zamknij

Wywiady

Samochód w dzisiejszych czasach jest koniecznością

- Wyzwanie jest jedno – sprostać wymaganiom klientów, stale poprawiać jakość ich obsługi, sprostać wymaganiom rynku w czasach naprawdę trudnych dla branży motoryzacyjnej. Chcemy również uzyskać właściwy wynik ekonomiczny, zapewnić stałą i stabilną pracę naszym pracownikom

- wyznaje Weronika Pawlicka-Jaworska, właścicielka salonu samochodowego ZUH Euromot Sp. z o.o.

Euromot funkcjonuje w Żorach już od ponad 20 lat i cieszy się zaufaniem klientów. Jak patrząc na początki firmy, ocenia Pani jej dotychczasowy rozwój?


- Ponad 20 lat istnienia firmy to ciągły rozwój mający na celu sprostanie wymaganiom klientów i osiągnięciu właściwego wyniku ekonomicznego. Rok 1992 to zwykła stacja obsługi samochodów, kolejne lata to budowa salonu samochodowego, rozpoczęcie sprzedaży samochodów, uzyskanie autoryzacji dawnej FSO w Warszawie oraz Fiata. W ślad za rozwojem działu handlowego musiał także rozwijać się dział ich obsługi – posprzedaż. Tak więc powstał dział blacharsko-lakierniczy, powstała stacja kontroli pojazdów, co pozwoliło firmie na zaspokojenie potrzeb klienta i jej dalszy rozwój. Sytuacja rynkowa, a także plany rozwojowe grupy Fiat spowodowały, że podjęłam decyzję o dalszym rozwoju firmy. Powstał kolejny salon, nowe stanowiska do obsługi przedsprzedażnej i biurowiec pozwalający na pracę personelu w bardziej komfortowych warunkach. W tamtym czasie mieliśmy w swojej ofercie marki Fiat, Alfa Romeo oraz samochody dostawcze. Posiadaliśmy pełną autoryzację uprawniającą do ich obsługi. Lata 2009 do dzisiaj to kolejne działania mające na celu nasz rozwój – zmodernizowany został cały obiekt, całkowitej modernizacji poddano działające w firmie systemy informatyczne, uzyskano kolejne autoryzacje, wprowadzono nowe marki tak, by na chwilę obecną być dealerem marek Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Jeep i posiadać autoryzację na naprawy mechaniczne oraz blacharsko lakiernicze dla tych marek oraz, dodatkowo, autoryzacje napraw dla samochodów Dodge i Chrysler.

Kupimy u Państwa samochody kilku marek, nie tylko nowe, ale i używane. Które z nich cieszą się największą popularnością?

- Nasza obecna sprzedaż to około 800 samochodów rocznie. Oczywiście największą popularnością cieszą się fiaty punto i panda, jednak nie sposób nie zauważyć wzrostu zainteresowania samochodami marki Lancia i Jeep. Jako ciekawostkę powiem, że w 2012 roku mieliśmy pierwsze miejsce w Polsce pod względem sprzedaży marki Lancia. Warto też wspomnieć o marce Jeep i o modelu Grand Cherokee, który wśród naszych klientów cieszy się bardzo dużym uznaniem.

Jak procentowo rozkłada się zainteresowanie klientów między kupnem samochodów nowych a używanych?

- W przypadku naszej firmy udział samochodów używanych w sprzedaży ogółem nowych to 22%, biorąc jednak pod uwagę cały rynek w Polsce wynik ten jest zupełnie inny. Udział samochodów używanych jest kilkakrotnie wyższy, co też niestety przekłada się na sytuację ekonomiczną fabryk, zakładów produkujących na ich potrzeby i dealerów oraz zatrudnionych tam pracowników.

Co obecnie, Pani zdaniem, decyduje o wyborze samochodu?

- Samochód w dzisiejszych czasach staje się koniecznością, pozostaje zatem tylko pytanie – nowy czy używany. Jest kilka powodów decydujących o wyborze samochodu i najważniejsze to sytuacja ekonomiczna klienta, powód zakupu – dojazd do pracy, do działalności gospodarczej, do wykorzystania uniwersalnego jak np. podróże. Decyduje także stan posiadania, czyli czy jest to pojazd jedyny w rodzinie czy też kolejny oraz zakup do celów typowo gospodarczych. Dzisiaj nie można jednoznacznie określić kryterium wyboru samochodu, statystycznie to niestety dalej cena, a dopiero w dalszej kolejności liczy się wyposażenie i tzw. wartości dodane, które klient otrzymuje w cenie samochodu.

Euromot to nie tylko salon samochodowy, ale i podstawowa stacja kontroli pojazdów, sklep części zamiennych. Ponadto obecni jesteście także w Rybniku i Raciborzu. Co na dzień dzisiejszy jest priorytetem, jakie zadania Pani wraz ze swoim zespołem sobie stawia do wykonania?

- Wyzwanie jest jedno – sprostać wymaganiom klientów, stale poprawiać jakość ich obsługi, sprostać wymaganiom rynku w czasach naprawdę trudnych dla branży motoryzacyjnej. Chcemy również uzyskać właściwy wynik ekonomiczny, zapewnić stałą i stabilną pracę naszym pracownikom.

Na swoim koncie ma Pani sukcesy w branży motoryzacyjnej, ale i charytatywnej. Jak udaje się połączyć na co dzień obie te działalności?

- Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, myślę że solidną pracą i jeszcze raz pracą, stawianiem sobie celów na każdy dzień i miesiąc z osobna, a także pracą z ludźmi, którymi się otaczam.

Często Pani wyznaje, że Fundacja jest dziełem Pani życia, ale oprócz niej aktywnie wspiera Pani mniejsze, w większości lokalne, organizacje. To bardziej kobieca potrzeba niesienia pomocy czy poniekąd wdzięczność za to, co się udało do tej pory?

- Szczerze? Chyba jedno i drugie. Aczkolwiek zawsze można osiągnąć więcej!

Dziękuję za rozmowę!

Rozmawiała Wioleta Kurzydem

Weronika Pawlicka-Jaworska – żorska bizneswoman, laureatka wielu nagród lokalnych i branżowych. Na co dzień zarządza firmą ZUH EUROMOT – autoryzowanym dealerem wielu marek samochodowych. Angażuje się także w działalność społeczną, jest przewodniczącą Fundacji Walki z Chorobami Nowotworowymi oraz członkiem zarządu Izby Przemysłowo-Handlowej w Rybniku, członek zarządu Cech Rzemiosł Różnych w Żorach, przewodnicząca Stowarzyszenia Bezpieczne Miasto Żory.

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~Firemonster 2014-03-08
    17:30:37

    13 0

    Pytanie do red. Czy to płatny wywiad tej Pani, prezes nad prezesami, członkinią nad członkiniami? Cieszymy się naprawdę, że wszystko jej się udaje, ma tak wiele równoległych bytów i tak wielu ludziom pomaga. Niestety, ale jeżeli to wstęp do ponownego kandydowania na prezydenta, to porażka totalna. Przecież ta Pani, będąc radną, głosu nie zabierała prawie w ogóle.Z kim tej Pani teraz po drodze? Zaczynała od SLD, potem PO, potem własny komitet i tragiczna próba kandydowania z ogromem wydanych na kampanię środków, potem SD (to w ogóle istnieje?). Czy tej Pani brakuje autorefleksji, że nie ma większych zdolności, aby być wybieralną, a co dopiero mocną kandydatką na prezydenta? Czy tak trudno zauważyć, że nie wystarczają pieniądze włożone w kampanię, skoro przegrywa się nawet z pierwszego miejsca w największym okręgu wyborczym Sikorskiego i Pawlikowskiego - pozostali liderzy jej ugrupowania w swoich okręgach mandaty zdobyli i bardzo szybko przytulili się do ugrupowania prezydenta Sochy czyli do władzy. Szybko zapomnieli o krytyce prezydenta! Czy Ona nie czuje się wykorzystywana składami jej propozycjami? Tak wiele ugrupowań potrzebuje przecież "pomocy", aby się wypromować i wprowadzić siebie na radnych. To z kim teraz? Z Gowinem i Polską Razem? Kto tam jeszcze jest, wie ktoś? Życzymy powodzenia, ale naprawdę szkoda tych dziesiątek tysięcy, jest przecież tak wielu potrzebujących! Proszę się dobrze zastanowić, Wielopartyjna Pani Prezes! Proszę dalej pomagać naprawdę potrzebującym!

  • ~gumiber 2014-03-11
    09:37:33

    3 0

    Zbliżają się wybory, kampania już dawno się zaczęła. :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.