Wiadomości
Wiadukt i rondo na Dworcowej: w tym tygodniu podpiszą umowę
Duża inwestycja drogowa w Żorach zakładająca budowę nowoczesnego wiaduktu w miejsce przejazdu kolejowego, bezkolizyjnego skrzyżowania na Dworcowej i przebudowę przylegających ulic. Pracami zajmie się wyłoniona w przetargu sopocka grupa NDI. Umowa zostanie podpisana w tym tygodniu.
Inwestycja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj”. Generalny wykonawca, czyli sopocka firma NDI, musi sporządzić dokumentację projektową, uzyskać pozwolenie na budowę oraz wykonać roboty budowlane.
- Prace będą obejmowały m. in. budowę wiaduktu drogowego nad czynną linią kolejową wraz z układem drogowym przylegającym do ul. Dworcowej. Poza tym przebudowane zostaną ulice Dworcowa, Fabryczna, Mikołowska i Leśna. Połączy je nowe, bezkolizyjne rondo. Natomiast obecny przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany – mówi Marcin Wawrzacz, dyrektor projektu w NDI.
Zobacz także
Największą korzyścią z powstania wiaduktu ma być poprawa bezpieczeństwa oraz płynności ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego w rejonie dworca kolejowego.
Koszt wszystkich prac to około 24 miliony złotych. Inwestycja została zakwalifikowana do dofinansowania w ramach projektu pt. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - etap III”. Inwestorem są Urząd Miasta w Żorach i PKP
Prace mają być zakończone w połowie 2023 roku.
Zobacz także
Komentarze (4):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
-
Sesja Rady Miasta: Prezydent i Radni złożyli ślubowanie
3532 -
Kolizje i pijani kierowcy. Żorscy policjanci podsumowali "majówkę"
2085 -
Przywłaszczenie samochodu w Żorach. Twierdzili, że są tylko pasażerami
1801 -
Farmakobus pojawi się w Żorach. Co oferuje mieszkańcom?
1769 -
Kiedy ślubowanie nowych radnych i prezydenta?
1761
Najwyżej oceniane
-
Zapłakany 3-latek sam przy Wodzisławskiej. Wzorowa postawa świadków
+32 / -7 -
Skandaliczne sceny w Żorach: Napadł, pobił i ukradł telefon. Grozi mu 15 lat za brutalny rozbój
+21 / -0 -
Popłoch w Parku Cegielnia. Groźne psy zaniepokoiły mieszkańców
+17 / -5 -
Ponad 100 km/h w terenie zabudowanym. Kierujący stracił prawko
+10 / -2 -
Jechał zygzakiem. Stracił nie tylko prawko, ale i samochód
+8 / -0
Najczęściej komentowane
-
Pijany 20-latek spowodował kolizję. Trzy samochody brały w niej udział
0 -
Jaki kraj, taki Batman. "Człowiek-nietoperz" wpadł podczas kradzieży
0 -
ZUS skontrolował zwolnienia lekarskie. W Śląskiem wstrzymano świadczenia na kwotę 1,7 mln złotych
0 -
Ponad 100 km/h w terenie zabudowanym. Kierujący stracił prawko
0 -
Przerwy w dostawie prądu w Żorach. Sprawdźcie harmonogram
0
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~zbyzsek54 2021-05-26
14:30:40
oby ta inwestycja nie skończyła się,,sukcesem ''podobnym do remontu dworca PKP :(
~spad 2021-05-26
21:14:19
Płynność ruchu by się poprawiła, jakby przejazd nie był zamykany na kilka minut przed przejazdem pociągu i otwierałby się natychmiast po przejechaniu.
~jedrek 2021-05-26
22:00:29
Po co nam wiadukt jak już policzone pieniążki na tunel :-D - z tejże strony .... "Inwestycja została zakwalifikowana do dofinansowania w ramach projektu pt. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - etap III” (Projekt).
- Zgodnie z założeniami projektu PKP PLK S.A. udzieli wsparcia samorządom w zakresie realizowanych przez nie zadań mających związek z infrastrukturą kolejową, takich, jak budowa skrzyżowań bezkolizyjnych w miejsce likwidowanych przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn - tłumaczy Anna Ujma, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Żory ds. Promocji, Kultury i Sportu.
Zgodnie z szacunkami inwestycja pochłonie 19 400 000 zł z czego PKP PLK S.A. deklaruje pokrycie 12 800 000 zł zaś po stronie Gminy pozostaje sfinansowanie udziału własnego w kwocie 6 600 000 zł.
Realizacja tego przedsięwzięcia planowana jest na lata 2020-2022 - jest to uzależnione od terminu pozyskania przez PKP PLK S.A. dofinansowania ze środków unijnych."
~spad 2021-05-27
19:46:03
PS. Przykładowo dzisiejsza sytuacja (ani rekordowo krótka, ani rekordowo długa): przejazd zamknęli 3:10 przed przejazdem pociągu (który sobie w tym czasie stał na stacji), a otwarli 25 sekund po jego przejeździe (to nawet automatyczny przejazd w lesie w Suszcu szybciej reaguje).