Biznes
Jedna karuzela sprawy nie załatwi. Co jeszcze mogłoby ożywić żorski Rynek?
Od 2012 roku każda dzielnica decyduje, które zadania mające na celu poprawę infrastruktury w jej obrębie są najpilniejsze. Wcześniej rady dzielnicy otrzymywały co roku na ten cel 50 tys. złotych. Z 2016 roku kwotę zwiększono do 80 tys. złotych. Dlatego też radni ze Śródmieścia zaoszczędzone środki z ubiegłych lat (100 tys. zł z 2014 i 2015 roku), tegoroczne, a nawet przyszłe zdecydowali się przeznaczyć na zakup karuzeli na żorski Rynek. Przyszłe, bo koszt urządzenia to grubo ponad 1 mln złotych.
- Jak już coś mieć, to imponującego. 180 tysięcy złotych to niewielka kwota w porównaniu z całością, dlatego przeznaczamy na ten cel również pieniądze z lat następnych - mówi Renata Bajerska-Wonsik, przewodnicząca rady dzielnicy Śródmieście. - Mamy nadzieję, że karuzela przyciągnie mieszkańców na rynek. Cieszymy się też, że radni wystąpili z inicjatywą publicznej debaty o rewitalizacji Starówki, choć trochę nas zdublowali. Wierzymy, że temat ruszy na nowo i rynek będzie bardziej zaludniony - dodaje.
Zobacz także
> Magistrat chce rozmawiać z przedsiębiorcami o Lokalnym Programie Rewitalizacji
Wspomnieni radni, to Piotr Huzarewicz i Jacek Miketa z Prawa i Sprawiedliwości, którzy na ostatniej sesji Rady Miasta Żory wręczyli prezydentowi przelane na papier wnioski z ich spotkania właśnie w sprawie ożywienia żorskiej Starówki. Choć część pomysłów już wcześniej przejawiała się w rozmowach z władzami miasta, niektóre z inwestycji były również inicjowane przez radę dzielnicy, warto je wziąć pod uwagę, bo - póki co - żaden z nich jeszcze nie został zrealizowany.Co mogłoby ożywić żorski Rynek?
- lodowisko plenerowe w sezonie zimowym (czytaj więcej),
-„letni basen” w sezonie letnim - bezpieczny brodzik z atrakcjami dla dzieci lub tzw. „mokry chodnik” na upalne dni,
- kalendarz stałych imprez towarzyszących - jarmarki świąteczne, występy artystyczne od wiosny do jesieni,
- w okresie świątecznym - „Żywa szopka Bożonarodzeniowa”,
- ustawienie na rynku sceny dostępnej przez cały rok,
- ustalenie miejsc plenerowych dostępnych dla kawiarni - by oprócz ogródków piwnych prowadzono także usługi gastronomiczne,
- umieszczenie automatycznego szaletu miejskiego - skrytego np. w słupie ogłoszeniowym.
> Bieg narciarski, targ kwiatowy i koncert na trawie. Poznaj pomysły przedsiębiorców na rewitalizację Starówki
Dodatkowo, wspomniano o realizacji działania np. „Pomysł na Rynek”, gdzie mieszkańcy mogliby dopisywać swoje propozycje inicjatyw.
> Władze Żor wypowiedziały wojnę reklamom. Przedsiębiorcy protestują i ostrzegają przed plajtą
Co myślicie o ustawieniu karuzeli na rynku i innych pomysłach na ożywienie Starówki? Który według Was byłby najlepszy? Czekamy na Wasze opinie i komentarze!
Zobacz także
Komentarze (40):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
-
JSW: szyb III na Pniówku zgłębiony do 1053 metrów
2805 -
Żory miastem atrakcyjnym dla biznesu. Przykładem na to jest KSSENON
1258 -
JSW opublikowała wyniki za III kwartał. Strata w tym roku to już ponad 6 mld złotych
895 -
JSW wprowadza Plan Strategicznej Transformacji. Ma on przynieść spółce 8,5 mld złotych
738 -
Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. ARP ujawniła miliardową stratę
658
Najwyżej oceniane
-
Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. ARP ujawniła miliardową stratę
+4 / -0 -
"Węgiel trzyma nas przy życiu". Na rządowym planie transformacji eksperci nie zostawiają suchej nitki
+4 / -1 -
JSW wprowadza Plan Strategicznej Transformacji. Ma on przynieść spółce 8,5 mld złotych
+1 / -0 -
Ponad 101 tysięcy cudzoziemców pracuje legalnie w województwie śląskim
+1 / -0 -
JSW: szyb III na Pniówku zgłębiony do 1053 metrów
+0 / -1
Najczęściej komentowane
-
Rząd szykuje plan awaryjny ws. ETS2. "Nie może uderzać w zwykłego Kowalskiego"
0 -
Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. ARP ujawniła miliardową stratę
0 -
Żory miastem atrakcyjnym dla biznesu. Przykładem na to jest KSSENON
0 -
Wakacje składkowe: blisko 100 tys. wniosków w woj. śląskim
0 -
JSW opublikowała wyniki za III kwartał. Strata w tym roku to już ponad 6 mld złotych
0
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~not4u 2016-03-11
12:58:11
Władzom miasta proponuję - mniej gadania, a więcej działania. i tyle w tym temacie, wałkowanym od lat.
~Arteks 2016-03-11
13:27:51
Jeśli wyprowadziło się handel ze śródmieścia na osiedla - to ludzi nie przyciągnie się karuzelą... Trochę to nawet jest profanowanie centralnego placu miasta no ale co innego są w stanie wymyśleć żorscy urzędnicy?
~not4u 2016-03-11
14:04:42
Arteks, są karuzele i karuzele. Jak będzie ładna, stylowa, to nie mam nic przeciwko. Ciekawe tylko, jeśli pójdzie na nią milion, to czy będzie za darmo, czy za opłatą. Ciekawe na ile szacują koszty eksploatacji. A druga sprawa - wandali w mieście nie brakuje..
~gestskoczka 2016-03-11
14:31:32
Ja proponuję na ośmiu wylotach z Rynku zabudować czytniki WEJŚCIE/WYJŚCIE, dać bezpłatnie każdemu mieszkańcowi dyskietkę i wprowadzić codzienny obowiązek odbicia WEJŚCIA po jednej stronie Rynku a WYJŚCIA po drugiej, pod karą wysokiej grzywny za bumele nieusprawiedliwione zwolnieniem lekarskim L4. A tak poważnie, podoba mi się propozycja by na Rynku była scena całoroczna dla występów słowno-muzycznych. Oczywiście ogródki piwne, kawiarnie i kluby czynne codziennie do godz. 22, a w wieczory piątek – sobota do godz. 24. Warunek, że BKM wieczorami będzie bardziej dostępny by po piwku lub lampce wina nie wracać na odległe osiedla własnym samochodem. Oczywiście toaleta to podstawa, te przy ul Bramkowej i na dworcu autobusowym powinny być czynne do późnych godzin.
~stefan 2016-03-11
17:27:48
Inicjatywa z karuzelą jest bardzo słuszna.Proponuję także cotygodniowe , niedzielne koncerty kameralne muzyki klasycznej , w części rynku gdzie znajduje się szachownica.Natomiast w części rynku wybrukowanej proponuję budowę przeszklonego pawilonu botanicznego, całorocznego..Na marginesie pragnę zaznaczyć , że podobne inicjatywy są w wielu mniejszych i dużych miastach europejskich.
~pioter77 2016-03-13
15:42:37
Arteks, skądś znasz podobną sytuację, co nie?? Wszak z Twojego łba już dawno wyprowadził się nie tylko rozum, ale też mózgojad w obawie przed śmiercią głodową. Zaś co się tyczy karuzeli, to takowa zagościła w tymże właśnie pustostanie wewnątrz Twojego łba.
~pav 2016-03-13
17:28:53
Jak bylem nastolatkiem (z 15 lat temu) nie bylo dnia zebym na rynek nie szedl. Lawki zawsze byly pelne, mnostwo mlodziezy, w lato zapelnione ogrodki piwne i koncerty w weekendy. Fajne czasy. Teraz pustki ale wydaje mi sie, ze to dlatego ze ludzie wola spotkac sie w domu, na dzialce albo jechac za miasto
~Arteks 2016-03-13
19:43:12
@pioter77 - znowu zabolał mój wpis? Prawda w oczy kole - jak to mówią. Twój wpis świadczy, że z twoim mózgiem jest znacznie gorzej skoro nie potrafisz lepiej zripostować mojego przeciętnego wpisu. W Żorach na urzędników nie ma co liczyć, a mieszkańcy też chyba jakoś mało aktywni. A tu dużo ciekawszy dobry przykład z Wodzisławia: http://www.tuwodzislaw.pl/fotogaleria,jarmark-w-klimacie-prl,fot5-7-1566.html Przyjdą na to rodziny, młodzież, seniorzy, pasjonaci motorozyacji itd. A wasza karuzela ucieszy dzieci do lat 7, a przecież z takimi małymi dziećmi nie chodzi się na zakupy więc tak naprawdę sklepy z tego nic mieć nie będą...
~Arteks 2016-03-13
19:56:25
@pav - wiem, że u was jest strasznie smutno bo kilka lat temu w grudniu przyjechałem ze znajomymi do Żor autem ze szkolenia i miałem ok. 40 minut na autobus 52 (a minibusami ja gardzę) więc sobie poszedłem pospacerować aby coś zrobić z czasem. To była godz. 17.00-18.00 - u nas szaleństwo przedświąteczne, a na żorskim Rynku totalne pustki, tak samo w sklepach. Nie wiem jak jest latem. U nas w Rybniku Rynek jest od dekad postrzegany jako serce miasta. Wszyscy chętnie tam chodzą na spacery, na imprezy, do lokali, a od wiosny do jesieni trudno znaleźć miejsce. Poza tym u nas na Rynku wiele ambitnych lokali i sklepów które przyciągają swoją marką cały region. Podam ci taki przykład. Ja mieszkam na blokowisku ale odkąd tylko pamiętam zawsze jak są jakieś spotkania ze znajomymi, jakieś rauty itd - robimy to wyłącznie w centrum miasta. Nikomu by nawet do głowy nie przyszło aby spotkać się w jakimś osiedlowym pubie - one są nie wymagających blokersów. Dla ludzi wymagających tylko lokale w centrum! :) Wydaje mi się że u was jest odwrotnie. Poza tym w Żorach nie ma studentów, nie ma spotkań biznesowych, wasza starówka umarła z wielu powodów. Bardzo krótkowzroczne było ściąganie na osiedla marketów i zezwolenia na tworzenie tam pubów czy restauracji. Inne miasta mogą sobie na to pozwolić bo samo centrum i okolica generuje spory ruch, ale nie Żory! U was w ogóle jest wszystko postawione na głowie. Jak ktoś chce iść do KFC musi jechać autem na Wiślankę... U nas idzie do centrum miasta.
~jasnypieron 2016-03-13
20:29:34
przemądrzały arteksie:"Wydział Zamiejscowy GWSH w Żorach"....linka nie wkleję, bo mnie "każesz" zbanować
~Arteks 2016-03-13
21:23:32
@jasnypieron - jo cie prosza ;||| Nie wyskakuj z czymś takim co nie ma zupełnie wpływu na życie miasta i co jest czymś uczelnianopodobnym. Słyszałeś o jakichś juwenaliach w filii żorskiej? A dlatego nie ma bo nikt się do tej szkoły publicznie nie przyznaje. A u nas samorząd studencki jest dość sprawny i aktywny w mieście.
~jasnypieron 2016-03-14
09:31:47
arteks...ja jednak ciągle mam nadzieję, że do twojego przemądrzałego łba dotrze, że wielokrotnie rozmijasz się z prawdą, bo tak napisałeś:"Poza tym w Żorach nie ma studentów.."
~Arteks 2016-03-14
11:00:19
@jasnypieron - nie naciągaj czegoś sztucznie! Macie coś takiego jak: kampus, aule wykładowe, akademik, stołówki studenckie, egzaminy na miejscu, prace dyplomowe wykonywane na rzecz miasta, juwenalia, samorząd studencki, wykładowców przypisanych do uczelni? Nie macie. Jeśli jedna kiczowata karuzela ma być magnesem przyciągającym na Rynek to świadczy tylko jak wielką degrengoladę przeżywają Żory. To lepiej byłoby np. rozdawać darmowe piwo, ciastka lub ciuchy z PCK - byłby większy ruch. ;)
~jasnypieron 2016-03-14
13:42:04
arteks no w Żorach nie ma Maracany, nie ma Planetarium, nie ma centrum Kopernika-bis, nie ma Pałacu Kultury i Nauki-bis....i wielu innych budynków czy instytucji...
~pav 2016-03-14
22:07:50
haha. a Arteksowa karta przetargowa jak zwykle to, ze jest dumnym mieszkancem rybnickiego blokowiska. buhaha
~Arteks 2016-03-15
11:06:11
@pav - nie ma żadnej karty przetargowej. Piszę tylko o zachowaniach ludzi w mieście w którym dominuje Śródmieście, a nie osiedla. I to jest prawidłowy model każdego normalnego miasta.
~pioter77 2016-03-15
11:52:58
Arteks, nic mnie w oczy nie kole, natomiast z moim mózgiem też jest wszystko w porządku. Ty zaś się jak widzę miotasz goniąc jak kundel własny ogon. Najlepszym dowodem jest to,że nie potrafisz nijak rzeczowo odnieść się do tego, jak celnie kosi wszelkie Twoje malkontenckie złośliwości jasnypieron, czy pav, który swoim krótkim ale dosadnym komentarzem dosłownie Cię zmiażdżył. Ja także uważam,że jesteś typem szaraczka z rybnickiego blokowiska, który jest gwiazdą w necie, nikim w świecie. Tobie bynajmniej nie chodzi o obiektywną ocenę tego, co sie dzieje w Żorach, Ty po prostu jesteś na to miasto chory, samo wspomnienie o Żorach wywołuje u Ciebie torsje żółci i obstrukcję jednocześnie, zaś to z kolei kwalifikuje Cię do grupy ludzi, którym jest potrzebna pomoc psychologa, bądź nawet psychiatry.
