zamknij

Biznes

Pociąg do Twinpigs na Śląsku. Pełną parą ruszyła kampania żorskiego westernu

2012-07-11, Autor: Redakcja
Pełną parą ruszyła kampania promująca Miasteczko Westernowe. Już w ten weekend na drogi aglomeracji śląskiej ruszyły autobusy zapraszające do żorskiego parku rozrywki, równocześnie w 25 miastach pojawiły się billboardy.

Reklama

Do Miasteczka na billboardach zaprasza uśmiechnięty chłopiec w kowbojskim kapeluszu i napis „Pociąg do Twinpigs”. Olbrzymie reklamy o wielkości 18 m kw. pojawiły się w 25 miastach aglomeracji śląskiej, m.in. w Katowicach, Sosnowcu czy Rybniku.

Poza tym na śląskie drogi wyjechało 5 autobusów. Na nich z kolei do żorskiego westernu zachęcają indianie, meksykańscy muzycy i szeryf.

 

Dodatkowo reklamy Miasteczka pojawiły się też w lokalnych mediach – radiu i prasie.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (14):
  • ~nonsens 2012-07-11
    10:24:09

    0 0

    Taka kampania to będzie kosztować kilkaset tysięcy ale zdaje się że bez niej się nie obędzie bo na razie zwiedzających jest podobno mało. Nie potrafię zrozumieć, że miasteczko powstawało kilka lat ale otwarcia dokonano w najgorszym czasie - ćwierćfinały Euro kiedy wszystkie media były zajęte wyłącznie meczami... Amatorszczyzna! Teraz kampania też może być średnio udana bo są wakacje, ludzie mają urlopy i powyjeżdżali z miast. Powinni robić kampanię w Ustroniu i Wiśle aby zachęcić turystów zmotoryzowanych do odwiedzin miasteczka w czasie powrotu.

  • ~ 2012-07-11
    11:27:02

    0 0

    No właśnie słyszałeś. Szkoda, że nie byłeś. Ludzi jest sporo szczególnie w weekendy. Kampania reklamowa owszem będzie kosztować doś sporo, ale złoży się na nią dofinansowanie ze środków unijnych, a dokładnie z Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

  • ~Qba 2012-07-11
    14:33:54

    0 0

    nonsens twój optymizm poraża.

  • ~nonsens 2012-07-11
    23:36:44

    0 0

    @qba - dzięki za docenienie. Jeśli pracujesz w urzędzie miasta to pozdrów ode mnie amatorów którzy mieli czas na opracowanie kampanii promocyjnej miasteczka i schrzanili robotę całkowicie!!! Gwarantuję ci że przeciętny Kowalski z Jastrzębia, Katowic, Rybnika, Wodzisławia, Pszczyny - nie ma zielonego pojęcia co to jest miasteczko westernowe, co tam są za atrakcje, i że w ogóle jest już otwarte. @mareqg - a ty tam pracujesz w tym miasteczku że wszystko wiesz? Znajomi mówili że w tygodniu zupełne pustki i to mimo wakacji i ładnej pogody! A czy kampania reklamowa nie miała być czasem przed otwarciem a nie teraz? Czy władze są na tyle naiwne aby przypuszczać, że miasteczko westernowe jest tak znaną ofertą, że przyjedzie do niego cały Śląsk bez żadnych anonsów i informacji? To już nie te czasy. Dzisiaj aby dzieciaki odciągnąć od playstation - trzeba się napocić.

  • ~wojtek63 2012-07-12
    12:36:50

    0 0

    @nonsens Pisząc komentarze nt. miasteczka westernowego odmieniasz przez wszystkie przypadki władze miasta, urząd miasta itp.Nie doczytałeś albo jeszcze nie przyswoiłeś sobie od dawna znanej informacji,że to nie urząd miasta jest operatorem miasteczka.Organizacja i ponoszenie kosztów promocji to sprawa dzierżawcy,więc to nie "amatorzy z urzędu miasta" są autorami tej kampanii i nie Urząd Miasta za nią płaci.Jedyne co Urząd Miasta ma robić to pilnować aby co miesiąc umówiona kwota czynszu wpływała na konto.

  • ~ciekawski 2012-07-12
    20:24:33

    0 0

    @nonsens: Skąd informacja, że kampania za kilkaset tysięcy? Z billboardami i taką ilością autobusów można spokojnie zamknąć się w kilkudziesięciu tys. Ja nie kumam w ogóle jak można "liczyć" inwestora. I co ma z tym wspólnego kasa miasta? To pieniądze z UE. Chyba komuś żal cztery litery ściska, że to nie on położył rękę na tej mamonie. Jakie to polskie...

    PS Byłem tam niedawno, a przejeżdżam prawie codziennie i parking zawalony samochodami nawet w tygodniu. Polecam odwiedzić, a nie posiłkować się tekstami w stylu "znajomi mówili".

  • ~nonsens 2012-07-12
    21:42:28

    0 0

    @ciekawski @wojtek - przecież Nowe Miasto to spółka w której miasto ma 100% udziałów czyli po co jakieś udawanie, że to nie jest miejskie ryzyko. Jeśli spółka będzie przynosić straty to pokryte zostaną z kasy miasta! Właściwie to chciałbym być dyrektorem takiej spółki. Obojętnie czy byłby zysk czy byłaby strata wypłacałbym sobie min. 20.000 zł miesięcznie i miał ciepłą posadkę na miejscu. ;) Pisząc amatorzy miałem na myśli tych którzy wymyślili otwarcie miasteczka w sytuacji kiedy wszystkie media były zajęte Euro 2012!!! Podejrzewam że uczniowie liceum ekonomicznego zrobiliby to profesjonalniej i wzięli pod uwagę terminarz mistrzostw. O otwarciu miasteczka prawie nikt nie wie stąd słaba frekwencja. Prawie pełny parking?! To pełniejszy jest parking Lidla jak w poniedziałki wchodzi w życie nowa gazetka z promocjami... Ja się spodziewałem, że przez pierwszy miesiąc po otwarciu miasteczka będą korki na Wiślance i absolutny brak miejsc parkingowych na tym niedużym w sumie parkingu i cała okolica będzie zawalona autami zwiedzających. A tu klapa - powiedzmy sobie szczerze. Może po tej kampanii będzie lepiej bo wcale nie uważam tego pomysłu z miasteczkiem za zły. Tylko wykonanie w postaci "mistrzów" od marketingu jakoś tak nie wyszło... Poza tym nie jestem jedyną osobą która zwracała uwagę na kiepskie skomunikowanie Żor ze światem. Ludzie którzy mogliby przyjechać do Żor a nie mają jak dojechać wybiorą wesołe miasteczko w Chorzowie bo tam można dojechać tramwajem i autobusem.

  • ~eliasz 2012-07-13
    08:20:09

    0 0

    Panowie.... jakie dużo ludzi?? parking jest pusty za każdym razem jak tam przejeżdżam.
    A jak osoba o pseudonimie ciekawski pisze "I co ma z tym wspólnego kasa miasta?" no to bez komentarza....
    Miasto (nie mylić z nowe miasto) postawiło ten obiekt.

  • ~ciekawski 2012-07-13
    09:43:31

    0 0

    Z tego co wiem, obiekt jest w dzierżawie, a jeśli tak, to oczywiście kasa miasta ma z tym wspólnego bardzo dużo, bo napływa do niej z tego tytułu. :)

    Co do otwarcia w czasie Euro nie chcę się wypowiadać, bo na marketingu się nie znam, ale porównywać ich parking z tym pod Lidlem, to gruba przesada... :) Zresztą, ja wychodzę z założenia, że zawsze będą jakieś głosy niezadowolenia, ale PO CO SIĘ SPINAĆ? Jest rozrywka -> jechać i skorzystać, a nie krytykować z klapkami na oczach. :)

  • ~obiektywny 2012-07-13
    12:00:02

    0 0

    do nonsens - ostatnio byłem w Krakowie i w recepcji hotelowej podawałem swój adres i usłyszałem: "O, Żory - to tam, gdzie jest to miasteczko westernowe".

