zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Żorski Tischner z Wizytą na Krecie

2020-02-25, Autor: JP / ZS2

Od 10 do 14 lutego uczniowie Zespołu Szkół Nr 2 im. ks. prof. J. Tischnera uczestniczyli w wizycie partnerskiej w średniej szkole zawodowej w mieście Heraklion na Krecie.

Reklama

– Wizyta w Grecji była kolejnym etapem realizowanego przez naszą szkołę projektu Erasmus+Virtual Innovation Centre, w którym opracowujemy sposoby rozwijania wśród uczniów kompetencji i umiejętności, które pozwolą im stawić czoło wymaganiom przyszłego rynku pracy – mówi nauczycielka Anna Jakubus, koordynatorka projektu.

W ramach projektu żorska szkoła współpracuje ze swoimi odpowiednikami ze Słowacji, Włoch i Grecji. Celem wizyty partnerskiej na Krecie było doskonalenie umiejętności w dziedzinie nowoczesnych technologii. Uczniowie pracowali nad stworzeniem logo firmy oraz filmu o przedsiębiorstwie przy użyciu aplikacji takich jak Logopit plus oraz Powerdirection Cyberlink Videomaker.

Podczas tygodniowego pobytu na Krecie żorzanie poznali dziedzictwo kulturowe i historię wyspy oraz zwyczaje jej mieszkańców. Zwiedzili ruiny pałacu w Knossos, Thassos i Agios Nikolaos, Thrapsano –jedno największych centrów produkcji ceramiki na Krecie oraz klasztor w Agarathos. Zasmakowali również kuchni śródziemnomorskiej.

– Nie zdawałam sobie sprawy, że kuchnia grecka ma aż tak długą tradycję. Nic więc dziwnego, że historycznie była prekursorem kuchni zachodniej i wywarła kulinarny wpływ, poprzez starożytny Rzym, na Europę, a później Nowy Świat” – mówi jedna z uczestniczek wyjazdu.

Wraz z grupą międzynarodową uczniowie odwiedzili kilka instytucji i organizacji zajmujących się kwalifikacją oraz doradztwem zawodowym. Nie zabrakło też wizyt w kreteńskich przedsiębiorstwach.

Przed uczniami i nauczycielami żorskiego „Tischnera” jeszcze jeden wyjazd w ramach projektu – tym razem na Słowację.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.