zamknij

Wiadomości

ZUS zachęca do korzystania z e-wizyt. Te sprawy urzędowe załatwisz bez wychodzenia z domu

2025-05-12, Autor: mz

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że wiele spraw można dziś załatwić bez konieczności wizyty w placówce. Klienci ZUS mogą odbyć rozmowę z konsultantem online – za pomocą e-wizyty, czyli połączenia wideo z pracownikiem Zakładu. Usługa dostępna jest m.in. poprzez stronę zus.pl oraz aplikacje mobilne mZUS i mObywatel.

Reklama

Czym jest e-wizyta w ZUS?

E-wizyta to zdalna forma kontaktu z konsultantem ZUS, umożliwiająca rozmowę za pośrednictwem połączenia wideo. Aby z niej skorzystać, wystarczy urządzenie z kamerą (np. komputer, smartfon, tablet) i dostęp do internetu. Usługa skierowana jest do wszystkich klientów Zakładu – niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania.

Zakres spraw możliwych do załatwienia

Podczas e-wizyty klienci mogą uzyskać informacje na temat:

  • emerytur i rent (krajowych i międzynarodowych),

  • świadczenia wspierającego i tzw. renty wdowiej,

  • zasiłków i zwolnień lekarskich,

  • ubezpieczeń społecznych i składek,

  • świadczeń rodzinnych,

  • ulg i umorzeń,

  • platformy PUE/eZUS.

- Usługa ta jest szczególnie przydatna dla osób, które mieszkają za granicą lub są chore i nie mogą wybrać się osobiście do ZUS. To tak naprawdę bardzo dobra forma kontaktu dla każdego klienta, by uzyskać poradę eksperta ZUS. Dzięki temu oszczędzamy czas i pieniądze na dojazd do placówki. Co więcej, taką rozmowę online możemy umówić w języku migowym PIM. Wideorozmowa z pracownikiem ZUS jest również dostępna dla osób niewidzących i niedowidzących – mówi Beata Kopczyńskaregionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.

E-wizyta z udziałem opiekuna

Osoby starsze, niesamodzielne lub wymagające wsparcia mogą uczestniczyć w e-wizycie wraz z członkiem rodziny lub opiekunem prawnym. Wystarczy podczas rejestracji podać dane osoby towarzyszącej, która weźmie udział w spotkaniu.

Jak zarezerwować e-wizytę?

Rezerwacji można dokonać:

  • na stronie internetowej www.zus.pl,

  • przez aplikację mZUS,

  • przez aplikację mObywatel.

W formularzu rezerwacji należy wskazać temat rozmowy, kod pocztowy (miejsca zamieszkania lub firmy), preferowany termin (dni robocze, godz. 9:00–14:00) i adres e-mail. Klienci korzystający z aplikacji mobilnych nie muszą podawać imienia, nazwiska ani numeru PESEL – te dane są wymagane tylko przy rejestracji przez zus.pl.

Co dalej po rezerwacji?

Po zapisaniu się na e-wizytę klient otrzymuje potwierdzenie oraz link do spotkania. W dniu rozmowy wystarczy kliknąć w link w przesłanej wiadomości lub, w przypadku aplikacji mObywatel, użyć przycisku „Dołącz do spotkania”. System wysyła także przypomnienia e-mailowe oraz (opcjonalnie) SMS.

Odwołaj wizytę, jeśli nie możesz uczestniczyć

ZUS apeluje o odpowiedzialne korzystanie z e-wizyt.

Jeśli w wybranym przez nas dniu i godzinie nie możemy skorzystać z wideorozmowy, pamiętajmy, aby ją anulować. Można to zrobić, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail. Dzięki temu inna osoba będzie miała możliwość skorzystania z tego terminu – przypomina rzeczniczka.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy korzystasz z bezpłatnej komunikacji miejskiej?



Oddanych głosów: 2