zamknij

Biznes

Zmiany personalne we władzach MZK. Daniel Wawrzyczek zrezygnował z funkcji

2016-12-08, Autor: wk

Daniel Wawrzyczek, obecny wiceprezydent Żor, zrezygnował z funkcji przewodniczącego Zarządu MZK. Kolejne rezygnacje nastąpią jeszcze w grudniu.

Reklama

W październiku z członkostwa w zarządzie MZK zrezygnował Wiesław Janiszewski, burmistrz Czerwionki-Leszczyn. Wczoraj, podczas obrad Zgromadzenia Delegatów MZK, wolne miejsce w zarządzie uzupełniono wybierając do tego gremium Benedykta Lanusznego – dyrektora Biura MZK. Jednocześnie rezygnację złożył Daniel Wawrzyczek, przewodniczący zarządu MZK. Podobne działania zapowiedzieli już kolejni członkowie zarządu: Marcin Połomski – wiceburmistrz Rydułtów i Zbigniew Podleśny – wiceburmistrz Radlina.

- Nie złożyli jednak od razu rezygnacji, by zarząd mógł funkcjonować. Zgodnie ze statutem MZK liczy on pięciu członków. Po rezygnacji Daniela Wawrzyczka jest ich czterech, a po ewentualnych rezygnacjach dwóch kolejnych osób, w zarządzie pozostałoby jedynie dwóch przedstawicieli – wyjaśnia Rafał Jabłoński, rzecznik prasowy MZK.

Zapowiedziane rezygnacje mają stać się faktem na kolejnym Zgromadzeniu Delegatów, które powinno być zwołane w ciągu najbliższych 14 dni. Wówczas członkowie gmin tworzących MZK wybiorą trzy osoby, które zasiądą w zarządzie MZK i pokierują związkiem.

Kolejne głosowania dotyczyć będą wyboru przewodniczącego zarządu MZK i jego następcy.

Oceń publikację: + 1 + 16 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (10):
  • ~gestskoczka 2016-12-08
    18:27:21

    10 2

    Nie wiem o co chodzi, ale uważam że czas najwyższy aby Miasto Żory zrezygnowało z uczestnictwa w MZK. Popieram decyzję Pana Daniela Wawrzyczka o rezygnacji, uważam że jako wiceprezydent Żor ma z pewnością dużo zajęć w związku z pełnioną funkcją.

    W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim jest artykuł na temat KZK GOP, o tym ile płacić będą poszczególne miasta po podwyżce składki. Ten moloch motywuje podwyżkę tym że „Na wzrost opłat ma wpływ niska cena biletów...” Bilety mają droższe niż w Jastrzębiu czy Rybniku, ale to pokazuje degrengoladę komunikacyjną w większości naszych miast. Bilety są drogie, więc coraz więcej ludzi rezygnuje z ich usług. Takie rezygnacje powodują że budżet się nie zgadza, więc jest coraz większe obciążanie gmin z jednej strony, oraz cięcia w kursach z drugiej strony.

    Uważam, że za komunikację między-gminną powinien być odpowiedzialny marszałek województwa, a za komunikację na terenie miasta prezydent miasta lub burmistrz. Żorskie BKM powinno być żorskie. I żaden urzędnik z MZK Jastrzębie nie powinien stresować mieszkańców kasownikami w bez-biletowej komunikacji, a na wyświetlaczach by nie przypominano o obowiązku kasowania e-biletu szczególnie na tych przystankach, gdzie żaden autobus MZK się nie zatrzymuje!!!

  • ~Arteks 2016-12-09
    08:44:15

    5 15

    @gestskoczka - MZK to instytucja kierowana przez osoby nie znając się na współczesnym transporcie. Możnaby ją zreformować lub zlikwidować. Obawiam się, że to pierwsze jest niemożliwe bo te miasta które mają większą świadomość transportową już go opuściły... Wawrzyczek musiał zrezygnować po ogromnie niefortunnym pomyśle aby mieszkańcy Wodzisławia od przyszłego roku nie mogli korzystać z tańszych przejazdów za pomocą e-karty. Wawrzyczek należy do PiS - partii która cały czas głosi populistyczne hasła socjalne. To się nie mogło podobać we władzach wojewódzkich partii i słusznie bo to obiłoby się szerokim echem w mediach. A tak PiS i Wawrzyczek unikną medialnej kompromitacji w tej sprawie.

  • ~gestskoczka 2016-12-09
    12:20:12

    8 3

    Coś chyba @Arteks bajki posuwasz. Tak się rodzą plotki, ale jak na razie Ciebie za plotkarę nie uważam. To, że Pan Wawrzyczek jest z PiS-u to wiedziałem od dawna (a na PiS nie patrzę przyjaznym okiem a priori), parę razy miałem okazję przysłuchiwać się jego wypowiedziom – nie zmanipulowanym przez media – czyli osobiście. Tak najlepiej jest człowieka oceniać, bo propaganda zarówno ta PiS-owska, PO-wska jak i PRL-owska jest jednaka – to kit dla głupich. I w mojej opinii o Nim, pozytywy znacznie przeważają nad negatywami.

    Wspomniałem o bajaniu. Nie znam wewnętrznych MZK-owskich rozgrywek – zwisają mi one. Ale jeżeli to prawda co piszesz, to dlaczego rezygnację złożył też burmistrz Czerwionki-Leszczyn i zapowiedzieli rezygnację wiceburmistrzowie Radlina i Rydułtów? Też są z PiS-u? A może w formie protestu że mieszkańcy Wodzisławia nie mogą korzystać z e-karty? Co ich obchodzą mieszkańcy Wodzisławia, ważne dla nich by autobusy MZK woziły do Wodzisławia (i innych miast) mieszkańców Radlina i Rydułtów. Poza tym, niezrozumiałe są dla mnie restrykcje typu – jesteś z Wodzisławia a Wodzisław nie należy do MZK to nie możesz mieć e-karty. Mieszkańcy Rybnika korzystający z E3 też nie mogą mieć jastrzębskiej e-karty? Na początku, jak powstawała rybnicka e-karta, jako mieszkaniec Żor wyrobiłem sobie taką i nikt mi nie zabraniał, nawet można było ją doładowywać w Żorach pomimo że Żory nie należały do ZTZ-u.

  • ~Arteks 2016-12-10
    21:05:07

    3 8

    Odpowiedzialność za fatalne w skutkach decyzji zawsze ponosi szef. Niestety taką była propozycha dyskryminowania mieszkańców Wodzisławia od stycznia 2017. Jak zwykle nie zrozumiałeś do końcu tematu ale z nudów musisz jakieś dyrdymały pocisnąć zamiast postudiować trochę temat... Właśnie, że mieszkańcy Rybnika mimo, że korzystają z linii 311, 131 czy E3 nie zostaliby pozbawieni możliwości korzystania z e-kart, a przez to tańszych przejazdów. Ta szykana była skierowana wyłącznie do mieszkańców Wodzisławia i miała wymusić na władzach Wodzisławia wpłacania haraczu dla tej kompletnie chorej instytucji jaką jest MZK. Obojętnie czy dymisja została wymuszona czy też podjęta pod wpływem świadomości braku koncepcji prowadzenia związku - nikt poza tobą nie będzie nad tym faktem ubolewał. Władze PiS pewnie odetchnęły z ulgą. ;)

  • ~gestskoczka 2016-12-11
    07:20:10

    7 2

    @Arteks, sam o sobie nie powiesz że pociskasz dyrdymały, tego Ci właśnie brakuje – samokrytyki. Widzisz błędy tylko innych.

    W pierwszym moim komentarzu pisałem: „Nie wiem o co chodzi, ale uważam że czas najwyższy aby Miasto Żory zrezygnowało z uczestnictwa w MZK.” W drugim komentarzu pisałem: „Nie znam wewnętrznych MZK-owskich rozgrywek – zwisają mi one.” A Ty twierdzisz ex cathedra (w sposób nie dopuszczający dyskusji): „Jak zwykle nie zrozumiałeś do końcu tematu ale z nudów musisz jakieś dyrdymały pocisnąć”.