~Arteks 2016-03-15
12:25:53
@pioter77 - ale kundla czy szaraczka można ignorować i olewać - a czy zdarzyło ci się, że chciał z tobą nawiązać kontakt wasz wiceprezydent? A mi się to przytrafiło... To świadczy, że oni traktują moje wpisy jako opiniotwórcze i bardzo się ich boją. Czułbym się zmiażdżony ale wyłącznie argumentami ale czy to co napisał @jasnypieron o dogorywającej GWSH jest jakimś miażdżącym argumentem a @pav mimo że mnie nie lubi potwierdza, że starówka umarła. Być może nie podoba się mu jedynie to, że zwracam uwagę, że u nas Rynek żyje i nigdy nie śpi ale my nie musimy niczego udawać. Nie jestem chory na Żory ale śmieszą i bawią mnie wasze kompleksy i niekompetencja waszych władz. Ratowanie starówki i handlowców przez ustawianie karuzeli na Rynku świadczy o co raz większym zagubieniu władz. A wy zamiast walczyć z takimi głupimi pomysłami to walczycie z internautami z innych miast... Żorska paranoja. Wodzisław z dworca chce robić profesjonalne centrum przesiadkowe, a wasze władze wymyśliły jakieś centrum gromadzące bezrobotnych... No ale prezydent Kieca to obeznany ze światem człowiek. Często go słychać w radiu. A waszego nikt nawet nie zaprasza do radia... ;)
~jasnypieron 2016-03-15
12:42:47
arteks...waszego prezydenta też chce tylko Po, bo nawet sponsorowana przez miasto i powiat Policja się wypina na PO....choć cyrk z tym związany obśmiała cała Polska
~Arteks 2016-03-15
13:39:02
@jasnypieron - cała Polska interesuje się brakiem zaproszenia dla prezydenta miasta z okazji otwarcia po rozbudowie komendy? W obecnej sytuacji politycznej to bardziej reklama miasta i przykład na śmieszność ludzi związanych z PiS niż jakaś szkoda dla jego władz. Natomiast czy Żory są jeszcze miastem? Skoro 60 tys. ośrodek musi sprowadzać karuzelę do centrum, aby przypomnąć mieszkańcom osiedli, że w Żorach jest coś takiego jak Rynek... Powód może być w tym, że mieszkańcy waszych osiedli albo wolą siedzieć na blokach albo wolą jechać do Rybnika który wygląda jak miasto.
~pav 2016-03-15
14:47:07
Wlasnie sobie przypomNALEM, ze w Rybniku dawno nie bylem. Szkoda, ze nie maja lotniska to bym sobie Ryanairem przylecial. Moze chociaz pociagi z UK zatrzymuja sie w Rybniku?
~Arteks 2016-03-15
14:51:22
@pav - świat się zmienia, Polska się zmienia, Śląsk się zmienia tylko Żory zawsze takie same... Obecnie możesz z Warszawy do Rybnika dojechać pociągiem w 3,5 godz. 3x dziennie. :D A z Żor tak jak nie było pociągów do Katowic tak nie ma nadal... Zejdź na ziemię emigrancie. Żory były, są i będą dziurą ze swoimi busikami na poziomie Ukrainy czy Mołdawii.
~pav 2016-03-15
15:03:13
Rybnik jest taki super
~jasnypieron 2016-03-15
17:51:44
arteks Żory tak długo będą miastem, dopóki ty im nie zabierzesz praw miejskich, a trzeba się bać bo ty "możesz" wszystko...hihihi( tyle, że to wszystko, to chyba tylko T(ajna)W(spółpraca) z redakcją....???
~Arteks 2016-03-15
18:57:49
@pav - nie chodzi o to ale jest normalny i nie trzeba sprowadzać do centrum karuzeli aby pojawili się tam ludzie... @jasnypieron - fajnie że to napisałeś. :) Wielu przeciwników którzy próbowało mnie ignorować, jeszcze bardziej nabierze szacunku. A jeśli ty pracujesz w UM to tylko dajesz świadectwa jacy prości merytorycznie ludzie tam pracują i jak niedorzeczne mają pomysły. Karuzele to były atrakcją w czasach kiedy nasze babcie słuchały w radiu przeboju Marii Koterbskiej "Karuzela na Bielanach". To było jakieś 60 lat temu i chodziło o duże karuzele na których huśtać się mogły starsze dzieci, a nawet młodzież. No cóż ale w kiczowatym mieście kicz rządzi! ;)
~burass 2016-03-15
19:40:40
Arteks. Prezydent Kieca tak jak mówiłeś - lata po radiach. Ładnie się uśmiecha. Jest taki och ach, bo buduje centrum przesiadkowe.W efekcie stan dróg w Wodzisławiu jest jaki jest, kluby sportowe leżą i kwiczą (ktoś jeszcze pamięta o Odrze Wodzisław?), a auta na SWD przyjeżdżają pod żorski Aquarion. Tyle w temacie.
~jasnypieron 2016-03-15
20:58:26
arteks gdybym ja pracował w żorskim UM....ciebie pod tym nickiem na pewno by tu nie było...
~stefan 2016-03-15
21:38:33
Szanowny Panie Arteks.Nie zamierzam Pana krytykować.jest wolność wypowiadania się , więc każdy może pisać co chce.Tak dla Pana wiedzy , podobna karuzela stoi obok wiezy Eifla w Paryżu oraz w najnowoczesniejszej dzielnicy Paryża , na Defensie /spolszczona pisownia/.Wielka karuzela jest w centrum Londynu.I tak jest w większości stolic i miast europejskich.Byłem , widziałem, polecam ,coś pięknego.Inicjatywa władz Żor w tym zakresie jest jak najbardziej słuszna.Żory nigdy nie będą Rybnikiem i odwrotnie.Strategia rozwoju tych miast jest zupełnie inna.Każde miasto ma swoje zalety i wady.Jednakże generalnie czego mi brakuje w obu miastach to kultury przez duże K , lepszej infrastruktury sportowej , bazy wypoczynkowej z prawdziwego zdarzenia .Czyli po prostu inicjatyw bezpośrednio skierowanych do lokalnych społeczności.Żory jako miasto w obecnym kształcie ,mimo kilkusetletniej historii właściwie powstało w okresie prosperity gierkowskiej lat 70-tych i było pomyślane jako sypialnia dla ROW , dlatego rozwój Rybnika i Żor jest tak różny.
~Arteks 2016-03-15
22:56:30
@jasnypieron - twoja bezradność wobec mnie, tęsknota za cenzurą, a także wiedza - nie są twoimi mocnymi atutami. ;) @stefan257 - ale widziałeś tego rodzaju karuzelę w najbardziej reprezentacyjnym miejscu jakiegoś miasta jako cel jego ożywienia? np. na krakowskim Rynku albo Vaclavskim Namesti w Pradze albo na Vaciutca w Budapeszcie? Rynek w Żorach jest dla miasta reprezentacyjnym miejscem i zgodzisz się, że powinien być szanowany, można na nim robić jakieś imprezy, koncerty, jarmarki - to co organizuje się na całym świecie, co przyciąga gapiów i klientów, czasami turystów. Ale karuzela to raczej akt desperacji... Karuzelę w Żorach możnaby ustawić np. koło Twinpigs albo koło sarkofagu ale na Rynku starówki to przesada. Przez lata władze Żor tworzyły różne targowiska i pozwalały na budowę marketów na osiedlach i... w końcu nie ma po co przychodzić na starówkę czyż nie? Dla łatania budżetu sprzedawało się grunty pod kolejne Biedronki i Lidle, zamiast tworzyć na osiedlach oaze zieleni, a na zakupy zapraszać ludzi do centrum (i ewentualnie do jednego dużego Auchana). Lidla czy Biedronkę można było wkomponować w Rynek jak np. w Siewierzu gdzie Biedronka mieści się w rynkowej kamienicy. Osobiście żal mi właścicieli małych sklepów z Żor którzy sami nie wiedzą jak długo jeszcze "pociągną". W wielu miastach centra pełnią także inne funkcje poza handlowymi więc potoki pieszych są większe. W Żorach starówka pełni tylko funkcje handlowe i umiera na życzenie urzędników.
~jasnypieron 2016-03-16
06:20:18
arteks żorzanie na pewno się "cieszą' z twojego debilnego porównania Żor z Pragą, czy Budapesztem....koles jak ty musisz być zdesperowany, żeby takie głupoty wypisywać....
