Śląski Biznes poleca
KOKU Sushi – biznes skrojony na miarę
Rozpoznawalna marka, niepowtarzalne menu, a w nim m.in. 70 rodzajów rolek sushi, sprawdzony pomysł gwarantujący pewny zysk - to korzyści, na jakie mogą liczyć franczyzobiorcy rozpoczynający działalność pod szyldem KOKU Sushi . Marka chce się rozwijać na Śląsku.
Największą polską sieć sushi barów prowadzą Mariusz, Urszula i Piotr Olechno. Ta rodzinna firma powstała w 2004 roku w Białymstoku. Szybki rozwój, nieustanne poszukiwanie inspiracji i prawdziwych azjatyckich smaków, zdecydowało o absolutnym sukcesie. Dziś pod szyldem KOKU Sushi działa 26 restauracji w 23 miastach w Polsce.
https://kokusushi.pl/sushi-bary/
- Wypracowany przez nas system franczyzowy okazał się na tyle skuteczny i efektywny, że marka jest dziś świetnie rozpoznawalna i stanowi wzór do naśladowania dla wielu podobnych firm stawiających pierwsze kroki w gastronomii – mówi Urszula Olechno z KOKU Sushi.
Polska otwiera się na KOKU Sushi
Założyciele marki zaczynali kręcić rolki, kiedy sushi nie było jeszcze w Polsce zbyt popularne. Musieli przekonać klientów, którzy obawiali się egzotycznych dań do tego, że sushi to nie coś zarezerwowane dla światowców i bywalców.
- To była praca u podstaw i w sensie edukacyjnym, i kulinarnym i organizacyjnym – wspomina Urszula Olechno. - Przez pierwsze półtora roku lokal prowadziliśmy tylko własnymi siłami, pracując przez 7 dni w tygodniu. Ale dzięki temu udało nam się wprowadzić standardy obowiązujące do dziś, takie jak: autorskie menu, dania przygotowywane z wysokiej jakości składników, regularna zmiana karty wraz z sesją fotograficzną, dbałość o marketing.
Kiedy w 2011 roku przedstawiciele marki otworzyli pierwszy lokal pod szyldem KOKU Sushi w Białymstoku, byli już doskonale przygotowani do prowadzenia gastronomicznego biznesu.
- Lokal robił takie wrażenie, że klienci pytali nas, czy to jest jakaś sieciówka, bo wszystko jest tak dobrze przemyślane i spójne, a obsługa bardzo profesjonalna. Wtedy zaczęliśmy myśleć o uruchomieniu sieci franczyzowej. Pierwsza restauracja poza Białymstokiem powstała w Łomży. Chcieliśmy sprawdzić, jak poradzimy sobie z odległością, inną specyfiką miejsca i klientów. Poszło znakomicie. Postanowiliśmy więc rozwijać się dalej przez franczyzę – mówi współwłaścicielka KOKU Sushi.
https://kokusushi.pl/franczyza-sushi/
W lokalu trzeba być
Z 26 restauracji KOKU Sushi w Polsce, dwie to punkty własne prowadzone w Białymstoku, pozostałe to lokale franczyzowe. Strategia rozwoju marki zakładała uruchomienie czterech nowych lokali rocznie, jednak zapytań jest dużo więcej. W sumie w 2019 roku powstało 6 nowych barów KOKU Sushi. Kolejne otwarcia planowane są w Bydgoszczy, Jastrzębiu Zdroju, Szczawnie, Olsztynie, Płocku i kolejny punkt w Warszawie.
- Mamy też zagranicznych inwestorów zainteresowanych franczyzą KOKU: głównie z Litwy i Czech, ale na razie jesteśmy na etapie badania rynku - dodaje przedstawicielka marki.
Od franczyzobiorców KOKU oczekuje przede wszystkim chęci, zaangażowania, wytrwałości i motywacji. Ważne jest też, by sushi i kuchnia japońska trafiały w jego gusta, bo trudno sprzedawać coś, czego się nie lubi. Mniej liczy się natomiast kierunkowe wykształcenie czy doświadczenie w gastronomii.
W tej branży trzeba mieć też pewne predyspozycje personalne. Najważniejsze to opanowanie i wysoka kultura osobista, mile widziane jest poczucie humoru. Załoga tworzy atmosferę lokalu, a ta jest często równie ważna jak wystrój czy menu.
