Wiadomości
Będą walczyć z hałasem w mieście. Powstały mapy akustyczne żorskich dróg
Powstały mapy akustyczne żorskich dróg.
Na mapach przedstawiono również obiekty, które wymagają specjalnej ochrony przed hałasem – szkoły, przedszkola, szpitale. Najwięcej jest ich w rejonie dróg wojewódzkich nr 932 i 935 oraz drogi powiatowej Al. Jana Pawła II.
Zobacz także
Kolejnym etapem po opracowaniu mapy akustycznej jest opracowanie programu ochrony przed hałasem. – Opracowane mapy trafią do Urzędu Marszałkowskiego, który przygotuje dla miasta program ochrony przed hałasem, w którym będą wytyczne co robić, aby zmniejszyć uciążliwości z nim związane. Tego typu programy przygotowywane są dla miast w całej Polsce i podejmowane są wspólne działania – tłumaczy Dorota Marzęda, rzeczniczka żorskiego magistratu.
Wśród głównych możliwości ograniczenia hałasu są zmiany prędkości ruchu, zmianę natężenia ruchu poprzez budowę obwodnic, zmniejszenie udziału pojazdów ciężkich, zastosowanie cichych nawierzchni, budowa ekranów akustycznych i zmiana skrzyżowań na ronda.
Koszt wykonania map to 50 tys. zł. Można się z nimi zapoznać na geoportalu miasta Żory.
Zobacz także
Komentarze (1):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
-
Nowy samochód Zakładu Aktywności Zawodowej. To bus pasażerski
1493 -
4,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
1244 -
Akcja "Prędkość". Policja podsumowuje piątkowe działania
1148 -
Kiedy ślubowanie nowych radnych i prezydenta?
1143 -
BKM: od 1 maja zmiana rozkładu jazdy
1001
Najwyżej oceniane
-
Zapłakany 3-latek sam przy Wodzisławskiej. Wzorowa postawa świadków
+32 / -7 -
Skandaliczne sceny w Żorach: Napadł, pobił i ukradł telefon. Grozi mu 15 lat za brutalny rozbój
+21 / -0 -
Popłoch w Parku Cegielnia. Groźne psy zaniepokoiły mieszkańców
+17 / -5 -
Nie ustąpiła pierwszeństwa. Dwóch chłopców potrąconych na pasach
+8 / -1 -
Rusza remont Mikołowskiej. Spore utrudnienia, droga będzie nieprzejezdna
+7 / -3
Najczęściej komentowane
-
Poważny wypadek na autostradzie tuż przed polską granicą. Zginęły dwie osoby, droga jest zablokowana
0 -
Kiedy ślubowanie nowych radnych i prezydenta?
0 -
2 maja - dziś Dzień Flagi
0 -
Rozpoczęła się majówka. Dziś 1 maja - Święto Pracy
0 -
Kolejarze gotowi na podróże w długi weekend majowy. SOK wzmocni kontrole
0
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ 2012-04-05
11:35:34
Oglądnąłem tą mapkę.
Wydaje mi się że tę mapkę namalował jakiś zdolny student który ma zamiłowanie do kartografii. Teoretycznie wszystko się zgadza, każdy przeciętny mieszkaniec miasta wie że największy hałas jest na Wiślance, ulice wylotowe na Rybnik, Pszczynę Jastrzębie i Wodzisław też jest dużo hałasu. Zrozumiałe jest też że więcej hałasu jest na ulicy jednojezdniowej jak na alei dwujezdniowej.
Ja pamiętam kiedy były robione pomiary i zwróciłem uwagę na dwa punkty pomiarowe na Alei Zjednoczonej Europy (do niedawna Aleja Armii Ludowej). Jeden z punktów był na skrzyżowaniu z ul. Dąbrowskiego gdzie jest skrzyżowanie s sygnalizacją świetlną, a drugi punkt był na tej samej Alei koło sklepu Lidl, bliżej wjazdu do szpitala.
Na mapie Aleja jest oznaczona jednym ciągiem, co oznacza że poziom hałasu jest wszędzie taki sam. Wydaje mi się że to nie prawda. Mniejsze jest natężenie hałasu podczas jazdy płynnej (punkt koło Lidla), a dużo większe na skrzyżowaniu z ul. Dąbrowskiego, szczegulnie podczas gdy ruszają samochody ciężarowe. Na takim skrzyżowaniu jest dużo większy poziom hałasu jak i spalin.
Kiedyś byłem przeciwnikiem okrągłych skrzyżowań widząc co się dzieje w Rybniku, ale po wybudowaniu ronda na Bajerówce, częściowo zdanie zmieniłem. Mądrze zaprojektowane rondo jest lepsze niż skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną