zamknij

Wiadomości

Za nami debata kandydatów na prezydenta. Kto zwycięzcą?

2018-10-30, Autor: Redakcja

We wtorek wieczorem w Kinie na Starówce doszło do starcia kandydatów na prezydenta Żory. Półtoragodzinną potyczkę na słowa stoczyli Anna Gaszka i Waldemar Socha.

Reklama

Debatę zorganizowała redakcja tuŻory.pl. W sali Kina na Starówce debatę na żywo oglądało ok. 250 osób.

Dużo więcej żorzan śledziło transmisję na Facebooku. W pewnym momencie relację live oglądało nawet 1100 osób!

Moderator debaty - Wacław Wrana podzielił pojedynek na słowa kandydatów na 5 części. W każdej części było wiele emocji, między innymi dlatego, że kandydaci mieli prawo riposty do odpowiedzi kontrkandydata.

Zobaczcie jak wyglądała debaty Anny Gaszki i Waldemara Sochy:

 Kto Waszym zdaniem jest zwycięzcą debaty? Głosujcie! Czekamy na Wasze opinie!

Oceń publikację: + 1 + 93 - 1 - 21

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (52):
  • ~Kombajnista 2018-10-30
    21:22:40

    obecny prezydent wygrał i tu nawet nie ma co dyskutować - sensowne, merytoryczne odpowiedzi kontra zaczepki przedrukowane z komentarzy na fb. Kibicowałem pani Gaszce i byłem za nią całym sercem, ale to co pokazała, to poziom podwórkowych zaczepek... Nie znajomość zakresu kompetencji na urząd, na który się kandyduje, zakresu działania radnych, obecnie prowadzonych działań itp itd... Tak to można robić zamieszki na fb, a nie poważnie dyskutować...

  • ~minges 2018-10-30
    21:26:30

    57 28

    Kombajnista - w sedno! Nic dodać, nic ująć. A wynik sondy pod artykułem jest tak prawdziwy, jak sonda przedwyborcza, w której wygrał p. Domański, a p. Gaszka była druga... Kto śledził debatę nie powinien mieć wątpliwości na kogo oddać swój głos...

  • ~Woytek 2018-10-30
    21:37:31

    45 20

    Próbowałem patrzeć mocno obiektywnie na kandydatów. Swoje spostrzeżenia zostawię sobie za to zauważyłem jedna prawidłowość.
    Po każdej wypowiedzi Pana Waldemara brawa były od pierwszego rzędu do około połowy rzędów foteli na dole. W tylnej części już te brawa były słabsze. Po wypowiedziach Pani Anny balkon aż huczał i cześć osób w tylnich rzędach oczywiście pomijając sztab Pani Anny. Nasuwa mi się pewna opowieść w której „wszystkie zwierzęta są równe ale niektóre są równiejsze”. W prostszych słowach ktoś rozdzielił wejściówki na te dla zwolenników Pana Waldemara i resztę „hołoty”.

  • ~minges 2018-10-30
    21:56:50

    26 5

    No Woytek, to pojechałeś. Pewnie nie miałeś złego zamiaru, ale od razu robisz sztuczny podział i węszysz spisek. "Hołota" powiadasz... akurat miałem szczęście siedzieć w rzędach "hołoty" i ludzie różnie oklaskiwali kandydatów. I nie wiem czy wiesz, ale z tego co pamiętam po 20 wejściówek było dla sympatyków obu sztabów, większość z nich siedziała z przodu. Ja bardziej zauważyłem podział na stronę urzędującego prezydenta i na stronę p. Gaszki i to faktycznie dało się zauważyć.

  • ~adant 2018-10-30
    21:56:58

    66 41

    Tak piszecie o cudownych wypowiedziach obecnie panującego Waldemara Wspaniałego , ciekaw bardzo jestem jak by wypadł w takiej debacie 20 lat temu ? Skoro uważacie że tylko on się nadaje na prezydenta Żor to rozumiem że powinien tę funkcję pełnić dożywotnio a potem przekazać ją jedynym przygotowanym do panowania swoim dzieciom ??? Moim zdaniem wypadł słabo jak na swoje niesamowite możliwości. Zgadza się że ma wiedzę ale ciężko jej nie posiadać po 20 latach panowania, Pani Gaszka jest równie dobrym kandydatem na prezydenta Żor a taka zmiana w naszym mieście jest niezbędna.

  • ~minges 2018-10-30
    22:03:51

    45 17

    adant, debata miała to do siebie, że czas na wypowiedź był ograniczony. Prezydent wiedział co mówi, p. Gaszka niekoniecznie. I jeszcze jedno - wybierałem się na debatę z dużą ciekawością, jak p. Ania wypadnie i jak poradzi sobie p. Socha. Niestety za przygotowanie merytoryczne (bo opanowanie nerwów to już raczej bardziej osobista sprawa i oboje sobie poradzili w tej kwestii) odpowiada sztab wyborczy, zaplecze i tutaj p. Ania wypadła bardzo słabo... a wystarczyło skorzystać z wiedzy - jak sama powiedziała podczas debaty - nie wianuszka prawników, a jednego prawnika, który np. wyjaśniłby jej, że nie można od tak zerwać umowy zawartej na podstawie pzp; albo że urzędników wybiera się przez konkurs ogłaszany na bip; albo, że sporą część decyzji podejmuje rada miasta, a nie prezydent... Naprawdę szkoda, bo zaangażowana była bardzo, ale zabrakło wiedzy - zaznaczam - nie doświadczenia, tylko wiedzy...

  • ~Kombajnista 2018-10-30
    22:04:33

    47 14

    ~adant

    mylisz się i to bardzo, miał wykształcenie ekonomiczne i doświadczenie jako menedżer i radny. Brak doświadczenia u p. Gaszki jestem wstanie zaakceptować, jednak brak elementarnej wiedzy, nieznajomość zakresu działań jakie ma rada i prezydent oraz podejście gryź i atakuj już nie. Nie mówiąc już o odpowiedziach z cyklu "rozdam wszystko, wszystko zbuduję, ale walczę z długiem" ;)

  • ~adant 2018-10-30
    23:16:18

    35 30

    ~Kombajnista
    Widać tą ekonomiczną wiedzę i doświadczenie poparte teraz latami praktyki we „wspaniałym” Miasteczku westernowym , niesamowitym Muzeum Ognia i prawie kosmicznej karuzeli :) . To są utopione grube miliony i z daleka śmierdzi to przekrętem . Fakt że jak teraz wjeżdżasz do Żor to najpierw jest WOW ale tu cuda , a jak już te „cuda” zobaczysz z bliska to się okazuje że wielkie g..... do którego nie warto było wchodzić . Tam się wchodzi tylko raz i to najlepiej za darmo.

  • ~Kombajnista 2018-10-30
    23:40:39

    29 17

    ~adant

    wg. informacji, które podawano niedawno, karuzela na siebie zarabia. Po za tym przez letnie dni przesiadywałem trochę na rynku (umawiałem się z przyjaciółmi, że tam się spotkamy i pójdziemy do malowanej na coś dobrego) i jestem wstanie w to uwierzyć, sporo dzieciaków się kręciło w okolicach południa. Zachowujesz się właśnie jak p. Gaszka podczas debaty - atakujesz bo gdzieś coś widziałeś, gdzieś coś słyszałeś, przeczytałeś w necie komentarz. Miasteczko nie ma się źle, niestety nie jestem wstanie znaleźć oficjalnych danych. Znajoma, która tam pracuje mówi, że odwiedzających jest całkiem sporo. Za kilka lat inwestycja powinna wyjść na 0 a w kolejnych latach na siebie zarabiać. Byłem tam 2 razy w życiu na koncertach, miło wspominam, chociaż miejsca na scenę ciut mało.

  • ~adant 2018-10-31
    00:08:07

    24 18

    Następnym razem jak będziesz na rynku to policz ile dzieciaków się kręciło w ciągu godziny, dnia, tygodnia, miesiąca a potem przelicz to na przychód z biletów , odlicz koszty utrzymania, kredytu, pracownika, serwisu i policz dochód. Do tego weź pod uwagę że ilość dni w których pogoda sprzyja używaniu karuzeli nie będzie wynosiła 365 wiec średnia troszkę spadni. Coś mi się nie wydaje że to będzie generowało dochód tylko solidną stratę . Ja tez byłem w westernowym na kilku koncertach i chyba nie to miało być główną atrakcja miasteczka. A byłeś tam kiedyś tak normalnie, kupiłeś bilet i pobawiłeś się z dzieckiem na niesamowitych atrakcjach jakie oferuje ??? Jak wrażenia ? :) Energylandia kosztowała wprawdzie około 3 razy więcej ale powstała chyba 3 lata później a teraz jest już jednym z największych parków rozrywki w Europie bo ktoś miał plan i pomysł a jak wyglada miasteczko westernowe ??? Ani planu ani pomysłu. Jedyna szansa chyba w tamtejszych poszukiwaczach złota ;) Nie wspomniałeś o Muzeum ognia , będzie dobrze za kilka lat ?

  • ~piszczel 2018-10-31
    00:14:20

    30 23

    Nie rozumiem Sochy jak można tak bardzo bagatelizować problem smogu kiedy w takich dzielnicach jak Kleszczówka, Osiny, Śródmieście czy Rowień śmierdzi wieczorami nie do wytrzymania. Zlikwidowało się straż miejską aby zaoszczędzić, a teraz nie ma narzędzi aby walczyć z trucicielami. A co do długów to przejmują się nim dziennikarze, opozycja, mieszkańcy ale sam prezydent kompletnie się tym nie przejmuje. I to jest prawdziwy dramat.

  • ~Kombajnista 2018-10-31
    00:37:49

    20 22

    ~adant

    nie posiadam żadnych informacji nt. muzeum ognia, dlatego się nie odniosłem ;) już przestałeś krzyczeć?

    Karuzela działa przez prawie cały rok :) i jak już wspomniałem, ze strzępków danych i własnych informacji jestem wstanie uwierzyć w to, że karuzela zarabia. Zwłaszcza w okresie wiosennym i letnim (jarmark + spotkania na trawie) oraz zimowym (jarmark świąteczny) oraz podczas każdego innego wydarzenia na rynku (zjazd food trucków itp). Np. urząd miasta żory podaje informację, że w grudniu 2016r. z karuzeli skorzystało ponad 28tys. osób. Koszt jednego przejazdu to 2 zł, więc w samym grudniu 2016 karuzela zarobiła ponad 56tys złotych co w zupełności wystarcza do utrzymania pracownika obsługującego ją, serwisu i kosztów eksploatacji na kilka miesięcy. Dodatkowo mam informacje, że bardzo często grupy przedszkolne i szkolne idą na rynek na karuzelę w okresie późnowiosennym :) Co do miasteczka - osobiście nie byłem, ale znajomi i rodzina byli, opinie różne, ale dzieciaki zazwyczaj zachwycone ;)

    zaraz... czy ty właśnie porównałeś energylandie do miasteczka westernowego? :D wiesz, że to taka skala wielkości jak porównanie parku miejskiego do parku narodowego?

    ~piszczel

    on nie bagatelizuje problemu smogu - powiedział na debacie wyraźnie, że mieszkańcy rynku i okolic są stopniowo podłączani do nowego ciepłociągu. Jest to jedno z działań miasta, które próbują poprawić sytuację powietrza w miejscu ścisłej zabudowy. Dodatkowo są dofinansowania do wymiany pieców (do tego program z PGNiG wspierający wymianę tych pieców na gazowe). Działa ekopatrol pomysłu radnych Pana Huzarewicza i Pana Mikety jak dobrze pamiętam. Ten ekopatrol na którym niestety pani Gaszka się w debacie wyłożyła.

    Co do zadłużenia - weź sobie posłuchaj jeszcze raz debaty. Wyjaśnił to bardzo klarownie i sensownie.

  • ~adant 2018-10-31
    01:16:08

    23 13

    ~Kombajnista
    W grudniu 2016 uruchomiono karuzelę i jest to całkiem prawdopodobne że w pierwszym miesiącu jej działania każdy dzieciak mieszkający w naszym mieście kupił nawet kilka biletów i to był chyba jedyny taki miesiąc :) Celowo porównałem Twin Pigs do Energylandii . Za około 80 milionów powstała Energylandia która przynosi dochód i się ostro rozwija , a budowa Twin Pigs kosztowała chyba około 30 milionów i przynosi tylko straty. Ja rozumiem że skala przedsięwzięć jest rożna ale chyba nie to jest powodem slabego wyniku finansowego Twin Pigs i całej spółki Nowe Miasto. Wpakowano już w spółkę chyba nawet większe pieniądze jak w Energylandię a efekt żaden. O czym to świadczy ?

  • ~Kombajnista 2018-10-31
    01:26:29

    27 9

    cytat z jednego z pierwszych linków, jakie google wypluło:

    "Kolejka górska z unijną dotacją
    Energylandia wystartowała w 2014 roku. Początkowy koszt inwestycji wyniósł ok. 74 mln zł, z czego 42 mln to dotacja unijna. Później dołożono drugie tyle. Co roku park jest jednak rozbudowywany – przybywa nowych atrakcji, zabaw, rollercoasterów. Kris Kojder nie chce mówić, ile w sumie zainwestowano w Energylandię. Śmiało można jednak liczyć, że to kwota rzędu 200 mln zł. I na tym się nie kończy."

