zamknij

Opinie

Wasze opinie

Serwis www.tuzory.pl daje Ci możliwość wyrażenia swojej opinii na dowolny temat: skomentowania wydarzenia, wystawienia pozytywnej lub negatywnej oceny żorskim firmom i instytucjom. Poniżej przedstawiamy ostatnio dodane przez internautów opinie.

  • ~agel 2020-02-27 18:30:49

    Mieszkańcy Żor sie zgadzają oprócz tych, którzy napisali petycje.

    A ja się zastanawiam, jak aktualnie przedstawia się sprawa opisana tutaj: https://zory.com.pl/i,zorska-cieplownia-bedzie-spalac-odpady,200274,925991.html

    Dzisiaj awaria w ciepłowni, wstępnie naprawa ma potrwać do 18, może dłużej, może krócej. Kaloryfery w mieszkaniach zimne... Ciekawe czy szkoły beda otwarte, czy mają swoje kotłownie czy nie. Nigdy sie nad tym nie zastanawiałam.. Miłego i ciepłego wieczoru Wszystkim..

  • ~gestskoczka 2020-02-27 16:55:07

    Nie podpisałem tej petycji, bo jej nie rozumiem. Gdyby to oprotestowanie dotyczyło wariantów pomarańczowego i zielonego, to prędzej bym się zdecydował.

    Nie rozumiem w czym przeszkadza wariant niebieski – z mapki wygląda że jest prowadzony po śladzie linii kolejowej prowadzącej od Warszowic do dworca PKP.

    Gdyby ta linia kolejowa powstała – w śladzie obecnej linii kolejowej – to byłaby szansa dla miasta, czy degradacja miasta?

  • ~Gregor Lakota 2020-02-26 23:08:41

    Utopia- patrzę na przejeżdżające pociągi, widzę lokomotywy, wagony, nie widzę tylko pasażerów.

  • ~gestskoczka 2020-02-26 14:14:46

    @Arteks jesteś mistrzem wszechświata w wybielaniu władz rybnickich, a zrzucaniu win – faktycznych i wydumanych – na władze Żor. Oświeć mnie, w czym tu narozrabiał chemik? Czy Pan Pruchnicki miał wpływ na waszą budowę? A może to wina tej kaczki, co sobie wysiadywała jaja jak budowano autostradę i wiadukt pod przyszłą obwodnicę: północną Żor i południową Rybnika które się tam w tym miejscu łączą.

    Nie wiem czy powstanie kolej dużych prędkości za mego życia, ale ona na pewno powstanie. Rzecz w tym, by samorządy się porozumiały co do miejsca tak, by wszystkim było jak najwygodniej. Nie ma co liczyć że władze najbardziej ambitnego miasta to oleją, a potem uruchomią swoje wpływy i „łokcie” a dworzec powstanie pod auspicjami tego miasta. Myślę że rejon Świerklan to najbardziej optymalne miejsce.

    I jeszcze jedno. Staram się czytać ze zrozumieniem, i wyczytałem że prezydent Socha wskazał jeden z wariantów (środkowy – ale nie palec, tylko planowanej nowej linii kolejowej nr 170) jako najbardziej możliwy do zaakceptowania. Dlaczego zarzucasz mu warcholstwo? To są Twoje słowa: „Projekt nowej linii do Pyrzowic upadł przez takie same protesty jak teraz te ze strony prezydenta Sochy.” Wyjaśnij to jak możesz. Ja stanowisko prezydenta Żor rozumiem w ten sposób, że trasa szprychy CPK powinna przebiegać przez Żory w miejscu istniejącej linii kolejowej. Być może w Żorach te ważne międzynarodowe pociągi nie będą się zatrzymywać, ale będzie możliwe szybkie kolejowe połączenie Żor z Katowicami.

  • ~mimik 2020-02-26 10:42:39

    pomijając realność wykonania tej fantasmagorii, o czym pisał Artex, dla Żor zasadnicze wydają się dwie kwestie: 1) czy jest możliwość zatrzymywania się pociągów w Żorach 2) jeżeli nie, to czy te przyszłe nowe tory mogłyby być w jakimś zakresie wykorzystywane niezależnie od kolei szybkich prędkości (pewnie tych szybkich będzie kilka kursów na dzień) - dla komunikacji regionalnej. Jeżeli ani 1 ani 2, to nie ma sensu, żeby linia przechodziła przez miasto, najlepiej żeby rzeczywiście przebiegała przy/po istniejących liniach. Jeżeli mogłyby być wykorzystywane, to jest nad czym myśleć.
    Co do linii na Chybie, oczywiście że najlepiej jakby się dało ją wykorzystać, patrząc na projektowany przebieg nowych tras obawiam się że jest ona po prostu za bardzo "pofalowana" dla dużych prędkości.
    Od strony północnej lepiej byłoby skręcić z linią w stronę Katowic jeśli miałaby ona pomóc Jastrzębiu.... Ale patrząc, że większość gmin ma podobne dylematy, nie wróżę powodzenia temu przedsięwzięciu

  • ~Arteks 2020-02-25 21:54:58

    Ja myślałem, że prezydent zaproponuje aby linię doprowadzić do... pustego Centrum Przesiadkowego Żory... Rozczarowanie. ;) @gestskoczka - CPK to przede wszystkim projekt polityczny. Wystarczy, że PiS przestanie rządzić lub dojdzie do jakiegoś kryzysu finansowego - a o nim wszyscy zapomną. Śledzę od lat tematykę transportową w naszym kraju i jak tu wierzyć np. w realizację tak niesamowitego projektu jak w naszym kraju nie zrealizowaliśmy do dzisiaj wielu inwestycji które miały być gotowe na... Euro2012? Przykłady to np. linie kolejowe Wrocław-Poznań czy Kraków-Katowice. Do dnia dzisiejszego ich remont się nie skończył, a mamy już 8 lat po tej słynnej imprezie. A jeśli realizacja CPK dojdzie do skutku to nie wiem czy my tego dożyjemy bo to może być perspektywa ok. 2035. Linia KDP przez nasz region była prezentowana przez prezesa PKP PLK Szafrańskiego wraz z nową linią lotniskową z Bytomia do Pyrzowic w prezentacji na której osobiście byłem w 2010 roku w Katowicach. Projekt nowej linii do Pyrzowic upadł przez takie same protesty jak teraz te ze strony prezydenta Sochy. A linia przez nasz region miała według ówczesnych planów wtedy biec wzdłuż autostrady z łącznicą do Rybnika oraz wspólną stacją dla całego ROW w okolicy Świerklan. I jeszcze jedno - z punktu widzenia technicznego związanego z górnictwem nie da się KDP (kolei dużych prędkości) przeprowadzić przez Jastrzębie. Ale to wyjdzie na etapie dokumentacji. Co do skrzyżowania A1 z drogą P-R to niestety tak to jest jak za transport odpowiada chemik...

  • ~gestskoczka 2020-02-25 20:04:41

    Tylko częściowo rozumiem stanowisko prezydenta. To, odnośnie wybrania wariantu trasy. Ale moim zdaniem jest jeszcze coś istotnego o którym się nie mówi.

    Którykolwiek wariant byłby wybrany i realizowany, to trasa przebiega od granicy państwa przez Jastrzębie i Żory. Dla ekspresów międzynarodowych na terenie naszego subregionu może być najwyżej jedna stacja kolejowa. Ważne, moim zdaniem, by cały subregion zachodni, jednym głosem zajął stanowisko, aby zlokalizować gdzieś na naszym terenie tę stację kolejową. Tak, by nie było za późno jak w Rybniku, gdzie wybudowali ważną trasę krzyżującą się z autostradą, ale wjazd na autostradę będą mieć przez Rowień.

  • ~jasnypieron 2020-02-25 15:31:51

    gestskoczka:" komunikacja miejska nie powinna być warunkowana gimbusami"....przypomnę ci arteksiebis, że gimnazja zostały wygaszone!!! Jednakże poziom gimbazy intelektualnej jaki prezentujesz...wszystko tłumaczy- i ten fragment też:" Na Starówkę, do centrum, nie powinniśmy jechać własnymi samochodami a komunikacją publiczną."-brawo naśladowco fachowca od zrównoważonego transportu

  • ~Darek Rut 2020-02-23 05:41:39

    W tamtych okolicach dość często są wypadki, mimo ograniczenia wielu kierowców je ignoruje. Chyba jedynie fotoradar oponowałby wielbicieli szybkiej jazdy, a najlepiej odcinkowy pomiar prędkości.

  • ~gestskoczka 2020-02-21 20:37:58

    Z pewnością zagłosuję, nie jestem przecież robotem. Choć to głosowanie będzie dla mnie bardzo ambiwalentne, dwuwartościowe uczuciowo. Z jednej strony, jak mam na coś głosować z Żor lub spoza Żor, to tu bierze górę subiektywność uczuć. Po drugie, sam budynek bardzo mi się podoba, i w dzień i wieczorem. Myślę że powinien być bardziej otoczony opieką przez środowiska kultury, zwłaszcza przestrzeń na piętrze. Czekając na przesiadkę można „rzucić okiem” na salon wystawowy.

    Z drugiej strony, Centrum Przesiadkowe – noblesse oblige. Mamy CP, mamy BKM, i mamy ciasne parkingi na Starym Mieście. Tam powinno tętnić życie, Na Starówkę, do centrum, nie powinniśmy jechać własnymi samochodami a komunikacją publiczną. Parkowanie w centrum miasta powinno być ograniczone na rzecz przestrzeni społecznej. Parkingi powinny być lokalizowane z dala od centrum. Tylko do tego potrzebna jest komunikacja miejska z częstotliwością co 30 minut, no, maksymalnie co 60 minut w niedziele i święta. I ta komunikacja miejska nie powinna być warunkowana gimbusami i przewozami pracowniczymi a frekwencją. Większa frekwencja, większa częstotliwość. W końcu to MY – mieszkańcy miasta za BKM płacimy.

    A to miejsce byłoby Centrum Przesiadkowym w całym tego słowa znaczeniu, gdyby mieszkaniec Rogoźnej czy Baranowic, udający się do Katowic czy w inne miejsce nie musiał tu dojeżdżać własnym samochodem a przyjechał autobusem 04 czy 06 i nie czekał dłużej na przesiadkę jak 30 minut.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy obawiasz się koronawirusa?



Oddanych głosów: 1343