Biznes
ZUS miga do klientów
- Jednak część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące jest na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym. Stąd też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych niesłyszących klientów Zakład uruchamia usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach swoich 43 oddziałów. Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią „słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klienta – wyjaśnia Beata Kopczyńska, rzecznik prasowa Oddziału ZUS w Rybniku.
Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać ze specjalnej usługi wideotłumaczenia przy wyborze tematu obsługi na biletomacie w jednostce ZUS, powinny wybrać symbol „ucha”. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą się natomiast umówić wizytę w jednostce z usługą wideotłumaczenia właśnie za pośrednictwem portalu PUE.
Beata Kopczyńska dodaje, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych od dłuższego czasu stara się podnosić standardy obsługi osób niepełnosprawnych. - Większość budynków, w których znajdują się sale obsługi jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają specjalne pochylnie, windy lub tzw. transportery schodowe. Drzwi wejściowe do sal obsługi otwierają się automatycznie, a w samych salach zlikwidowane zostały wszelkie bariery budowlane w postaci progów, stopni, wąskich ciągów komunikacyjnych. Także urzędomaty ZUS, które są do dyspozycji klientów w 153 placówkach przez 24 godziny na dobę są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich – mówi.
Zobacz także
Zobacz także
Komentarze (3):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
-
Amazon uruchomił na Śląsku 11. centrum logistyczne w Polsce. W Gorzyczkach uroczyście przecięto wstęgę (foto)
1535 -
Ceny węgla koksującego lecą na łeb na szyję. Czy spadki pogrążą JSW?
863 -
Rząd "wpompuje" ponad 9 miliardów złotych w spadek wydobycia węgla. Choć... go nie zakłada
493 -
Wnioski o świadczenie „Aktywny rodzic” tylko elektronicznie
479 -
Masz zaległy urlop? To ostatni dzwonek, żeby go wykorzystać!
422
Najwyżej oceniane
Najczęściej komentowane
-
Amazon uruchomił na Śląsku 11. centrum logistyczne w Polsce. W Gorzyczkach uroczyście przecięto wstęgę (foto)
0 -
Masz zaległy urlop? To ostatni dzwonek, żeby go wykorzystać!
0 -
ZUS: 141 mln zł na wyprawkę szkolną w województwie śląskim
0 -
Ceny węgla koksującego lecą na łeb na szyję. Czy spadki pogrążą JSW?
0 -
Rząd "wpompuje" ponad 9 miliardów złotych w spadek wydobycia węgla. Choć... go nie zakłada
0
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~gestskoczka 2016-04-20
08:52:07
W Żorach powinien być Inspektorat ZUS, by ludzie z Żor nie musieli jeździć do Rybnika. Pszczyna i Wodzisław Śląski to mniejsze miasta, a mają takie Inspektoraty u siebie. Co robią w tej sprawie Prezydent i Radni?
~Arteks 2016-04-20
11:22:11
@gestskoczka - no ale Pszczyna i Wodzisław to przynajmniej miasteczka powiatowe, a Żory nie pełnią żadnej roli administracyjnej dlaczego miałyby więc mieć jakieś urzędy ponadlokalne? Poza tym z tego co wiem to inspektoraty załatwiają tylko mniej istotne sprawy jak L-4 a wszystkie istotniejsze załatwiają oddziały.
~jasnypieron 2016-04-20
17:49:16
Hmmm "ZUS miga... klientów"....to raczej częstsze....