Biznes
Wraz z Kolejami Śląskimi do Żor wrócą pociągi?
Przypomnijmy, że na wiele miesięcy najważniejsze połączenie kolejowe dla osób dojeżdżających do szkoły i pracy na trasie Rybnik - Pszczyna praktycznie przestało istnieć. Problemy komunikacyjne wywołały protesty żorzan, efektem było spotkanie w magistracie.
Zobacz także
>>>Żory bez połączeń kolejowych. Mieszkańcy interweniują
Od początku prezydent Waldemar Socha podkreślał, że temat funkcjonowania transportu kolejowego jest nie tylko sprawą dotyczącą Żor, ale w równej mierze dotyczy miast ościennych i całego województwa.
- Mając to na uwadze odbyło się spotkanie z przedstawicielem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. Oświadczył, że toczą się prace związane z opracowaniem planu transportowego dla województwa śląskiego i w ramach tych prac zostaną przeprowadzone badania ankietowe i analiza dotycząca układu komunikacyjnego. W wyniku tej analizy określony zostanie układ przewozów. Przyjęcie i ustanowienie planu transportowego ma nastąpić w grudniu 2013 roku - podkreśla prezydent.
I dodaje, że inwestycje na tej trasie będą możliwe dopiero po opracowaniu planu transportowego.
Ponadto obsługę połączeń realizowanych przez Przewozy Regionalne w całości przejmą Koleje Śląskie. Na linii Rybnik - Pszczyna podróżnych ma wozić tani w eksploatacji autobus szynowy.
Aktualne 2 pary pociągów na dobę mają zwiększyć się do 6 par (wyjazd z Rybnika w kierunku Pszczyny po 4.00 (w dni robocze), 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00; wyjazd z Pszczyny w kierunku Rybnika po 5.00 (w dni robocze), 7.00, 11.00, 14.00, 16.00, 20.00). Część kursów zostanie wydłużona do Czechowic - Dziedzic i Wodzisławia Śl.
Szczegółowy rozkład jazdy ma być znany jeszcze w tym tygodniu. Nowe połączenia pojawią się od 9 grudnia.
Zobacz także
Komentarze (4):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
-
"Nie uciekniemy od trudnych pytań". Związkowcy pytają o prawdę ws. kondycji JSW
4931 -
Daniel O. z zarzutami. Były prezes JSW stanie przed sądem
1337 -
"Kpina", "bezczelność", "nagonka polityczna". Po nominacji nowego wiceprezesa JSW Ochrona zawrzało
1151 -
Diabeł tkwi w szczegółach. Węglowe spółki mają 44 uwagi do projektu nowelizacji ustawy górniczej
557 -
Prześwietlamy budżety miast w województwie śląskim na 2025 rok. Jak wypadają Żory?
159
Najwyżej oceniane
-
O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+9 / -1 -
"Nie uciekniemy od trudnych pytań". Związkowcy pytają o prawdę ws. kondycji JSW
+3 / -1 -
Finanse GK JSW pod lupą. Zarząd giganta "odchudzi" wszystkie zależne spółki
+2 / -0 -
"Kpina", "bezczelność", "nagonka polityczna". Po nominacji nowego wiceprezesa JSW Ochrona zawrzało
+2 / -1 -
Poseł ocenił mrożenie cen energii. "Dopłaty nie zlikwidują problemu, ratunkiem powrót do węgla"
+1 / -0
Najczęściej komentowane
-
Prześwietlamy budżety miast w województwie śląskim na 2025 rok. Jak wypadają Żory?
0 -
"Kpina", "bezczelność", "nagonka polityczna". Po nominacji nowego wiceprezesa JSW Ochrona zawrzało
0 -
Daniel O. z zarzutami. Były prezes JSW stanie przed sądem
0 -
"Nie uciekniemy od trudnych pytań". Związkowcy pytają o prawdę ws. kondycji JSW
0 -
Diabeł tkwi w szczegółach. Węglowe spółki mają 44 uwagi do projektu nowelizacji ustawy górniczej
0
Alert tuZory.pl
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~nonsens 2012-10-29
12:32:56
To dobrze ale tu żadnych zasług władz miasta nie ma. Te w ogóle nie protestowały przeciwko likwidacji pociągów w naszym mieście. Dobrze że nie podzielimy losu Jastrzębia.
~żorzaninek 2012-10-29
18:30:38
ten rozkład jazdy jest daremny, to tak jak jechać z lasu do lasu... do Rybnika jedzie się autobusem, a do Pszczyny... hmmm po co, przecież tam nie ma pracy... a po za tym strach tam sie zatrudniać skoro za rok zaś zmienią rozkład jazdy i jak dojechać wtedy? zero przewidywalności. Jakby pociąg jeździł co godzinę i szło jeszcze dojechać autobusem miejskim na dworzec i nie stać na mrozie za długo to warto byłoby sie zastanowić - a tak to 6 kiepskich połączeń pomiędzy takimi miastami, zamiast z Bielskiem, Zwardoniem, Wisłą, Raciborzem, Kędzierzynem/Opolem nie mówiąc już z Katowicami, Częstochową czy Krakowem... Jednym słowem wyjście z dna do kolejnego dna i tyle w tej sprawie. A miasto oczywiście zaś sie nie spisało bo PO CO? basen trzeba sprzedać...
~gestskoczka 2012-10-30
13:43:10
Wiadomość dobra dla mieszkańców Kleszczówki i okolic. Który z mieszkańców dużych żorskich osiedli będzie szedł albo jechał autobusem na dworzec kolejowy by dostać się pociągiem do Rybnika, skoro ma w pobliżu przystanek na którym zatrzymuje się kilka busów czy autobusów w ciągu godziny? Podejrzewam, że nawet jak byłaby bezpośrednia komunikacja kolejowa z Katowicami, to też nie byłaby konkurencją dla busów z Jastrzębia i Cieszyna zatrzymujących się na Bajerówce, koło sądu i dworcu autobusowym. Myślę, że komunikacja szynowa ma przyszłość w coraz bardziej zagęszczającej się aglomeracji, ale w przypadku Żor czy Jastrzębia to melodia przyszłości.
~ 2012-10-30
22:06:46
Minusem jest to że nie będzie bezpośredniego pociągu do Bielska Białej zamiast wydłużyć do Zwardonia chociaż jedno połączenie to zostanie skrócone do Czechowic Dziedzic a wydłużone do Wodzisławia dlaczego?