zamknij

Biznes

Z rozkładu MZK znikają kursy szkolne, a pasażerowie mogą liczyć na wakacyjną promocję

2016-06-27, Autor: wk
Jak co roku, w okresie wakacji, MZK wprowadza zmiany w rozkładzie jazdy i uruchamia promocję na przejazdy wakacyjne.

Reklama

Od 27 czerwca do 31 sierpnia nie będą kursować autobusy oznaczone w rozkładzie jako te jeżdżące w dni nauki szkolnej.Natomiast w soboty, niedziele i święta pasażerowie mogą jeździć taniej o 50%. W tym czasie na jednym bilecie mogą przemieszczać się dwie osoby. Tak więc na bilecie normalnym każdy jedzie za połowę stawki, na ulgowym za 25% ceny biletu. - Oczywiście jeśli obie osoby są upoważnione do przejazdów ulgowych – przypomina Rafał Jabłoński, pełnomocnik MZK ds. kontaktów z mediami.

Co ważne, promocja dotyczy biletów jednorazowych.
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (20):
  • ~kartoflanka 2016-06-28
    14:38:28

    0 13

    Może takie coś zachęci do podróżowania komunikacją miejską!

  • ~AleDom 2016-06-28
    16:32:10

    0 8

    Promocja wraca co wakacje od kilku ładnych lat, tłumów raczej nie widać. Czemu? Czyżby dlatego, że Dyrektor Biura MZK twierdzi, że "stada muszą być" i "to dobrze, że rozkład nie zmienił się od 20 lat"? Stosunek jakości do ceny (zarówno biletu jak i dopłat z budżetu gminy) nie wygląda za dobrze z perspektywy jastrzębianina. Co na to p. Prezydent Jastrzębia? Frazesy, populistyczne hasełka, brak konkretów. Zazdroszczę Rybnikowi - tam pojawiła się ostatnio osoba, która może całkiem sporo zmienić - i to na lepsze. A w MZK czas się zatrzymał. Ani Dyrektor Biura - p. Lanuszny ani Przewodniczący Zarządu - p. Wawrzyczek (tak, przedstawiciel miasta Żory) nie wyglądają jakby chcieli cokolwiek zmieniać w jakości usług oferowanej przez MZK.

  • ~Arteks 2016-06-29
    15:25:00

    0 18

    @AleDom - ooo tak!!! w Rybniku zmiany idą w dobrym kierunku jeśli chodzi o komunikację. Kompetentny doradca prezydenta, otwarte na zmiany władze miasta, konsultacje społeczne, świetny oficer rowerowy, nowe przystanki, wkrótce leśny dziadek kierujący ZTZ idzie na emeryturę. Będą bardzo duże inwestycje związane z rowerami i zdradzę ci, że będzie też nowy układ linii autobusowych tak jak zawsze postulowałem - mniej linii, większe częstotliwości. :) A z MZK jest tak samo jak z władzami Żor. Rządzą nimi zmęczeni, starsi, wypaleni zawodowo panowie, myślący wyłącznie o swoich interesach i... emeryturze, a ich wiedza i kompetencje rozmijają się totalnie z dzisiejszymi potrzebami. Z fajnych rzeczy które dokonały się nie bez zaangażowania władz Rybnika, Raciborza i Wodzisławia to wywalczone tańsze bilety kolejowe. Z Rybnika do Katowic dojedziemy od lipca za 9 zł, z Rybnika do Raciborza za 8 zł, a z Wodzisławia do Chałupek za jedyne 3 zł! W większości przypadków komfortowymi pociągami. :))) Ps. Pomysł z obniżeniem biletów w czasie wakacji dobry tylko, że w soboty, niedziele i święta większość linii MZK ma po kilka kursów na dzień... Kto normalny w niedzielę wybrałby się autobusem MZK z Czerwionki do Jastrzębia albo z Marklowic do Pszowa? Przecież to wyprawa trudniejsza niż w Alpy...