~Arteks 2016-03-16
11:49:40
@burass - a mi się wydaje, że Kieca to prawdziwy samorządowiec który mimo braków środków staje na głowie aby realizować ciekawe przedsięwzięcia dla swojego miasta i potrafi się zaprezentować pozytywnie w regionie. Wie o czym mówi i czego chce. Zauważ, że w Żorach jedyne czym się możecie pochwalić to realizacje sprzed 5 czy 10 lat bo nic świeżego nie ma. Aquarion to modernizacja starego basenu sprzed kilku lat. Obecnie w Żorach kompletna cisza. Nic się nie dzieje, nic się nie robi. Wodzisław też sobie zrobił niedawno Mantę. Natomiast Wodzisław podchodzi po miejsku do wielu tematów jak chociażby centrum przesiadkowe czy komunikacja miejska albo zagospodarowanie nieużytków między osiedlami, ma pomysły na ciekawe imprezy. Nie dziwi, że przez dziennikarzy chętnie jest zapraszany i słuchany, a Socha jest bardziej traktowany jako jakiś oligarcha zamknięty w swoim dziwnym świecie - którego nikt poza nim i jego urzędnikami nie rozumie. @jasnypieron - debilne to są twoje słabe riposty. To nie było porównanie Żor do tych miast tylko zwrócenie uwagi, że jest niemożliwe aby gdziekolwiek naruszono estetyczny porządek reprezentacyjnych miejsc jakimś kiczem mającym przyciągać ludzi do centrum. Myślę, że w Żorach takie rzeczy są możliwe bo wasi przywódcy nie wychowali się w miastach.
~jasnypieron 2016-03-16
15:14:17
arteks czy ty w swojej zacietrzewiałej tępocie skierowanej wobec władz żorskich i nie tylko- zauważyłeś może tytuł tego artykułu:"Jedna karuzela sprawy nie załatwi. Co jeszcze mogłoby ożywić żorski Rynek?....no ale twoja hejterska ślepota chyba tego nie widzi, bo tak ci wygodniej...
~OREŁ 2016-03-16
17:19:18
Od urodzenia mieszkam w Żorach (tj. 23 lata) i zgadzam się z ARTEKSEM w wielu sprawach. Osobiście uważam, że Żory to dziura... Nic się tu nie dzieje.cPrzykład pierwszy z brzegu: ostatnio z kolegą mieliśmy problem znaleźć lokal, w którym można było obejrzeć mecz Ligi Mistzów - wstyd by w 60.000 mieście był problem z odnalezieniem takiego lokalu. Do 16 roku życia mieszkałem na osiedlu i byłem przyzwyczajony i dalej jestem, że wszędzie chodzi się z buta (BO KOMUNIKACJA MIEJSKA TO FIKCJA). Aktualnie mieszkam w Baranowicach i dalej wszędzie chodzę z buta albo jadę autem bo z góry zakładam że i tak w przeciągu godziny będzie problem żeby był jakiś autobus do centrum. PROFESJONALNY SPORT W ŻORACH NIE ISTNIEJE w żadnej dyscyplinie. Prezydent to buc, który ma głeboko w ... wszystkich mieszkańców. O godz. 20:00 na rynku robi się cisza. Żadnych lokali i knajp. Jakieś 2 lokaliki wyjątki jedynie potwierdzają regułę. TWINPIGS TO PORAŻKA TOTALNA. TAK SAMO DOM OGNIA. Nie ma sensu dalej pisać. Miasto sypialnia, bez perspektyw. JEDYNY POZYTYW JAKI WIDZĘ to dobra sieć dróg. Mimo wszystko lubię moje miasto - tu się wychowałem i mieszkam...
~piszczel 2016-03-16
18:26:01
Niestety ale zgadzam się z Arteksem i Orłem że karuzela w umierającym mieście jako pomysł na jego ożywienie to jakiś czarny humor prezydenta i jego ekipy. Prezydent żyje sobie w luksusie gdzieś na peryferiach miasta, zajęty sobą i swoją świtą, chyba obecnie już tylko chce trwać mając świadomość że jego czas się kończy i nie jest dobrze postrzegany ani przez mieszkańców ani przez media. Nieudane projekty tylko pogrążyły jego i całe miasto, a jakichś nowych pomysłów na jakiś rozruch nie ma bo na nic nie ma pieniędzy. Może 15 lat temu było większe bezrobocie ale życie miasta było weselsze.
~Martina 2016-03-17
05:49:27
No proszę. Kilka wpisów Arteksa, 34 (teraz już 35) komentarzy, klikalność na świetnym poziomie. Troll nakarmiony. I to wszystko bez wysuwania nosa ze swojego mieszkanka pewnie w blokowisku gdzieś na peryferiach Rybnika. Pełny sukces Arteksa! :) :) :) Szkoda, że jedyny na jaki go stać. :(
~OREŁ 2016-03-17
06:56:28
Martina, jak czytam te komentarze to wnioskuję tylko jednego zwycięzcę - prezydenta W.Sochę, który pomimo tak fatalnej polityki, PR i jeszcze gorszego gospodarowania budżetu jest przez Wasze komentarze broniony. CBA, Twinpigs, Dom Ognia co jeszcze Wam potrzeba? Arteks rzuca hasłami, które powinny otworzyć oczy wszystkim mieszkańcom na folwark Sochy ale WY PROWADZICIE WOJNĘ Z ARTEKSEM BĘDĄC MIĘSEM ARMATNIM SOCHY!
~Arteks 2016-03-17
21:02:43
@oreł - na to samo zwróciłem uwagę chociażby pod artykułem o "Żorach w ruinie". Zamiast zastanowić się nad przyszłością miasta, jego finansów, wypunktować błędy, zaproponować nowe rozwiązania to 99% dyskusji poszło w kierunku rzucania kamieniami w Arteksa tylko dlatego, że potrafiłem merytorycznie dowalić władzom Żor które od conajmniej 5 lat mają w swoim udziale tylko porażki i skandale. A same Żory dreptają w miejscu podczas gdy inne miasta właśnie załatwiają różne kluczowe i ważne na następne lata sprawy. @martyna - trollów można totalnie olać bo ich wpisy nigdy nic nie wnoszą do dyskusji, można też ich wpisy zgłosić do redakcji bo według regulaminu trolling jest zabroniony. Natomiast zdaję sobie sprawę, że wkurzam miejskich notabli i wcale nie mam z tego powodu wyrzutów sumienia. ;) A co do blokowisk to w Żorach to nadrzędny składnik miasta, a przez złą politykę urbanistyczną obecnego prezydenta - umarła wam starówka. Próba jej reanimacji przez ustawienie karuzeli świadczy tylko o tym, że wasze władze nie traktują swoich mieszkańców poważnie.
~Martina 2016-03-18
18:30:49
Sprawdziłam, że akurat o tollingu w regulaminie nie ma ani słowa. Cóż. Ale może Arteks zamiast ciągle narzekać i pouczać innych napisze coś o swoich życiowych osiągnięciach. To z chęcią poczytam :) :) :)
~Arteks 2016-03-18
19:01:14
@martina - piszesz nie na temat i domagasz się od kogoś pisania nie na temat czyli namawiasz do łamania regulaminu tego portalu. Czyżby urzędniczy manewr odciągania uwagi od meritum? A meritum jest takie, że centrum Żor umarło. Jedyny pomysł na jego ożywienie to ...karuzela. I co gorsza "nie wolno" podważać cudownych pomysłów władz. Dosłownie jak w Korei Północnej na szczęście u nas mamy wolność słowa.
~AleDom 2016-03-18
21:13:55
Jakaś ładna karuzela to nie jest zły pomysł, ale w końcu się znudzi i znowu będą pustki albo kilkoro rodziców z dziećmi. Dawno nie byłem na żorskim rynku, więc nie wiem, czy jest tam jakaś kawiarnia z ogródkiem, pizzeria czy jakiś pub. To mogłoby poprawić sytuację. Poza tym ktoś poruszył tu kwestię BKM - faktycznie, żeby rynek i miasteczko westernowe odżyło wieczorami warto byłoby tam zorganizować dojazd i powrót BKM. Może dałoby się zlokalizować jakiś przystanek bliżej rynku?