zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Sukces Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

Studium Prawa Europejskiego w Warszawie nadało żorskiemu Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego tytuł „Szkoły Zawodowych Perspektyw”. Tytuł ten otrzymują szkoły, które skutecznie pomagają młodym w wyborze optymalnej dla nich drogi edukacyjnej i zawodowej oraz przygotowują do radzenia sobie na wymagającym rynku pracy.

Reklama

Fakt, że CKZiU sprostało wszystkim zadaniom konkursowym zawdzięcza przede wszystkim uczniom, którzy zaangażowali się w projekt. Jury konkursowe oceniło Centrum najwyżej jak można, przyznając za każde z 10-ciu zadań maksymalną liczbę punktów. W konkursie zaangażowania nie zabrakło również nauczycielom: szkolnemu doradcy zawodowemu Damianowi Lejcie oraz paniom: Ewie Gawron i Małgorzacie Rokowskiej oraz Adamowi Rojkowi.

Zadania konkursowe: „Szkoła zawodowych perspektyw”

Spotkanie ze specjalistą ds. doradztwa edukacyjno-zawodowego (lub osobą pełniącą tę funkcję w szkole). Pogawędka nt. Jak planować swoją przyszłość, jak wybór szkoły wpływa na nasze dalsze losy, dlaczego warto uczyć się języków obcych. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną.

Firma rodzina, czy „z dziada pradziada”. Czy w Twojej okolicy istnieją firmy prowadzone przez jedną rodzinę od pokoleń? Poznaj ich historię i przedstaw w postaci felietonu. Ocena na podstawie felietonu oraz informacji przesłanych do jury konkursu.

Zapomniane zawody i ich znaczenie dla życia lokalnej społeczności. Przedstaw przykłady zawodów, których przedstawicieli brakuje w Twojej okolicy (np. kowal, szewc). Ocena na podstawie informacji przesłanych do jury konkursu.

Nastoletni milionerzy – przygotowanie krótkiego (max. 4 minuty) filmu przedstawiającego historię osób, które w młodym wieku zarobiły swój pierwszy milion. Pokazanie, że warto realizować swoje pomysły, dzielić się nimi z innymi. Ocena na podstawie filmu oraz informacji przesłanych do jury konkursu.

Własna firma, czy praca w korporacji. Przedstawienie różnic wynikających z tych dwóch form zatrudnienia. Wskazanie plusów i minusów dla każdej z nich. Ocena na podstawie informacji przesłanych do jury konkursu.

Przeprowadzenie ankiety predyspozycji zawodowej uczniów. (Ankieta powinna być opracowana przy konsultacji doradcy zawodowego). Wyniki ankiety, wraz z komentarzem powinny być omówione na forum klasy, a indywidualny komentarz przekazany rodzicom (opiekunom) ucznia. Ocena na podstawie ankiet oraz informacji przesłanych do jury konkursu.

Zorganizowanie w szkole (bądź w równoległych klasach) dnia, podczas którego zaprezentowane zostaną różne ścieżki rozwoju zawodowego. Założeniem jest przedstawienie różnych dróg dojścia do danego zawodu/stanowiska. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną.

Ułożenie i wykonanie (nagranie) wiersza poświęconego różnym zawodom, wiersz powinien zawierać jak najwięcej opisów czynności wykonywanych przez przedstawicieli poszczególnych zawodów. Ocena na podstawie nagrania, zdjęć, treści wiersza oraz opinii jury konkursowego.

Kalambury – jaki to zawód, ogólnoszkolny konkurs w którym przedstawiciele klas odgadują (na zasadzie kalambur), jaki zawód jest prezentowany. Ocena na podstawie zdjęć, prac plastycznych, sprawozdania z przedsięwzięcia oraz wyników kalamburów.

Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Szkoła zawodowych perspektyw”, który w okresie od 28 listopada 2014 r. do 2 marca 2015 r. przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.