zamknij

Opinie

Wasze opinie

Serwis www.tuzory.pl daje Ci możliwość wyrażenia swojej opinii na dowolny temat: skomentowania wydarzenia, wystawienia pozytywnej lub negatywnej oceny żorskim firmom i instytucjom. Poniżej przedstawiamy ostatnio dodane przez internautów opinie.

  • ~aponeo 2019-09-20 17:34:33

    To teraz prezydent powinien chyba zażądać usunięcia z pracy kogoś kto celowo zataił/ kazał zataić takie dane...

  • ~Wojtek Murzyn 2019-09-20 16:46:27

    szanowna redakcjo w ostatnim zdaniu powinno być "Ale nie pozwoliliśmy sobie na ogłoszenie upadłości..."

  • ~gestskoczka 2019-09-19 19:36:13

    Ciekawy projekt.

    Obecna władza ma kłopoty z dokończeniem A1, nie potrafi połączyć kolejowo Żory i Jastrzębie z Katowicami. Ale ten kanał może im wyjść. Wodę lać potrafią, wpuszczą w kanał i gotowe.

  • ~Wojtek Łaskawiec 2019-09-19 18:27:58

    Na papierze każdy może sobie dyskutować co zrobić weście się lepiej za połączenia kolejowe do Katowic lub Gliwic

  • ~gestskoczka 2019-09-19 16:21:37

    Dobroczyńca ten MZK – jak cholera.

    Tyle że z naszej kieszeni, bo to my, mieszkańcy miast i gmin zrzeszonych (przymusowo???) w MZK za to płacimy. MZK na swoje wydatki ma tylko co czwartą złotówkę pochodzącą ze sprzedaży biletów. Resztę pokrywają gminy z naszych pieniędzy.

    W szwajcarskim kantonie Zurych komunikacja publiczna funkcjonuje jak przysłowiowy „szwajcarski zegarek”, cytuję za Gazetą Wyborczą: „Każdy musi mieć dostęp do przystanku transportu publicznego w odległości 400 m, każde skupisko ludzi powyżej 300 osób (czy to związane z zamieszkaniem, pracą czy edukacją) musi mieć własny przystanek. Na to nakłada się częstotliwość kursowania. Tu też obowiązują jasne zasady i nie ma dowolności. I tak w miastach minimalnie może ona wynosić 15 min, a w Zurychu co do zasady wynosi 7,5 min. Dla linii komunikacyjnych poza miastami, gdzie dzienne obciążenie wynosi maksymalnie 500 osób, minimalna częstotliwość to 60 min. I rośnie wraz z liczbą pasażerów.” (…) „Co ważne, choć siatka połączeń jest bardzo gęsta, częstotliwość bardzo wysoka, a ceny biletów w porównaniu do zarobków niższe niż w Polsce, to rentowność systemu jest wyższa niż np. w Gdańsku. Stopień pokrycia kosztów systemu z biletów wynosi ok. 65 proc. (w Gdańsku w tym roku będzie to mniej niż 50 proc.).”

    A w MZK Jastrzębie rentowność ta to ok. 25 proc,

  • ~Bartos Banaš 2019-09-19 15:50:33

    @agel Jestem w 100% za tym by uczniowie szkół publicznych uczyli się pływać, a nawet zdawali egzamin wpływający na ocenę z WF. Oczywiście w godzinach lekcyjnych. Problemem są prywatne szkółki na miejskim basenie w godzinach popołudniowych - a to duża różnica.

  • ~gestskoczka 2019-09-19 14:37:22

    To będzie czwarte skrzyżowanie ze światłami na Wiślance. Niechlubnego rekordu z AZE (w zagęszczeniu sygnalizacji na kilometr trasy) nie pobiją, ale i tak ilość smrodu i hałasu staje się uciążliwa.

    Stałem niedawno na Wiślance przed światłami. Przede mną stały dwa ciężarowe, a na pasie obok trzy. Jak zaświeciło zielone, jak ruszyły te samochody – zanim zamknąłem wszystkie okna w aucie, poczułem się jak w komorze gazowej. Nie życzę takiej chwili grozy nawet projektantom i decydentom wszystkich kolejnych świateł na skrzyżowaniach.

    Na Wiślance powinny zostać zabudowane jeszcze dwie sygnalizacje na skrzyżowaniach: Z Mikołowską i z Zamkową-Owocową ale powinna koniecznie powstać zielona fala tak, by wszystkie samochody jadące tranzytem przez Żory przejechały całą trasę bez zatrzymania.

    Na skrzyżowaniu z Pszczyńską powinno powstać rondo, a tranzyt Wiślanki powinien przebiegać nad, albo pod rondem. Zdaję sobie sprawę że to są duże koszty, ale tu powinien partycypować inwestor galerii, bo to skrzyżowanie jako jednopoziomowe to będzie koszmar.

    Ul. Pukowca, a konkretnie przejazd pod wiaduktem to zawalona sprawa przez władze i radnego z Baranowic, który obniżył prędkość na AZE z 70 na 50 km/h. Niedawno kolejarze remontowali tory nad Pukowca, powinien być przebudowany wiadukt. Pod wiaduktem jest jeden pas ruchu, a powinny być trzy: jeden wjazdowy do Baranowic i dwa wyjazdowe.

  • ~Kordula 2019-09-19 08:46:47

    HAHHA
    :-* :-* :-* :-*

  • ~jasnypieron 2019-09-19 08:22:06

    i dochodzi "myszczostwo" świata dla architekta za ten karkołomny zjazd....dobrze, że chociaż nie prostopadły do Wodzisławskiej, ale "wyprofilowany" prawie do przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną

  • ~agel 2019-09-19 08:06:52

    A może koło Castoramy wybudować drugi basen? Podobno prezydium szukało pomysłu na to miejsce... Tylko czy by się zgodzili na konkurencję że starym basenem.
    Co do korzystania z torów przez szkoły. A gdzie uczniowie mają pływać? Na dachu?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy ceny biletów do Aquarionu są adekwatne do oferty?




Oddanych głosów: 191