  • ~jasnypieron 2016-06-29
    19:20:40

    18 0

    nadredaktorze arteksie podtrzymujesz swoje słowa:"A co myślicie o kwestii malowania autobusów. Sprawa nie dotyczy tylko Rybnika ale i innych miast. Np. jeździ sobie Man z PKS-u w malowaniu jakie miał we wschodnioniemieckim mieście? Czy nie uważacie, że miasto oraz ZTZ powinno wymagać aby autobusy sprowadzone zza granicy zanim wejdą do ruchu powinne być pomalowane w barwy miejskie? Tu nie chodzi bynajmniej tylko o kwestie jakiegoś lokalnego patriotyzmu. Najważniejszym argumentem za jest wygoda pasażerów którzy powinni wyraźnie kojarzyć nadjeżdżający autobus z określonym przewoźnikiem."...czy tez się wyprzesz swoich słów?

    Post został pochwalony 0 razy

  • ~Arteks 2016-06-29
    21:21:06

    0 17

    @jasnypieron - czemu bym się miał wypierać? Chociaż nawet nie wiem czy ja to pisałem bo nie podałeś żadnego linka. Nie wiem też po co wyskoczyłeś z takim tekstem i co on ma do tego o czym pisaliśmy z @AleDom. W jakim archiwum ty znalazłeś taki post? Sprzed ilu lat? Dzisiaj w Rybniku jest tylko jeden autobus w barwach które nie są miejskie. Z jakiegoś powodu Jelcz Dana jeździ w zielonym "eko" malowaniu. I znowu zauważę ciekawą rzecz. Jeśli np. MZK jest konsekwentne w malowaniu czyli maluje swoje autobusy na kolor biało-czerwony, ZTZ na barwy miasta - czyli biało niebieskie, Wodzisław też na miejskie barwy czyli żółto-czerwone to pytanie dlaczego w Żorach władze są na tyle tępe, że nie wymagają w swojej BKM miejskiego malowania? Z biedy czy nieświadomości? Białe nie tylko, że nie jest zbyt estetyczne i szybciej się brudzi, przypomina trochę ambulanse ratunkowe i nie różni się za bardzo w kolorystyce od "biedabusików" prywatnych. To taki przykład na to, że to co w innych miastach już dawno uporządkowano, w Żorach dopiero przed wami. Ale Żory są bardzo zacofanym ośrodkiem więc mnie to nie dziwi. Ps. Dzięki za tytuł, podoba mi się. :D

  • ~gestskoczka 2016-06-30
    14:06:29

    16 0

    Zacofany człowiek z zacofanego Rybnika nie obraża innych. On tak tępo myśli, więc tak tępo pisze: [c] dlaczego w Żorach władze są na tyle tępe, że nie wymagają w swojej BKM miejskiego malowania? Z biedy czy nieświadomości? [/c]. Może ty @Arteksie w swojej tępocie w końcu zrozumiesz że Żory to nie Rybnik, mają własne pomysły na miasto i żaden pajac z Rybnika nie będzie nam tu nic dyktować. DO REDAKCJI. Zdaję sobie sprawę że ten mój komentarz jest obraźliwy (poniosło mnie). Ale usuwając mój komentarz usuńcie również oba komentarze niejakiego @Arteksa. One są równi obraźliwe, obrażają władze Żor wybrane przez mieszkańców.

  • ~jasnypieron 2016-07-01
    09:53:47

    15 0

    arteks ty jednak nie jesteś taki jaki się "jawisz" poprzez przemądrzałe wpisy i obrażanie innych- link przecież byś go usunął!!!

  • ~Arteks 2016-07-01
    11:01:10

    0 14

    @jasnypieron @gestskoczka - i to jest właśnie wasz zaściankowy poziom dyskusji - na brak argumentów i brak wiedzy jeśli chodzi o komunikację - atak na kogoś kto uwypukla zacofanie waszych władz. To nie jest prawda, że w Żorach nie wiedzą co to barwy miasta na pojazdach komunikacji miejskiej? A wiedzą to miasta od Przemyśla do Szczecina i od Suwałk do Wałbrzycha. No ale Żorami kierują ludzie nie mający pojęcia o miejskich zwyczajach. ;)

  • ~gestskoczka 2016-07-01
    12:46:01

    12 0

    Arteks ty zaściankowy człowieku z Rybnika. Masz w łbie kompleksy i je wylewasz wraz z własnymi fekaliami myśli. To co masz we łbie, to przelewasz na klawiaturę. Bawi cię to że nawrzucasz kamieni do żorskiego ogródka? Co cię obchodzą Żory, nie mieszkasz tu, nie pracujesz, no chyba że kiedyś po pysku dostałeś, ale przecież nie bił cię prezydent miasta Żory, to co się go czepiasz? Piszesz że mi brak wiedzy i argumentów. A to ty pisałeś, cytuję: [c] Jeśli np. MZK jest konsekwentne w malowaniu czyli maluje swoje autobusy na kolor biało-czerwony, ZTZ na barwy miasta - czyli biało niebieskie, Wodzisław też na miejskie barwy czyli żółto-czerwone to pytanie dlaczego w Żorach władze są na tyle tępe, że nie wymagają w swojej BKM miejskiego malowania? Z biedy czy nieświadomości? [/c] Nie rób z siebie większego idioty niż jesteś i nie udawaj że nie rozumiesz co napisałeś. Skoro BKM ma konsekwentnie jednolitą szatę graficzną, a sam napisałeś że jakiś zielony Jelcz jeździ po Rybniku, to które władze miasta są – używając @Arteksiego wyrażenia – bardziej tępe? Na koniec sparafrazuję Marka Szołtyska który o sobie napisał w tonie żartobliwym, ja natomiast o tobie piszę całkiem poważnie: Ciebie to nawet do Rybnika nie będą mogli odwieźć, bo ty tam już po prostu mieszkasz.

  • ~Arteks 2016-07-01
    18:10:09

    0 13

    @gestskoczka - nie hejtuj tak mojej osoby bo dostaniesz dziadku zadyszki. ;) Napisałem prawdę. W Żorach - jak przystało na zaściankowe miasteczko, nie ma wiedzy na temat malowania w miejskie barwy pojazdów. @jasnypieron - oj taaak, cenzura to marzenie rządzących którym media wykazują brak postępu i nieprawidłowości. Powrót komuny w Żorach też byłby mile widziany, szczególnie lat 70.-80. - tylko wtedy Żory przeżywały realny rozwój. Słusznie masz żal, że media rybnickie nadają ton regionowi. Rozwinięte miasta mają też rozwinięte media. W Rybniku branża medialna przynosi miastu realne dochody i zatrudnia sporo osób. :) Niedawno redakcja tego portalu po raz kolejny powiększyła swoje biura i zmieniła siedzibę. @AleDom - potwierdzisz, że w Polsce i innych cywilizowanych krajach Europy, barwy pojazdów komunikacyjnych odzwierciedlają barwy miasta i mają istotne znaczenie. Dodają też estetyki. W Żorach minibusy przypominają pojazdy po zdjęciu reklam lub karetki pogotowia. ;) Żory jadą na wstecznym biegu...

  • ~jasnypieron 2016-07-01
    20:45:41

    13 0

    arteks brniesz w swej "mądrości".....zaproponuj autobus lub tramwaj w żółto -zielono-czarne barwy(katowickie) na trasę do Chorzowa lub Sosnowca....i deirante de la arbo

  • ~AleDom 2016-07-02
    15:36:04

    0 8

    Z tego co mi wiadomo większość pojazdów obsługujących BKM (nawet te, które nie spełniają wymagań) są pomalowane na biało + "nie kombinuj jedź za darmo" (tu powinna być * - nie dotyczy mieszkańców Żor, bo BKM jest płatna w całości z budżetu miasta). Jeździła kiedyś biało-czerwona O407 (za takie coś MZK powinno dowalać takie kary, żeby przewoźnik się nie pozbierał, tak samo za Vario w barwach BKM), ale nie wiem jak często to wyjeżdża. Według mnie można przyjąć, że to "jednolite malowanie". Tu nie chodzi za bardzo o kwestie estetyczne a raczej o to, żeby pasażer wiedział, że autobus w takim czy innym malowaniu = jakiś organizator (albo inne zasady na liniach tego samego organizatora). Trzeba też zaznaczyć, że to nie jest najważniejsze. Wołałbym jeździć pstrokatym, dobrze wykonanym Solarisem niż zajechanym, rozlatującym się MAZem w "jednolitym malowaniu". Tak samo lepiej by mi się jechało w 12-to metrowcu "innym niż inne" niż w zapchanym Vario pomalowanym w "jednolite barwy". Cóż - malowanie pojazdów BKM raczej nie powala, ale nie o to chodzi. Ważne, że jest inne niż na liniach biletowanych MZK i ZTZtu. Dzięki temu ktoś czekając na 101 do Jastrzębia nie musi ruszać zadka spod wiaty jak zobaczy z daleka białego MAZa. Jakieś 99% pasażerów nie wie co to MAZ i że na 100% nie spotkają go na 101 (tu królują Solarisy III i IV generacji PKMu).

  • ~Arteks 2016-07-02
    22:27:10

    0 11

    @jasnypieron - w Chorzowie nie ma chorzowskich barw bo obsługują to miasto autobusy z Katowic - żółte jak żółte są barwy miasta. Większy narzuca mniejszemu. :) A Sosnowiec ma biało-czerwone autobusy w barwach miejskich. @AleDom - jeśli można byłoby to ignorować to znasz jakieś inne miasta w Polsce które nie stosują barw miejskich na autobusach? Aż jestem ciekawy czy wymyślisz równie zacofane pod tym względem miasto jak Żory? Oczywiście zgadzam się co do jakości autobusów, tu w ogóle nie ma o czym mówić bo w Żorach nie dba się o to w ogóle. Można mieć do ZTZ czy MZK różne żale ale park taborowy mają prawie wzorowy. :)

  • ~gestskoczka 2016-07-03
    07:12:07

    9 0

    @jasnypiron, piszesz, cytuję: [c] arteks brniesz w swej "mądrości"..... [/c]. A ja ostatnio słyszałem (nie wiem czy to plotka, czy informacja) że tego żorofoba ktoś przychwycił aparatem foto w jakiejś ciekawej pozie, i wkomponowali w szatę graficzną miejskich autobusów. Stąd jego wściekłe, spienione komentarze i zajadła emocjonalna krytyka wszystkiego co jest związane z Żorami a szczególnie z władzami miasta. Biedny człowiek, zostawmy go w spokoju. @AleDom, dobrze to ująłeś że bezpłatna komunikacja w Żorach nie dotyczy mieszkańców Żor bo to MY, mieszkańcy Żor ją utrzymujemy. Masz rację również pisząc, że: [c] Jakieś 99% pasażerów nie wie co to MAZ [/c] Oczywiście, dla przeciętnego pasażera w Żorach, Jastrzębiu czy w Katowicach nie ważne jakiej marki jest autobus, ważne by przyjechał planowo na przystanek i szybko, bezawaryjnie dowiózł do celu.

  • ~AleDom 2016-07-03
    14:38:07

    0 3

    @Arteks: Chodzi Ci o wymagania w nowych przetargach czy to, co faktycznie jeździ na liniach? Tak na szybko to cały KZK GOP, MZKP, Olkusz, po części Olsztyn... Poza tym taborowo Rybnik wcale nie wygląda różowo - 120M chyba jeszcze da się spotkać, tym bardziej niskopodłogowe dziadki (np. berlinery ex-PKM czy O405GN), niskopodłogowe knypki dopiero za niedługo zapewni Mikrus. Za to w Jastrzębiu mamy 100% LF i średnią wieku około 1,4 roku. Starsze niż 5 lat są tylko 2 przegubowce wykonujące po 3 kółka w dni nauki szkolnej. @gestskoczka: Miałem oczywiście na myśli jakość wykonania wschodnich wynalazków (chociaż Warbusowe Scanie w tej materii też są dalekie od ideału). Jasne, że ważniejsze jest czy autobus przyjedzie na czas, ale też nie popadajmy w skrajności - z takim podejściem to mogłyby u nas Ikarusy jeździć. Są rzeczy ważniejsze od jakości taboru, ale Ikarus albo ZAZ raczej mało kogo zachęci do pozostawienia samochodu na parkingu i przesiadki do komunikacji miejskiej. Miałem okazję kilka razy jechać tym wehikułem na 06, nie polecam. Poza tym czy aby na pewno wszystkie pojazdy na liniach BKM są zgodne z wymaganiami z przetargu? Nie, a więc UM powinien naciskać na MZK, żeby kary sypały się za każdym razem kiedy na linię wyjedzie wysoka podłoga albo coś bez klimatyzacji (tak, klima była w SIWZ).
    PS: Mam nadzieję, że mój komentarz nie pojawi się dwukrotnie - jeżeli tak to przepraszam, za pierwszym razem chyba za dużo czasu minęło od zalogowania się do kliknięcia "wyślij".

  • ~Arteks 2016-07-04
    12:11:42

    0 6

    @AleDom - tak są jeszcze 120M ale tylko w godzinach szczytu i to chyba jeszcze tylko kilka miesięcy bo Transgór ma coś znowu kupić w tym roku. Natomiast pamiętaj, że w przeciwieństwie do MZK, ZTZ bardziej dba o wygodę podróżowania. Nadal na wielu liniach można u nas spotkać autobusy przegubowe które mają więcej miejsc siedzących, miejsca na wózki, dla niepełnosprawnych itd. Co do malowania to nie zgodziłbym się z twoją tezą. Zależy od miasta bo Katowice i Gliwice mają żółte autobusy - zgodnie z kolorem w herbie tak samo Tychy mają miejskie malowanie i Jaworzno. Sosnowiec i całe Zagłębie - historyczne biało-czerwone. Jedynie w Chorzowie, Rudzie i Bytomiu o to nie dbają ale tam nie mają własnych przedsiębiorstw i zbierają za to baty od miłośników w całej Polsce, że tabor wygląda tam jak w Rumunii. BKM należy do Żor więc problem jest tylko w żorskim ciemnogrodzie.

  • ~AleDom 2016-07-04
    14:00:46

    0 2

    Jedynie z przegubowcami się zgodzę. W którym pojeździe w Jastrzębiu nie ma miejsca dla inwalidów albo na wózki dziecięce? Poza tym to o czym piszesz to malowania zakładowe. To, że PKMy o których piszesz je mają nie znaczy, że to malowanie miejskie. Przecież są jeszcze prywaciarze, poza tym PKMy mogą wygrać coś w innej części GOPu. No i pomalowanie całego autobusu na żółto niewiele różni się od pomalowania całości na biało i naklejania hasła reklamowego BKM.

  • ~AleDom 2016-07-04
    14:32:25

    0 2

    No i co jest wygodniejsze dla osoby z wózkiem - Vero czy Sprinter City 77 (LF, często z 2 "rzeźniami")? Albo 120M czy Solaris z dużą "rzeźnią")?

  • ~Arteks 2016-07-04
    21:23:18

    0 3

    @AleDom - ale przecież w Rybniku też jest wielu przewoźników, a malowanie jedne. Po prostu to jest wymóg przetargowy i to przewoźnik musi się dostosować do miasta, a nie miasto do przewoźnika. Oczywiście, że Solaris niż 120M dlatego cieszę się, że wkrótce się ich pozbędziemy, ale to naprawdę niewielki odsetek bo w ruchu jest już chyba tylko 5 szt.

  • ~AleDom 2016-07-04
    23:24:00

    0 0

    W MZK też jest wielu przewoźników i jedno malowanie. Jak zauważyłeś wszystko zależy od warunków przetargu. Dlatego w GOPie każdy maluje jak chce (co wcześniej pisałem). No i nie zmienia to faktu, że ZTZ nie dba zbytnio o wygodę pasażerów (poza czymś co powinno być całkiem naturalne - dopasowaniem wielkości taboru do potrzeb). Jastrzębie - 100% LF, Rybnik - HF, LE, LF. Tak jak pisałem - jeżeli chodzi o najmniejsze pojazdy w Rybniku mamy Vera i podobne konstrukcje. Za to w Jastrzębiu mamy wyłącznie Sprintery City 77 - pojemniejsze, nowsze, 100% LF, w większości klimatyzowane i w większości z dwoma "rzeźniami". Dzięki temu jeżeli ktoś u nas wejdzie z wózkiem da się przejść, przy dwóch to i dwa wózki wejdą, starsze osoby nie muszą łazić po schodach, itd. W Rybniku Sprinterki pojawią się dopiero za jakiś czas.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.