Wiadomości
Kolej to wciąż palący problem Żor. Jest zapotrzebowanie, a połączeń brak
O dostrzeżenie potencjału kolei dla naszego miasta apeluje Michał Liszka. Mieszkaniec Żor od kilku miesięcy prowadzi profil na facebooku w całości poświęcony tej tematyce (linia kolejowa 154 - 159). Dokumentuje zarówno frekwencję w poszczególnych pociągach odjeżdżających ze stacji Żory, jak i stopniowy proces podupadania tutejszej infrastruktury kolejowej.
Szereg zdjęć z odjazdu pociągu IR Szyndzielnia, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród żorzan może jego zdaniem stanowić próbę szerszego spojrzenia na kolej w Żorach.
Zobacz także
>>>zobacz fotogalerię odjazdów IR Szyndzielnia ze stacji Żory
Niewątpliwie dobrze rozwinięta komunikacja w regionie jest atutem dla potencjalnych inwestorów i mieszkańców. Micha Liszka podkreśla również rolę kolei jako reklamy i promocji miasta na zewnątrz.
- Gdyby spojrzeć na same Żory - mamy dwa duże zakłady pracy znajdujące się tuż przy torach kolejowych, które mogłyby stanowić dodatkowy atut dla ruchu pasażerskiego, z uwzględnieniem pracowników na zapomnianej już linii 159. Jest to firma Mokate, a także firma NKT Cables. Być może spora część pracowników wybrałaby kolej jako środek transportu? - sugeruje Michał Liszka.
Jak pokazuje przykład Tychów zaangażowanie samorządowców i prywatnych przedsiębiorców może przyczynić się do zrewolucjonizowania lokalnego transportu publicznego. Tutaj odważny pomysł, by przedłużyć trasę Szybkiej Kolei Regionalnej w stronę Bierunia nabrał realnych kształtów. Władzom Tychów udało przekonać władze PKP PLK, by wyłożyły pieniądze na odbudowę sieci trakcyjnej, którą przed laty zlikwidowano, a także namówiły prywatne firmy: Fiata w Tychach oraz Danona w Bieruniu, by dołożyły się do remontów dwóch przystanków. Z nowego połączenia będą bowiem korzystać pracownicy dojeżdżający do fabryki.
- Zwracam się do mieszkańców o to, abyśmy wspólnie dostrzegli potencjał w kreowaniu współczesnych rozwiązań kolejowych dla naszego miasta. Widzimy wyraźnie, że zapotrzebowanie na kolej w Żorach jest stosunkowo wysokie - warto apelować o polepszenie infrastruktury kolejowej i odtworzenie szlaku kolejowego do Katowic - w celu zyskania większej możliwości w kształtowaniu połączeń dalekobieżnych - apeluje Michał Liszka.
Zobacz także
Komentarze (3):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
-
Mieszkał w klatce dla gryzonia, potrzeby załatwiał na balkonie... Fafik już w rękach wolontariuszy Pet Patrol
10690 -
Sesja Rady Miasta: Prezydent i Radni złożyli ślubowanie
3757 -
Pijany 20-latek spowodował kolizję. Trzy samochody brały w niej udział
2748 -
Farmakobus pojawi się w Żorach. Co oferuje mieszkańcom?
2197 -
Przerwy w dostawie prądu w Żorach. Sprawdźcie harmonogram
2022
Najwyżej oceniane
-
Ponad 100 km/h w terenie zabudowanym. Kierujący stracił prawko
+11 / -2 -
Jechał zygzakiem. Stracił nie tylko prawko, ale i samochód
+8 / -0 -
Mieszkał w klatce dla gryzonia, potrzeby załatwiał na balkonie... Fafik już w rękach wolontariuszy Pet Patrol
+7 / -0 -
Klajok: szereg wykroczeń 27-latka. Zebrał sporo punktów i dostał wysoki mandat!
+8 / -1 -
Kiedy ślubowanie nowych radnych i prezydenta?
+11 / -7
Najczęściej komentowane
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ 2012-06-22
14:41:14
Na portalu Jastrzębie Nasze Miasto http://jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl/artykul/1445813,z-jastrzebia-pociagiem-do-katowic-to-mozliwe,id,t.html#d14ac6028c39e85c,1,3,60 jest propozycja by reaktywować połączenie kolejowe do Katowic przez Żory Orzesze. Urząd Miasta się przygotowuje, planują zakup dwóch szynobusów za 14 mln zł. Nie wiem na ile realne jest to przedsięwzięcie, wydaje mi się że samo miasto Jastrzębie nic nie zdziała. To musiała by być inwestycja w której partycypowali by Urząd Marszałkowski, Jastrzębie i Żory no i oczywiście UE. To wtedy miała by szanse taka inwestycja.
~żorzaninek 2012-06-22
23:17:08
A co się dzieje z żorskimi władzami? śpią? zamiast już dogadywać się w sprawie wspólnego działania wywierającego nacisk na Urząd Marszałkowski, PKP PLK i inne kolejowe spółki oraz urzędy unijne! przecież pociąg bezpośredni do nowo budowanej galerii handlowej połączonej z katowickim dworcem to strzał w 10-tkę! parkowanie w Katowicach należy do jednych z ekstremalnych przygód! A do busa nie wsiądę, nie lubię mieć głowy pomiędzy półkami w pozycji stojącej całą drogę nie mogąc nawet zobaczyć kawałka szyby będąc w ścisku i duchocie. A pociąg to co innego.
~nonsens 2012-06-23
21:49:28
@mieszkaniec - co się dzieje? Planują kolejne pawilony powitalne, muzea i przygotowują obronę w procesie sądowym prezydenta. Czyli mają ważniejsze problemy niż jakaś tam kolej... A szkoda bo dobra komunikacja mogłaby spowodować że mniej ludzi stąd by uciekało na stałe.