    "W Sali Ślubów żorskiego magistratu miasto podpisało umowę z firmą z Miechowa, która zbuduje miasteczko westernowe przy "wiślance". Kraina kowbojów powstanie na ponad 3-hektarowym terenie między stawem Śmieszek, a ulicą Leśną na Kleszczówce. Inwestycja pochłonie prawie 23,5 miliona złotych, z czego 40 procent wszystkich kosztów pokryją pieniądze z Unii Europejskiej."

    jeszcze chcesz dyskutować o bezsensowności tego porównania? jeszcze policz sobie te 40% które unia wyłożyła.

  • ~agel 2018-10-31
    06:22:13

    29 7

    Oglądałam debate kandydatów, z całym szacunkiem dla obu osób ale wydaje mi się, że wynik jest przesadzony.

    Jezeli chodzi o Energylandie vs Miasteczko Westernowe to musze przyznać, że lubię obydwa.. Natomiast jest jedno ale.. Energylandia jest dużo tansza - wykupilismy bilet całoroczny dla calej rodziny (4 osoby) za cenę ok. 1000 zł. Mieszkańcy Zatoru mają bonifikatę 50%. Pytanie - dlaczego mieszkańcy Żor nie mają takiej możliwości jezeli chodzi o miasteczko westernowe? Z karuzeli na rynku korzystaliśmy z ciekawości po otwarciu, jednak smog na rynku skutecznie zniechęca do korzystania.
    Co do smogu - prawdopodobnie będę zmuszona opuścic miasto jezeli nic sie szybko nie zmieni (cierpię na poważną chorobę spowodowaną alergią). Z bólem serca obserwuje dymiące na żółto kominy i zastanawiam się dlaczego nikt z tym nic nie robi... Czy powinna powstać strona internetowa, gdzie będzie mozna wrzucać wszystkie "kopciuchy"? Pani Gaszka mówi, że 500 zł mandatu to za wysoka kwota.. A ile chorzy od dymów co miesiac wydają pieniędzy? Jeżeli zdążą wydać a wcześniej nie zaduszą się lub nie umra na zawał (zespół zaburzeń oddechowo krążeniowy.)
    I chciałam jeszcze prosić o całodobowy numer telefonu do sztabu kryzysowego, o którym mówił Pan Prezydent. Na stronie internetowej komórki kryzysowej nic nie pisze, że zajmują się kontrolą smogową, a widzę tylko że cos pisze o powodziach itp.
    I APELUJE tutaj w imieniu wszystkich chorych (astma i inne choroby od złego powietrza) - proszę o powołanie POLICJI EKOLOGICZNEJ w Żorach.. Są osoby które dosłownie umierają od złego powietrza w Żorach, a można jeszcze dużo zrobić (kontrole, kontrole i mandaty)..

  • ~Nick_cave 2018-10-31
    07:08:11

    34 22

    Nie było innej możliwości. Pani Anna miała małe szanse w starciu z urzędnikiem, z tak dużym doświadczeniem. Tyle, że w tych wyborach gra toczy się nie o to, kto lepiej wypadnie w debacie, ale o zmianę klimatu wokół urzędu prezydenta- jak to ujął Pan Domański- „ trzeba przewietrzyć Żory”.
    To, że Pan Socha potrafi wytłumaczyć kłopoty z komunikacją, z budową mieszkań itd. nie oznacza, że te kłopoty nie istnieją. On jest gospodarzem-dla mieszkańców niestety niesprawdzonym. Czas powiedzieć sprawdzam.

  • ~Woytek 2018-10-31
    08:25:45

    12 4

    W sprawie karuzeli. Sprawdzam. Jaki jest rynkowy koszt takiej karuzeli? za ile Miasto kupiło tę karuzelę? nie mam więcej pytań w temacie. bo jeżeli została zakupiona w celu promocji miasta a nie w celach zarobkowych to przy kosztach innych obiektów jest na pewno kropla w morzu.

  • ~aponeo 2018-10-31
    09:03:17

    8 2

    Cena zakupu 535 000 EUR.
    Wydaje mi się że w Energylandii mają podobną... Może oni powiedzą za ile kupili :D

  • ~Pawel Osuch 2018-10-31
    09:06:35

    33 10

    Jestem mieszkańcem Rybnika ale z uwagą oglądałem debatę kandydatów na przezydenta miasta. Wychowałem się w tym mieście i prowadzę aktualnie jedna z moich działalności stad też czuje się upoważniony do zabrania głosu. Refleksja jest następująca, Pani Ania kompletnie nieprzygotowana do debaty, brak podstawowej wiedzy, nie dowiedziałem się co ta Pani chciałaby zrobić w mieście, duży populizm nie potwierdzony faktami, czy w ogóle są możliwości prawne i finansowe na realizacje tych zamierzeń. Prezydent Socha bardzo kompetentny, wypunktował Panią Anię ale co wazne z wielka klasą, bez złośliwości, nerwowości jaką wykazywała na każdym kroku Pani kandydatka. Generalnie Żorzaninom życzę dobrego wyboru w drugiej turze. Pozdrawiam.

  • ~Pawel Osuch 2018-10-31
    09:08:00

    28 6

    Jestem mieszkańcem Rybnika ale z uwagą oglądałem debatę kandydatów na przezydenta miasta. Wychowałem się w tym mieście i prowadzę aktualnie jedna z moich działalności stad też czuje się upoważniony do zabrania głosu. Refleksja jest następująca, Pani Ania kompletnie nieprzygotowana do debaty, brak podstawowej wiedzy, nie dowiedziałem się co ta Pani chciałaby zrobić w mieście, duży populizm nie potwierdzony faktami, czy w ogóle są możliwości prawne i finansowe na realizacje tych zamierzeń. Prezydent Socha bardzo kompetentny, wypunktował Panią Anię ale co wazne z wielka klasą, bez złośliwości, nerwowości jaką wykazywała na każdym kroku Pani kandydatka. Generalnie Żorzaninom życzę dobrego wyboru w drugiej turze. Pozdrawiam.

  • ~Kombajnista 2018-10-31
    09:33:25

    27 5

    ~Nick_cave

    najgorsze jest to, że ona właśnie miała ogromne szanse, wystarczyła podstawowa wiedza z zakresu działania samorządu (ona uczy wosu i historii...), do tego mały research sztabu i odrobina przygotowania. Nic więcej, to pozwoliłoby jej rzeczowo odpowiadać na pytania. Jak wspomniałem - u p. Gaszki jestem wstanie zaakceptować brak doświadczenia, jednak brak elementarnej wiedzy i merytorycznego przygotowania już nie.

    Przy programie działek za 1zł wciąż jedzie na przykładzie Rudy Śląskiej i Bielska, tylko szkoda, że umyka jej fakt, że te działki za bezcen pochodzą z obszarów poprzemysłowych i obszarów, na których występują szkody górnicze albo działki rolnicze, pod którymi wody gruntowe w wyniku działalności przemysłowej w okolicy nie nadają się do niczego. Fajnie, że działka tam za bezcen jest, szkoda, że zanim się coś na tej działce zrobi, trzeba wybulić ogromną kasę na rewitalizację. Myślałem, że ten punkt programu to tylko taki bait dla kilku % głosów, ale nie... pani Gaszka tak na serio...

