Szanowny Czytelniku!
Chcemy dostarczać Ci coraz lepsze materiały dziennikarskie i udoskonalać funkcje naszego serwisu. Do tego są nam potrzebne Twoje zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy pozyskiwać środki na rozwój naszego portalu. Dlatego poniżej przedstawiamy Ci informacje dotyczące naszej polityki bezpieczeństwa i przysługujących ci praw:
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).
Informujemy, iż: administratorem Twoich danych osobowych będzie TuPolska Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, ul. 3 Maja 30, 44-200 Rybnik.
Wyznaczyliśmy Inspektora ochrony danych, z którym kontakt jest możliwy za pomocą adresu e-mailowego: inspektor@tupolska.com.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Przedstawienia reklam dopasowanych to Twoich potrzeb oraz zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- Dopasowanie treści stron do twoich potrzeb oraz reklam - do czego jesteśmy uprawnieniu na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO
- dokonywania analiz oraz badań statystycznych, które zapewnią bieżące udoskonalanie usług służących do dopasowania reklam oraz treści do Twoich potrzeb bądź zainteresowań – do czego jesteśmy uprawnieni na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie badań w celu ulepszenia oferowanych usług)
Dane osobowe mogą być udostępniane organom państwowym na ich żądanie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub innym osobom i podmiotom współpracującym- tj. podwykonawcom świadczącym na naszą rzecz usługi, w szczególności usługi informatyczne, prawne, inne usługi pomocnicze (na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych).
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. A w przypadku zbierania danych dla celów dokonywania analiz i badań statystycznych do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.
Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych (od 25 maja 2018), prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Inspektorem ochrony danych
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz. Brak podania danych uniemożliwi nam świadczenie usług.
Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie prowadzenia działań marketingowych oraz handlowych dopasowanych do Twoich potrzeb i zainteresowań.
W związku z powyższym prosimy o zaznaczenie pola: „zgadzam się”, w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (w tym analizowanie oraz profilowanie w celach marketingowych) przez TuPolska Sp. z o.o. Dane osobowe zbierane są w ramach korzystania z usług, ze stron internetowych oraz zapisywanych w plikach cookies.
Zostałem/am zapoznany/a z pouczeniem dotyczącym z prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem
~gestskoczka 2018-08-17
15:34:55
Gdzie ta keja, przy niej ten jacht?
Sari to dla mnie przede wszystkim pieśń żeglarska. W tamtym roku wykłócałem się o to, że koncerty dodatkowe, poza szantami są płatne. W tym roku, wygląda na to że te dodatkowe koncerty są wolne od opłat ( w 2017 – 25 zł za dzień), ale nic nie pisze o szantach.
~Arteks 2018-08-17
16:28:08
@gestskoczka - dobrze interpretujesz nazwę. No ale jak można stworzyć klimat dla szant w mieście które nie ma żadnej wodnej przystani i jakichś żeglarskich tradycji? Mi też ta nazwa kojarzy się z muzyką żeglarską ale zaproszone zespoły reprezentują klasyczny rock albo folk. Nie gniewaj się ale u was jakoś wszystko jest odwrotne lub udziwnione. Takie Lyski organizują słynną Magię Rocka. Fajna nazwa i oddaje autentycznie to co tam się dzieje. A u was Sari - a muzyki szantowej nie ma.
~azan3 2018-08-17
20:22:29
@gestskoczka, @Arteks- naprawdę ? Jak wpisałem w wyszukiwarkę "Sari" to raczej coś innego mi wyszło przede wszystkim. Prezentujecie obaj typowo polski przykład wiecznego marudzenia, kłótni, malkontenctwa i pesymizmu. Obaj jesteście jak stare dziady.
A co to za różnica, czy miasto ma przystań żeglarską czy nie, wszędzie można szanty grać, nie ma zakazu, a co Disco Polo to można w polu tylko grać albo w Białymstoku?
A skoro pan z twarzą autobusu pisze o rockowych koncertach w Lyskach, to zapraszamy co roku na Przystanek Żory. W tym roku też był. Jak taki mądrala mógł o tym zapomnieć?
~Arteks 2018-08-17
22:20:58
@azan3 - intencją powstania tego festiwalu były wyłącznie szanty. Była to chyba jedyna w historii Żor kierunkowa impreza opierająca się o jakiś jeden styl muzyki i powstała zapewne za sprawą jakichś bardzo aktywnych społeczników z Żor którzy byli powiązani z żeglarstwem. Kiedyś przypadkowo trafiłem na taki koncert w Gdyni i nawet nieźle się bawiłem bo to muzyka żywiołowa z dużą dawką pozytywnego humoru. Piszesz, że wszędzie można szanty grać ale chyba lepiej tam gdzie są jakieś wodne tradycje. :). A co do mnie i @gestskoczka to daleko nam do malkontenctwa za to czasami lubimy sarkazmy. :D Ani ja, ani gestskoczka nie skrytykowaliśmy tej fajnej muzycznej imprezy. Po prostu jesteś przewrażliwiony. Warto by mu też zmienić nazwę na jakąś oddającą obecne muzyczne klimaty. :)))
~gestskoczka 2018-08-18
08:22:22
@azan3, masz rację, jestem już chyba starym dziadem (64 l). Mam nadzieję, że po 70. cała żółć już ze mnie wyjdzie i będę się cieszyć jak dziecko wszystkim. A pisząc na wstępie: „Gdzie ta keja..” zacytowałem jedną z wielu wspaniałych piosenek Jerzego Porębskiego. Zacytuję jeszcze jedną – bardzo mi bliską – zwrotkę z tego utworu:
Przeszły lata zapyziałe, rzęsą porósł staw,
A na przystani czółno stało - kolorowy paw.