    To wytłumacz mi cwaniaczku/ekspercie dlaczego mieszkańcy Rybnika korzystający z linii 311, 131 czy E3 mają być inaczej traktowani niż mieszkańcy pobliskiego Wodzisławia Śląskiego? Ani Rybnik ani Wodzisław nie należą do MZK. Skoro w MZK jest taka polityka że każda gmina musi dopłacać do wozokilometrów na swoim terenie, to dlaczego mieszkańcy Jastrzębia, Żor i wszystkich gmin należących do MZK mają dopłacać do mieszkańców Rybnika, a do Wodzisławia już nie? Odpowiedz mi na to pytanie znafco.

  • ~Arteks 2016-12-11
    21:39:43

    3 11

    @gestskoczka - i to pytanie powinieneś skierować do MZK i "twojego" Wawrzyczka, a nie do mnie bo nawet jeślibym spróbował na nie odpowiedzieć to i tak moja odpowiedź cię nie zadowoli bo ty za bardzo nie kumasz meritum problemu. A ja się mogę tylko domyślać dlaczego takie zagrywki robią wobec Wodzisławia, a boją się jednocześnie Rybnika. A przy okazji tematów komunikacyjnych. Od dzisiaj nowy rozkład jazdy pociągów. Dla Żor nic się nie zmieniło. Dla Rybnika: więcej pociągów w dni wolne do Katowic, więcej pociągów do Chałupek i Bohumina, nowy pociąg do Krakowa, tańsze bilety do Warszawy, krótszy o 3-5 minut przejazd pociągów z Rybnika do Katowic. :)

  • ~gestskoczka 2016-12-12
    16:55:13

    5 0

    @Arteks, już odpowiedziałeś. Choć nadal nie rozumiem dlaczego MZK robiło takie zagrywki w stosunku Wodzisławia, a Rybnik zostawili w spokoju. To dziecinada, tchórzostwo i nieuczciwe traktowanie.

    [cyt] A przy okazji tematów komunikacyjnych. [/cyt]
    Powiedz samochwało ile jest twojej i władz rybnickich zasługi że macie połączenia kolejowe z Katowicami?

    Gdyby była taka wola kolejowych władz w Warszawie, to w Rybniku oglądalibyście pociągi osobowe tak jak w Jastrzębiu. Nawet centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym nie macie, by mieszkańcy z sąsiednich miejscowości mogli korzystać z waszego dworca kolejowego. Mieliście – plac dworca PKS – ale zamieniliście na Biedronkę.

    To jedno. A drugie, to Rybnik, największe miasto półmilionowej aglomeracji ma mniej połączeń kolejowych z Katowicami niż Zawiercie – znacznie mniejsze miasto i bez takiej ludnej aglomeracji (patrz dzisiejszy rozkład w Dzienniku Zachodnim). Nie chcę cię denerwować, ale u mnie z Bajerówki jest 2 – 3 razy więcej kursów do Katowic jak Ty masz z Rybnika.