  • ~Kombajnista 2018-10-31
    09:44:09

    30 9

    zapomniałbym, a irytuje mnie to strasznie

    Fajnie, że Żorska Samorządność cieszy się z wyniku powyższej ankiety. Szkoda tylko, że od wczoraj wieczora dostaję spam na fb od znajomych z linkiem do tej ankiety na tuzory.pl aby kliknąć pani Gaszce, bo trzeba pokazać moc poparcia z jedynym i ostatecznym argumentem jaki mają. Szkoda, że ta moc nie ujawniła się na debacie... żenada... W Żorach potrzeba zmiany? owszem! ale na pewno nie na panią Gaszkę i jej bandę internetowych krzykaczo-spamerów.

  • ~zel7 2018-10-31
    10:06:14

    20 18

    Waldermar S. wypał słabo. Pani Gaszka jeszcze słabiej. Ktokolwiek wygra czekają nas kolejne lata dziadowskiego zarządzania.

  • ~Tomasz Baj 2018-10-31
    10:11:53

    27 11

    No i debata byla potrzebna tym, ktorzy zastanawiali sie na kogo oddac glos w 2 turze. Dla mnie wszystko jasne, dla calej sympatii dla Pani Gaszki musze jej niestety podziekowac. Jeszcze sporo wiedzy, doswiadczenia Pani brakuje mimo szczerych checi. Wg mnie populizm w czystej postaci i te nerwowe zaczepki w stosunku do Pana Sochy...to takie porywanie sie z motyka na slonce, bo co nie dopowiem to wykrzycze. Niestety nie tedy droga. Pani Gaszka jest osoba inteligentna, bardzo blyskotliwa co wykazala w debacie i odwazna ale niestety nie nadaje sie na gospodarza miasta. Pan Socha pewny siebie, konkretny z wizja miasta, na przestrzeni lat miasto wypieknialo, zmodernizowalo sie i rozwinelo. Tak dla takiego prowadzenia miasta.

  • ~Arteks 2018-10-31
    10:22:15

    27 35

    Brak czasu na całą debatę ale obejrzałem wątek o komunikacji, finansach i końcówkę. Gaszka bardziej wyluzowana niż Socha - widać, że ten drugi jest postacią biurową i bardzo rzadko udziela wypowiedzi publicznych bo bardzo się stresował. Dla Gaszki na plus - pomysł z powołaniem swojego przedsiębiorstwa komunikacyjnego oraz aneksowania umowy z przewoźnikami. A także to, że ma jako realna osoba ma świadomość jak bardzo inne miasta uciekają Żorom i jak bardzo niekorzystne jest zasiedzenie na jakimś stanowisku. Mega minus dla Sochy - facet wie, że przewozy BKM wzrosły o 400% i wcale nie zamierza czegokolwiek poprawić tolerując męczenie swoich mieszkańców podróżujących w "bydlęcych" warunkach. Co do długów to Gaszka słusznie zauważyła, że można ciąć wydatki, a Socha blefuje twierdząc, że inne miasta czeka to samo co Żory. Wszystkie okoliczne mają za sobą duże lub większe inwestycje od Żor, a wcale nie mają takich wielkich długów! Rybnik wybudował wiele nowych dróg, Jastrzębie drogę północną, Wodzisław estakadę i obwodnicę w kierunku szpitala - a zadłużenie mają symboliczne. Budowa obwodnicy w Rybniku o parametrach autostradowych spowoduje zadłużenie ale to jest inwestycja dla pokoleń która zmieni całe obszary miasta z estakadą nad stacją towarową o długości prawie 1 km.... A tymczasem Socha zadłużył miasto na potęgę budując bardzo przeciętną drogę bez chodników z kilkoma rondami, hospicjum, muzeum ognia, Twinpigs i przedszkole. Czy naprawdę mieszkańcy kupują takie bzdety, że tego typu przeciętne obiekty upoważniają do hiperzadłużenia miasta na 300 mln zł?!
    Na koniec bardzo sprytna wypowiedź Sochy odnośnie tego, że Gaszka go kiedyś pochwaliła i rewelacyjna riposta Gaszki, że ona może być lepszym prezydentem. Oczywiście, że głosowałbym na miejscu Żorzan na Gaszkę - cudu nie zrobi ale może ożywiłaby i uzdrowiłaby miasteczko które od lat tkwi w marazmie, a od niedawna także w chaosie.

  • ~gestskoczka 2018-10-31
    10:28:28

    21 6

    Nie byłem wczoraj na debacie bo nie mogłem. Wysłuchałem jej dziś. Zmodyfikowałem trochę mój punkt widzenia na kandydatów. Będę głosować na Pana Waldemara Sochę, choć przykro mi było słyszeć – szczerą – odpowiedź na pytanie o doradców, cytuję z pamięci: „Dobieranie współpracowników to jest klucz na skuteczną koalicję która będzie rządzić miastem.”, a winnym miejscu: „Za zadłużanie odpowiedzialna jest RM nie prezydent.”

    To moim zdaniem jest szczere, niewerbalne wyznanie prezydenta, że trójpodział władz w Żorach jest fikcją. Niestety, tak jest i w mieście i w kraju. Trójpodział władz powinien być faktyczny. Każda z trzech władz powinna być niezależna od dwóch pozostałych, a wszystkie zgodne z obowiązującym prawem i zależne – mandatem – od wyborców.

    Prezydent miasta, jako władza wykonawcza nie powinien mieć możliwości korumpowania stanowiskami Rady Miasta. Radni, moim zdaniem powinni być zależni mandatem, tylko i wyłącznie od wyborców w okręgu. Tak nie jest, i prawo polskie niestety pozwala na różne wygibasy traktujące społeczeństwo przedmiotowo.

    Jeżeli chodzi o szczegóły: 1) Bardziej podoba mi się budowa mieszkań komunalnych niż działki za złotówkę. 2) BKM wolałbym by było firmą miejską, nie filią MZK. Skoro przepisy nie pozwalają prezydentowi na inwestycje na terenach spółdzielni mieszkaniowej, dlaczego pozwalają na dopłaty do obcych firm komunikacyjnych: rybnickiego ZTZ i jastrzębskiego MZK. 3) Jestem zadowolony z deklaracji Waldemara Sochy, że tężnia powstanie. 4) Pani Anna Gaszka wspomniała o audycie finansów. Uważam, że taki audyt finansowy wykonany przez Biegłego Rewidenta powinien powstać niezależnie kto zostanie prezydentem, i powinien być udostępniony publicznie.

    Trzymam kandydatkę i kandydata na prezydenta miasta za słowo, że jakość odbioru sprawozdań telewizyjnych z obrad Rady Miasta zostanie poprawiona natychmiast.

  • ~Arteks 2018-10-31
    10:48:53

    23 27

    @Tomasz Baj - ogólnie wszystkie miejscowości w Polsce poprawiają wygląd bo mamy dostęp do nowych technologii, materiałów, dobrych projektów i dopłat UE. Ale zauważ, że obecne władze Żor absolutnie sobie nie radzą z miejscami które mogłyby pracować na wizerunek całego miasta. Dworzec kolejowy w ruinie, jeden z nielicznych zabytków na terenie miasta - dworek w Baranowicach w ruinie. Starówka z uliczkami z kostki Bauma - wymarła. Chaotycznie zabudowywana Wiślanka... BKM - flagowy pomysł ekipy Sochy od początku był dobrym pomysłem ale wykonanie fatalne, a brak zainteresowania zmianami w rozkładach czy masowe odwołania kursów pokazują, że ekipa Sochy nad tym już nie panuje. Słabą stroną Żor jest też sport, rozrywka (a właściwie jej brak), zieleń miejska (czy w 20 latach panowania Sochy założono chociaż jeden park?), brak profesjonalnych tras rowerowych. Dopiero po 19 latach rządów Sochy przypomniano sobie o czymś takim jak mieszkania komunalne - bo wcześniej ludzi z problemami lokalowymi umieszczano w... kontenerach. No i sam zobacz jak spartolono przygotowanie i realizację budowy tych bloków o czym wspomniała Gaszka? W takim razie co jest mocną stroną obecnej ekipy rządzącej Żorami? Ja śmiem twierdzić, że tylko dobry uśmiech Sochy - do złej gry bo włodarzem jest bardzo kiepskim. Ma potencjał do kierowania gminą jako wójt. W UM Rybnik nie powierzyłbym mu nawet stanowiska zastępcy naczelnika.

  • ~jasnypieron 2018-10-31
    11:09:44

    17 9

    arteks i znów napisałeś to samo! niestety tobie nie można niczego zarzucić tak merytorycznie jak osobiście, bo natychmiast wyżebrzesz" u redakcji"...usunięcie komentarza! Aha jak już manipulujecie z komentarzami, to róbcie to z jakąś klasą...

  • ~Miszcz Adam 2018-10-31
    11:45:50

    9 20

    Przyjdzie inny prezydent i nie będziecie mieli darmowej komunikacji miejskiej

  • ~Niage Aracy 2018-10-31
    11:52:07

    20 12

    Do minges - "urzędników wybiera się przez konkurs ogłaszany na bip" - to pytanie zadane było raczej z podtekstem; myślę, że pani Gaszka doskonale wie jakie procedury towarzyszą przyjmowaniu pracowników do UM, bo większość ludzi to wie. Chodziło jej pewnie o to, że konkurs jest ogłaszany, można się zgłaszać, jest komisja i dziwnym trafem konkurs wygrywa córka radnej czy przyjaciółka kierowniczki:-)

  • ~Adam Wryński 2018-10-31
    14:33:13

    24 10

    Nie mam mandatu wyborczego w Żorach więc może nie powinienem się wypowiadać. Niemniej jednak zobaczyłem całą wczorajszą debatę. Pomimo ogromnej sympatii dla każdego z kandydatów, muszę stwierdzić, że Pani Ania wypadła blado. Nie chodzi mi tu o doświadczenie bo tego nabywa się latami piastując daną funkcje lub pracując na konkretnym stanowisku. Tu zapewne Pani Ania ma o wiele lepsze doświadczenie jako nauczyciel. Niestety merytorycznie Pani Ania się nie popisała. Nie wiem, jak Pani Ania chciałaby rozwiązać umowę zawartą w trybie PZP przed jej zakończeniem. Jest to niezmiernie trudne, w tej kwestii wypowiadała się już KIO. Brak ze strony Pani Ani podstawowej ustawy w administracji państwowej - Prawo Zamówień Publicznych. Po drugie nie wiem jak Pani Ania chciałaby rządzić miastem bez poparcia większości w RM? Wypowiadając się w jakiejś kwestii nie można opierać się informacjach napisanych gdzieś w internecie bo obrona argumentów wygląda właśnie tak jak to Pani Ania zaprezentowała. Pani Ania może jest świetnym nauczycielem ale nie prezydentem. Pan Waldemar merytorycznie dużo lepiej. Niemniej jednak faktem jest, że nawet najlepszy prezydent, pracownik, dyrektor po tylu latach wpada w rutynę, warto przewietrzyć. Szkoda, że jak na razie w Zorach nie pojawił się lepszy od obecnego prezydenta kandydat. Panu Waldemarowi na pewno można wiele zarzucić ale patrząc na sytuację w Żorach po transformacji i na stan obecny to wielki szacun, miasto naprawdę poszło do przodu. Myślę, że żadne miasto w okolicy nie było wtedy w tak złej sytuacji. Ponad 25% bezrobocia z zamkniętymi najwiekszymi pracodawcami.

  • ~Arteks 2018-10-31
    16:03:19

    16 14

    @Wryński - nie dziwię się, że stajesz murem po stronie Sochy, jeśli to twoje PRowskie zadanie. Dlatego nie używaj sformułowania "nie powinieneś" bo brzmi to zabawnie. Ale dziwię się, że oczekujesz doświadczenia od osoby która dopiero 4 lata jest radną i nigdy nie pracowała w samorządzie, wobec kogoś kto jest prezydentem od 20 lat. Z pewnością Socha ma doświadczenie związane z różnymi procedurami urzędniczymi, lepiej zna prawo czy pewne procesy. Dzięki temu np. opanował do perfekcji branie kredytów - na każdą możliwą dziurę finansową. Próbujesz wmawiać, że Żory były kiedyś w bardzo złej sytuacji. Cały kraj był pogrążony kiedyś w kiepskiej sytuacji gospodarczej. I w całym kraju się poprawiło ale popatrz - tak jak Żory były w ogonie miast pod względem dochodów - tak samo jest obecnie. Nic tu się nie zmieniło. Są dziedziny które funkcjonowały w 1998 roku lepiej niż obecnie. A syndrom żorski - to co raz bardziej znana opinia na Śląsku o Żorach jako przykładzie miasta ze "złymi kredytami" zadłużonego "na wieki". PiS słusznie kilka lat temu umieściło Żory w swojej liście miast w ruinie (jako jedyny samorząd w naszym województwie!). Jastrzębie, Wodzisław, Racibórz - to wszystko miasta które też były doświadczone przez krótkie okresy marazmu ale tam widać jakąś logikę i strategię w działaniu - dlatego jak nawet kilka osób zauważyło, nie mam powodów aby krytykować tamte władze czy namawiać mieszkańców do innych wyborów bo są zarządzane logicznie i poprawnie. Ale Żory? Przejedź się kiedyś i zobacz jak wygląda pogórnicza dzielnica Rój z dawną kopalnią i porównaj sobie to dziadostwo z gigantycznymi przeobrażaniemi do jakich doszło w tym czasie w innych śląskich miastach gdzie zamknięto kopalnie, a jednocześnie terenom po nich nadano zupełnie nowe funkcje - jak w rozwiniętych krajach zachodnich. Jestem prawie pewien, że Gaszka mogłaby dodać Żorom powagi - której temu miasto od lat wyraźnie brakuje.

  • ~Tysefone 2018-10-31
    17:08:04

    14 7

    Z bardzo pobieżnych wyliczeń wynika, że p.Gaszka dzięki swoim obietnicom (1 mln dla każdej dzielnicy, renegocjacja warunków BKM, podwyżki wynagrodzeń) zwiększy wydatki o kilkadziesiąt mln złotych. Z drugiej strony przychody zmniejszy o około 38,4 mln złotych ((3000 działek za 1 zł....600 działek/rok (5 lat kadencji)....zamiast średnia cena działki 800m2=64.000 złotychx600szt=38,4 mln złotych)). Do tego mamy zmniejszać zadłużenie.
    Nie wiem, jakoś nie trzyma się to logicznie.

  • ~Grzegorz Grzegorzewski 2018-10-31
    17:20:31

    16 7

    Pieniądze pchane w nietrafne inwestycje, pieniądze pchane w spłacanie długów spółki miejskiej, pieniądze pchane w muzeum ognia bo nie jest zyskowne i dopłacamy do utrzymania zamiast na nim zarabiać, no tak nie ma się co dziwić że musimy dźwigać podatki. Pan Socha miał rację wczoraj - my mieszkańcy składamy się na to - pan Socha buduje a my płacimy za jego błędy.

  • ~Adam Wryński 2018-10-31
    17:32:41

    14 6

    Arteks nikomu nie robię PR. Daniel Wawrzyczek od 1998 roku pełni w Żorach funkcję zastępcy prezydenta miasta. Wspólnie z prezydentem Sochą i RM zarządzają Żorami, są współodpowiedzialni za to co dzieje się w mieście. I nagle przychodzi PiS i oswiadcza, że Żory są w ruinie kiedy to ich człowiek wspołdecyduje w mieście. Trochę dziwnie, co? Nie zapominaj, że według PiS cała Polska jest w ruinie, tak więc i Rybnik i Wodzisław i Jastrzębie i Katowice ... Arteks po patrz jakie długi ma Łódź i poczytaj w necie jakie są opinie o mieście za granicą. Nie da się inwestować bez zaciągania kredytów. Pomyśl, że w Rybniku zamykają elektrownie, kopalnie i pomyśl gdzie znadjdzie się Rybnik. Żory dały radę mimo braku takich sponsorów.

  • ~Tysefone 2018-10-31
    18:24:40

    11 2

    ~Grzegorz Grzegorzewski 2018-10-31 17:20:31
    Czy ma ktoś dane ile miasto dopłaca na utrzymanie do muzeum ognia? Przejrzałem budżet miasta i nie ma tam informacji o dopłatach do utrzymania muzeum ognia. Jest muzeum miejskie.

  • ~Arteks 2018-10-31
    18:25:14

    14 11

    @tysefone - ale jest też szansa na to, że Gaszka przestałaby brać nowe kredyty, a także mogłaby ograniczyć rosnące długi miejskich spółek przez ich likwidację. Tak więc mogłaby poprawić wydatkowanie środków nie pogłębiając deficytu. Czy wiesz, że Nowe Miasto przyniosło w latach 2014-17 stratę w wysokości 20,4 mln zł?! Czy nie chcesz tego wiedzieć? "Dobry gospodarz" to akceptuje, Gaszka być może by zrobiła wreszcie porządek z takim marnotrawstwem. @Wryński - twoim zamiarem była poprawa wizerunku obecnych władz miasta. W prawie każdym śląskim mieście zlikwidowano kopalnie i też sobie miasta jakoś poradziły. Różnica w tym, że w Roju masz nadal ruinę - a w innych miastach różne przydatne obiekty z nowymi funkcjami zamiast kopalni. W Żorach zlikwidowano jedną kopalnię, a w Rybniku dwie - a jakoś Rybnik nie jest zadłużony i warto abyś sobie porównał jak jedno i drugie miasto poradziło sobie z terenami po nich. I nie matacz w sprawie listy z "Żorami w ruinie"! PiS wyraźnie wybrało ze Śląska tylko jeden samorząd określając go jako "w ruinie". A ponieważ w Żorach współrządzi PiS - tym bardziej można to uznać za bardzo obiektywną opinię nie liczącą się z lokalnymi konwenansami za to w zgodzie z danymi makroekonomicznymi. Możesz przywoływać Łódż, Wałbrzych, Zabrze, Warszawę i inne bardzo zadłużone miasta - ale tam te długi są usprawiedliwione ilością wykonanej roboty i ogromnymi inwestycjami z każdej dziedziny, a także poważnym podejściem do transportu, sportu, kultury itd. A w Żorach - inwestycje są przeciętne. Żadna z tych z ostatnich 20 lat Sochy nie wzbudza w regionie żadnego zachwytu i nie stanowi jakiegoś przykładu dla innych oraz nie usprawiedliwia zadłużenia miasta na 300 mln. Mało tego - te najbardziej "spektakularne" jak Twinpigs, Muzeum Ognia czy karuzela - wzbudzają powszechny chichot wśród samorządowców i polityków naszego regionu. Inne obiekty jak hospicjum czy kawałek drogi, przedszkole to obiekty absolutnie zwyczajne które powstają nawet w małych miasteczkach czy gminach wschodniej Polski. Nie da się nimi usprawiedliwić 300 mln długów! Tak przy okazji tylko między jednym rokiem 2016, a 2017 nastąpił wzrost zadłużenia o 9 mln. Czy to jest normalne w mieście w którym przez pierwsze 3 lata minionej kadencji Sochy zbudowano przedszkole, oddano do użytku schody do Cegielni i jakiś obelisk?

  • ~Tysefone 2018-10-31
    18:37:08

    10 7

    ~Arteks 2018-10-31 18:25:14
    Jeśli będą zlikwidowane spółki miejskie (ZTK, Nowe Miasto, Szpital, Wodociągi) to przecież zlikwidowana będzie tylko ich struktura organizacyjna i staną się jednostkami budżetowymi miasta. Nadal będzie trzeba zarządzać twinpigsem, karuzelą, wodociągiem, szpitalem. budową mieszkań. Różnica między spółką handlową (spółki miejskie), a jednostką budżetową jest taka, że w spółce nazywa się to "strata", a w jednostce budżetowej "budżet". Przecież MOK, Muzeum miejskie, biblioteka, przedszkola też mają koszty/straty ale na swoją działalność otrzymują "budżet" do wydania czyli bezpośrednio pieniądze podatników. Spółki miejskie nie dostają pieniędzy na działalność z miasta tylko muszą wypracować środki na pokrycie kosztów.

