Biznes
Budowa A1 wstrzymana. Most w Mszanie stwarza zagrożenie
W grudniu i marcu na budowie mostu miały miejsce dwie awarie, popękała między innymi płyta nośna. Dzisiaj nadzór budowlany wstrzymał prace na moście i zobowiązał Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do przedstawienia ekspertyz, które potwierdzą bezpieczeństwo konstrukcji.
Zobacz także
GDDKiA zamierzq odwołać się od decyzji nadzoru budowlanego. Zdaniem urzędników konstrukcja mostu jest całkowicie bezpieczna, a dwie awarie nie mają nic wspólnego z błędami projektu. Jedna z nich - zdaniem GDDKiA - została spowodowana przez niewłaściwe postępowanie wykonawcy.
W oświadczeniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czytamy: nie ma powodów do wstrzymywania prac na budowie autostrady A1 Sośnica-Gorzyczki. Generalna Dyrekcja odwoła się od decyzji Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Katowicach nakazującej zaprzestanie robót.
Termin zakończenia budowy A1 Sośnica-Gorzyczki został przedłużony do 26 lipca 2012 roku, o czym informowaliśmy już 3 kwietnia. Przedłużenie to nie ma związku z dwiema awariami obiektu mostowego podczas budowania przeprawy, które zdaniem m.in. niezależnych ekspertów oraz projektantów autostrady A1, nie mają wpływu na bezpieczeństwo prowadzonych robót. Tym samym brak jest podstaw do wstrzymania robót na tym odcinku.
Takie stanowisko zostało przekazane przez GDDKiA do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Katowicach już 10 kwietnia. Wszyscy uczestnicy procesu budowlanego: projektant, nadzór inwestorski oraz inwestor jednogłośnie orzekli, że nie znajdują przesłanek uzasadniających wydanie przez ŚWINB postanowienia o wstrzymaniu prowadzenia robót budowlanych, a realizacja robót na obiektach mostowych może być bezpiecznie kontynuowana. W tym samym czasie dotarła do GDDKiA decyzja SWINB o wstrzymaniu robót na obiektach mostowych budowanych na A1.
Na budowie mostu autostradowego (MA532) oraz mostu drogowego (MD 532.1) miały miejsce dwie awarie. Jedna z nich ( z 22 grudnia 2011 r.) została już naprawiona, zgodnie z programem naprawczym. Druga awaria (z 13 marca 2012 r), powstała w wyniku niewłaściwego ułożenia osłon betonowych. Obecnie na zlecenie wykonawcy opracowywany jest program naprawczy. Po zatwierdzeniu programu naprawczego przez nadzór inwestorski zostanie on wdrożony, co zabezpieczy dalszą budowę i tak jak w przypadku pierwszej naprawy, zapewni bezpieczeństwo użytkownikom mostu.
Zobacz także
Komentarze (0):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
Najwyżej oceniane
Najczęściej komentowane
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert