zamknij

Koronawirus na Śląsku. Informacje

Żłobek i przedszkola w Żorach rozpoczynają pracę od 6 maja

2020-04-30, Autor: AB, materiał prasowy

Decyzją Rządu RP o wkraczaniu w drugi zapowiadany etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19, 6 maja mają zostać otwarte żłobki i przedszkola. Jak będzie w Żorach? Prezydent podjął w tej sprawie decyzję.

Reklama

Zgodnie ze zmianą zasad bezpieczeństwa i nowymi postanowieniami rządu, od środy 6 maja 2020 r. żorskie przedszkola publiczne oraz Miejski  Żłobek zaczną przyjmować dzieci.

Szczegółowe informacje dotyczące zasad i warunków pracy w okresie pandemii zostaną opublikowane na stronach internetowych poszczególnych przedszkoli i Miejskiego Żłobka w poniedziałek 4 maja br. 

Zainteresowani rodzice przedszkolaków i wychowanków żłobka proszeni są o bezpośredni kontakt ze swoją placówką w poniedziałek, 4 maja do godz. 13.00 celem zgłoszenia uczestnictwa dziecka w zajęciach.

Oceń publikację: + 1 + 20 - 1 - 139

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (26):
  • ~Marysia Żelazo 2020-04-30
    16:09:39

    48 20

    Czy to są żarty?? A gdzie dobro ludzi mieszkańców Żor?? Rybnik, Jastrzębie zostały placówki zamknięte do 24 mają a nas "Pan Prezydent" chce wykończyć!!! Kpina i głupia decyzja...

  • ~boblas 2020-04-30
    16:59:18

    34 12

    Nikt nikomu nie nakazuje puścić dziecka do przedszkola czy żłobka.
    Zasiłek jest przedłużony do 24.05.

  • ~Bogusław Kotwa 2020-04-30
    17:17:50

    32 19

    Tykająca bomba zegarowa.Poroniony pomysł.

  • ~izocha85 2020-04-30
    17:38:26

    32 19

    Tak ale zasiłek jest przedłużony jeżeli placówki są zamknięte ale w Żorach Pan Prezydent otworzył przedszkola i żłobki także brawo za decyzję inni prezydenci sąsiednich miast nie zdecydowali sie na otwarcie ale przecież Żory to bezpieczne miasto, ciekawe kto weźmie odpowiedzialność za to jak jakies dziecko sie zarazi w przedszkolu lub żłobku- jeszcze raz brawa dla Pana Sochy mam nadzieje że ma też dzieci w wieku przedszkolnym które też od 6 maja pójdą do przedszkola

  • ~Barbara Basia 2020-04-30
    17:39:30

    40 14

    Totalna bzdura place zabaw kategorycznie zmkniete a przedszkola i żłobki otwarte przecież to się mija z celem

  • ~Mag 2020-04-30
    17:42:09

    37 12

    I gdzie są teraz ci, co tak przyklaskiwali prezydentowi za wspaniałą decyzję w sprawie "nie wydania" naszych danych Poczcie Polskiej? Czysta zagrywka, bo i tak wiedzieli, że Poczta te dane otrzyma z innej strony a Pan prezydent oklaski zebrał.
    Boblas - masz rację. Nikt nie musi dziecka swojego posyłać jeśli nie chce, ale ty swojego nie poślesz, sąsiad pośle, przedszkole wylęgarnia zarazków i wirusów, zarazisz się od sąsiada w sklepie. Z resztą, cóż tu tłumaczyć. Moim zdaniem to zła decyzja. Przy takim wzroście zachorowań w województwie. Trzymajcie się zdrowo.

  • ~Barbara Basia 2020-04-30
    17:47:07

    35 9

    Ciekawe czy nasz wspaniałomyślny prezydent odda" wszystkie swoje dzieci" do przedszkola i żłobka!!!!

  • ~Vala 2020-04-30
    18:19:47

    33 10

    Panie Prezydencie...kto weźmie odpowiedzialność za szerzenie pandemii wśród najmłodszych, personel wychowawczy i ich rodzin? Prezydenci miast ościennych podjęli natychmiastowe decyzje z dala inne...więc? Rząd nie nakazuje otwarcia placówek ! Jakich Pan ma doradców...? Lepiej wycofać się ze złej decyzji niż przy niej tkwić i narażać niepotrzebnie tak wiele żyć ludzkich... No chyba, że Pan podejmując taką decyzję wkalkulował to w ryzyko i poświęci kilkudziesięciu mieszkańców miasta w imię eksperymentu, który jest bez najmniejszych szans na powodzenie???

  • ~Mieszkanka 2020-04-30
    18:34:22

    34 13

    Zastanawiam się czym kierował się Pan Prezydent? Żeby narażać personel, dzieci a także opiekunów dzieci. Przecież nie było nakazu otwarcia, oscienne gminy nie otworzą przedszkoli. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze

  • ~Markowy85 2020-04-30
    19:08:23

    19 50

    Bardzo dobra decyzja. Pan Prezydent na szczęście nie ogląda tvPIS i nie ulega koronawirusowej propagandzie. Brawo Żory.
    Ja moje dziecko zaprowadzę do przedszkola.

  • ~Adalbert 2020-04-30
    20:07:16

    19 8

    Rozumiem, że skoro będą otwarte przedszkola to place zabaw również.

  • ~minges 2020-04-30
    20:29:04

    32 27

    Niestety dyskusja pod tym postem dobitnie pokazuje, że nasze społeczeństwo przestaje w ogóle myśleć samodzielnie. Każdy minus będzie tego wyrazem. Teraz trochę faktów: nie ma przymusu posłania dziecka do żłobka czy przedszkola-to decyzja dobrowolna, tak jak wyjście na spacer, do sklepu, kościoła etc. Kolejne: nawet jeśli żłobek czy przedszkole będzie otwarte, a nie chcesz posyłać Twojego dziecka do niego to i tak nie tracisz prawa do opieki, która została przedłużona do 24 mają. Przypominam, że od poniedziałku wraca do pracy handel itd. i część ludzi musi wrócić do pracy by mieć za co żyć. Pomyślcie o tym. Zdrowia wszystkim życzę. I zdrowego rozsądku także. Musimy powoli wracać do życia.

  • ~gestskoczka 2020-04-30
    20:51:42

    23 24

    @minges zgadzam się z Twoim powyższym komentarzem. Przeczytałem wszystkie wpisy pod tym artykułem i większość z nich jest jak by rażona wścieklizną. To jeszcze mentalność pańszczyźniana: Pan powiedział i tak mus zrobić.

    Ja również powyższą informację o decyzji prezydenta miasta odebrałem pozytywnie. Jako pomoc tym, co do pracy muszą wrócić, a nie mają z kim dzieci zostawić. A czy dziecko pójdzie do przedszkola czy nie, o tym DECYDUJĄ RODZICE.

    Gdyby Pan Prezydent zadecydował że możliwe jest wejście na basen, to bardzo chętnie – i całkowicie dobrowolnie – skorzystałbym z tego.

  • ~Barbara Bandelak 2020-05-01
    14:45:00

    14 21

    Ja tam jestem zadowolona z decyzji prezydenta

  • ~Tonio 2020-05-02
    08:18:14

    8 12

    Ludzie ktorzy pisza ze nie musisz puszczac dziecka do przedszkola i miec dalej opieke na dziecko chyba puszczaja fake do przestrzeni publicznej..bo jeeli przedszkole jest otwarte i masz mozliwosc poslania dziecka do placowki to nic nie dostaniesz..wiec prosze nie worowadzac ludzi w blad

  • ~Tonio 2020-05-02
    08:38:43

    5 5

    Minister
    @MarlenaMalag
    podczas konferencji w #KPRM: dodatkowe zasiłki opiekuńcze będą przedłużone tam, gdzie samorząd zdecyduje się, aby instytucje opieki nad dziećmi do lat 3 pozostały zamknięte.

  • ~Tonio 2020-05-02
    08:44:07

    18 0

    Moi drodzy nie ma co sie przepychac zlownie bo sytuacja zmienia sie bardzo szybko..i znalazlem to ze jednak zasilek jest przedluzony nawet jesli placowka jest otwarta a my nie bedziemy chcieli poslac dziecka..w takim przypadku jestem za..kto chce niech naraza..kto nie chce..niech nie puszcza pociechy do przedszkola..jest wybor i to mi sie podoba..

    "Jeżeli mimo otwarcia placówki opieki rodzic nie zdecyduje się na posłanie do niej dziecka z powodu stanu epidemii związanego koronawirusem, w takim wypadku również dodatkowy zasiłek opiekuńczy będzie przysługiwał" – zapewnia resort rodziny.

  • ~boblas 2020-05-02
    10:00:26

    10 10

    @Mag - ostatni przyrost zachorowań w naszym regionie, to choroby które zostały zdiagnozowane w kopalniach! Tak tak, to właśnie tam jest największe skupisko wirusa i tylko było czekać, aż się tam pojawi.
    Twój sąsiad górnik, przyniesie go do domu, spotkasz go w sklepie czy na klatce i się nie zarazisz tak?
    Obarczanie wszystkim przedszkolami czy dziećmi nie ma sensu, od 12.03 te placówki są zamknięte i jakoś dalej przybywa chorych.
    Jak zapewne wiesz, 04.05 zostają odmrażane kolejne gałęzie gospodarki, ludzie muszą wrócić do pracy, bo siedząc na zasiłku czy na postojowym, za dużo wypłaty się nie dostaje a żyć trzeba z czegoś.
    Co ma zrobić taki rodzic kiedy zaczyna mu brakować na życie? Musi iść do pracy i zarobić więcej, ot kapitalizm, ale dzięki temu gospodarka ma szansę szybciej wrócić na swoje tory.
    Niestety, wirusa nie wykończymy zamkniętymi przedszkolami, w wysokich temperaturach też nie zginie, więc będziemy mierzyć się z nim pewnie jeszcze w przyszłym roku.
    Więc wobec waszych uwag, przedszkola powinny być zamknięte do tego czasu?

  • ~piszczel 2020-05-02
    14:01:23

    13 0

    @boblas bardzo dużo mieszkanców Żor pracuje na kopalniach w okolicy.

  • ~boblas 2020-05-02
    14:48:23

    7 4

    @piszczel - doskonale o tym wiem i dlatego poruszyłem ten temat.
    Skoro dużo osób twierdzi, że otwarcie przedszkoli to zła decyzja, co będzie wiązać się według tych ludzi ze zwiększeniem zachorowań, to dlaczego nie zamkniemy kopalń, szpitalów czy dps'ów?
    Przecież na obecną chwilę, to w tamtych placówkach są największe ilości zachorowań i szybko rośnie ilość nowych zarażonych.

  • ~agel 2020-05-02
    19:12:54

    13 3

    To co sie dzis w Auchan działo to szok. Tłumy ludzi, osoba przy osobie, jedna pracownica ktora podeszla do miesnego (ale tam nie obslugiwala) - całkiem bez maski.. Inna z nosem na wierzchu...
    Nie wiem jak to jest z liczeniem ludzi - osoba na 15 m2, czy to ktos w ogole sprawdza??
    Pozniej dojdą przedszkola, galeria.. Wymrą emeryci, chorzy, słabi.. Państwo się odbije, mniej zapłaci za emerytury i renty i szafa gra...
    Płakać będą po zmarłych najblizsi, a reszta to ma to gdzieś, liczą sie cyfry.. Tragedia,..

  • ~boblas 2020-05-02
    19:24:56

    11 1

    @agel - i właśnie tacy ludzie tutaj piszą o otwartych przedszkolach.
    Jadą do sklepów i sami nie przestrzegają wytycznych, ale winę zrzucą na dzieci.
    Dziś byłem w kauflandzie, sytuacja bardzo podobna, podchodzę do kasy a za mną dwójka ludzi blisko mnie, zwróciłem uwagę i wielkie zdziwienie tych ludzi.

    Dorośli ludzie a zachowują się gorzej niż dzieci, bo jak widzę na ulicach to właśnie dzieci noszą poprawnie maseczki, natomiast wiele dorosłych ma to w czterech literach!

  • ~agel 2020-05-02
    20:28:52

    7 4

    Za niedługo pewnie wybuchnie epidemia i tak sie to skonczy.. depopulizacja.. ale statystycznie będzie ok..

  • ~Zbigniew Gorzawsky 2020-05-03
    14:30:30

    7 3

    Wylęgarniami są kopalnie i inne wielkie zakłady pracy a przedszkola z takimi wymogami to małe ryzyko. Biorąc pod uwagę rozsądek ludzi i możliwości radzenia sobie w inny sposób, to przedszkola będą prawie puste. Posyłać będą tylko Ci co nie mają wyjścia.

  • ~Mag 2020-05-03
    16:31:07

    4 4

    boblas - zgadzam się, że powoli trzeba ruszać do przodu, rozkręcać powoli naszą gospodarkę. Jestem jak najbardziej "za". Zgodzę się również, że to potrwa jeszcze co najmniej rok i musimy nauczyć się z tym żyć ale wytyczne jakie mają przedszkola przy otwieraniu, są wg mnie niemożliwe do osiągnięcia w przypadku tak małych dzieci. (można o tym przeczytać np na gov. pl). Denerwuje mnie fakt walnięcia hasłem przez prezydenta :"otwieramy przedszkola i żłobki" i się martwcie sami, bo podejrzewam, że nikt im nie pomoże chociażby w zorganizowaniu odpowiednich środków ochrony dla pracowników. Tych wytycznych tam jest mnóstwo i mają je przestrzegać np 2 letnie dzieci. Rodzić i nauczyciel ciągle ma uczyć i przypominać dziecku o nowych zasadach. Pewnie teraz padnie wypowiedź, że "na tym polega nauka. Trzeba ciągle dziecku to powtarzać, to się nauczy". Owszem. Ale zanim się nauczy 1000 razy dotknie buzi, nosa podłubie w nim, poślini zabawkę i da koledze, bo mama kazała się dzielić. Uważam, że jest to ciężkie do osiągnięcia z małymi dziećmi. Ale masz rację. Musimy ruszać do przodu, tylko ile to pochłonie ofiar. Pewnie się nie dowiemy, bo przy wyborach i tak liczby będą "spadały". Nasz rząd przecież nad tym panuje.

  • ~Papa Smerf 2020-05-03
    18:17:49

    9 3

    Mam nadzieje ze rodzice nie puszczą swoich dzieci do przedszkoli widząc że zachorowań jest z dnia na dzień coraz więcej niech prezydent sam wyśle swoje dzieci do żłobka bo chyba w takim są wieku

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęsliwy w Żorach?




Oddanych głosów: 1046