  • ~Adam Wryński 2018-10-31
    20:30:55

    7 7

    Arteks piszesz "Inne obiekty jak hospicjum czy kawałek drogi, przedszkole to obiekty absolutnie zwyczajne które powstają nawet w małych miasteczkach czy gminach wschodniej Polski". Gdzie w Rybniku jest hospicjum? Co do kopalni to nie można tego porównać w Żorach była jedna kopalnia, ZWUS i Fadom trzy przedsiębiorstwa zatrudniające kilka tysięcy ludzi. Wszystkie zostały zamknięte. W innych miastach nawet jeśli zamknięto jedna czy dwie kopalnie zostały inne zatrudniające sporą część mieszkańców. Pisałem o sytuacji gdyby w Rybniku zamknięto wszystkie największe firmy, jak wyglądała by wtedy sytuacja. Po patrz na Bytom tak padło większość takich firm kopalnie, huty i co miasto jest bankrutem. Arteks przypomnijmy sobie jak w 2014 ówczesny kandydat na prezydenta Rybnika w kampanii bardzo często za przykład podawał Żory za budowę dróg, rozwój strefy ekonomicznej. Arteks jednak nie ma tak źle w Żorach skoro liczba mieszkańców przestała spadać a nawet zaczyna nieznacznie rosnąć (do sprawdzenia na stronie BIP)

  • ~Adam Wryński 2018-10-31
    20:42:25

    7 6

    Atreks co do dworca to obecnie trwają prace związane z rewitzacją obiektów i przestrzeni dworca PKP i byłego młyna elektrycznego przy ul. Rybnickiej. Nie zapominaj kto doprowadził budynek dworca do ruiny. Budynek został przekazany miastu pod koniec 2015 roku. Inwestowanie w budynek, nie będąc jego właścicielem lub nie mając trwałego zarządu jest nieuzasadnionym wydatkiem publicznych pieniedzy. Inwestowałbyś w remont domu który do którego nie masz żadne do tytułu prawnego?

  • ~Arteks 2018-10-31
    22:00:18

    8 10

    @Wryński - ale po co jedziesz po bandzie? Czy ja mam wymieniać rzeczy których nie ma w Żorach, a które są w Rybniku czy innych miastach? Zapewniam, że wynik byłby dla Żor miażdżący. Natomiast w tej dyskusji nie o to chodzi. Doceniłem budowę hospicjum jako coś pozytywnego. Ale jego budowa kosztowała zaledwie 4,3 mln zł. To kolejny dowód, że jedna z "większych" inwestycji Sochy w poprzednim dwudziestoleciu nie mogła przyczynić się znacząco do zadłużenia które wynosi prawie 300 mln zł! Strona UM w Żorach podaje liczbę mieszkańców 58,6 tys czyli jest spadek - ale to nawet nie jest zarzut bo wielu miastom spada. Gorzej, że Żory w godzinach 8.00-16.00 wyglądają trochę jak miasto duchów skąd wszyscy uciekają do pracy do innych miast. A jak przychodzi weekend to znowu uciekają do innych miast się bawić. Ja sobie nie przypominam aby ktoś podawał Żory za przykład w Rybniku w 2014 dlatego, że już wtedy straszono Żorami jako miasto mega zadłużonym. W 2014 w Rybniku oddano do użytku najnowocześniejszy basen na Śląsku za 40 milionów - a Żory żyły wtedy oddanym po ok. 7 latach budowy "Muzeum Ognia". Czas pokazał, że nasza inwestycja przyciąga mieszkańców całego regionu i przynosi miastu zyski, a Muzeum Ognia jest nie przyciąga prawie nikogo i przynosi straty. Zgoda, to PKP doprowadziła dworzec w Żorach do ruiny - przy obojętnym stosunku władz miasta. Zauważ, że w Rybniku jakoś PKP się nie odważyła do tego samego. Natomiast wasze władze miasta miały na remont 3 lata i... niestety zawsze brak pieniędzy tak jak na wiele innych obietnic i niezrealizowanych fatamorgan Sochy. Zamiast myśleć perspektywicznie, zrobić z dworca wizytówkę historyczną Żor, stworzyć tam centrum przesiadkowe - ożywiając okolicę i odciążając ruch w centrum miasta to... sam wiesz gdzie powstaje Centrum Przesiadkowe Widmo - koło cmentarza. A dworzec stoi odłogiem... Ponieważ jesteś inteligentną osobą, doskonale zdajesz sobie sprawę, że jest to wbrew zdrowemu rozsądkowi, wbrew obecnym trendom, wbrew strategii transportowej PKP PLK, Kolei Śląskich i UMWŚ. Ba... to nawet jest wbrew sąsiadom z Jastrzębia i powiatu cieszyńskiego którzy nastawiają się na powrót kolei w kierunku Katowic jako głównego środka transportu i to nie w jakieś dalekiej przyszłości. Nawet jeśli dworzec kolejowy zostanie poddany remontowi to jego potencjał nie zostanie wykorzystany. W takich właśnie dziedzinach najbardziej widać jak bardzo Żory dzięki swoim władzom odstają mentalnie od prawdziwych miast. Szklany pawilon dla busików dla nich jest ważniejszy od centrów przesiadkowych znanych które powstaną wkrótce w większości miast na styku kolei/tramwaju/metra z busami/autobusami/autami/rowerami.

  • ~Arteks 2018-10-31
    22:13:48

    11 12

    @Wryński - dworek w Baranowicach należy do miasta od 10 lat i też jest straszącą ruderą... Więc czas nie ma tu większego znaczenia. Po prostu Żory są źle zarządzane, a finanse są w kryzysie. Całe szczęście, że Żory prawie nie mają zabytków bo wyobraź sobie w jakim stanie by one były. Czasami krytykując miasta GOP trzeba się zastanowić jaki ogrom kasy kosztują ich remonty gigantycznej ilości obiektów sprzed 100 i więcej lat. W Żorach tego problemu nie ma bo zabytków jest "2 razy na krzyż". Zauważ, że mimo tego, że jest ich tak mało - są w opłakanym stanie! Podczas gdy inne śląskie miasta już od 20 lat robią różne rewitalizacje gmachów, kamienic, obiektów industrialnych, dworców, wież ciśnień itd - Żory robią pierwszą rewitalizację dawnego młyna - obiektu który straszył wjeżdżających od strony Rybnika do Żor chyba przez ponad 20 lat... Czy tym się należy chwalić czy raczej tłumaczyć dlaczego w Żorach nie przejmowano się starymi budynkami przez lata?

  • ~aponeo 2018-11-01
    18:28:03

    13 1

    @Kombajnista apropos karuzeli:
    rok 2017:
    Przychody (raczej tylko sprzedaż biletów) : 195. 212 PLN
    Po stronie kosztów: suma rat kredytu za 2017 - 292. 125 PLN
    A jeszcze w koszta zaliczyć trzeba wynagrodzenia, energię elektryczną...
    Czyli po 1-szym pełnym roku działania tak lekko 100tys. na minusie...