Zaokrągliły się marzenia, wyjałowiał step,
Lecz ciągle marzy o załodze ten samotny łeb.
@Arteks, wiesz kogo się określa mianem „szowinista”? Ja Twoje komentarze odczytuję jako skrajnie szowinistyczne w sensie naszego regionu. Ale chyba nie tylko Ty jeden jesteś taki z tego miasta. Doskonale to zauważył mieszkaniec Katowic pracujący w Rybniku, dr Bartosz Mazur opisując co mu się podoba w tym mieście. Cytuję: [c] Podoba mi się to samo, co mnie irytuje. Taka szalona wsobność. Rybnik jest strasznie zorientowany sam na siebie. Pytając prezydenta Rybnika co jest punktem odniesienia dla Rybnika, otrzymałem odpowiedź: „Dla rybniczan ważni są rybniczanie, rybniczanie porównują się z rybniczanami. Proszę mieć tego świadomość.” [/c]
~Arteks 2018-08-20
10:38:48
@gestskoczka - dałbyś spokój z pisaniem nie na temat i przypisywaniem komuś cech których nie posiada. Rybnik trzyma we wszystkich dziedzinach wyższy poziom od okolicznych mieścin, a więc to zorientowanie na siebie wychodzi mu na dobre.
~azan3 2018-08-20
19:18:00
I tu się z gestskoczka zgodzę, jesteś Arteksie szowinistą. Twój ostatni wpis jest także na o dowodem A co do pisania nie na temat, to ty również często piszesz nie na temat. W każdym temacie w Żorach szukasz zaczepienia, żeby tylko dogryźć. Wiesz, człowiek może i ze wsi może wyjść, ale wieś z człowieka już nie zawsze.
~Arteks 2018-08-20
21:16:33
@azan3 - jeden i drugi nie rozumiecie słowa szowinizm i nadużywacie tego terminu zupełnie bez sensu. To pojęcie związane jest z wrogością do jakichś innych nacji i narodów. A ja akurat bardzo szanuję wszystkie nacje i chętnie na urlopy czy wycieczki wybieram inne kraje. :D O to czy wieś może wyjść z człowieka musiałbyś zapytać tych Żorzan którzy pochodzą ze wsi jak np. wasz prezydent. Ja urodziłem się w mieście i nigdy nie mieszkałem na wsi.
~azan3 2018-08-20
22:09:14
Jesteś w błędzie, dobrze rozumiemy to słowo i wcale nie nadużywamy go , bo użyliśmy tylko raz to określenie. Po prostu ty masz za wąskie horyzonty myślowe i nie znasz podstaw języka polskiego, znowu byka strzeliłeś, ty nawet wstydu nie masz. trudno w to uwierzyć, że gdziekolwiek jeździsz na wakacje, przecież ty cały czas siedzisz na rybnik.com i nie tylko i wypociny wypisujesz, aha zapomniałem, że masz w Rybniku niedaleko do Maroka i Meksyku ;). I nie wiem, czy zauważyłeś, ale schodzisz z tematu. A co do pochodzenia ze wsi, to taka metafora była, ale ty tego nie rozumiesz, bo to za trudne słowo, wiesz , co to? I wiesz, co: kończ waść, wstydu oszczędź....
~gestskoczka 2018-08-21
13:57:16
@Arteks, ćwierćinteligent to jest ten, co używa jakichś określeń, które zna tylko pobieżnie. Ja całkiem świadomie użyłem określenia "szowinista" – z pełną świadomością trawestując je. Wiem, że szowinista to skrajny nacjonalista. Ale w tym komicznym sensie, na tle naszej aglomeracji policentrycznej, gdzie ty z uporem muła starasz się wszystkim udowodnić wyższość Rybnika. Nawet na rybnickim portalu natrafiłem na twoje pogardliwe określenia mieszkańców powiatu rybnickiego i wodzisławskiego jako SRB i SWD. Mnie możesz określać SZO, wisi mi to. Bo Arteks, jawi mi się synonimem błazna.
~Arteks 2018-08-21
16:10:36
@gestskoczka - błazen szowinistą? Hehehe - sam nie wiesz co już pisać dziadku. Albo jedno albo drugie - przy czym ani jedno ani drugie do mnie kompletnie nie pasuje. Wyrażam się często negatywnie o kierowcach SRB/SWD bo przeważnie są kiepskimi kierowcami - spotykam się z tym codziennie, dużo częściej niż ty bo ludzie z tych miejscowości jeżdżą załatwiać swoje sprawy do Rybnika, a nie do Żor. Dziwię się, że nadużywasz tym razem ty mojej opinii bo do kierowców SZO nic nie mam. Przynajmniej potrafią parkować bo nauczyli się tego u siebie na blokowych osiedlach w przeciwieństwie do kierowców ze wsi. Ale opinie te nie mają nic wspólnego z jakąś pogardą dla mieszkańców. Wyrażam się często negatywnie o waszych niekompetentnych władzach i wyrażam swoje opinie o Żorach ale nigdy nie wyrażam się pogardliwie o Żorzanach. W Raciborzu pogardliwie oceniają umiejętności kierowców OGL, w Częstochowie mówią o SKL "stłuczka, kolizja, laweta", w Katowicach śmieją się z SBE.