, jak również przyszłą karierę zawodową uczniów oraz zwiększenie ich możliwości na rynku pracy. Młodzi ludzie staną się bardziej pewni siebie oraz poprzez obywatelstwo europejskie poczują smak odpowiedzialności za Unię Europejską.

 

 

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.