Biznes
Tauron uporał się z awariami, więc klienci mogą starać się o bonifikaty. Na jakich zasadach?
Przypomnijmy, gwałtowne i silne burze, które wystąpiły 8 lipca, spowodowały w wielu miejscach uszkodzenia sieci energetycznej i pozbawiły dostaw zasilania sporej części klientów Tauron Dystrybucja. – W kulminacyjnym momencie pozbawionych energii elektrycznej było około 450 tys. klientów (głównie na obszarze województwa dolnośląskiego, małopolskiego i śląskiego) – powiedział Łukasz Zimnoch.
Jak duża była skala żywiołu świadczą liczby:
- ponad 3 000 zgłoszeń uszkodzonej infrastruktury,
- ponad 90 uszkodzonych linii wysokiego i średniego napięcia,
- ponad 700 zerwanych przewodów na sieci niskiego napięcia,
- kilkadziesiąt złamanych i uszkodzonych słupów na liniach wysokich i średnich napięć.
Szczególnie trudna sytuacja panowała w powiatach: bielskim, pszczyńskim, bieruńsko-lędzińskim, mikołowskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i na terenie Tychów i Jastrzębia Zdroju. Prace przy usuwaniu zniszczeń sieci trwały do niedzieli. – W pierwszej kolejności koncentrowaliśmy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym klientom. Ponad 300 brygad energetycznych nieustannie pracowało przez ostatnie dni, by naprawić uszkodzoną sieć energetyczną i przywrócić zasilanie – dodał rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja.
Jak zaznacza dalej Łukasz Zimnoch, pomimo dołożenia wszystkich starań i pracy brygad przez 24 godziny na dobę, nie do wszystkich klientów udało się przywrócić zasilanie w wymaganym umową czasie. – Wszystkich, których dotknęły wyłączenia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość ze względu na masową skalę zniszczeń sieci energetycznej przez siły natury. Równocześnie informuję że zgodnie z prawem, jeśli czas usuwania awarii przekroczył 24 godziny, klientom Tauron Dystrybucja przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej – wyjaśnił nasz rozmówca.
> Magistrat szacuje straty po środowej nawałnicy. „Ucierpiała duża część drzewostanu miasta”
Zobacz także
Aby taką bonifikatę uzyskać, należy wypełnić wniosek umieszczony na stronie internetowej (pobierz wniosek o udzielenie bonifikaty) i przesłać go na adres: Tauron Obsługa Klienta, 40-389 Katowice, ul. Lwowska 23.
Zobacz także
Komentarze (3):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
Najwyżej oceniane
Najczęściej komentowane
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~munitalp 2015-07-14
15:21:47
Gra niewarta świeczki, po 6 dniach bez prądu (nie wiem czy wtedy dystrybutorem był Tauron) Otrzymałem AŻ 1,50zł Bonifikaty. wysyłając pismo więcej stracimy.
~jasnypieron 2015-07-14
16:42:35
przynajmniej te "gryzipiórki" będą musiały w końcu coś zrobić....i po co nam jakieś wojny, konflikty jak wystarczyło kilkadziesiąt minut nawałnicy i trzeba naprawiać kilka dni. Może też "tauronowe" mądrale przejrzą na oczy i posprawdzają linie przesyłowe!!! A dać biuralistom kijki spacerowe, notesiki i niech zapylają wzdłuż linii niskiego i średniego napięcia i spisują podejrzane sytuacje
~jasnypieron 2015-07-15
06:30:58
Dla zainteresowanych(choć bez żadnej gwarancji): http://www.ure.gov.pl/pl/poradnik-odbiorcy/faq-czesto-zadawane-py/energia-elektryczna/3541,Czy-odbiorcom-energii-naleza-sie-bonifikaty.html może tym razem redakcja "łaskawie" nie usunie tego komentarza?