  • ~piszczel 2018-11-01
    19:01:09

    12 7

    Socha obiecał w 2014 następujące realizacje w Żorach: rewitalizacja Starego Miasta - brak realizacji, remont dworca kolejowego - brak realizacji, termomodernizacje obiektów oświatowych - jest realizacja. Słabo. Nawet obietnice nie są za bardzo realizowane. Czy możemy więc wierzyć mu teraz? Czy on w ogóle poradzi sobie z tymi blokami? Na razie z tego co słyszałem to sytuacja jest patowa, a nie ma za bardzo chętnych na kontynuację bo mają teraz jest wysyp na Śląsku różnych inwestycji i firmy budowlane wolą iść na inne budowy. Pani Gaszka wspomniała, że budowa bloków została źle przygotowana i nie wykonano specjalistycznych badań gruntu na co narzekają bardzo wykonawcy. Ciekawy jestem jak gotowe bloki zaczną pękać - kto poniesie tego konsekwencję? Pewnie lokatorzy. Nie, nie, nie głosujmy na Sochę!

    https://www.tuzory.pl/wiadomosci,jaka-bedzie-ostatnia-kadencja-prezydenta-waldemara-sochy,wia5-3266-8562.html

  • ~azan3 2018-11-01
    20:00:41

    15 5

    Nie pisz bzdur Arteks. Jedynym zaniedbanym zabytkiem jest właśnie pałac w Baranowicach i to dlatego, że poprzedni właściciel doprowadził go do stanu takiego, że praktycznie nieopłacalne jest to remontować. Poza tym to nie jest zabytek wielkiej klasy. W centrum Żor wyremontowano zabytkowy budynek szkoły muzycznej i siedzibę muzeum, kościół katolicki i ewangelicki nie są w ruinie, wiec nie pisz bzdur, że wszystkie zabytki są w opłakanym stanie. Chyba twój umysł jest w opłakanym stanie. Walisz propagandą jak za PRL-u. I zadziwia mnie to, że teraz jesteś za Anną Gaszką, a przedtem pod niebiosa wychwalałeś Domańskiego. Myślisz, że obaj kandydaci, gdyby zostali prezydentami, to byliby lepsi od Sochy? Niekoniecznie, zawsze może być gorzej. Ty chyba nawet diabła byś wychwalał, byleby był kontrkandydatem Sochy. Aha, żeby nie było, nie jestem zwolennikiem Sochy

  • ~Kombajnista 2018-11-02
    03:06:52

    7 6

    ~aponeo

    tak, bo najpierw trzeba ją spłacić ;)

    ~piszczel

    Dworzec PKP jest w trakcie rewitalizacji, nie chrzań. O starym mieście i ożywieniu rynku można zapomnieć, do póki zmieniony nie zostanie konserwator zabytków. Ta kobieta (jak dobrze pamiętam, teraz kobieta sprawuje ten urząd) blokuje dosłownie wszystko, sklepikarze nie mogą nawet szyldu odnowić bo już zaczyna stwarzać problemy...

  • ~adant 2018-11-02
    08:04:31

    5 6

    ~Kombajnista
    To prosto licząc będziemy musieli dokładać przez jakieś 30 lat po 100000 rocznie żeby ją spłacić , chyba konieczny będzie kolejny kredyt na spłatę kredytu. Nie wiem czy to cudo wytrzyma 30 lat :)

    To nie Pani konserwator ustaliła zasady reklamy na rynku, ona je wymyśliła a Waldemar i ulegli mu radni te zasady zaakceptowali pomimo sprzeciwu wielu mieszkańców i przedsiębiorców . Ciekawe jaki mieli w tym interes ? Raczej nie chodziło o ożywienie rynku.

  • ~Arteks 2018-11-02
    09:50:13

    6 7

    @azan3 - ja o wozie, a ty o kozie... Po co piszesz o kościołach które zawsze mają z czego remontować swoje obiekty i zawsze potrafią zadbać o swoje interesy? Zwróciłem uwagę na to, że w Żorach jest tyle miejskich zabytków co na lekarstwo - a i tak miasto sobie z nimi nie radzi! Nie widzisz czegoś takiego, że inne śląskie miasta mają multum różnych obiektów z minionych epok o które muszą zadbać i jakoś sobie lepiej radzą? Ty się chwalisz willą przerobioną na szkołę muzyczną kiedy miasta wielkości Żor w tym samym czasie rewitalizowały całe kopalnie! Słyszałeś np. o Parku Tradycji w Siemianowicach? Popatrz na Wodzisław który właśnie rewitalizuje dworzec i Pałac Dietrichsteinów jednocześnie... Nie wychwalałem pod niebiosa Domańskiego i nie wychwalam Gaszki. Ale każda alternatywa jest dobra wobec człowieka który gada jak wujek na urodzinach, mas potencjał wójta, a jego różne koncepcje są infantylne. Słyszałeś o jego pomyśle "Podniebne Żory"? On to naprawdę traktował poważnie! Domański i Gaszka to ludzie którzy przynajmniej myślą racjonalnie - a to dla mnie duży plus. Macie azan ogromnego pecha, że mieszkacie w biednym mieście pod fatalnym przywództwem. Nie dziw się, że z perspektywy kogoś z zewnątrz Żory prezentują się fatalnie. Chcesz bronić Sochę i walczyć z Arteksem - twoja wola. Ja bym na twoim miejscu próbował walczył o zmianę.

  • ~mmmmmarcin6 2018-11-02
    10:05:32

    1 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~azan3 2018-11-02
    10:18:42

    10 3

    @Arteks- ty się tam o mnie nie martw, ja walczę i o zmianę i z tobą. Piszesz bzdury. Nie odczuwam, ze mieszkam w biednym mieście. A skoro ty tu nie mieszkasz, to masz g*wno do gadania

  • ~Kombajnista 2018-11-02
    12:54:57

    9 4

    ~adant

    masz problemy z podstawami matematyki, o czym chcesz tu dyskutować człowieku... po za tym naucz się czytać ze zrozumieniem, bo zauważyłem, że większość sztabowców p. Gaszki w internecie ma z tym ogromny problem, sieją ferment i ciągle atakują wyciągając jakiś komentarz fb i interpretując go po swojemu :)

    słyszałeś co dzisiaj p. Gaszka mówiła w radiu 90? ona by już 3 tężnie po 500tys wybudowała!

  • ~nonsens 2018-11-02
    13:16:29

    10 12

    Jak można wierzyć człowiekowi który tak bardzo zadłużyl miasto i nie ma żadnych pomysłów na jego przyszłość? Prezydentura zaspokaja swoje ego i czerpie z tego dochody przez co nie zamierza rezygnować. Jego prezydentura jest bezefektywna. Dla mlodych ludzi kompletny brak oferty.A jego program wyborczy to nie rozwój miasta tylko rozwój pomocy społecznej. Facet jest beznadziejnie nudny.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Żor. Na kogo oddasz głos w wyborach?




Oddanych głosów: 3