  • ~nonsens 2012-07-14
    21:41:24

    0 0

    @obiektywny - przykład absurdalny i niewiarygodny!!! Tym bardziej że Kraków jest na tyle blisko od Żor że tam się raczej nie opłaca nocować ;) Nie ściemniaj lizusie urzędu miasta!

  • ~ 2012-07-15
    20:12:26

    0 0

    Mam znajomych w Katowicach, Dąbrowie Górniczej, Skoczowie i o dziwo wszyscy słyszeli w mediach o TWINPIGS. Koszt kampanii reklamowej to 122 231,25 zł. Sporą część pokrywa UE (http://eprzetargi.org/Ogloszenie.aspx?pid=1404880). Miasto wybudowało jedynie część "westernową" ( ze sporym udziałem dofinansowania unijnego). Część meksykańska wraz z rollercoasterem buduje dzierżawca spółka Miasteczko Twinpigs sp. z o.o..

  • ~nonsens 2012-07-15
    22:22:33

    0 0

    @mareg - jeśli wszyscy twoi znajomi z różnych miast wiedzą to mamy inny, poważniejszy problem. Bo jeśli ludzie wiedzą, a nie przyjeżdżają to albo mają problem z dotarciem do Żor albo taki pomysł na spędzanie wolnego czasu z dziećmi ich po prostu nie interesuje... Skoro tak dużo ludzi z różnych miast wie to po co kampania reklamowa. Jeśli ty jesteś z Rybnika co sugeruje twój awatarek to po prostu jesteś daleko od naszych problemów a ja byłem dzisiaj na rowerku się przejechać i parking znowu pustawy mimo niedzieli i środka wakacji. Lepszego czasu dla miasteczka nie będzie jak wakacje i w dodatku weekendy. Fakt, że było dzisiaj chłodnawo trochę no ale co tam brzydka pogoda w obliczu zupełnie nowej atrakcji. Przez pierwsze miesiące tam miały być dzikie tłumy rodzin!!! Coś mi się wydaje, że albo temat nie chwycił, albo za drogie bilety albo całkowicie promocja zawiodła. Dobrze byłoby wykupić jakiś bilbord w Inwałdzie koło parku miniatur a także w Wiśle oraz koło wesołego miasteczka w Chorzowie. No ale co ja będę podpowiadał naszym "specom" z urzędu i Nowego miasta - niech oni główkują aby to przerobić w atrakcję przynajmniej wojewódzką bo na razie słabo...

  • ~żorzaninek 2012-07-17
    18:31:38

    0 0

    moim skromnym zdaniem to niestety kiepska atrakcja... to miasteczko w ogóle nie przypomina dzikiego zachodu, jest landrynkowe poobijane marnym saidingiem, wiejące plastikowymi oknami i żelbetem, którego nie znano w tamtych czasach! (patrzcie na niektóre filary), wysoka cena i mało atrakcji, kiepski dojazd - np. w niedziele nie jedzie autobus - ani jeden. Pomysł był świetny ale to co z niego wyszło to szkoda nawet komentować bo ludzie się śmieją i to nie jest mój wymysł... może ta wioska meksykańska jeszcze jakoś tam z zewnątrz wygląda przyzwoicie, reszta do bani! Sam tam pójdę tylko na tą kolejkę górską. Po za tym wolę dołożyć parę zł i jechać do zagranicznych parków rozrywki, bo ten sie nawet nie prezentuje w średnim stopniu. Dziki zachód to drewniane bale a nie deseczki!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.