  • ~Arteks 2016-12-12
    20:44:53

    1 8

    @gestskoczka - ludzie czasami z wiekiem robią się infantylni i to zjawisko zdecydowanie tobie towarzyszy. Być może po prostu nie interesuje cię już zbyt mocno przyszłość czy perspektywy bo swoje życie zawodowe masz za sobą ale Żory bardzo tracą na słabej komunikacji. I dlatego młodzi ludzie zamiast mieszkać w Żorach i dojeżdżać wygodnymi autobusami KZK GOP, PKM Jaworzno czy Kolejami Śląskimi - wolą przeprowadzkę do Katowic... Busiki??? Spytaj się ludzi którzy w szczycie jadą busikami po DK81 ile stoją w korku przed Katowicami w godzinach szczytu? Moja znajoma z Orzesza dojeżdża do Katowic pociągiem bo mówiła, że w korku czasami marnowała nawet 15-20 minut. W korku związanym właśnie z popularną Wiślanką i Mikołowską w Katowicach - czyli tam gdzie jeżdżą busy z Żor. Jeśli dla ciebie tak archaiczny sposób przemieszczania się jest godzien chwalenia się - nie mamy o czym mówić... Kilka lat temu napisałem na tym forum, że za jakiś czas Katowice przestaną wpuszczać to busiarstwo do centrum. W przyszłym roku rozpocznie się budowa dużego centrum przesiadkowego na Brynowie. Ciekawe co powiesz wtedy, jak zamiast do centrum Katowic busy z Żor dojadą do rogatek miasta. Akurat władze Katowic wiedzą, że małe prywatne busy to obciach. Dla ciebie to powód do "chwalenia się". Zresztą osobiście będę namawiał władze Rybnika - które w sprawach transportowych są całkiem postępowe -aby to samo zrobiły w perspektywie 3-4 lat z busami z Żor. Centrum przesiadkowe w Rybniku jest w planach, a władze kolejowe z Warszawy zawsze się z Rybnikiem liczyły. Trudno policzyć ile milionów włożono w ostatnich 5 latach w infrastrukturę kolejową w samym Rybniku i na okolicznych liniach. W ostatnich 10 latach jazda pociągu z Rybnika do Katowic skróciła się z 80-85 min. do 55-59 min. To jest postęp i władze miasta mają w tym także swój udział. Zarówno ekipa Fudalego jak i Kuczery stale monitują ważne sprawy na styku kolej-miasto. A Żory to niestety obecnie ośrodek w totalnej stagnacji z bardzo zaściankową mentalnością... To widać też chociażby po takich wypowiedziach jak twoje które zamiast walczyć z nieporadnością swojego urzędu, sankcjonują niekorzystną dla miasta sytuację.

  • ~gestskoczka 2016-12-13
    08:43:45

    4 0

    Po to jest możliwość umieszczania komentarzy pod tekstami na TuŻory, by każdy kto chce, mógł wyrazić swoje zdanie na temat artykułu, bądź poruszanego tematu. Ja ze swej strony powiem że pod powyższym artykułem tylko pierwszy mój komentarz dotyczy tego, reszta to niepotrzebna polemika z niejakim Arteksem.

    Kończąc tą polemikę powiem ci @Artkes że ty chyba cierpisz na manię wyższości połączoną z kliniczną wręcz żorofobią. Nie dość że czytasz wybiórczo – bez zrozumienia całego komentarza – to jeszcze na podstawie swoich urojeń atakujesz i obrażasz innych.

    Ja z pełną (mam nadzieję) świadomością sparafrazuję Twoje słowa zmieniając tylko nazwę miasta. Chodzi o miasto które ma aspiracje by reprezentować Subregion Zachodni:
    [c] Rybnik to niestety obecnie ośrodek w totalnej stagnacji z bardzo zaściankową mentalnością... [/c]

    P.S.
    Szanowną Redakcję chciałbym zapytać czy na waszym zdjęciu w powyższym artykule, ta leżąca głowa przed ekranem telewizora i parawan medyczny w tle to pewien podprogowy przekaz, czy raczej są to przypadkowe rekwizyty? Bo ta głowa z dredami raczej nie wygląda na głowę przewodniczącego zarządu MZK. Myślę ze On z Ruchem Rastafari raczej nie wiele ma wspólnego.

  • ~Arteks 2016-12-13
    23:04:12

    1 5

    @gestskoczka - twoje wypowiedzi często są wobec mnie obraźliwe, a zamiast się do tego odnosić czy ci się "odwdzięczyć" tym samym, wolę pisać nas konkretny temat. Nie czytałem wybiórczo. Bardzo konkretnie odniosłem się do problemu - Żory nie mają pomysłu na poprawę życia mieszkańców w dziedzinie transportu publicznego i w ogóle ich to nie obchodzi mimo, że jednym z powodów niskiej frekwencji w Twinpigs jest właśnie kiepski dojazd do niego z GOP. Dziwi mnie też, że patriota lokalny za jakiego się uważasz zamiast lobbować czy naciskać na władze - próbujesz bronić tego zaścianka i walczyć z ludźmi takimi jak ja, którzy mają zdecydowanie większą świadomość i duże wymagania w tej dziedzinie dotyczące całego subregionu, nie tylko Żor. A czas leci i przypomnę ci naszą dyskusję jak Katowice wybudują centra przesiadkowe i zabronią wjazdu "marszrutkom" które kursują do Katowic z Żor. Śląsk idzie z postępem - Żory się cofają.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.