Zainteresowani rozpoczęciem działalności w gastronomii powinni się także liczyć z tym, że przez pierwsze miesiące, zanim lokal zaistnieje w lokalnej świadomości i zdobędzie renomę, trzeba w nim być, poznać Gości, ich potrzeby, oczekiwania.
Bez ryzyka i błędów początkujących
Przed każdym otwarciem nowego lokalu przedstawiciele marki poświęcają wiele czasu na szkolenia i praktyczną naukę robienia dań, obsługi klienta, prowadzenia mediów społecznościowych, podstaw zarządzania i marketingu.
- Naszym franczyzobiorcom oferujemy przede wszystkim rozpoznawalną, sprawdzoną markę i przynależność do największej sieci sushi barów w Polsce, która ma ugruntowaną pozycję na rynku i duże doświadczenie w branży. Dzięki temu początkujący w gastronomii inwestor wystrzega się najczęstszych błędów i nie naraża się na niepotrzebne ryzyko – mówi Piotr Olechno, współwłaściciel marki.
Etapem końcowym przed otwarciem są czterotygodniowe szkolenia pracowników, podczas których poznają receptury i uczą się przyrządzania sushi. Na zakończenie otrzymują podręcznik operacyjny, czyli kompendium wiedzy.
Na start - dobra lokalizacja i kapitał
Nikogo nie trzeba przekonywać, że w szalenie trudnym biznesie gastronomicznym równie ważna jak sprawdzone menu jest lokalizacja. W tej kwestii franczyzobiorcy również mogą liczyć na pomoc i wsparcie przedstawicieli KOKU Sushi. Pomagają oni wybrać i ocenić jej mocne strony, przygotowują aranżację wnętrza, projekty technologiczne, dokumenty. Polecą także zaufanych dostawców sprzętu, produktów i naczyń. Wspólny koszyk zakupowy zapewnia dobre wynegocjowane ceny. KOKU Sushi swoim partnerom proponuje też wspólne strategie promocyjne i marketingowe,
Kwestia zwrotu inwestycji jest zawsze sprawą bardzo indywidualną, ponieważ zależy od bardzo wielu zmiennych, takich jak stan lokalu i koszt remontu, jego wielkość i położenie (np. czy jest ogródek czy nie). W przypadku KOKU Sushi na otwarcie lokalu trzeba przeznaczyć kwotę około 250 tys. zł, na KOKU Sushi PREMIUM około 700 tys. zł.
Kawa obok KOKU sushi
Marka KOKU Sushi to synonim nieustannego rozwoju i poszukiwań coraz to nowszych i ciekawszych wyzwań. Tym razem takim wyzwaniem stała się kawa.
- Otworzyliśmy latem w Białymstoku pierwszą modelową kawiarnię the White Bear Coffee oraz palarnię kawy pod własna marką the White Bear. Jesteśmy obecnie na etapie poszukiwania kolejnej własnej lokalizacji. Format sprawdził się, dlatego na początku roku dopinamy szczegóły systemu franczyzowego i będziemy razem budować sieć kawiarni z segmentu Specialty Coffee – mówi Urszula Olechno, a działając od 15 lat w branży wie, co w trawie piszczy i wróży kawie specialty takie samo powodzenie, jakie stało się w ostatnich latach udziałem piwa kraftowego.
https://www.facebook.com/whitebearbialystok/
Tagi: KOKU Sushi, franczyza sushi
Najczęściej czytane
-
Kosmetyczne Rewolucje: Odkryj Najnowsze Techniki i Trendy- Presto Beauty Gabinet Kosmetologii Estetycznej w Rybniku.
1073 -
Innowacyjny Gracz na Rynku Surowców Wtórnych i Produkcji Mielników Kulowych
680 -
Wyjątkowe miejsce na mapie Rybnika. Odkryj Ceglany Renesans
629 -
Zorganizujemy Twój event! - 5 lat działalności Agencji Artystycznej Paweł Polaczy.
618
Najwyżej oceniane
Najczęściej komentowane
-
Kosmetyczne Rewolucje: Odkryj Najnowsze Techniki i Trendy- Presto Beauty Gabinet Kosmetologii Estetycznej w Rybniku.
0 -
Innowacyjny Gracz na Rynku Surowców Wtórnych i Produkcji Mielników Kulowych
0 -
Zorganizujemy Twój event! - 5 lat działalności Agencji Artystycznej Paweł Polaczy.
0 -
Wyjątkowe miejsce na mapie Rybnika. Odkryj Ceglany Renesans
0
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert